• Home
  • Forró drót
  • Magyar ugar
  • Világugar
  • Az alvilág titkai
  • Eco
  • A Hálózat örök?
  • Sport
  • Vezércikk
  • Huszonötödik óra
  • Arcok
  • Agrárcsászárok
PestiSrácok
  • Forró drót
    • Nem engedik kikopni a magyar múltat Kolozsvárról – Átadták a megújított Bethlen-kriptát a Házsongárdi temetőben
    • Nem maradunk légibemutató nélkül! – Idén is különleges programmal várja a repülés szerelmeseit a negyedik Budaörsi Airshow augusztus 21-én
    • Újabb tizennyolc milliárddal segítik a kisbenzinkutakat
    • Elmaradhat a tűzijáték augusztus 20-án, légiparádé biztos nem lesz
    • Szalay-Bobrovniczky Kristóf: Magyarországnak joga van megvédenie magát, akárcsak Szent István idejében
  • Magyar ugar
    • Szombathely több milliárd forintos többletbevétele mellett Czeglédy azzal takarózik, azért nem költöztetik el a hajléktalanszállót, mert nincs rá pénz
    • A Nagy Tűzijáték-hiszti
    • A magyar haderőfejlesztés a NATO-ban már az elit klubba tartozik
    • A Karácsony-féle Budapest: szökőkútban fürdő hajléktalan mellett tartott sajtótájékoztatót a főpolgármester (videó!)
    • Nagy repohár-botrány: lehúznak minket vagy csak meg kellene tanulnunk viselkedni?
  • Világugar
    • Új fejezetéhez érkezett a háború – Sorra törli az orosz csatornákat a YouTube
    • Georg Spöttle: Ötven éve, hogy terroristák gyilkoltak Münchenben – A németek válasza a GSG 9 létrehozása volt (3. rész)
    • Kolbászból a kerítés – Németországban rekordszintű volt a termelői áremelkedés júliusban
    • Titokban csúcsrakétákkal segíti az USA Zelenszkijéket – Kövesse velünk az orosz–ukrán háború legfontosabb eseményeit!
    • Georg Spöttle: Ötven éve, hogy terroristák gyilkoltak Münchenben – Golyózápor a terroristákra és a túszokra (2. rész)
  • Eco
    • Ne dőljön be a HyperVerse hirdetéseinek – Az MNB piramisjátékra gyanakszik
    • Teljesen lábon lőttük magunkat: csaknem 25 százalékos inflációt mértek az unióban
    • 2020 óta nem volt ilyen alacsony az államháztartási hiány
    • Az infláció ellenére is tarolunk: 6,5 százalékos GDP-növekedés és rekordalacsony munkanélküliség (Videó)
    • Az MNB bírságai után megszüntették a pénzmosási és terrorizmusfinanszírozási kockázatokat a hazai bankok
  • Vezércikk
    • Próbálták megtörni a magyart az elmúlt 1000 évben, de üzenjük, hogy “vagyunk és leszünk!”
    • Mondjunk korábbi pártelnököket a Jobbikban…!
    • Orbán, a zseni… és a sok hülye
    • A tökéletes mozi: Jakab szétveri a Jobbikot
    • Tizenegy még gombócból is sok, nemhogy baloldali pártelnökből
  • Sport
    • Bemutatták a 2023-as budapesti atlétikai vb logóját
    • Atlétikai Európa-bajnokság – Halász Bence ezüstérmes kalapácsvetésben
    • Fehérvár, a csodák csodája! A piros-kékek győzni tudtak Kölnben! – 1. FC Köln–Fehérvár FC 1–2 (1–2)
    • Közönségszórakoztató játékkal aratott könnyed sikerrel szinte biztos a csoportkör! – Labdarúgó Európa Liga-selejtező: Ferencváros–Shamrock Rovers 4–0 (2–0)
    • Csodálatos zárónap Rómában: Kós Hubert Európa-bajnok, Késely Ajna bronzérmes az úszó Európa-bajnokságon!
  • Még több
    • Szerzők
      • Bálint Botond
      • Csibra Tibor
      • Füssy Angéla
      • Huth Gergely
      • Jurák Kata
      • Mező Gábor
      • Pámer Dávid
      • Sebes Gábor
      • Susanszky Mátyás
      • Szalai Szilárd
    • Tutiblog
    • Aristo
    • Ki ette meg a misszionáriust?
    • Huszonötödik óra
    • Bezzegnemzetek
    • Erdélyi levelek
    • Az Öreg
    • VBT
  • Facebook

  • YouTube

  • RSS

Magyar ugar

Neparáczki Endre: Honfoglaló vezéreink vegyes szkíta-hun és kelet-ázsiai származásúak voltak

Neparáczki Endre: Honfoglaló vezéreink vegyes szkíta-hun és kelet-ázsiai származásúak voltak
Varga István
2018-11-25
  
  

A bodrogközi Karos falu mellett tártak fel – az egyik leggazdagabb leletanyaggal – egy honfoglaláskori sírt, ahol két hajdani vezérünk és szolgáik nyugszanak. Azt nem tudjuk, hogy kik ők, nevüket nem ismerjük, de az biztos, hogy a haláluk ideje a 900-as évek elejére tehető. A magyarok ezen egykori vezérei és kíséretük az ősmagyar-kutatás – és ma már a genetikai vizsgálatok – alfája és ómegája. Neparáczki Endre genetikus tagja volt annak a tudóscsoportnak, amely ultramodern eszközökkel megvizsgálta a hajdani nagyurak és kíséretük csontvázaiból kinyert örökítőanyagokat. A fiatal egyetemi oktató meglepő következtetésekre jutott, amit nyilvánosságra hozott a doktori értekezésében. Ebből többek közt az is kiderül, hogy a genetika igazolta a vérszerződés legendáját.

