Robert Fico volt szlovák kormányfő, az ellenzéki Smer-SD elnöke, a közösségi hálóra feltöltött videójában hangsúlyozta, hogy Soros György a világ összes migránsát behozná az unióba. Fico szerint Magyarország és Lengyelország vétójának volt értelme, és a korábbi szlovák vezető úgy véli, Szlovákiának gratulálnia kellene Magyarországnak és Lengyelországnak, egyben köszönetet mondani, mivel ez a két ország a szlovákok érdekeit is megvédte.
Az, hogy Soros György Magyarország miatt megtámadta Merkel német kancellárt, megerősíti, hogy Magyarország, Lengyelország és az EU többi része közötti vitában ez a két ország rendkívül sikeres volt
– hangsúlyozta Fico a közösségi oldalára feltöltött videóban.
A szlovák kormány Fico szerint lapított
Az új uniós szabályozás, miszerint az uniós támogatások felhasználásának feltétele a jogállamiság és a demokrácia szabályainak betartása, heves vitát váltott ki az EU-ban, Szlovákia kivételével, ahol Fico szerint a kormány mindennel egyetért uniós szinten, csak hogy ne legyen negatív érdeklődés tárgya Brüsszelben. Fico méltatta, hogy Magyarország és Lengyelország odáig ment, hogy megvétózta az unió 2021–2027-es költségvetésének, valamint a Covid elleni küzdelem speciális pénzügyi eszközének elfogadását, és mivel a költségvetés jóváhagyásához az unió összes tagállamának beleegyezése szükséges, a vétónak rendkívüli ereje van. Fico szerint Magyarország és Lengyelország vétójának volt értelme. Ezek az országok jogosan állították, hogy egy ilyen rendelettel vissza lehet élni például olyan országokkal szemben, amelyek nem értenek egyet a kötelező migránskvótával.
A rendszer nagyon egyszerű lenne: nem értesz egyet valamivel, amit a nagy országok szeretnének? Szóval találunk neked valamit, például megsérted a jogállamiságot, és mi nem fizetjük ki neked a támogatást, ezért gondold át jól, hogy akarod vagy nem akarod a kötelező kvótát
– magyarázta a jogállamiság köntösébe bújtatott politika nyomásgyakorlás lényegét. Fico hangsúlyozta: ha ebbe a Lengyelország és Magyarország, valamint az unió többi része közötti vitába Soros belépett, kétségtelenül a migrációról is szó volt, mert Soros a világ összes migránsát behozná az unióba.
A csehek is támogatták a két országot
Még Csehország is – Miloš Zeman elnök révén – támogatta Magyarországot és Lengyelországot. Ez a két ország hatalmas sikert ért el, pedig Szlovákia elárulta a V4-es együttműködést.
Először is, mivel a készülő rendelet az uniós költségvetést és az unió pénzügyi érdekeit csak a korrupció és az összeférhetetlenség okozta csalásoktól védi. Nem lehet hibáztatni a tagállamokat a jogállamiság és a demokrácia bármilyen más megsértéséért, és ez alapján nem lehet megakadályozni az uniós források lehívását nekik
– érvelt.
Másodszor azért, mert a Bizottság kötelezte magát, hogy iránymutatásokat dolgoz ki a rendelethez egy adott tagállam számára, de szoros együttműködésben az adott tagállammal. Ha egy tagállam javaslatot nyújt be ennek a rendeletnek az érvénytelenítésére az EU Bíróságához, a Bizottság ilyen iránymutatást csak a Bíróság döntése után adhat ki
– tette hozzá.
Harmadszor pedig, mert a bevezetendő rendeletnek tiszteletben kell tartania a tagállamok nemzeti identitását,politikai alapjait és alkotmányos berendezkedését
– szögezte le.
Az uniós források felhasználását feltételhez kötő rendeletet nem lehet majd felhasználni az európai közös élet alapvető kérdésében más nézeteket valló országok ellen, ezek közé biztosan beletartozik a kötelező migránskvóta
– emelte ki Fico.
