![](https://pestisracok.hu/wp-content/uploads/2024/06/DEBRE20240628006-1000x600.jpg)
Jelenleg a bruttó hazai termék (GDP) öt és fél százalékát az akkumulátoripar adja – mondta a nemzetgazdasági miniszter pénteken a Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei Tarcalon, az iconFeszt Gazdaságpolitikai Konferencia és Fesztivál rendezvényén.
Nagy Márton ismertette: éves szinten 10 milliárd euró értékben exportál Magyarország akkumulátort és hozzá kapcsolódó termékeket. Hozzátette, ha a tervezett nagy gyárak is elkezdik a termelést, ez az adat 10-11 százalékra emelkedhet. Megfogalmazása szerint ebben az ágazatban “a legjobbak leszünk a világon GDP-arányosan is”. Elmondta, hogy az elektromos autó ágazatban lassulás látszik. Példaként hozta Németországot, ahol egy nap alatt szüntették meg a támogatást az ilyen típusú autókra.
A franciák pedig a végletekig támogatják az elektromos autók vásárlását, tehát nagy a töredezettség ezen a területen az Európai Unióban
– tette hozzá. Nagy Márton jelezte, hogy az elektromos autózásról összeurópai csomag összeállítására készülnek. Adatai szerint Kínában már meghaladta a harminc százalékot az elektromos autók aránya az új autók eladásában. Ez az szám Európában tizenöt, az Egyesült Államokban pedig öt százalék körül alakul. Magyarországon a mutató hat százalék. A miniszter szerint két-három év múlva lendülhet fel újra az elektromos autók piaca, a kutatók most a jobb és olcsó akkumulátor kidolgozásán munkálkodnak. Nagy Márton a tarcali konferencián a belföldi foglalkoztatási mutatókról közölte: 80 ezerrel csökkent az inaktívak száma.
Aki ma Magyarországon dolgozni akar, az talál is munkát
– jelentette ki. Elmondta, az aktivitási rátánk, ami a népességen belüli dolgozni akarók arányát mutatja meg, hatodik az Európai Unióban. Cél, hogy ez a mutató a svédekéhez hasonló, 85-86 százalék legyen, ezt el fogjuk érni – hangsúlyozta. Ennek kapcsán megjegyezte, vendégmunkásokat csak arra a területre engednek be, ahová már nem jut magyar munkaerő. A miniszter leszögezte,
a vendégmunkások kérdésében a jövőben a jelenleginél is szelektívebb és szigorúbb hozzáállást fognak tanúsítani abban, hogy mely térségekből fogadnak dolgozókat.
Nagy Márton ismertetése szerint tavaly 6,5 százalék volt a költségvetési hiány. Eközben az enyhe recesszió magas inflációval párosult, de ezt gyorsan sikerült letörni. Hozzátette, hogy most már lassú növekedést tapasztalnak a hazai gazdaságban. A tervezett idei 2,5, jövőre pedig 4,1 százalékos növekedés csak úgy érhető el, ha az unió versenyképessége is rendben lesz – mondta. A nemzetgazdasági miniszter szólt arról, hogy magas, 8-9 százalékos reálbér-növekedés várható az idén. Hosszú távon a minimálbérnek és a garantált bérminimumnak “össze kell érnie” – emelte ki. Minimálbért ma Magyarországon körülbelül kétszázezer ember kap, a garantált bérminimum pedig nyolcszázezer dolgozót érint.
Forrás, fotó: MTI
na4
2024-06-30 at 16:21
@Királytigris:
“Azt kell gyártani, amire igény van, mert ez hozza pénzt.” Ezzel teljesen egyetértek.
“Most erre van igény” Na ezzel azért már óvatosan. A Mercedes, a BMW és a Ford is dobta a villanyautókat, a Hertz autókölcsönző 20 ezer e autót kukáz, a berlini Tesla gyár termelését egy telephelyre szállítják, ahol már hegyekben állnak az eladatlan Tesla-k, Kínában hasonlóképpen tornyosulnak az eladatlan e autók, a svéd Polestar kb. 1.5 milliárd $-os bukásban van, és a példákat tovább lehetne sorolni. Vagyis jó lesz ezt 2x is meggondolni, hogy jó-e ez nekünk.
Királytigris
2024-06-30 at 14:59
na42024-06-29 at 08:28!
Ökölszabály: Azt kell gyártani, amire igény van, mert ez hozza pénzt. Most erre van igény. Ennyi.
na4
2024-06-29 at 08:28
Marci te túrót sem értesz a fizikához. Az E autóknak befellegzett. Kiderült – a király meztelen.
Talpra magyar!
2024-06-28 at 20:14
Ilyenek mint a hazaáruló Momentum ezt a kínaiberuházást is – mint az idei olimpia megrendezésünk esélyét is elrabolta a franciáknak – ezt a hatalmas beruházást is ellopta volna tőlünk szintén a franciáknak.