Mikor fogott neki a munkának? Mesélne a kezdeti évekről, amelyek – ahogy hallottam – elég viszontagságosak voltak?

Mikor elvégeztem a biológusképzést, olyan témára szerettem volna szánni a PhD-s éveimet, aminek lesz társadalmi haszna. Ezért kerestem meg Török Tibort, aki az archeogenetikai kutatásokat akarta újraindítani Szegeden. Azért kellett ezt újraindítani, mert a Raskó István vezette kutatócsoport munkáját és forrásait áthelyezték Budapestre. Nagyon nehezen indult be a munka, mivel sokáig nem kaptunk forrást, viszont a Genetikai és Embertani Tanszék összefogásának eredményeként

2015-re sikerült létrehoznunk a Szegedi Tudományegyetem Archeogenetikai Laboratóriumát.

Ez a gyakorlatban úgy nézett ki, hogy sokszor mi magunk barkácsoltuk a bútorokat. Mivel egy labor felépítése nem felel meg egy doktori munkának, szerettünk volna eredményeket is felmutatni. Elsőként egy viszonylag kis sírszámú temető teljes leletanyagának vizsgálatát tűztük ki célul. Ez volt a Karos-Eperjesszögi 3. számú temető, amelyben a feltáró régész 19 sírt ásott ki. Amikor 2016-ban először jutottunk forráshoz, kiterjesztettük vizsgálatainkat a népesebb sírszámú Karos-Eperjesszögi 1. és Karos-Eperjesszögi 2. számú temetőkre, valamint néhány további szállási temetőből (Kenézlő-Fazekaszug) és köznépi temetőből (pl. Sárrétudvari-Hízóföld, Szegvár-Oromdűlő) is vettünk mintát.

Legfontosabb eredményünk, hogy sikerült 102 honfoglaláskori lelet anyai vonalát meghatároznunk és ezek között a három karosi temető szinte teljes anyagát feldolgoznunk. Ez azért fontos, mert korábban több temető mindegyikéből csak néhány leletet vizsgáltak, így nem lehetett tudni, hogy az adatok mennyire reprezentálják a teljes népességet.

A karosi temetők adataiból a régészet számra is izgalmas, temetőn belüli rokoni viszonyokra is fény derült. A 3 karosi temető népessége között nem találtunk anyai ági rokonokat, kivéve a két vezért, akik mindketten a Kaukázus vidékéről származó, azonos vonalba tartoztak.

Miként vethetők össze a honfoglalók adatai más leletekével?

A humángenetikának bevett módszerei vannak erre. Az egyének leszármazási vonalait a filogenetika vizsgálja, a teljes népességek hasonlóságát pedig populációgenetikai módszerekkel deríthetjük ki. Hasonlítási alapként pedig az összes ma élő eurázsiai népesség és az eddig ismertté vált archeogenetikai népességek adatait használtuk. A filogenetikai rokonság alapján megállapítottuk az összes vizsgált honfoglaló anyai vonal legvalószínűbb származási helyét.

Az anyai vonalak 30,4 százaléka Kelet-Belső-Ázsiából, 58,8 százaléka pedig Európából eredeztethető, ezen belül a minták 6,9 százaléka mutatott nagy valószínűséggel kaukázusi, közép-keleti származást. Néhány esetben az adatok hiánya vagy ellentmondásos jellege miatt bizonytalanabb volt a földrajzi régió meghatározása, és a minták 10,8 százalékánál ez nem is volt lehetséges a genetikai csoport általános eurázsiai elterjedettsége miatt, bár a legközelebbi egyezések ezek többségénél is ázsiai származást valószínűsítettek.

Egyéni leszármazásokból egyértelműen kirajzolódik, hogy a vizsgált honfoglaló népesség nem volt egységes eredetű, tagjai legalább két távoli régióból eredtek.

Ezt a soron következő populációgenetikai vizsgálatnál úgy vettük figyelembe, hogy az összes lehetséges csoportosításban megvizsgáltuk, hogy az egyes alcsoportok, valamint a teljes mintakészlet eloszlása mely népességekhez hasonlít legjobban.

Végeredményül azt kaptuk, hogy az ázsiai és eurázsiai komponens leginkább a mai közép-ázsiai (kazah, üzbég, türkmén, kirgiz), tuvai (kazah, üzbég, türkmén, kirgiz) és burját népességre hasonlít, sajnos erről a területről igen kevés archaikus szekvencia ismert. Az európai komponens azonban egyértelműen a bronzkori Szrubnaja-kultúra népességéhez hasonlított legjobban, amely a kelet-európai sztyeppén letelepült, félnomád életformát folytatott, és jellegzetes gerendavázas halomsírokba temetkezett (lásd a térképet).

A szrubnaják elődei az Európa nagy részét is benépesítő jamnaják, míg legismertebb utódaik az európai szkíták és szarmaták. A teljes honfoglaló népesség (az európai és ázsiai komponenst egybevéve) a mai volgai tatárokkal mutatta a legnagyobb hasonlóságot, akik történetileg több népcsoport összeolvadásából származtathatók; a VIII. századi volgai bolgárokból, akik a helyi szkíta-finnugor népekkel keveredtek, majd a XIII. században az Arany Horda kipcsák tatárai olvasztották magukba őket.

Vizsgáltak-e avar kori, vagy korábbi temetőket hasonló módszerrel?

Egyelőre a fő csapásirányunk a honfoglaláskori temetők vizsgálata. Most folyó kutatásunk során a köznépi honfoglaláskori temetőket vizsgáljuk nagy mintaszámmal (például Sárrétudvari-Hízóföld, Magyarhomorog, Homokmégy-Székes), de néhány avar kori és V. századi, a Kárpát-medencéből származó leletet is belevettünk a vizsgálatainkba. Mivel a köznépi temetők többségét az Árpád-korban is használták, ezért a korai keresztény korszakra is lesz némi rálátásunk.

