A kancellár döntött: 14 darab Leopard 2-es harckocsit ad át Ukrajnának, és ezen felül engedélyezi más államoknak is, hogy német tankokat adjanak át Kijevnek. A kedd este berobbant hírre Washington is gyorsan reagált, és kilátásba helyezte M1 Abrams harckocsik szállítását. Olaf Scholz kancellár hosszasan hezitált, ám a koalíciós partnerek politikai nyomása, legfőképpen a Zöldeké hatásos volt. Érdekes volt látni, hogy a régen igencsak pacifista Die Grünen követelte a legvehemensebben a nehéz támadó harckocsik átadását.
A német vezető hírportálok, mint a Spiegel és a Tagesschau olyan cikkeket is közöltek, hogy a Rheinmetall cég akár 100 darabon felüli számban rendelkezik átadható Leopard 1-es és 2-es típusú tankokkal. Ezek szervizelésre szorulnak ugyan, de a gyár hajlandó ezt elvégezni, és durván 9–10 hónap elteltével ezek az eszközök is megjelenhetnek a fronton. Kijev a kezdeti örömön túllépve már írja is az új bevásárlólistát, és Kuleba külügyminiszter az éjjel már F–16 Falcon vadászgépeket kért az USA-tól. A britek is megerősítették, hogy 14 darab Challenger 2 típusú harckocsit küldenek a harcászati eszközök Bermuda-háromszögébe, Ukrajnába.
Moszkva nagyon barátságtalan lépésnek nevezte a Leopardok átadását Ukrajnának és ennek nyilvánvalóan lesz következménye is. Akcióra reakció, ahogy ez a hadviselésben megszokott. A háború még jobban eldurvulhat, és az orosz haderő mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy a modern harckocsik ne jussanak el a frontra. Ezt pedig nyilvánvalóan cirkálórakétákkal és drónokkal teszi meg. Az ukrán infrastruktúra még jobban el lesz pusztítva és számos áldozata is lesz a támadásoknak.
Az M1 Abrams fő harckocsi esetleges Ukrajnába történő szállításáról kérdezve Oroszország amerikai nagykövete, Anatolij Antonov azt mondta, hogy a lépés csak fokozná az amerikaiak részvételét a konfliktusban, és messze túlmutat a “védelmi fegyverek” felajánlásán. Oroszország sarokba szorítása nem túl jó stratégia a NATO részéről, mivel előidézheti a háború kiszélesedését, sőt, akár egy nukleáris háborúba is torkollhat. Nyugati beavatkozás nélkül a konfliktus már régóta lezárult volna a Donbasz-régió annektálásával, így viszont emberek százezrei vesztik még életüket és a harmadik világháború veszélye újra itt van velünk.
(A nyitóképen a magyar Leopardok láthatóak szállítás közben)
A legnagyobb vesztes EURÓPA
2023-01-28 at 01:34
Yoggi képviseli itt a drogos Ripacsot, és mindkettő tudja, hogy még az se igaz, amit kérdeznek: csakhogy mi nem az agymosott nyugati népség vagyunk. Így aztán kap ő rendesen válaszokat. Még tényszerű dolgokban is hazudik, hogy “ az oroszok nem jutottak el még Kijevig sem” ! Közben a támadás első hetében már ott holtak Kijevnél és a Ripacs kétségbeesetten hívogatta bidon papát. Na, nem megyek bele a sok tévedésébe, csak egyre mutatok rá:
A HÁBORÚ LEGNAGYOBB VESZTESE NEM UKRAJNA HANEM EURÓPA !
Mert miközben mi itt elemezgetünk, azalatt kihúzták a szőnyeget alólunk félig és tovább húzza Van de Lejjebb, aki megígérte a drogosnak hogy az EU tagországai fogják újjáépíteni Ukrajnát. Mintha európa lenne a háborús bűnös, nem azusa. Azusa tiszta bohócot csinál az EU-ból. Az ugyanis a terv, ( megint a hátunk mögött !) hogy minden eus országgal olyan kölcsönt fognak felvetetni a globalista amerikai bankoktól, amit 50 évig kell majd nyögnünk, hogy felépítsük a porig rombolt Ukrajnát és minden országnak be kell majd vállalnia egy ukrán megyét amit felépít és istápol és ölbe vesz, testvér várossal stb . És, nem lepne meg, ha az elnéptelenedett de újjáépített Ukrajnát izraeli telepesek foglalnák el. Tehát Ukrajna helyett majd a mi utódaink szegényednek el, meg mi is, és NEM CSAK AZ OROSZOK GYENGÍTÉSE A CÉL ( akik sokkal strammabbak és harcképesebbek mint az európaiak, vagyis hamarabb kiheverik a veszteségeiket) HANEM AZ EU GYENGÍTÉSE AZ IGAZI CÉL, valamint, persze, arról is álmodott az agyament uskrán davosi elit hogy ráteheti a kezeit az orosz kőolaj – és gázmezőkre, nade azóta felébredt, hogy az nem fog neki sikerülni. Tehát az európaiakon tud csak röhögni pezsgőzés közben.