Szlovákiának gratulálnia kellene
Szlovákiának gratulálnia kellene Magyarországnak és Lengyelországnak, egyben köszönetet mondani, mivel ők a szlovákok érdekeit is védték. A szlovák kormány azonban ahelyett, hogy megtartotta volna a már bizonyított V4 együttműködést, elárulta azt. Előnyben részesítette a nagyok „buksisimogatását” a politikák V4-es keretben történő fontos koordinációjánál, amely olyan előnyösnek bizonyult. 65 millió lakost a V4-es országokban nem olyan egyszerű ignorálni. Fico szerint a szomszédok ilyen „megtorpedózása” példátlan, és katasztrofális következményekkel járhat Szlovákia számára a jövőben.
Forrás: Facebook; Fotó: Facebook (képernyőfelvétel)
Etel
2020-12-12 at 15:33
A magyarok mindig a szlovákok védelmét szolgáltak, most is ez van, és ezt valamiért pont az Fico ismeri el, aki eddig csak a magyarok szulofoldjukon való létezésének tagadásával határozta meg magát.
Nem tulajdonítanek jelentoseget e véleményének. Bár oka van biztos, az érdekes lehet.
TS
2020-12-12 at 15:20
Nem kell nyalni Fico bácsit, ismerjük; de azt se feledjük: effélét Magyarországról szlovák (román) politikus még nem mondott! Hogy ez volt az érdekük? Hát! Mi is a magunkét néztük! Ha valaki még felkapaszkodott utánunk a mozdonyunkra, akkor mi van? Lehet, legközelebb majd szenet is dobnak a kazánba.
SpaceBug
2020-12-12 at 15:16
Csányik a népszavának hisznek mi, meg másnak, de leginkább a tetteknek.
Amúgy 2 év nagy idő egy élemedett “parancsnok” esetében. Magyarország tényező az Unióban. amit soha nem értünk volna el a lipsik alatt még csak véletlenül sem. Orrunknál fogva vezetnének bennünket minden téren. Tudjuk és tapasztaltuk, anno a költségvetési hiány miatti baráti támadásukat. Semmivel nem volt másképp, csak akkor a támadás neve volt más, de a célja ugyan az. Az Unió sarokba akarja szorítani a keleti országokat és már akkor a kétszintű Unióról egyezkedtek.
Karácsony..sk
2020-12-12 at 15:03
Igen!
Tű pontossan fogalmazot FICO!
Tisztán, érthetően, világosan úgy, hogy azt az egyszerű ember is megértse,de még a libernyákok is!
Szlovákiából…….
nemzeti
2020-12-12 at 14:45
Kis-Antant
Blanka
2020-12-12 at 14:43
Kzdjük a jogállami vizsgálatot a Benes dekrétummal !
khm
2020-12-12 at 14:39
3,14csányi neked bizony a kamoinosmici anyádat.
prolitológus
2020-12-12 at 14:21
soros azért puccsolta meg ficót és nyomta a szlovákok fejére caputovát hogy bomlassza a V4-t-a szlovákok
is-és minden európai nép-az elmebetegségig hiszékeny-egyáltalán nem véletlen hogy mi magyarok vezetjük az ellenállást az álnok,képmuttató,pénzhajhász elmebeteg vén gengszter ellen
ViAM
2020-12-12 at 14:14
“Jól” van Fico! Legalább te köszönted volna meg, ne másra hárítsd még ezt is.
Fico 2009-ben nem engedte át a magyar köztársasági elnököt Felvidékre (elvonatkoztatva az elnök hazai megítélésétől). Fico viszont úgy látogatott hazánkba, hogy a nyitott ajtajú kocsiban állig felfegyverzett, kibiztosított gépfegyverrel hadonászó, különleges kiképzésben részesült katonák védték a szerencsétlen beszarit, miközben még a kutyák sem hederítettek rá. Na, erről ennyit ficoka.
Inkább a bolgárokat kellene valahogy bevenni a V4(?)-be.
vélemény
2020-12-12 at 13:45
Gerincpróbáló időkben mutakozik meg a valódi karakter.