A keletről érkezettek mennyien lehettek, és ez miként viszonyult az itt lakók számához?

Az egész honfoglaló népesség keletről érkezett a Kárpát-medencébe. Összegzésként hangsúlyoznunk kell, hogy adataink alapján a vizsgált honfoglalók összes szóba jöhető felmenője – kissé leegyszerűsített fogalommal – a sztyeppei nomád népek között található, ami tökéletesen megfelel régészeti hagyatékuknak.

A genetikai, antropológiai és régészeti adatok szerint azonban a honfoglalók kiemelkedő katonai és államalkotó jelentőségük ellenére csak elenyésző mértékben, körülbelül 5 százalékban járultak hozzá a magyarság embertani képéhez, és igen valószínű, hogy már megjelenésükkor kisebbségben voltak a Kárpát-medencében.

A genetikai adatok szerint valószínűsíthető, hogy eltérő származású népességek keveredéséből származtak, ami megfelel a nomád társadalmakról és a vérszerződésről ismert történeti adatoknak. Ez alapján nem tartom elrugaszkodottnak megkockáztatni azt a hipotézist, hogy a magyar nyelv megjelenése a Kárpát-medencében esetleg nem – vagy nem kizárólag – a honfoglalókhoz köthető.

Fotó, illusztráció: Neparáczki Endre

Facebook hozzászólás

  
  
Kapcsolódó témákSzegedi Tudományegyetem
34 hozzászólás

34 Comments

  1. Dukrét Lajos

    2018-12-06 at 13:58

    Meddig tűrik még el az MTA nemzetellenességét . Mikor lesz ott is valós nemzeti vezetés. Mikor szűnik meg a valós történelem félremagyarázása,a nemzet,főleg az ifjúság félrevezetése?

    Válasz
  2. Pap András

    2018-11-28 at 10:57

    Van egy-két zavaró pontja a hallatlanul érdekes és fontos cikknek, amit nem értek. Pl. az egyik vastag betűvel idézett szövegrészben a közép-ázsiai és a tuvai népességhez ugyanazt a négy népcsoportot sorolja a szerző. Miért kellett akkor egyáltalán megkülönböztetni a két népességet?
    Lejjebb szkíta-finnugor népekről beszél, mellyel fogalmak és diszciplínák keverednek, illetve mosódnak egybe tisztázatlanul. Finnugor népeknek a nyelvtudomány egyik – vitatott – ága nevez hasonló nyelvű, ám genetikailag és kulturálisan bizonyítottan erősen eltérő, de ma is létező népcsoportokat, a szkíták nyelvéről viszont nem sokat tudunk. A két népcsoportnak egy tudományos genetikai vizsgálat okán való gondolatjeles összekapcsolása bővebb kifejtést igényelne.

    Válasz
  3. Lecso

    2018-11-26 at 15:08

    Tökéletesen ide illik Usztics Mátyás kb 3/4 órás eszmefuttatása a magyarság eredetéről:

    https://www.youtube.com/playlist?list=PLE13941436D51BEA9

    Válasz
    • Koma

      2018-11-27 at 14:04

      A honfoglalók nyelve nem magyar? Miért az Árpád , Álmos, Ügyek nem magyar nevek? Vagy az Előd, Bölcs (Bulchu) , Ősbo?

      Válasz
      • GéKI

        2018-11-27 at 14:18

        Nem bizony! – nyelvészeink szerint olyan szótő, hogy “magyar” nincs egyetlen egy sem. Van finnugor – iráni – török – szláv – német – latin… stb meg vannak az “ismeretlen eredetű” szavaink … magyar az egy szál se! Nézz utána a TESZ – ben!

        Válasz
  4. Hesslerezredes

    2018-11-26 at 14:40

    Volt népvándorlás nyugatról keletre is meg vissza, ezen az úton lényegében mindenki kefélt mindenkivel, szóval csak egy biztos: ha 895 körül – főleg előtte – itt nem mindenki magyarul beszélt volna, akkor a bolgár-törökök sorsára jutottunk volna (lehet, hogy jobban jártunk volna…) :))):(((. Nekem egy dolog biztos: a magyarok elődei baromira Európa őslakói. ŐK (mi) AZ őslakók!

    Válasz
  5. pufff

    2018-11-26 at 14:02

    Az interneten néztem képeket Ujgur emberekről , hasonlítanak ránk Magyarokra szerintem nagyon.

    Válasz
    • GéKI

      2018-11-27 at 14:13

      Ja – Nekik is a két fülük közé szorult a fejük – kb ennyi!

      Válasz
      • Gandalf

        2019-09-24 at 19:54

        Huzzál vissza a Nyestre a Zegernyei hátsójába.

        Válasz
  6. idirablo

    2018-11-26 at 12:41

    “A teljes honfoglaló népesség … a legnagyobb hasonlóságot … a 8. századi volgai bolgárokból, akik a helyi szkíta-finnugor népekkel keveredtek … a magyar nyelv megjelenése a Kárpát-medencében esetleg nem vagy nem kizárólag a honfoglalókhoz köthető”

    Ha a honfoglaló népesség bolgár-szkíta-finnugor keverék lehetett, akkor ebből az is következhetne, hogy a magyar nyelv finnugor-szkíta-volgai bolgár is lehetett, így “megjelenése a Kárpát-medencében esetleg köthető a honfoglalókhoz”.

