Jó a vidéknek, jó a fővárosnak, jó a határon túli magyaroknak, jó a nemzetközi közlekedésnek, jó a teherforgalomnak és jó a környezetnek – ennek ellenére a balliberális portálok szokás szerint annak drukkolnak, hogy ne valósuljon meg semmilyen fejlesztés a Kelebiát Budapesttel összekötő vasútvonalon. Mivel a jótollú balos propagandisták most épp azon rugóznak, hogy egy kapavágás sem történt a február elején lezárt, úgynevezett 150-es vonalon – és arra utalgatnak, hogy a választások után így lenne lehetőség a vasútfejlesztés megakadályozására –, portálunk rákérdezett, a valóságban hogyan állnak a munkálatok, és miért is lesz jó, amikor elkészülnek vele.
Van az a tartalmatlan, félinformációkból összehordott újságírási forma, ami „baloldali műfaj”, és amelynek szövegkohézióját jobbára csak a feltételezésekbe burkolt rosszindulat teszi ki. Ennek ékes példáját mutatta fel ismét a Népszava, és annak nyomán a 168 Óra, amelyek most éppen a Belgrád–Kelebia–Budapest közötti vasútfejlesztésből próbáltak valami botrányízűt összegyúrni. Az, hogy a vasútfejlesztés mennyit fog számítani a helyieknek, a vasutat használó vidékieknek és a fővárosiaknak, az számukra mellékes. A lényeget a következőképp sikerült megragadni a két kommunista utódpárti szaklapnak:
A vágány már lezárva, de kapavágás még hónapokig nem történik a kelebiai vonalon.
Aztán valahogy belekeverték, hogy a választásokig nem lesz a vonalon érdemi munka, ezzel valami olyat sugallva, hogy egy esetleges kormányváltás után jól meg lehet akadályozni a vonal kétvágányúsítását, hiszen ez valahol az ellenzéki összefogás programja: lehetőleg ne történjen semmi fejlesztés. Aztán jött egy kis mészároslőrincezés – nyilván az a baj, hogy nem külföldi cég kivitelezi a munkákat, hanem egy Magyarországon adózó, magyar alvállalkozóknak, magyar dolgozóknak munkát adó cég. Előkerült végül az a többször emlegetett szám, hogy a beruházás kilencszázhetven év alatt fog megtérülni. Azon a vonalon, amely jelentős teherforgalmat fog bonyolítani kikötői összeköttetése révén, és amelybe még a különben borzasztóan óvatos innovátor kínaiaknak is megéri beruházni.
Mér’ nem kapálnak már a munkások?
Hagyjuk is. Amiről a jótollú balliberális újságírók szokás szerint elfeledkeztek: megkérdezni a másik felet, mondjuk a MÁV-ot, hogy ugyan már, mégis mi folyik a februárban lezárt vonalon? Portálunk persze nem volt rest, és a sejtetések üres halmazait néhány kérdéssel igyekezett kitölteni. A MÁV-tól érkező válaszok szerint a 150-es vonalon megkezdődött és folyamatban van a főbb anyagok kiszállítása a munkaterületekre; megtörtént az anyagtároláshoz szükséges területek előkészítése, régészeti próbafeltárások előkészítése és végrehajtása, az építési területen az előkészítő munkák végrehajtása. Azaz a felújítási folyamatok nem látványos része zajlik épp – való igaz, a balliberális portálok megnyugtatása érdekében, optikai tuning gyanánt pár ásójára támaszkodó munkást épp lehetne alkalmazni, akik arra várnak, hogy dolgozhassanak.
A MÁV sajtóosztálya az ütemezést érintő kérdésünkre válaszul kifejtette azt is, hogy a vágányzárral járó kivitelezés idén február 1-jén kezdődött a Délegyházától Kelebiáig tartó vonalszakaszon, a vasúti pálya, a felsővezetékek, a biztosítóberendezések és távközlési részek, illetve egyéb berendezések elbontásával. Bontási munkálatok is zajlanak jelenleg a MÁV kezelésében lévő területeken; azt követően először az állomások térségében kezdik az új létesítmények építését, valamint a második vágány földmunkáit. A február elsejétől számított első menetrendi ütem április 30-ig tart. Mint kiemelték, a vágányzárakról és menetrend-módosításokról folyamatosan tájékoztatják az utazóközönséget, ugyanakkor hozzátették: megéri türelmesnek lenni, hiszen
a beruházás után modern, gyors, megbízható vonatközlekedést biztosítunk, korszerű járműállománnyal és állomásokkal, megállóhelyekkel.