Okosabb marad, ha csendben marad
2023-01-28 at 00:42
Yoggi
Pontosan igaz hogy ha csak Ukrajna állt volna szemben ( az az Ukrajna amelyet korábban 8 éven át amerikaiak készítettek fel a háborúra, amit a világ szeme előtt pofátlanul provokáltak ki) Oroszo-al, akkor már rég vége lenne ennek a nekünk is sok kárt okozó kegyetlen öldöklésnek.
Ukrajnának már régen le kellett volna mondania az elcsatolt orosz területekről, mivel AZ OTT ÉLŐKNEK ESZÜK ÁGÁBAN SINCS ISMÉT UKRAJNÁHOZ TARTOZNI. Erről láttam egy fr riportot: egy, a Krímben élő francia férfi mesélt hogy az ott élőknek eszük ágában sincs ismét ukrán fennhatóság alá kerülni. Oroszo hidakat, utakat épít nekik, amit azelőtt az ukránok nem csináltak ( ugyebár a megépült hidat is lerombolták, csak a rombolást művelik).
Úgyhogy. Yoggi ha nem szólal meg, akkor okosabb marad.
kanigunda
2023-01-26 at 12:09
plüssmaci:
Ezért kap két mosolyt 🙂 🙂 Csak azt adhatja mi lényege. S maga, kedves barátom,
milyen nyalonc? Az igazságé? A kínai egy db löszerrel az élen (mikor is gyártották?).
Újabb, saját ötletei és főleg intellektuális tápértékei híjján pát intek. Nyugodtan
fortyogjon a levében!
Csak egy ingyenes jótanács: Néha olvasni is kéne, nem csak írni. Na, sok sikert, jól
felelt, leülhet és mehet a pénztárhoz! Vigasztalhatja, hogy egy 140 milliós nemzet
kiírtásáért drukkol.
norka
2023-01-26 at 09:41
Ne feledjétek, hogy a nem rég lezajlott német hadgyakorlaton az összes Leopárd kudarcot vallott, bedöglött valami elektronikájuk. Nincs kizárva, hogy elő fog fordulni azokkal a tankokkal is, amiket Ukrajnába küldenek.
Girolámo
2023-01-26 at 06:57
Nem igaz az,hogy semmit sem tudunk.
Mindent tudunk.
A világ militarizálását éljük.Miért csodálkozik ezen valaki is?
Maradhatna ami eddíg ment?
Sem kicsiben,sem nagyban.Sem kinn,sem benn.
Minden nyilvánvaló,de lehet róla beszélgetni,kommentelgetni évekig.
Lelkileg megpróbálhatunk mi magyarok másképp hozzáállni,de másképp élni mi sem akartunk.
Ugyanezt az értelmetlen tojkupacot toljuk magunk elött.
Európa társadalmai vészesen elöregedtek.
Nem megy tovább,sok más sem.Megoldják.
Tárgyalásokkal ezt megbeszélni nem tudták.
Oroszország nem engedte nekik,hogy megsemmisítsék Szíriát.
Ennél a kártyaasztalnál csak az játszik,aki tudja emelni a tétet.
Aki nem tudja,elköszön.
Nincs időnk szemérmeskedni.Pánikolni meg értelmetlen.
Sok minden meg fog változni.Mi is.
Megjegyzés:
Ha a parasztok eltünnek,a kertek,a kamra,a pince,a padlás üres,azt fejlődésként csak buta ember értékeli.
A multihálózat a raktáraival,a szállítókapacitások,az úthálózatok kiépülésével egy egész más világ.
A kisember meg azt képzeli,hogy az érdekében történt,mert most már nem úgy megy,hogy…
Tényleg nem úgy megy.
Yoggi
2023-01-26 at 06:53
@kanigunda
Jóbarát a tapló paraszt az, aki személyeskedik. Szólj, ha ezt tőlem látod először. Most is te kezdted, de ilyenkor válaszolok a megfelelő stílusban, a kurva anyádat. Legyél rá büszke, hogy eléred.