    Válasz
  7. Rian Alotha

    2018-11-26 at 09:51

    Nemrég találtam rá egy youtube csatornára, ahol egy srác a magyar őstörténettel foglalkozik. Érdekes látni, hogy az általa közölt adatok és következtetések szép lassan megjelennek, és kutatók is elkezdenek vele foglalkozni.
    https://www.youtube.com/channel/UCFHXGGtXtMIVCJCKu56FNsg

    Azok a történészek és nyelvészek, akik egy általuk elfogadott elmélet (pl. a finnugor eredet) fenntartása érdekében nem vesznek figyelembe bizonyos adatokat, nem tekinthetők tudósnak. Saját tudományukat korrumpálják és megszégyenítik. Eltakarodhatnának.

    A legjobb az egészben az, hogy a finnugor KAPCSOLAT valószínűleg igaz. A “nyelvrokonság” – ha van ilyen – létezik, és valós. Azonban nagy a valószínűsége, hogy a magyar (illetve annak őse) volt előbb, és az hatott a finnugorokra – akik genetikailag ugye nem rokonaink.

    Válasz
  8. ómió

    2018-11-26 at 08:58

    A “bantu ágat” nyilván nehéz lett volna bizonyítani.

    Válasz
  9. Netta

    2018-11-26 at 00:19

    George Olah (fb)!

    Ha az a marhaság igaz lenne, hogy a legrégebbi nép a zsidó, akkor mindenki tőlük származna.
    :-)))))))))))
    Nem beszélve arról, hogy vándornép volt, mint a cigányok is.

    No, de van itt más is:

    “1923-ban Modi indiai professzor, kormányzó urunk és másfél ezer odaadó hallgatóság jelenlétében India üdvözletét tolmácsolta:
    „Áldottak legyetek magyarok, Atilla népének egyetlen örökösei. Félszázados tanulmányaim meggyőztek arról, hogy a hunok feltétlenül a magyarok ősei voltak – így a mai magyarság az ősi skytha-népek egyedüli leszármazottai – mely magyarságnak a történelme.”

    Vagy:
    Rabindranath Tagore, India nagy költője mondta Magyarországon jártakor:

    „Kétezer év előtt a magyarok ősei egy földön laktak az én őseimmel, s ezek az emlékek mély lelki rokonságot teremtettek kettőjük között.
    Tudom, hogy az Önök ősei Árpád vezérletével jöttek ki Ázsiából, s tudom, hogy Atilla volt az Önök őseinek, a hunoknak nagy fejedelme. Az én nemzetem is négyszáz évig élt hun uralom alatt, s így kétségtelen, hogy közöttünk történelmi kapcsolat van. Érzem, hogy nem jöttem idegenek közé. Sokat hallottam Magyarországról. tudom, hogy az Önök bölcsője ott ringott, ahol az enyém: Ázsiában. Örülnék, ha az ittlétem szorosabbra kovácsolná a magyarság keleti kapcsolatait.”

    Válasz
  10. Benedek Károly

    2018-11-26 at 00:12

    “a magyar nyelv megjelenése a Kárpát-medencében esetleg nem vagy nem kizárólag a honfoglalókhoz köthető”

    Ezt már mások is megkockáztatták: szkita-hun.

    Válasz
  11. Netta

    2018-11-26 at 00:10

    “Egyenlőre a fő csapásirányunk ”

    (…) egyelőre “n” nélkül.
    Egyenlőre= egyenlő részekre.
    Reményt keltőek a kutatási eredmények.
    A finnugrászok mitugrászok. 🙂

    Válasz
    • polizza

      2018-11-29 at 11:32

      Pontosan: egyelőre és egyenlőre nem ugyanazt jelenti.

      De!
      A kutatási eredmények nem ,,reményt keltő-E-k”, hanem ,,reményt keltők”, betoldott ,,E” nélkül.
      Ugyanis egyes számban ,,reményt keltő”
      A többesszám jele a ,,K”. És NEM az ,,Ak”, ,,EK”
      Honnan jönnek manapság oda ezek a ,,E”-k és ,,A” ?
      Milyen divat hozta őket? Milyen meggondolás?
      Miért ,,láthatóAk, ehetőEk, olvashatóAk, stb.,stb.???
      Miért nem a régi láthatók, ehetők, olvashatók ??
      Lassan már olyanok is így mondják, akikről az ember nem hinné.
      Mint a -ban,-ben esetében, amiben már annyian tévednek, a ,,beszéd” emberei közül is, hogy azt már nem szabadna az ,,Istenem, hát nem olyan nagy bűn” véleménnyel illetni.
      De igen! Az! Hisz nem egy elütéses helyesírási hiba, hanem más értelmet adhat a mondanivalónak.
      És zavart okoz- Ha sokat hallja helytelenül valaki olyan, aki helyesen használja, előbb zavart lesz, mikor mondja, aztán átszokik. Sajnos.
      Ilyen az egyre többször, a hozzáíróktól is látható külö-N-bség helyett írt külö-M-bség is pl.
      Meg még sok minden.

      Válasz
      • Antal Piroska

        2019-11-09 at 03:31

        Végre valaki, aki szóvéteszi a helyesírás helytelenségét.Politikusok ,újságírók, riporterek., mindenféle “tanult” emberek félelmetesen fejezik ki magukat, írésban és szóban..Valamit tenni kellene ellene., de mit ?

        Válasz
  12. Vízöntő

    2018-11-25 at 21:58

    102 leletből nagy bátorság ilyen következtetésekre jutni, az ugyanis csak a 102 leletre igaz! Egyébként a két “vezér” vezérsége milyen szintű és milyen írásmódban van dokumentálva?

    Válasz
    • dr. Felde István

      2018-11-26 at 10:59

      T. Vízöntő

      Ne csak a jelen 102 leletet , hanem az összképet nézd. Nyelvrégészet, antropológia, kultúrtörténelem …soroljam ?