Jakab Csaba
2020-12-12 at 13:27
Egyáltalán nem kell még temetni a V4-et. A szlovákoknál és a cseheknél sokkal labilisabb a kormánytöbbség, mint nálunk. A szlovákoknál több kisebb párt is van a koalícióban, a cseheknél pedig nincs is kormánytöbbség, mert kisebbségi kormány van. A színfalak mögött nyilván velünk voltak, de nyíltan nem mertek kiállni mellettünk, mert szerintem jogosan félhettek attól, hogy megbuktathatják a kormányaikat. A lengyeleknél is történt egy kísérlet erre (Gowin), és nálunk is megpróbálkoztak a kemény megfélemlítéssel (Szájer Józsi). Szóval szerintem nincs itt probléma.
Mire elkerülhetetlen lesz a kilépés az Únióból, szerintem addigra öszejön legalább 8-10 ország, aki velünk együtt ki fog lépni.
odu
2020-12-12 at 13:25
A vízhasználati díjat mikor számlázzuk ki tótéknak, kíváncsi lennék fordított esetben milyen kamatyokkal fizettetnének velünk csillagászati összegeket?
Kriszta
2020-12-12 at 12:57
Ha Fico lenne még a miniszterelnök akkor csatlakoztak volna!
https://magyarnemzet.hu/kulfold/a-jogallamisagi-mechanizmussal-a-kozos-jovot-kockaztatjak-9046829/
“Robert Fico volt szlovák miniszterelnök a napokban bírálattal illette utódját, Igor Matovičot, amiért nem állt ki Magyarország és Lengyelország mellett a jogállamisági vitában. Igaza van?“
gyozo2018
2020-12-12 at 12:52
jámbor lászló
2020-12-12 at 11:43
.
Idáig sunnyogott.
.
Bizony, bizony, be akarja söpörni a felvidéki magyarok és
a józan eszű szlovákok szavazatait.
gyozo2018
2020-12-12 at 12:50
Varga Géza
2020-12-12 at 10:28
.
Ja, és magukra hagyni a felvidéki magyarokat.
Neked se osztott sok eszet a jó Istenke.
Fico is idáig lapított
2020-12-12 at 12:44
Előtte Fico sem lépett ki, nem remekelt, ugyanúgy lapított, mint a
szlovák kormány és Fico pártja.
knerten
2020-12-12 at 11:51
@tegyük helyre!
Mit vársz egy csehszlováktól?
Vécsi László
2020-12-12 at 11:47
A lengyel -orosz békítésnek egyhamar nem lesz realitása, ehhez a Medvének kellene megtenni az első lépést. De olyant, mintha Románia nekünk visszaadná önként a fél Erdélyt! Számunkra innentől kezdve Moszkva felé minden út csak Varsón keresztül vezethet geopolitkai, stratégiai kérdesekben. Ha ezt megtagadjuk, úgy járunk, mint a szerbekkel Teleki Pál.A történelmet keményen meg kell tanulni, s nemcsak a más hibáit…
jámbor lászló
2020-12-12 at 11:43
Ficóra fent volt eddig a vonyitás elleni nyakörv egy héttel ezelőtt kellett volna megszólalni nem lapítani az a valami a fűbe ő csak egy kis népszerüségre vágyik be akarja azoknak az egyetértését söpörni akik egyetértenek vele mintha úgy emlékeznék Ausztriától ötszáz migránst vett át amikor még tehette Csehek is egy néhányat bepucsítottak úgy, hogy elmennek ők oda ahova én gondolom
moliere
2020-12-12 at 11:41
És még mindig igaz, amit Orbán mondott a szomszédságunkról, hogy a nemzetpolitikát meghatározza az a tény, hogy a románok nem félnek tőlünk, míg a szlovákok igen.