Szankciók:
Az, hogy mi van itt, azt látod. Az, hogy mi van Oroszországban, arról fogalmad sincs. Nem azért, mert segghülye vagy (bár ez is bele játszik), hanem azért, mert ott még a fideszes agymosáshoz képest sem “sajtó” van. Lehetne erről vitatkozni, ha nem lennél ennyire húgyagyú, de amíg olyan alapvető kérdésekben, hogy Oroszország nem demokrácia, nem vagy tájékozott, addig ezt a részét hagyjuk. Nyilván leválni ah orosz gázról nem egyszerű, de érted a különbséget a megfagyás és a takarékosság között? Aligha.
Aligátor helikopterek. Hol vannak most? Mit akartál a röfögéseddel bizonyítani? Spöttle minden egyes alkalommal elélvez, amikor kimondja ezt a nevet. A valóság ezzel szemben az, hogy lelövöldözték őket, így most parkolópályán vannak. Megint, a túlzásokkal volt bajom.
Olaj: igen, ez is benne van. Állítottam ennek az ellenkezőjét? Nem. Annyit mondtam, hogy olcsóbban adják el, mint ha nyugatra menne. Megcáfoltad? Nem. Megint csak felmerül a szellemi fogyatékosságod kérdése.
Gáztranzit: nem Pletser te szerencsétlen fasz. Ezért mondtam fideszes nyaloncokat. A hírtv szakértői brigádja (Tóth Máté, Kiss Rajmund, Bogár László, Csizmadia Tamás stb. most pontosan nem fogom neked megmondani, de 3-4-en) ismeri el már néha véletlenül, (és már az orosz számok is kinn vannak) hogy csökken a termelés és csökken a bevétel.
Afganisztán: nagy presztízsveszteség, leírtam. Hol is verték meg őket KATONAILAG? Te retardált.
Nem mernek lőni. Ja. Az oroszok meg szívrohamban hullanak mint a legyek. Te tényleg olyan sötét vagy, hogy én vagyok a hülye, hogy válaszolok. Amúgy a kritika itt is Spöttle Gyurkának szólt, aki alsó hangon fél éve azt mantrázza, hogy ki fognak fogyni. Ha nem tudod, miről beszélek, akkor minek ugatsz bele? Majd minden média megjelenését láttam február 24. óta, ezeket a faszságait főleg e hirtv-ben és az ultrahangon terjeszti.
Hát az, hogy Irán viszi a drónokat, az bebizonyosodott. Az, hogy te nem tudsz róla, a saját fogyatékosságod, engem hagyj ki belőle. Az, hogy Észak-Korea (azaz Kína, mert nélkülük levegőt nem mernek venni) pumpálja a lőszert megint csak ténykérdés.
Látszik, hogy egy unatkozó nyugger vagy, aki gondolja, hogy büdös paraszt stílusban majd megmondja nekem a frankót. Te kis komcsi ivadék, ha az idődet arra fordítottad volna, hogy tájékozódj, és nem arra, hogy ideokádd ezt a marék szart, akkor mindenkinek jobb lett volna. De kiderült, hogy helyette inkább vagy egy funkcionális analfabéta fostartály, aki azt hiszi, megváltja a világot.
A végére hagytam a lényeget. Szerencsére volt 1-2 higgadt hozzászólás, aki leírta, hogy majd hosszú távon dől el, kinek volt igaza. Például így: “ Nehéz arra mit mondanom, ha az orosz hadsereg erejét következetesen felül, a szankciók hatását meg alul becsülöd. De ezt nyilván nem mi fogjuk most eldönteni, hogy kinek van igaza. Kiderül 1-3-5-10-15 év múlva”
Te hülyébb vagy, mint a sok éves átlag, de legalább arra büszke is vagy.
kanigunda
2023-01-25 at 21:26
Na , látom maci-laci megint nagyon okos pár internet videó láttán. Még hát egy tapló paraszt és még
erre büszke, hogy ezt is tudja.
Az idei tél (szerencsére, tegyük hozzá) szokatlanul enyhére áll. Hány milliárd köbméter gáz fog azért
hiányozni? De OK, kevésbé hiányzik a lakossági gáz mint tervezték (biztos ezért egyre olcsóbb és olcsóbb
és olcsóbb). Akkor miért nonszensz, ha Putyinisztánban sem a küszöböt rágják a csodafegyver caknciók
miatt? A Nyugat mindig nyer. Vagy nem. Nyilvánvaló a vésztervezés csupán a jókedvű lakosság szórakoztatására
született.
“Az általa istenített Aligátor helikoptereket a háború elején lelövöldözték, azóta nyomuk sincs. ”
Persze, mindenki láthatta a YOUTUBE-on 🙂 🙂 Kb. 20-25% a veszteség. Elvégre háború van.