Megjegyezték:
Budapest és Belgrád között a jelenlegi nyolc óráról 3,5 órára csökkenhet a menetidő; belföldön a távolsági vonatok egy órával rövidebb idő alatt tehetik majd meg az utat a főváros és Kelebia között, illetve a budapesti elővárosi utasok is akár húsz perces menetidő-csökkenéssel számolhatnak Kunszentmiklós–Tass állomásig. Javul a menetrendszerűség, és a vonal átbocsátóképességének növekedése révén versenyképessé válik a vasúti személy- és áruszállítás, így csökken a környezet terhelése is.
Megérné elkaszálni?
A vasútfejlesztés révén hazai vonatkozásban tehát jelentős menetidő-csökkenéssel számolhat az utazóközönség, bekerülhet az ország környezetbarát közlekedési körforgásába Kunszentmiklós, Kiskőrös és Kiskunhalas vidéke, valamint Kelebia révén Szabadka, így a Délvidék magyarsága. A vasútfejlesztéssel megerősödik Magyarország azon szerepe, hogy a Balkánt Nyugat felé csatornázza be vasútvonalai révén, a tengeri összeköttetés pedig a már most is jelentős teherforgalom további növekedését fogja jelenteni. Összességében tehát egy több szempontból is ígéretes fejlesztésről beszélhetünk, amellyel továbbá
- 339 kilométernyi új vágány épül;
- akadálymentes be- és kiszállás lesz a magasperonokon;
- 13 állomásépület épül át, ebből 5 új, 8 korszerűsített lesz;
- 410 P+R és 440 B+R parkolót alakítanak ki;
- 91 szintbeli kereszteződést építenek át és egy külön szintű kereszteződést építenek;
- 188 ezer négyzetméternyi zajvédő falat telepítenek;
- 12 liftet és 12 gyalogos aluljárót építenek az állomásokon az akadálymentesítés érdekében;
- térfigyelő kamerákat telepítenek.
Szóval az „egy kapavágás nem fog történni” alapállásból eljutottunk a vasútfejlesztés teljes képéhez, hatásaihoz, előnyeihez, céljaihoz. Milyen kár, hogy a Népszava és a 168 Óra olvasói csak odáig juthatnak el, hogy nem történik semmi, de ha kormányváltás lesz, akkor nem is fog.
Vezető kép: MTI/Máthé Zoltán
benzoli
2022-02-11 at 02:29
Mar elvittek. … A kovet.
Tények
2022-02-10 at 21:05
majd kényszerzubbonyban mennek a dk-sok, mzp horda meg a csörgösipkás majom.
móres
2022-02-10 at 14:52
Az a baj,hogy a munkát nem a Szoci Vasútépítő Zrt végzi, így a Libsi Építő Nyrt nem lehet az alvállalkozójuk.
Szénalapát, szalmakapa, aptyakasza
2022-02-10 at 14:37
Orientál
2022-02-10 at 14:14
Pontosan tisztában vannak mindennel.
Viszont nem érdekük.
Ugyanis nem ballibes haramia nyerte a munkát, hanem a vonalban érdekelt cégek és befektetők!
Nem áraznak felül, tehát nincs lenyúlás; minőségi munkát végeznek, határidőre! Itthon adnak munkát és itthon adóznak.
A hasznot nem síbolják ki, hanem itthon befejtetik.
Azért nőtt nagyra a M -csoport!
Nem azért és nem úgy, mint a Cseh -maffia csoport!
Aztán lásd a Blahát! Na, ezek csak erre képesek. Ott nagyon sötét ügy lehet, egy két hetes szaros munkát nem fejeztek be egy év alatt. A kivitelező kiszállt. Kinek ketyeg a kötbér? Kinek kellett visszapengetnie?!
Hova lett a pénz?!
Melyik a kivitelező cég?
Harácsony pofájába most már bele kellene nyomni a canis mergába és a guanóba.
Orientál
2022-02-10 at 14:14
Balliberálisok annyira utálják a munkát hogy lusták még a MÁV illetékesektől is pontos tájékozódni.
heman
2022-02-10 at 14:08
Sajnos a magyar ballibek a külföldi érdekeknek kötelezik el maguknak, akik most azért azért acsarkodnak ránk mert a Belgrád-Kelebia-Budapest vasútvonal az ő gazdasági érdeküket csorbitaná. Hamburgi, Rotterdami kikötő stb.stb.stb
Vasút
2022-02-10 at 14:05
Javaslom olvasásra Moldova könyvét a vasútról. Ő baloldali beállítottsága ellenére több helyen is írja, milyen fontos lenne a vasút fejlesztése, amikor íródott a könyv mennyire vacak állapotban voltak a vágányok, a vasúti infrastruktúra.