Vécsi László
2020-12-12 at 11:38
Korai még a V4 végét harsogni. Remélni kell, hogy cseh- szlovákék leszűrik a konzekvenciákat, és ezentúl jobban igyekeznek. A V4-et tovább kell építeni (minden téren), sőt bővíteni kellene Szlovéniával es Horvátországgal. A morális csődbe zuhant Nyugat, és a keleti Medve közötti térben az OMM helyét kell kitöltenie. Az estlegesen újra legölegördülő vasfüggöny következtében kialakuló új politikai és geostratégiai helyzetben csak egy erős gazdasági- politikai- katonai szövetség nyújthatna biztonságot az itt lakó népeknek. A történelem ismételheti önmagát, és erre rá kell készülni. Nem más ez, mint az egykoron megálmodott Duna- menti konföderáció újratöltve. Csak most már (amennyiben tényleg tanultuk az elmúlt 200 év hibáiból) reálisabbak az esélyei. És ilyen tekintetben a mi térfelünkön is pattog a labda. Ideje már ügyesen játszani…
moliere
2020-12-12 at 11:37
A szlovákoknak az lenne egy kis pofon a pofikájukra, ha a V4 következő ülését akárhol is tartanák, mondjuk Magyarországon, arra a lengyeleket, a cseheket, és a szlovéneket hívnák meg. Aztán mondanánk, hogy ez csak egy elgépelési hiba volt, és elnézést kérünk, de amúgy a szlovének maradjanak csak, és legyen V5. Minden bővüléssel csökken a kicsik súlya. De azért amúgy nem tartom rossz ötletnek, a V5 már kiérne a mediterráneumig, Olaszországig… Csak hát én nem hiszek abban, hogy Olaszországban olyan fordulat lehet, amilyet szeretnénk. Olaszország kiemelt ország, nagyon fontos geopolitikailag, ha kicsúszik a szaros ellenőrzése alól, azzal még akár lavina is megindulhat a beteg korszellem eltakarítása érdekében egész Európában. Ha mégsem tudják Salvinit elhallgattatni, vagy megverni egy “demokrata” jellegű választáson, akkor más megoldás lesz. Ne legyen igazam! Egy lengyel-magyar-olasz tengelyen már ott lenne sok mindenki. De attól még kemény dolgokra kellene felkészülni. A román/ukrán bábállamok akár népirtásig is elmennek, ha a Pentagon kiadja az utasítást. Bár megmondom, az ukrán buta, szolgalelkű, de a román az már egy szakma. Ő számol. Ha úgy számol, hogy a jövő nem Amerikáé, akkor a régi recept szerint jár el, és őt is elárulja seperc alatt. Szóval a románokban nem lehet bízni, de abban bízván bízhatsz, hogy a románok románok lesznek.
Kemény Szilárd
2020-12-12 at 11:33
@ moliere
A magyar-szlovák megbékélés kulcsa nem az államközi, hanem az ottani többség-kisebbség viszony.
És ezen a téren csak annyi az elmozdulás, hogy most épp nem romlik évről évre a helyzet.
Magyarul a lényegi kérdésekben VÁLTOZATLANUL sz@r a helyzet.
bl
2020-12-12 at 11:32
Most még megvédte. De meg fogja-e védeni mindenkor? Ha eltűnünk, vagy elgenderesedünk akkor semmiképp.
Kétes
2020-12-12 at 11:31
Azért ne feledjük, hogy Fico ellen, az ő elmozdításáért nem keveset tett Brüsszel és Soros. Ő pedig ezt megelőzően, ha félszívvel is de egy korábbi leválasztási (V4 szétrobbantási) kísérlethez asszisztált. (Slavkovi hármas tematika:Ausztria, Csehország, Szlovákia) Az pedig, hogy a balodali cseh elnök, Zeman és a szintén balos (van még ilyen felosztzás a politikában?) tart ki a nemzeti szuverenitás és Magyarország mellett azon érdemes elgondolkodni annak fényében is, hogy mit csinál az Európai Néppárt, különösen a frakció a Fidesszel.
pampafu
2020-12-12 at 11:30
A politikának is van stratégiai,és taktikai része. A jó politikus
sohasem teriti ki az összes lapját. Tartalék pedig van bőven.
Most csak ennyi kellett.
tegyük helyre!
2020-12-12 at 11:29
Azoknak, akik most elolvadnak Ficótól:
– Robert Fico nevéhez kapcsolódik a magyar nyelvhasználatot büntető nyelvtörvényt.
– Robert Fico nevéhez kapcsolódik a benesi szellemiségű állampolgársági törvény.