“De, folyamatosan gyengül. A szankciók ugyanis így hatnak. ” Hogyne! Szóltak az oroszoknak is? És
maga mer még propagandáról beszélni? Aki meg nem hiszi annak utána járunk 😉 Egy háború mindenkinek
odabasz, ne csinájunk a szükségból erényt (avagy a kurvából szűzlányt). Szánalmas ez a “bezzeg hatnak
de nem így hanem úgy” magyarázkodás. Rá kéne már jönni!
“Dróngyártásuk ugyanis egyáltalán nem volt ” Ez sem, igaz. “elaludtak” Na, ez végre stimmel, de ez
a kettő ugye nem ekvivalens. A ZUSA meg nem tud ágyucsövet csinálni mert az M1-ben is Rh120 van 😉
““Olajat, gàzt ezerrel adjàk el Keleten,”Ja, kíméltlen diszkont áron.” Piac van barátom. És? Nem
is keresnek rajta, ugye? Aztán ez a nafta szépen körbe utazza a világot és kiköt abban a kurvára
energiafüggetlen Nyugaton.
“Gáztranzit” Nem a Pletser határtalan faszságait kéne hallgati az orosz csőgörényről ami szerint az
robbantotta fel az Áramlatokat és hasonlóak. Igen, fejlesztik a szállítási kapacitásokat, immáron
több éve. Ettől melegebb lesz Berlinben?
“…mert bárhol kikaptak volt a biciklis, AK-s, papucsos táliboktól…” Ilyen egy tőröl metszett amerikai
diadal. Kivonulunk, tehát gyöztünk. Mint ahogy komunistátlanították a világot Kubában, Kóreában, Vietnamban.
Na, most ezek a mai napig is meglevő vörös diktatúrák, ennyire jók szoktak az amik lenni.
“Na, elfogyott már? ” Tényleg nem, mert nem mernek tüzelni a permanens hiány miatt. A világ zugaiból vakarják
össze a maradékot mert ugye így néz ki a jól ellátottság.
De a gyöngyszemet a végére hagyom. “Mondjuk Kínától (Észak-Koreán keresztül) és Irántól tonnaszámra veszik.
(lőszert) ” Ez a kacsa ugye felröppent ősz elején azt annyi is volt, Nagy a kussolás róla. De itt is érvényes,
nyugaton csak igazat és a tiszta igazat mert a brit titkosszolgálat kimutatta… a foga fehérjét.
Volt azonban egy egy higgadt hozzászólás, persze mástól, hogy 1-2 évet ki kéne várni a véleményalkotással.
Nos, valahogy így.
DörrögZuldán
2023-01-25 at 20:37
Valszeg az a cél, hogy rákényszerítsék az oroszokat az angolszász típusú hátország elleni tevékenységre és ezután még több félnótás fog jófejségből újabb és újabb vasakat szállíttatni. Már csak bizonyos típusú repülőgépek nem kerültek a “szemétből” (még persze működőképesként) átadásra. Persze lőszer csak ’24-ben lesz, legalább is mai info alapján.
PG
2023-01-25 at 18:07
Igaz, hazánk is vásárolt Leopárd harckocsikat, de keveset. Azt hiszem, hogy Ukrajnában nem lesz fényes a karrierjük. Az oroszok majd gondoskodnak róla. (Az Abrams tankokról is) Mivel a közelükben lesznek, könnyű lesz szerezni belőlük, amin majd tanulmányozzák az előnyeiket és azt is, hogy hogyan lehet minél egyszerűbben kilőni. Mellesleg az oroszoknak is vannak modern harckocsijaik, amiről nemigen beszélnek. Bevethetik azokat is. Olyan is van nekik, amik katonai személyzet nélkül távirányítással is működtethetők, vagyis gyakorlatilag robotok, vagy robotként is használhatók.
Viszont az is lehet, hogy mire leszállítják és kiképezik rá az ukránokat, addigra már nem lesz katonájuk, már most is kényszer sorozást alkalmaznak, besorozzák 16 évtől a fiatalkorúakat is, no meg a 60 év felettieket is.
PG
2023-01-25 at 17:58
Igaz, hazánk is vásárolt Leopárd harckocsikat, de keveset. Azt hiszem, hogy Ukrajnában nem lesz fényes a karrierjük. Az oroszok majd gondoskodnak róla. (Az Abrams tankokról is) Mivel a közelükben lesznek, könnyű lesz szerezni belőlük, amin majd tanulmányozzák az előnyeiket és azt is, hogy hogyan lehet minél egyszerűbben kilőni. Mellesleg az oroszoknak is vannak modern harckocsijaik, amiről nemigen beszélnek. Bevethetik azokat is. Olyan is van nekik, amik katonai személyzet nélkül távirányítással is működtethetők, vagyis gyakorlatilag robotok, vagy robotként is használhatók.