Most, hogy végre épül vasút ügyben is valami (pl. villamosított esztergomi vonal, felüljárókkal, Déli vasúti összekötő híd bővítés, kelebiai vonal, észak balatoni vonal villamosítása) akkor az már baj? Semmi sem jó? Miért nem csinálták meg olcsóbban ezeket a baloldali kormányok alatt, ha ők olcsóbban is meg tudták volna valósítani? Miért nem tették és csak a nyavajgás, amit hallani lehet tőlük?
Rémusz.
2022-02-10 at 14:02
Gyerekek!!
Hát ti nem tudjátok, hogy a moslék bolsik nem ismerik a munkaeszközöket??!! A lopott lóvé, az igen!!
No, de, hogy dolgozzanak? Azt már nem.
A munkagépek legfeljebb az ő ismeretükben annyit jelent, hogy szép sárgák, de még villog is a tetején egy sárga lámpa.
Meg asztán, keresik a nemlétező rendszámot, lásd, a palizeres csóró országgyűlési képviselő.
Egyépként, csak jelzem a tisztelt libernyák hozzászólóknak, hogy Kelebia és Budapest között kissé nagyobb a távolság, mint az Etele tér és a Baros tér között.
De hát, minek is mondom, hisz akkora gyökerek, hogy talán és esetleg a gát építéseknél lehetne csak felhasználni őkelmüket.
Máshoz, úgy sem értenek.
Amlodipin
2022-02-10 at 13:23
Akik a beruházás árával jönnek, nem mondják, hogy inkább mit kellene ennyi pénzért megvalósítani, ami HASZNOT is hajt, még ha az csak hosszú távon realizálódik, most azonban rengeteg embernek munkát biztosít, és a létesítmény itthon marad (hacsak valakik jó szokásuk szerint, ha majd ne adja Isten megtehetik, ezt is el nem fogják adni). Lehetne talán gyárakat is építeni, amit sajnos brüsszel nem nagyon támogat, hiszen 90-ben azzal kezdték, hogy a meglevő gyárainkat leszerelték, bezárták, hogy tudják eladni saját termékeiket. Ha mégis alapítanánk gyárakat, azokhoz infrastruktúra is kell, hogy az alapanyagokat, árukat szállítani tudják. Igen lehetne ebből a pénzből LÉLEGEZTETŐGÉPEKET is venni (amikor azt vettünk, akkor az volt a baj), vagy segélyként szétosztani, hogy a nyomor újratermelődjön. A lényeg az, hogy eddig az ellenzék SEMMILYEN beruházást nem támogatott, sőt állandóan támadott (kivéve a 4. metró 20 évig tartó építését, amit még a NYUGATI! bankemberek is haszontalannak tartottak, de legalább ott nem történt semmilyen korrupció, vagy talán mégis?).
Angie
2022-02-10 at 13:18
Ezzel a businnessel a nyugat tyúkszemére léptek leginkább! Ki lesznek kerülve és olyan térség fog fejlődni, amit nem szeretnének.
Contrabass
2022-02-10 at 12:47
Ha a libsiken múlna, még lóvasút lenne mindenhol.
Szénalapát, szalmakapa, aptyakasza
2022-02-10 at 12:37
Mint a Városliget és Múzeumkert felújítás esetében.
Dobi56
2022-02-10 at 12:07
Egy út-vasút vonal építési menete általában: Terv, nyomvonal kijelölés, terület kisajátítása (magánterületre be sem léphetnek a nyomvonal kitűzők) Kitűzés, tűzszerészeti mentesítés (nem kapirgálunk aknák közelében),humusz eltávolítása, régészeti feltárás, szervizút létesítése, depók létesítése, felvonulási építmények, anyag kihordás, no talán kezdhetjük is az alap létrehozását. Azt hiszem így néz ki egy vonal építése.
Gullwing
2022-02-10 at 11:50
“régészeti próbafeltárások előkészítése és végrehajtása,”
csak szólok Magyarországon egy ilyen volumenű építkezést ennélkül NEM LEHET ELKEZDENI.
Tehát ameddig a régészek nem tudják fel a nyomvonalat nem lehet semmit építeni.
Matu
2022-02-10 at 11:27
Sajnos a ballib újságírók tényleg úgy képzelik el a vasútépítést, ahogyan azt a vadnyugati filmekben látták…Sok-sok kubikoló és kalapácsoló ember heroikus munkával teszi le a síneket. Már nem itt tartunk! Vannak remek vasútépítő gépek, amihez nem kell “kapálni”… még ha a liberális sajtó kapálódzik is…De minden építkezéshez ALAPOS előkészületek szükségesek. Hát ez a hátránya, ha valaki soha a büdös életben nem végzett el saját maga még egy alapos nagytakarítást sem, nem hogy építkezést…