– Robert Ficoék erősítették meg a népirtó Benes-dekrétumokat.
– Ez az ember most is csak azután áll mellénk, hogy már kihirdették a győztest.
moliere
2020-12-12 at 11:29
Vécsi László
Csak most olvasom, lám, egyetértünk dolgokban.
.
A fentiek miatt ma a V4 még nem igazán 4. És itt a lényeg, most derül ki, hogy miért is volt érdeke a németnek – hiába volt a CSU kemény vernyákolása! – hogy 2004-ben Benesestül vegyék fel őket az EU-ba. Mert neki ez az egész térség egy gyarmatbirodalom, és a benes-dolgok egy belépített megosztási lehetőség. A magyarok és a lengyelek közötti megosztás lehetősége pedig az, hogy ránk nagyobb nyomást helyez, például a nálunk megfogható antiszemita és rasszista vádakkal (részben a cigányok, részben a migránsok révén, amik ugye nem Lengyelországot érintik), és mivel ránk nagyobb nyomás nehezedik, és kisebbek vagyunk, nekünk gyorsabban kell elkezdeni alternatív irányok keresését. Ez pedig lehet persze a keleti nyitás, de a legkézenfekvőbb politika a számunkra az orosz nyitás. NA ÉS EZ AZ A PONT, ami már működhet a magyar-lengyel reláció megbontására.
.
Jó lenne egy magyar-szlovák megbékélés, a fent említett kritériumok teljesítése mellett, de a térség igazi Szent Grálja az lenne, ha valaki megtalálná a lengyel-orosz megbékélést.
Aznap kapna agyérgörcsöt a szaros.
Bressa
2020-12-12 at 11:27
Ehhez győzelemhez nagyban hozzájárult az, hogy a déli államoknak nagyon kell a hitel/ingyen pénz, Ingyen pénz igen, mert az eddigi hiteleiket sem tudják fizetni. Azt se feledjük, hogy a hitelért minden ország az eu-ban válllja a kezességet.
Poroszlai Róbert
2020-12-12 at 11:24
no cso bugye?
kyokuto01
2020-12-12 at 11:24
Pontosan ezt írtam a mandineren, kábé két napja.
aladin
2020-12-12 at 11:20
Mi magyar kormánypártiak, szeretnénk ha Robert Fico ujra visszajönne. A mai elnök a legnagyobb helyzetben meghátrált és hátat forditott a magyaroknak és lengyeleknek, féltek, hogy lemaradnak a pénzröl. Most a csehek és szlovákok megint tapadnának de már nincs hitelük. Ennyi, ez már csak V2, és nem V4. Ha Orbán Viktornak lennék nem is jelennék meg velük egy szinpadon.
moliere
2020-12-12 at 11:19
Jóban lehetnénk a szlovákokkal, csak hát sajnos sok a probléma. És a labda nem a mi térfelünkön pattog. A csehekkel is kicsit hasonló a helyzet. Meggyőződésem szerint ebből a fogatból azért húztak most ki, mert pont a jogállamiság volt a téma. Ami ugye nincs definiálva, hogy tételesen mit is jelent. Elég egy nagyköveti utalás (zsarolás) Prágában és Pozsonyban, hogy például “rögzíthetjük a jogállamiság részletes értelmezését, de abba biztosan nem fér bele a kollektív bűnösség…” Annyira nem hülyék, hogy ne tudják azonnal, hogy az a Beneš-dekrétumok alapján még ma is hatályban lévő törvényekre tett célzás lenne, amely alapján még ma is vannak német és magyar származás alapján megkülönböztetésre lehetőséget adó jogszabályok. És ha felszámolnák, bonyolult helyzetbe kerülnének, ugyanis megindulhatnának (szerintük) a keresetek a kártérítés érdekében. Különösen a csehek fosnak ettől, mert több, mint hárommillió németet kergettek el a házából, a hazájából, de gyilkosságokra is gyakorta került sor 45-ben. (Több németet öltek meg bőven, mint a németek csehet.) A szlovákoknak sem hiányozna egy kitelepítés körülményeivel foglalkozó próbaper. Elvileg lehetne lezárni ezt a fejezetet, államközi egyezményekkel, hogy ilyentől ne kelljen tartaniuk, csak hát akkor viszont például a magyarok részéről azért elég komolyakat lehetne kérni cserébe. Ha nem is autonómiát, de legalábbis a nemzetiségi elhelyezkedésnek megfelelő közigazgatási határokat, önkormányzati rendszert. Ha nem is két hivatalos nyelvet (nem lenne rendkívüli, a finnországi svédek kevesebben vannak és hivatalos a svéd), de legalábbis teljesen szabad magyar nyelvhasználatot és oktatást. És legalábbis elnézőbben kéne kezelni a kettős állampolgárságot.