Viszont az is lehet, hogy mire leszállítják és kiképezik rá a hoholokat, addigra már nem lesz katonájuk, már most is kényszer sorozást alkalmaznak, besorozzák 16 évtől a fiatalkorúakat is, no meg a 60 év felettieket is.
Matu
2023-01-25 at 17:44
Európa szépen lefegyverezi saját magát. Majd kijelenti, hogy háborúban áll Oroszországgal (eszem megáll!) Még azt nem tudom, hogy ennek az öngyilkosságnak ki lesz a haszonélvezője? Mire vége a háborúnak, az oroszok számára Európa érdektelenné válik, mert elszegényedik és tele van zűrös hülyékkel. Nem éri meg az erőfeszítést. Amerika? Európa neki eddig sem volt gazdasági ellenfél, ezután csak egy külső territórium lesz, amelyik nagyon nehezen nyögi ki a rátukmált energia árakat és egyéb pénzeket. Letudhatja a kontinenst a többi demokratizált ország között. Az európaiak viszont biztosan nem járnak jól…
nemtudom
2023-01-25 at 17:41
Az az igazság hogy semmit sem tudunk. Mindneki olvas ezt-azt, főleg olyan oldalakat amik többé kevésbé megerősítik az eddig már régen megerősített világképét. Ez az oldal fehér az az oldal fekete.
A valóság az, hogy semmi nem tudunk. Az oroszok mindig is és most meg plane egy zárt világ volt. Ehhez képest a hírekből naponta hallani mindent, oroszország össze fog omlani, már éppen összeomlik, már össze is omlott, elvesztette a háborút, Putyin élt, már nem él, már csak a hasonmásai élnek, magasabb az egyik hasonmása meg nagyobb a füle. Rángatózik a bal lábikrája ezért rákos beteg nem is ő hanem a 6. klónja mert ő már meghalt.
Ugyanez az ukránokról.
Jönnek álltólagos konzervatív amerikai oldalakról olyan ügynöki megszólalások, hogy ankarát ki akarják piszkálni a natoból mert most az Orosz konfliktus olyan fontos hogy tojnak a közel kelet esetleges destabilizációjára. A magyarokat is ki kell piszkálni mert nácifasisztaputyinista ORBÁN, mert a balkán destabilizációja szintén nem számít.
A kína tajvan konfliktus eközben kussban van mert ott megállt minden? Kína figyel. Belorusz figyel. Törökök mocorognak. Merre?
Lengyelek most irányba álltak, bár valóban kérdéses, hogy érdekük-e egy felfegyverzett káoszos ukrajna hosszútávon. Románok feltűnően csendben vannak stabil Nato tagként. Mi történik Moldovában transznisztriában? Abban biztosak lehetünk, hogy az oláhok figyelnek és a háttérben dolgoznak nagy romániért.
Ami tudunk hogy elképesztő információs hadviselés zajlik, az ügynökök táplálják a híreket a híroldalak meg terjesztik.
Amit tudni vélünk, hogy elindult egy háború ami eddig fékezett habzással ment az oroszok részéről. Állítólag a “különleges nácitlanításban” amit elbizakodva szinte bekerítő támadást kezdtek besült. Részt vett a ugyan a blitzkriegben hadseregük egy része, de nem volt semmi mozgósítás, sorozás, semmi háborús retorika. Nem hajtották pisztollyal a 14 éves fiúkat -még- a vágóhídra. Elvesztettek sok t72-t de még úgy igazából nem indultak be. A nyugat egyre inkább összefog ellenük, és ezt egyre inkább el lehet majd adni odahaza. Beindulnak majd? 41-42-ben is lassan ébredt a medve, a germánok már sztálingrádig jutottak lendületből beköszöntött a schlammperiod. Most is ezért nincs nagy mozgás csak városi harc- majd tavaszzal meglátjuk.
Az oroszok vannak 140 milliónyian. Ukránok 40 milliónyian. Kerekítve abból vagy 10 milliónyian már eddig is külföldön éltek, most elmenekültek, vagy már háborúznak. Oroszokná vonjunk le 20 milliót mert mondjuk kamuztak a népszámlálással, és a nyugati propaganda szerint vesztésre állnak és minden Orosz katona meghalt. Mi az állapot? 120 vs 30. Felezzük le őket mert a fele nő, idős gyerek. 60 vs 15. Ezt is felezzük le mert csak. 30 vs 7. De persze nem így megy a való életben de ez még mindig irgalmatlan túlerő. Emberanyagban igénytelenségben fegyverekben mindenben.