      Válasz
      • Vízöntő

        2018-11-26 at 15:48

        T. dr. Felde István!
        Azt nézem, éppen azért ez a véleményem. Már vagy 10 évvel ezelőtt találkoztam tanulmánnyal, amely a különböző bizonyítékok alapján visszavezette a magyarságot a Méd birodalomig, a kurdokig. Érdemes elolvasni dr. Benkő István ezzel kapcsolatos tanulmányát is.
        A 3 temetkezési hely 102 leletéből azonban nem lehet kivetíteni, esetleg csak nagyon visszafogottan vélelmezni valamit. A cikk odadobja a két vezért, de hogy miből gondolják azt, vagy annak őket arról semmi, de következtetés igen.
        A cikk utal utal az Arany Hordára. Ezzel kapcsolatban annyit, az Európa leigázására induló mongol haderőt Szübötej vezette (Dzsingisznek is a hadvezére volt), a haderő főcsapása a lengyel síkságon verte szét és mészárolta le a lengyel és a Német lovagrend kiállította hadseregeket, a déli szárnyuk támadta a magyar királyságot. Szübötej ismereteim szerint itt volt. Batu csak egy tümen parancsnoka volt (akkor még és nem kán), nem a hadseregé, amely egyébként mongol haderő volt nem tatár. A többi rendben.
        Én ezért nem fogadom el a messzemenő következtetéseket ezekből a vizsgálatokból, hiszen néha még a tényeken is átlépünk. A Habsburgok által hivatalossá tett finn-ugor elmélet meg a Szfinx és a Nagy Piramis torzított hivatalosan kimondott korára emlékeztet (ott a geológusok és csillagászok tényeit félreseperve).
        Azért köszönöm a figyelmet!

        Válasz
    • L

      2018-11-26 at 18:24

      Mondjuk 102 lelet szerintem már komoly mennyiség, de legyen, ne vonjunk le belőle messzemenő következtetéseket. De akkor a hivatalos történetírás se tegye, mert ők kereken NULLA leletből vetítik ki az elméletüket.

      Válasz
    • Pető Imre

      2020-03-15 at 17:07

      Dehát ezek az utóbbi vizsgálatok még nem jöttek számításba. Az eddigi tudomásunk már megvolt ezek nélkül is, csak megerősíti igazunkat egy új tudományág. Már Grower Krantz is eljutott a következtetésig: Árpád népe nem változtathatta meg a KM lakosságának nyelvét!

      Válasz
  13. L

    2018-11-25 at 21:48

    “a honfoglalók kiemelkedő katonai és államalkotó jelentőségük ellenére csak elenyésző mértékben körülbelül 5 százalékban járultak hozzá a magyarság embertani képéhez és igen valószínű, hogy már megjelenésükkor kisebbségben voltak a Kárpát-medencében.”

    Ez egy nagyon fontos mondat. 3 dolgot erről:

    1. Ezt már László Gyula régészi eszközökkel bebizonyította. Ez volt az ún. “kettős honfoglalás” elmélete, ami miatt rohadtul fikázták ők a “nagy” tudósok. Persze ez külön öröm, hogy más tudomány eszközeivel is bebizonyítható ez a dolog. Nevezzük ténynek. tehát ez nem újdonság.

    2. Már László Gyula is azt mondta, hogy ha a honfoglalók 10%-ban (ő tízet mért, nem ötöt) alkották a lakosságot, és mi most magyarul beszélünk, abból egyenesen következik, hogy a már itt talált népesség MAGYARUL beszélt. Tehát a honfoglalás azt jelentette, hogy egy keleti vezetőréteget kapott a Kárpát-medence. Lehet, hogy ez baráti módon ment végbe, mert nem nagyon tudunk véres harcokról, de ezt nem tudjuk pontosan. Tehát simán lehet, hogy a magyarság jóval több, mint 1000 év óta él itt. Mondjuk lehet 10 000 is, nem tudjuk.

    3. Ezek után nagyon, de nagyon kíváncsi vagyok, hogy majd ha megvizsgálják az avar temetőket, akkor mit kapnak. Mert simán lehetséges, hogy művészettörténeti eszközökkel egy népet simán két részre lehet bontani. Mondjuk elnevezzük az egyik részét avarnak, majd magyarnak és akkor az ugye már 2 külön nép. Ami elég valószínűtlen, mert az avarok nyom nélkül eltűntek, a magyarok meg a semmiből idejöttek. Szóval sántít az egész. Mert a genetika mégiscsak természettudomány, nem ilyen verselemzéses bölcsészkedés. Ha fogadnom kéne, akkor az avarok = magyarok vagy nagyon közeli rokonság. De majd meglátjuk.

    Válasz
    • Röczei Jozsef

      2018-11-25 at 22:11

      Huhh. Igen izgalmas. Csak találgatink, de ha igen akkor. -Mi van, ha az avarok is magyarok es azért nem kellett harccal átvenni az itt elő népesség felett a hatalmat, mert azok is korábban betelepülő magyarok voltak, ahogy Laszlo Gyula gondolja csak esetleg időben jóval korábban. És mi van akkor ha csak vissza jött a vezető réteg egy természeti katasztrófát követően. Lehetett innen korábban kifelé település is korábban. A probléma megszűnését követően újra hont foglaltak. A távol töltött időszakban a genetikai állomány is módosulhatott. De jo találgatni 😉 Várom az avarkori azonosítást. Én csak annyit kérdezek , hogy a hun az avar és a magyar tarsolylemezek miért hasonlítanak annyira, hogy mai szemmel tekintve csak divat változást lehet észrevenni egy laikusnak.

      Válasz
      • csakafidesz

        2018-11-26 at 20:38

        Nem. Az avarok beolvadtak a honfoglaló magyarságba. Egyébként a népek keveredése anno intenzívebb volt, mint ma, sőt a vándorlás során mások is csatlakoztak a tömeghez, szóval vegyesebbek az etnikumok, mint gondolnánk.