.
Szóval van mit rendbe tenni a szlovák félnek, hogy tényleg együtt karácsonyozhassunk minden évben, és akárki csúszik meg a jégen, a legelső a másik legyen, aki felsegíti. Amit Fico mond, az mind jogos. És jó. Ficót eleve ilyennek ismertük meg, jófajta szókimondó politikus, de ha kormányon van, ő is ugyanezekkel a problémákkal szembesülne. Így kicsit könnyebben locsoghat, ez tkp. belpolitikal.
.
Szóval nehéz ügy ez. Mennyivel egyszerűbb egyszerűen csak beállni a nyugati soros sorba…
Vécsi László
2020-12-12 at 11:11
Nem tűnt el! Sőt, figyelmesen követi a többi résztvevő építkezését. És támogatja egyetértően dr. Németh Árpád meglátását: lehetnek talán egyszer barátaink. De: ehhez magunk között tisztába kell tenni sok mindent. Pl. Benes dekrétumok, szlovákiai magyarok kettős állampolgársága, stb.stb. Barát az lehet, aki tud bocsánatot is kérni, s aki előtt lehet hangosan gondolkodni. Ehhez a Felvidéken még érnie kell Ficóéknak.
ERZSI
2020-12-12 at 11:07
Ők kicsik (létszámban) és így is viselkednek, ez jó példa volt nekik, hogy lehet nagynak lenni és jót tenni. El kell hinniük, hogy a V4 -ek egy időtálló kölcsönös előnyökön alapuló formáció és, így már nem szabad kicsinek lenni, ennek az összes negatívumát le kell vetkőzni! A legjobb úton vagyunk ebben az irányban, ez rendben lesz! A keresztény gyökerek, hagyományok és a jó szomszédság az alap.
Dr. Németh Árpád
2020-12-12 at 11:00
Németh Árpád a legelső hozzászólót támogatta, támogatja, – ami azóta “szőrén-szálán” eltűnt, és ez érdekes. A nevek felsorolását folytathattam volna, de feladtam, mert elég sok leírni.
knerten
2020-12-12 at 10:55
Nahát, ezek a csehszlovákok is micsoda egy bátor nép, hogy 2 nappal a csata után kiszámolják, hogy mindig is mégis a győztesek oldalán álltak. Soha nem láttunk még ilyet.
Németh Árpád
2020-12-12 at 10:48
Nagyon jó meglátás ! Ahogy az is, hogy valaha tán barátaink, vagy sorstársaink is lehetnek. Legfontosabb lenne valahogy megszabadulni a belső ellenségtől, úgymint: Jakabtól,Donáth,Cseh,Vásárhelyi,Tordai,SZABÓ TÍMEA, Széll, és a CIVIL SZERVEZETEIKTŐL, -szerintem Gyurcsányt és Dobrevet, Vágót így is. úgy is kiutálják!- és akkor lenne remény összefogni az össz-magyarságot. ISTEN ÉLTESSE A – sokat gyalázott !! – MINISZTERELNÖKÜNKET !!
SpaceBug
2020-12-12 at 10:48
Fico rájött, hogy a Benes dekrétumok nem éppen jogállami, és Magyarország rögtön bevetnék ezt, ha nagyon erőltették volna, éppen azért mert nem álltak mellénk….
Ezért a sunnyogás igazi okára kíváncsi lennék cseh részről is.
Bebizonyították nagy bajban simán kihátrálnának.
Királytigris
2020-12-12 at 10:45
Összefogunk, vagy bedarálnak minket.