Ukránoknak ipar gazdaság már kvázi konvergál a nullához. Oroszoknak érintetlen. Igaz bejött az új kokom lista nem jutnak csiphez, meg alkatrészekhez, olajukat továbbra is extra áron eladják gázt szintén.
2024-ben az USAban elnökválasztás lesz. kockázat, hogy ha változik a széljárás változik az usa külpolitikája. Ezért ez a nagy sietség?
Valóban komolyan gondlja bárki, hogy a világ legnagyobb atomhatamát le tudják győzni?
Valóban érdeke amerikának egy valódi nyílt beavatkozás? Lásd 2024 és elnökválasztás egy 2022es szoros félig elveszítettválasztással a hátuk mögött. Ezért verik más f@szával a csalánt és kinálgatnak csak pénzügyi segítséget meg pár darab tankot meg Musk műhódhálózatát.
Valakiknek nagyon érdeke ez a háború. De nekünk nem jó. Semmilyen téren.
Yoggi
2023-01-25 at 17:36
@Oberst Klink
Halálra fagyott bárki a nyugaton? Még maga a PS propaganda blog főszerkesztője ismerte el, hogy a nyugat nem hajlandó hanyatlani a várt (mármint a propaganda által hazudott) mértékben.
Nem akarta bevenni Kijevet?
Nehéz arra mit mondanom, ha az orosz hadsereg erejét következetesen felül, a szankciók hatását meg alul becsülöd.
De ezt nyilván nem mi fogjuk most eldönteni, hogy kinek van igaza. Kiderül 1-3-5-10-15 év múlva.
A tragédia az, hogy most verik szét megint a globális világgazdaságot, amely nélkülözhetetlen a hatékony termeléshez, ezáltal a hosszú távú fennmaradáshoz.
Oberst Klink
2023-01-25 at 17:14
Yoggi
Mi a jobb:
halàlra fagyni mert nincs gàz, vagy milliàrdokat bezsebelni az olcso gàzbol!
Kit érdekel hogy olcso? Az oroszokat biztosan nem. Ha most több milliàrddal több van a kasszàban, kit érdekel hogy mennyibe kerül köbmétere?
Még egyszer, egy kis kviz:
Te (kommentelök) melyiket vàlasztanàd?
eladok 1 milliàrd köbmétert 10 milliàrdért,
vagy 10 milliàrd köbmétert 60 milliàrdért?
Vàrom a vàlaszokat… 🙂
Oberst Klink
2023-01-25 at 17:07
Yoggi
Persze hogy nem vette be Kijevet! Mert nem akarta! Söt hàborut sem akart, csak a soros birodalom belehajtotta!
De hidd el, ha akarta volna szarrà bombàzhattàk volna az egész vàrost, majd bevonultak volna!
De nem ez a cél! Soha nem is volt ez. Ukrajnàt az amcsik megszerezték, és folyamatosan tàmadtàk (nem fegyverrel) az oroszokat. Nato belépés, atomrakétàk telepitése, orosz lakossàg irtàsa, szivatàsa, stb…..
Yoggi
2023-01-25 at 17:06
@Oberst Klink
“…rengeteg rakétàt gyàrtanak (kb. 2x annyit mint az usa…”
Mondja ezt Putyin. Ami vagy igaz vagy nem. Tény, hogy kérték Iránból a ballisztikus rakétákat is, amit viszont már nem adtak
Ez nem éppen azt támasztja alá, hogy olyan sok van.
“Ök szépen àtàlltak a dronok/rakétàk”
Mint fentebb írtam, ezt ugye nem saját anyagból teszik. Dróngyártásuk ugyanis egyáltalán nem volt (ott nagyon elaludtak).
“Olajat, gàzt ezerrel adjàk el Keleten,”
Ja, kíméltlen diszkont áron. Ezt már a fideszes nyalonc szakértők is elismerik.
Sőt, már azt is kimondták párszor, hogy évekbe telik, amíg azt a kapacitást kiépítik kelet felé a gáztranzitra, ami Európa felé ment. Ugye ugye nem ez volt a narratíva még tavaly, hanem hogy akkor mindent eladna kelet felé. Ez egyszerűen nem igaz. Ezt már akkor is leírtam én is (nem fényezni akarom magam, mert nyilván ezeket én sem saját kútfőből veszem)
“Oroszorszàg nem gyengül (legalàbbis màr nem),”
De, folyamatosan gyengül. A szankciók ugyanis így hatnak. Például ha a jövedelmedet lefelezik, akkor te sem másnap halsz éhen, ugye?
“Egyébként emlékszik még valaki az amerikaiak (menekülésszerü) “kivonulàsàra” Afganisztànbol?”