        Válasz
    • Mátyás

      2018-11-26 at 08:44

      Csak egy kis kiegészítés. Érdemes elolvani a kora középkori magyar krónikákat mert pontosan leírják a múltunkat és származásunkat, ami egybeesik a régészeti eredményekkel. Ezek azok a krónikák, amiket folyamatosan hiteltelenítenek. Az egyik krónikában az is le van írva, hogy amikor a “honfoglalók” bejöttek a Kárpát-medencébe, akkor egyrészről magukhoz hasonló népességet találtak, illetve a székelyek eléjük mentek és testvérként üdvözölték őket. A székelyek pedig Attilától származtatják magukat, pontosan úgy ahogy a beérkezők. Egyébként nem csak a mi krónikáink írják le következetesen ezt, hanem még a középkorban is pl a magyar király és a pápa közötti levelezésekben rendre szkíta és hun eredetet ír maga a pápa is.

      Válasz
    • Koma

      2018-11-27 at 13:54

      A késő avarsag magyarul írt és beszélt. Kiskundorozsma csont ijveg, szarvasi tűtarto. Szimokotta alavarjai az ogorok uar és chunni osoktol.varkony. a szláv nestor krónika bjelo ugr népe Herakleitos idején 610-640, míg a cserni ugrok Oleg idejéből aki Árpád kortársa. A nepnev ugr vagyis ogur csak a szín más. Koznepi fehér avar urak alá, vezetői fekete avar uralkodók helyére!

      Válasz
    • Pető Imre

      2020-03-15 at 17:01

      És mit mond L, akkor, ha az avarok genetikailag alig különböznek a hunoktól? Biztos, hogy mi avarok is vagyunk, mert nem tudjuk magunkat szétválasztani (és nem is akarjuk). A magyar nyelvűség már a hunok előtt bizonyított, alattuk meg a Hungária név. Szerintem arról szóljunk inkább, ki volt az első királyunk a történelem szerint, Hungáriában. A mi történelmünk ott van a valóságban és ott van krónikáinkban. Mikor tanítjuk már a magyarok történelmét? És figyelem! Árpád után még történt egy s más. És előtte is: megvolt már Hungária. De a mai Magyarország magyarjai nemcsak Árpád népe! De értsük meg: múltunkat eddig elhazudták és megtagadták tőlünk.

      Válasz
  14. Oriza Triznyák

    2018-11-25 at 21:37

    Végre jó koponyájú fiatal kutatók is megszólalhatnak, nem csak a szemellenzős vén trottyok!

    Válasz
    • balog

      2018-12-02 at 18:31

      NÉHÁNY KÍLÓMÉTEREN BELÜL Hunyad-megyében
      3 HELYSZÍN, 12-15000 LELET
      minimum 4500 éves tartarai-tatárlakai,
      minimum 12000 éves Tordosi Nap-tár csillagtérképkő-Napóra,használati utasítással a másik oldalán
      minimum 9800 éves de inkább 33000 éves Magura hegyi kőkörök, melyből az egyik egy 7 m átmérőjű csillagtérképkő Napóra asztal, É-D-i tengelyen a BIKA csillagkép.
      Az első kettőt
      150 éve Torma Zsófia és társai 30-35000 éves Körös-Maros kultúrának nevezik.
      Mindhárom lelet másolataival élő bemutatókat tartok az előadásaim címszó alatt
      Mindig voltak helybenlakók és vándorlók. A mai beszédünk Skyta, Hun v. magyar, szinte mindegy, de hogy kerül egy kinai cd-re, Solymos Solymos szép országunk, mindig a holnapért imádkozunk stb.
      200 anyagommal remélem hozzájárulok Őstörténetben tisztábban lássunk

      Válasz
  15. Gabi

    2018-11-25 at 21:34

    Nagy érdeklődéssel várom a legújabb kutatási eredményeket,amellyel helyre kerülnek az őstörténelmünkkel kapcsolatos elméletek,nézetek!

    Válasz
  16. Olah Imre

    2018-11-25 at 21:28

    Kedves Nevrokonom!
    Lehet, hogy nem csak ilyen “fiatal” ez a magyar nyelv es nep! Büszkek lehetünk magunkra, termeszetesen csak az aki magyarnak tartja magat, es nem a finnek között keresi az öseinket.

    Válasz
  17. Filep Tamás

    2018-11-25 at 21:08

    Az MTA történelemtudományi intézete kérjen bocsánatot a szellemi mérgezésért amit évtizedeken keresztül a magyar oktatásban véghezvitt, aztán pedig takarodjanak el a tudományos életből, mert nekik ahhoz semmi közük!

    Válasz
    • LACI BACSI

      2018-11-25 at 23:55

      Miert kerjen bocsanatot, hiszen a felrevezetesre es az ebbol fakado uralhatosagunkra ment ki a jatek. A szellemi eletunkre raultek, mert hagytuk. Sot a mai napig hagyjuk….
      Azok akik mast akarnak kutatni es kozzeteni, felnek, hogy allasukat vesztik. Mas orszagban is vannak tabutemak, pont abbol a celbol.

      Válasz

Szóljon hozzá!

Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Magyar ugar
2018-11-25
Varga István

"Nálam mindig 2 forint ez a dal"

Kapcsolódó témákSzegedi Tudományegyetem

Több Magyar ugar

Szombathely több milliárd forintos többletbevétele mellett Czeglédy azzal takarózik, azért nem költöztetik el a hajléktalanszállót, mert nincs rá pénz

Füssy Angéla2022-08-19
Több

A Nagy Tűzijáték-hiszti

PestiSrácok.hu2022-08-19
Több

A magyar haderőfejlesztés a NATO-ban már az elit klubba tartozik

Jurák Kata2022-08-19
Több

A Karácsony-féle Budapest: szökőkútban fürdő hajléktalan mellett tartott sajtótájékoztatót a főpolgármester (videó!)