Lehet választani!
Ugyanis egységben az erő!
Vécsi László
2020-12-12 at 10:44
Ami a politikai tőkét illeti: figyelem a facebook hozzászólásokat, s kemény kenderkötéllel kell felkötnöm az állam. Gratula, köszönjük, korrekt..stb. bő nyállal. Milyen hamar felejtjük, hogy Ficó miniszterelnökként hogyan bánt a magyarokkal. Kétségem nincs afelől, hogyan bánna ismét hatalomra kerülve. Akkor is köszönnénk? Korrekt….!!!!????
khm
2020-12-12 at 10:42
Senki ne higgye,hogy Ficó és kormánya,KIÁLLT VOLNA a vétó mellett.
Nem annyira barátaink a tótocskák.
Bressa
2020-12-12 at 10:42
Nahát 2020-12-12 at 10:32
Egyetértünk! +Nem csak Szlovákia, Csehország, de az összes ehhez hasonló kaliberű országok érdekeit is. Akik hallgatnak mint szar a gazban! Fel kellene hívni a figyelmüket, hogy Ők is nyertek. De ha esetleg összefognának a Lengyel-Magyar (gerinces) párossal, akkor még több eredményt lehetne elérni!
Nahát
2020-12-12 at 10:35
Zeman cseh köztársasági elnök is csak akkor szólalt meg a mi oldalunkon, amikor Orbán Viktor és Morawiecki megnyerték a csatát. A magyar és a lengyel miniszterelnök bátor férfiak, a többiek csak futottak még kategória.
Vécsi László
2020-12-12 at 10:33
Igen, hagyni kell őket felnőni, s amiben lehet támogatni. De ugyanakkor finom tudtukra adni, hogy gyerekesen viselkedtek. Ficónak és a cseh elnöknek jobb lett volna utólag meg sem szólalni! Ha hallgattál volna…
Nahát
2020-12-12 at 10:32
Igen, Ficotól nagyon becsülendő, hogy kiállt az összefogás mellett, de messze nem olyan bátor, mint Orbán Viktor, aki mindig az első sorban harcol. Fico kivárta az eredményt, és most ostorozza a szlovák kormányt. Nagyobb segítség lett volna ez számunkra egy héttel ezelőtt.
Torockó
2020-12-12 at 10:29
Ebben az a szenzáció, hogy a konzervatív kormány – a libsi elnökükkel karöltve – feküdt le a brüsszelitáknak, míg a baloldali Fico látja a szlovák érdeket és tenne is érte.
Bárcsak nekünk lenne ilyen balliberális oldalunk, a jelenlegi, magyar érdek ellen cselekvők helyett…
Varga Géza
2020-12-12 at 10:28
A V4-et fent kell tartani, ám hosszú távon v3-ra kell csökkenteni (a Felvidék és anyaország egyesítésével). Vagy maradhat V4, ha egyidejűleg Horvátország is csatlakozik hozzánk.
Szilárd
2020-12-12 at 10:27
Igen, abszolút szem előtt tartandó, amit írsz, de mi jobb nekünk? Hangosan lekapni őket a tíz körmükről, vagy hagyni, hogy “A magyarokkal érdemes együttműködni.” gondolata tovább érjen bennük, most hogy végre legalább kicsírázott? Egy ilyen felismerés nem szerelem első látásra, még ha a józan ész azt is diktálná.
Vécsi László
2020-12-12 at 10:20
Valóban vicces, hogy a csehek utolsó pillanatban, a tóték pedig az utolsó utániban hajlandóak nekünk igazat adni! Hónapokon át sunyítottak, megvárták a huzavona eredményét. Ha mi most rosszul jártunk volna, akkor most hallgatólagosan egyetértenének a V4- ből kihátráló kormányaik politikájával, mert abból nem lehetne pol.tőkét kovácsolni! De így lehet, és ki is játszák ezt a szemfényvesztő kártyát. Tanulság: a V4 kétpólusú, és ezt ezentúl is figyelembe kell venni; csehszlovákék köpönyegforgatóak, és még nem értek meg a barátságra. Még homokban játszanak…