Én emlékszem, elég nagy presztízs veszteség volt. De ugye te is tudod, hogy nem azért vonultak így ki, mert bárhol kikaptak volt a biciklis, AK-s, papucsos táliboktól…
Még egyszer, nem szabad túlbecsülni, de lebecsülni sem az orosz hadsereget. De a szankciókat sem.
Ezt a háborút az ukránok nem nyerhetik meg. De “klasszikus győzelmet” már az oroszok sem fognak elérni.
A nyertesek USA és Kína. Mindketten nyernek egy “alattvalót” (EU és Oroszország).
Ukrajna meg kvázi megszűnt funkcionálni.
Tények
2023-01-25 at 17:04
AZT MONDTA A MOCSKOS NÉMET NÁCIÓ, ONNAN SOHA NEM INDUL KI HÁBORÚ,
DE EZ A SÁTÁNFAJZAT NEMZET MÁR BOMBÁZTA SZERBIÁT, MOST UKRAJNÁBA KÜLD TANKOKAT
úgyamintvan
2023-01-25 at 16:56
szinte biztos volt hogy az amerikai gyarmat németország-némi képmutató vonakodás után,mintha bármi más választása lenne-fog adni tankokat(adatnak vele) az oroszország elleni amerikai agresszióhoz és a szerencsétlen balek ukránok mészároltatásához
Oberst Klink
2023-01-25 at 16:52
Yoggi
Van igazsàg abban amit irsz, de:
Oroszorszàg nem gyengül (legalàbbis màr nem), rengeteg rakétàt gyàrtanak (kb. 2x annyit mint az usa, tankokkal meg màr nem lehet hàborut nyerni). Ök szépen àtàlltak a dronok/rakétàk szoràsàra, majd utàna katonàkkal valo megszàllàsra. Olcso, egyszerü, és kiméletlen. De müködik. Olajat, gàzt ezerrel adjàk el Keleten, amiböl az eu is sokat vàsàrol (csak nem orosznak hivjàk…). Szingapurban (is) hatalmas bevételeket produkàlnak a tözsdések/kereskedök. Csak az eu csinàlja ezt a sorosista europai önfelszàmolàst!
Egyébként emlékszik még valaki az amerikaiak (menekülésszerü) “kivonulàsàra” Afganisztànbol?….. 🙂 🙂
Sojal
2023-01-25 at 16:49
Az a baj, miután az USA-ban többszáz, Európában (a délszlávot kivéve) közel száz éve nem volt háború, a nagyszájuaknak fogama sincs a háború okozta szörnyűségekről.
Yoggi
2023-01-25 at 16:48
@Oberst Klink
“Bocsi, de ha putyin meglodulna ugy Isten igazàbol, akkor valoszinüleg csak az Atlanti Oceàn àllitanà meg, valahol a hollandoknàl!”
Bocs, de ez egész egyszerűen nem igaz. Ezt nem saját kútfőből veszem, elhiheted.
Kijevig nem tudtak eljutni. Továbbá mit jelent ez a teljes erővel? Szerinted más helyekre, a határszakaszokra nem kell katonaság?
Az orosz hadseregről kiderült, hogy messze nem olyan félelmetes, mint gondoltuk. Nem gyenge, de nem is világverő. Nem szabad egyik oldalról sem túlzásba esni.
“Amugy a nyugati propaganda hetente közli…”
Igen, engedd meg, hogy idézzem Nógrádi Györgyöt. Mindkét oldal pofátlanul hazudik. Több szót nem is érdemes azokra a propaganda jelentésekre pazarolni.
Yoggi
2023-01-25 at 16:42
@Oberst Klink
Végtelenül egyszerű. A cél az oroszok legyengítése és kivéreztetése. Ahogy mondta nemrég valamelyik hozzáértő (most nem emlékszem ki): egy atomhatalmat nem lehet legyőzni. Teljesen nyilvánvaló, hogy az ukránok veszíteni fognak (szerény véleményem szerint már az első napon vesztettek, csak az a kérdés, mi lesz az ára), de ez ideális helyzet az USA-nak és Kínának is. Azt pont Schmidt Mária mondta (és ebben is van valami), hogy Ukrajna az amerikai proxi, Oroszország meg a kínai. A háború végeztével Oroszország és Kína nem lesz egyenrangú. Ez szerinted kinek lesz jó?
Továbbá amiket a nyugat odaküld, az a selejt (a Leopard kettőből is van talán 7 verzió már, gondolhatod, hogy nem a legújabbat szállítják), viszont arra pont jó, hogy megsemmisítsenek vele pár orosz eszközt, ergo gyengítik.