Szalai Szilárd2022-08-19
Több

Nagy repohár-botrány: lehúznak minket vagy csak meg kellene tanulnunk viselkedni?

Dezse Balázs2022-08-18
Több

A törökdúlás óta kibillent a magyarság lelkéből hazánk szakrális központja – Interjú Neparáczki Endrével az Árpád-házi uralkodóink beazonosítását célzó DNS-vizsgálatról

Susánszky Mátyás2022-08-18
Több

A semmirekellő főpolgármester egy fontos megemlékezést tagadott meg a magyaroktól – Döbrentei Kornél és Kű Lajos a Polbeatben (Felvétel 19:00-tól)

Dezse Balázs2022-08-18
Több

Újabb pártirodáját adja el az MSZP – Végkiárusítanak a szocialisták?

PestiSrácok.hu2022-08-18
Több

Képmutatás a baloldali politikusok által hergelt „erdőrettegők” tüntetése

Szalai Szilárd2022-08-17
Több

Kirúgták a mamuszost a Jobbikból

PestiSrácok.hu2022-08-17
Több

Bogár László: Ördögi játszmát űznek a világ “nemlétező” urai (Polbeat-videó!)

Ferkó Dániel2022-08-17
Több

Donáth Anna lazán kiosztotta Gyurcsányt, majd közölte, nem lesz kormányváltás

PestiSrácok.hu2022-08-17
Több

Mit gondolsz Gajdicsról, Liszkayról, Szélesről, D. Horváthról, Perjésről és Csintalanról? – kérdezték Huth Gergelytől a Karc FM-ben

PestiSrácok.hu2022-08-17
Több

Budai Gyulának adott igazat az Alkotmánybíróság – Sérelemdíj megfizetésére kötelezték Czeglédyéket

PestiSrácok.hu2022-08-17
Több

“Brooklyn-negyed” Szombathelyen a hajléktalanok miatt – A balos városvezetést nem hatja meg a helyiek tiltakozása (Videó!)

Füssy Angéla2022-08-16
Több

Potocskáné egy tamponnal szelfizve támadja a kormányt

Kroó Zita2022-08-16
Több

Tevék után most táltossal vonult fel a Zöld Gerilla mozgalom a helyes vízgazdálkodásért

Vésey Kovács László2022-08-16
Több

Gyurcsány büszkén készül tovább: okosan, erősen megyünk tovább!

PestiSrácok.hu2022-08-16
Több

Hogyan lesz az identitását kereső gyermekünkből transznemű csupán attól, hogy pörgeti a közösségi médiát?

Dezse-Zelenka Dóra2022-08-15
Több

Jobb fegyverek és jobb szervezettség együtt jelentik a haderőfejlesztésünket

Vésey Kovács László2022-08-15
Több

Nagyon tűzhetett a nap Tordaiék sajtótájékoztatóján – Zöld energiaforradalmat hirdetett a molekulányi Párbeszéd

Ferkó Dániel2022-08-15
Több

Családi kifizetőhelyként működik Soros hazai romahálózata

PestiSrácok.hu2022-08-15
Több

Borvendég Zsuzsanna sorozata: a diktatúra elitjének nem csak bűntársai, hanem üzlettársai is voltak szép számmal

Borvendég Zsuzsanna2022-08-14
Több

Hajléktalanság Budapesten, avagy a semmi újratöltve – De mi lesz a hajléktalanokkal, és mi lesz a fővárossal? (második rész)

PestiSrácok.hu2022-08-14
Több

Hajléktalanság Budapesten, avagy a semmi újratöltve – Új hajléktalanügyi stratégiát fogadott el a Fővárosi Közgyűlés (első rész)

PestiSrácok.hu2022-08-13
Több

A humor az baloldali, avagy így haladta meg a szarkazmus a legnagyobb libsi csoport képességeit

PestiSrácok.hu2022-08-13
Több

Beindult a nagyüzem a Kurultájon (videó!)

Vésey Kovács László2022-08-13
Több

Szó sincs arról, hogy tarra lesznek vágva az erdők – A hazai erdőállomány továbbra is gyarapodni fog, a valóság ismét arcul csapta a hisztériakeltő kamuzöldeket

Susánszky Mátyás2022-08-12
Több

Itt az új, exkluzív, májbarát szenzáció: Gyurcsány ismét kormányt alakítana!

Szabó Gergő2022-08-12
Több

Két éve figyelmeztették, de tovább trágárkodik, sőt, lázadást szervez a kormány ellen a győri középiskolai tanár

Füssy Angéla2022-08-12
Több

A Klubrádiónak ismét nem sikerült igazat írnia az iskolák fűtéséről – Itt van a Belügyminisztérium válasza

Füssy Angéla2022-08-12
Több

Már jobbikos email-címe sincs Jakab Péternek – Itt a “kandúrharc” legújabb fejezete

PestiSrácok.hu2022-08-12
Több

Nagy István: arra emberemlékezet óta nem volt példa, hogy egyáltalán ne legyen termés

Susánszky Mátyás2022-08-11
Több

Itt a vége: Jakab kilépett a Jobbikból – Már az email-címét is letiltották

PestiSrácok.hu2022-08-11
Több

Isépy Tamás: 2010-hez képest sokkal nagyobb a lakosságnak a megtakarítása, tehát van miből költeni (Videó)

Kroó Zita2022-08-11
Több

Gyöngyösi Márton szerint görcsbe rándult arccal, szélsőbalos proletár eszméket vadul üvöltöző politikus lett Jakab Péter

Kroó Zita2022-08-11
Több

A munkalakás után kámaszútra-szobákat is kínáló hotelben folytathatta a munkát Jakab Péter és Molnár Enikő

PestiSrácok.hu2022-08-11
Több

Min mesterkedik a “nemlétező világerő”? – Bogár László, Jurák Kata és Ferkó Dániel a Polbeatben (felvétel 17 órától!)

PestiSrácok.hu2022-08-11
Több

Bokros Lajos államcsődöt vizionál, amúgy pedig mindenért (is) Orbán Viktor a felelős

Jurák Kata2022-08-10
Több

Itt az újabb ellenzéki blokád-blama: öt emberrel akartak kormányt buktatni, aztán inkább hazamentek (Videó)

Szalai Szilárd2022-08-10
Több

Jürgen inkább büdös marad a bolygó miatt, de a magyarok köszönik, nem kérnek belőle

Ferkó Dániel2022-08-10
Több

Gyurcsány Orbánnak: “végetek van”

Jurák Kata2022-08-10
Több

Újra jöhet kőolaj a Barátság vezetéken a Molnak köszönhetően

PestiSrácok.hu2022-08-10
Több

Egyre nagyobb a káosz a Jobbikban: nincs aláírási joggal rendelkező elnöke a pártnak

PestiSrácok.hu2022-08-10
Több

Ópusztaszeren is vizeztünk, de a vízügy nem jött el

Vésey Kovács László2022-08-09
Több
Gördítsen többért
Blogok
  • 061

  • Szent István nap 2022: sokszínű kikapcsolódást ígér az augusztus 20-ai ünnepi hétvége
    Forró drót2022-08-18
  • Egy parányi csillogás: egy hétig a kortárs ékszereké lesz a főváros
    Pesti Mese2022-08-18
  • Tutiblog

  • Eszelős szivatás
    Liberális nyafogás2022-08-09
  • Hosszabbítsuk meg Bicskéig a középkort!
    Liberális nyafogás2022-06-25
  • Az Öreg

  • Dobrev Klára levelét megírta…
    Az Öreg2022-07-28
  • Kik voltak az igazi megszállók?
    Az Öreg2022-06-28

(x) PestiSrácok.hu Filmklub

  • Aristo

  • A mamuszos
    Aristo2022-08-13
  • Maki
    Aristo2022-08-09
  • Ki ette meg a misszionáriust?

  • A GDP is elárulta az ellenzéket
    Ki ette meg a misszionáriust?2022-08-18
  • Fanyűvő, Vasgyúró, Hegyhengergető
    Ki ette meg a misszionáriust?2022-08-17
  • Erdélyi levelek

  • Két úr szolgája
    Erdélyi levelek2022-08-18
  • Jelentés a frontvárosból
    Erdélyi levelek2022-08-17
  • Veszélyek kora
    Erdélyi levelek2022-07-26
  • Egy fenékkel két lovat
    Erdélyi levelek2022-07-31
  • VBT blog

  • Könnyű katást táncba vinni…
    Blog2022-07-11
  • Halállista
    Blog2022-07-05
  • Bezzegnemzetek

  • Nem adhatok mást, csak mi lényegem – Így kezeli Európa a járványt
    Bezzegnemzetek2020-03-30
  • A magyar sporttörténelem kisantant dézsmálói – II.
    Bezzegnemzetek2019-09-30
  • Máté T. - kávé mellé

  • Egy év múltán…
    Máté T. - kávé mellé2019-09-16
  • Máté T. Gyula feleségének üzenete
    Máté T. - kávé mellé2018-09-24
PestiSrácok

I M P R E S S Z U M

A PestiSrácok.hu kiadója az Insider Media Lapkiadó Kft.
A lap NMHH nyilvántartásba vételének száma: CE/185-2/2016
A szerkesztőség és a kiadó postacíme: 1536 Budapest, Pf. 246.
A kiadásért felel: Szenvedi Zoltán Ügyvezető
Főszerkesztő: Huth Gergely
Lapigazgató: Stefka István
Főszerkesztő-helyettes: Szabó Gergő
Vezető-szerkesztő: Bálint Botond
Lapszerkesztők: Jurak Kata, Szentkirályi András 
Főmunkatársak: Ferkó Dániel , Füssy Angéla, Lakatos-Szabó Fruzsina
Újságírók: Ambrózy Áron, Dezse Balázs, Susánszky Mátyás, Szalai Szilárd, Vésey Kovács László
Fotóriporter: Hatlaczki Balázs
Szerkesztőségvezető Mézes Gabriella
Informatikai vezető: Bori Zsuzsanna
és sokan mások...
Kontakt: [email protected]

PestiSrácok.hu

Ahol alacsonyan szállnak a sallerek. És ahol nincs íróasztalfiók. Mert ami odakerülne, az itt megjelenik.

Írásaink a közmegegyezéses hazai sajtóetika és a Médiaalkotmány szellemisége szerint készülnek. Forrásainkat minden körülmények között megóvjuk, szivárogtasson bátran! Szerzőink neve olykor "írói név".

Adatkezelési Tájékoztató

*Kell még valamit mondanom Ildikó? - Az őszödi beszéd utolsó mondata.

Médiaajánlat


A PestiSrácok.hu multiszájton és társoldalain, a 061.hu, AzÖreg.hu, az Aristo blogol, a Ki ette meg a misszionáriust? és az Erdélyi Levelek blogokon exkluzív hirdetési felületeket kínálunk.

Ajánlja termékeit, szolgáltatásait a Gemius Hungary Kft. által hitelesített több-százezres olvasóközönségünknek!

Politikai hirdetés árak - 2022 Itt letölthető

Kontakt: [email protected]

Sánta Annamária

PestiSrácok.hu ÁSZF

Copyright © 2015-2022 PestiSrácok.hu

Nyugdíjasokkal nem lehet forradalmat csinálni – Vasárnapra kihunyóban a CEU-tüntetés forradalmi lelkülete (PS-VIDEÓ!)
Kaviárt keresett a Soros-blog Szijjártónál, de csak szénsavas vizet és mogyorós csokit talált