Továbbá azt is elismerte most Zelenszkij, hogy főként morális jelentősége van a fronton, hogy látják a katonák, jön a nyugati segítség.
Oberst Klink
2023-01-25 at 16:35
Yoggi
Bocsi, de ha putyin meglodulna ugy Isten igazàbol, akkor valoszinüleg csak az Atlanti Oceàn àllitanà meg, valahol a hollandoknàl!
Semmi köze az orosz propagandàhoz, egyszerüen végig kell nézni a történelmet, meg a földrajzilag egy kicsit elmerülni Oroszorszàgnàl! (és akkor még meg sem emlitettük egy orosz-kinai-indiai közös összefogàst! Csak emberileg majd a Föld fele lakossàgàt adnàk….)
Amugy a nyugati propaganda hetente közli, hogy az orosz hadsereg megsemmisült, tönkrement, ezrek dezertàltak, szàzezrek haltak meg, stb. De az ukrànokat valaki mégis ujra meg ujra elveri….
Oberst Klink
2023-01-25 at 16:26
Leopàrdokat màr fényképeztek Litvàniàban és dél ukrajnàban is, ahogy német katonàk biztositjàk a vonaton. (unser-mitteleuropa.com)
Tehàt ez az egész egy ocska cirkusz, az egészet màr elöre kitervelték!
A kérdés csak az, hogy mi értelme 2-4-8-10-20-40-50 db harckocsit/tankot odaküldeni, (idöben jo nagy különbséggel),amit senki sem tud vezetni, lövésröl nem is beszélve! Szerelést màr meg sem emlitem.
Talàn baerbock meg scholz csak kirobbantja a harmadik vilàghàborut! Amennyi eszük van hozzà!
Yoggi
2023-01-25 at 16:16
@Vox populi
Legyen akkor a te stílusodban.
Te szerencsétlen fasztarisznya, sosem vontam kétségbe, hogy volt rendőr/katona, és ért hozzá.
Sőt, máskor is leírtam, hogy amikor a fegyverekről stb. beszél, kifejezetten szívesem hallgatom, mert élvezetes módon ad át információkat.
Viszont az orosz-ukrán háborúban végletekig elfogult, és nettó orosz propagandát nyom.
Még Putyin is elismeri, hogy a teljes NATO haderővel messze nincs partiban az orosz hadsereg. Erre mit mond Gyurka? Hogy minimum egyenrangú, de inkább az orosz az erősebb.
Az általa istenített Aligátor helikoptereket a háború elején lelövöldözték, azóta nyomuk sincs. De biztos kurva jók. Csak éppen jelen pillanatban teljesen hasznavehetetlenek.
Folyamatosan mondja (hónapok óta), hogy elfogy a lőszere az ukránoknak. Na, elfogyott már? Ellenben az oroszoknak mindenből van elég. Mondjuk Kínától (Észak-Koreán keresztül) és Irántól tonnaszámra veszik. Akkor mi is a helyzet?
Szerinte a csecsenek kibaszott kemény harcosok, és Kadirov félisten. Mit is értek el a fronton? Lófaszt sem.
Ha bármi igaz lenne a háborúról, amit elmond, akkor az oroszok már az Atlanti-óceánnál lennének. Ezek után 8 hónap után tudtak elfoglalni egy 10 ezres falut. Azt a büdös kurva élet! Ez aztán hadigépezet!
Szóval te söpredék pöcs, először kérdezd meg, hogy mi a bajom Spöttle Gyurka “elemzéseivel”, és utána kezdj el személyeskedni meg trágárkodni.
gruber laszlo
2023-01-25 at 16:13
Ezt az alaptalan narratívát , miszerint Putyin nem állna meg az eddig elfoglalt területeknél , csak azok tolják ezerrel akik a fegyvereket is , meg a szankciókat is !! Putyin megkérdezése nélkül megfogalmazzák Putyin terveit ??? Ne higgyetek nekik , mert Putyin csak az ö nemzetét védi , nem az idegenekét , ahogy azt az USA teszi !
Vox populi
2023-01-25 at 16:05
Ez a yoggi nevü troll mekkora pöcs!
Szerintem Nezalezsnajából fizeti valaki.Lehet,hogy a Baloga nevű maffia.
Spöttle nem a kedvencem,de volt katona.
Fegyverrel szolgált,tudja mit beszél.
Nem mint ez a söpredék,akinek fogalma sincs,mi a katonaság,a háború.
Yoggi
2023-01-25 at 15:46
“Nyugati beavatkozás nélkül a konfliktus már régóta lezárult volna a Donbasz-régió annektálásával…”
Ez egész egyszerűen nem igaz. Gyurka, te is pontosan tudod. Akkor mért hazudsz?