Az Európai Unió (amelynek nincs hadserege) lőszereket küld Ukrajnába. Mi lesz, ha az oroszok visszalőnek? – tettük fel a kérdést Schmidt Mária történész professzornak, a Terror Háza Múzeum főigazgatójának, mire így felelt: nagyon fontos döntések születtek a háború folytatásáról és drámaian megváltozott a világ az elmúlt napokban. Az EU lépésén túl egészen biztos, hogy a történelemkönyvek fontos dátuma lesz az orosz és a kínai elnök találkozója is.
Napról napra egyre fenyegetőbb a konfliktus a szomszédban, a háború kiszélesedése egyre közelibb rémkép – mondta a PestiSrácok.hu-nak adott exkluzív videointerjúban Schmidt Mária. Kérdésünkre, hogy a hírek szerint Orbán Viktort és a kormányt is egyre jobban foglalkoztatja, meddig tartható fenn a békepárti, semleges magyar álláspont, hozzátette:
Ha Amerika tényleg kierőszakolja 300 ezer NATO-katona Ukrajnába vezénylését, akkor mi is belekerülünk a konfliktusba. Ezt a döntést sajnos nem Budapest fogja meghozni, de még csak nem is Berlin vagy Varsó, hanem Washington.
A történész professzornak felidéztük a tavaly megjelent, Látlelet az orosz–ukrán háborúról című kötetének utolsó oldalát, amelyben ezt írja:
Lehet, hogy Putyin túlbecsülte hazája katonai képességeit, lehet, hogy lebecsülte az ukránok ellenállóképességét és a nyugatiak elszántságát, amely az Oroszországgal való leszámolásra irányul, de az is lehet, hogy ők pedig a putyini válasz kíméletlenségét nem kalibrálták be helyesen. Oroszország rendelkezik a világ legnagyobb nukleáris arzenáljával. Hirosima és Nagaszaki amerikaiak általi elpusztítása 1945-től mostanáig visszatartotta a világot az újabb atomfegyverek bevetésétől. Biztos, hogy ez a jövőben is így marad?
Már így is túl régóta tart az öldöklés. Egy mihamarabbi békével mindenki jól járna, és senki sem járna rosszul.
Legyen béke már! Legyen vége már!
Megkérdeztük: a kézirat szeptember 24-i lezárása óta megnövekedett-e az atomháború veszélye?
Sajnos ez nem kérdés, elég csak a britek által Ukrajnába küldött, gyengített urántöltetű tanklövedékekre gondolni
– felelte. Felidéztük Schmidt Mára tavaly májusi, a PestiSrácok.hu Merre tovább? című cikksorozatába írt cikkét is, amelyben – mintegy váteszként, amikor még csak sisakokat küldtek a németek a háborúba – leírta: az USA szándéka, hogy Európát hadviselő féllé tegye. Megállapítottuk, hogy azóta sajnos így is lett. A főigazgató a beszélgetésben a háttérben zajló drámai kérdésekre is felhívta a figyelmet:
Pár nappal azt megelőzően, hogy a kínai “császár” ellátogatott Moszkvába, sikerült Kínának megegyezést létrehoznia az ősellenség Irán és Szaúd-Arábia között. Mivel jár ez? E két ország energiaszállításainak nagy része Kínába fog menni, nem Európába, ráadásul jüanban elszámolva. Ki fogja biztosítani az energiát Európának?
Felvetettük, hogy miközben kényszerűen az atomháború, világháború veszélyéről beszélünk, az amerikai mélyállam nem áll le, most épp az Indiába irányuló “demokráciaexportot” fokozzák. Mire kifejtette:
Nem képesek váltani. Ha van valami, amiben nem érdekelt az Amerikai Egyesült Államok, az az, hogy India odaálljon a kínai–orosz tábor mellé. Mégis, a Soros-szervezetek mennek a maguk útján, most az indiai nemzeti kormányt kezdték el hergelni. Pont azokkal a vádakkal és eszközökkel, mint mindenhol máshol.

Budapest, 2002. február 24., a Terror Háza ünnepélyes megnyitója. MTI Fotó: Kovács Attila
Orbán Viktor rangos állami kitüntetést, a középkeresztet csillaggal adta át Schmidt Máriának március 15-e alkalmából. A díj indoklásának apropóján felelevenítettük a Terror Háza 2002. február 24-i megnyitóját, amely új korszakot nyitott a magyar emlékezetpolitikában.
2002-ben azért volt olyan nagy esemény a Terror Háza megnyitója, mert a kommunista diktatúrát együtt kezeltük a XX. század másik emberellenes diktatúrájával, a nácizmussal. Addig az volt elfogadott, hogy a nácizmus semmihez sem hasonlítható. Ezt a tabut döntöttük le, amikor feltettük a Terror Házára a vörös csillagot, jelezve, hogy a magyar társadalomnak két pusztító diktatúrát kellett átvészelnie
– emlékezett vissza a professzor.
lhotx
2023-04-03 at 08:13
Hesslervezérezredes 2023-03-26 10:25-kor„[…] a dollár, mintegy “túlélte” önmaga – időközben megszűnő – alapját és megmaradt – immár érdemtelenül – továbbra is világpénznek.”
Jessz. Az euroatlanti banda megkísérli kitolni a szekeret a mocsárból, ahol elakadt.
A baj csupán annyi, hogy nincs már szekerük — csak a mocsár van, a helybenjárás színhelye.
Bagaméri
2023-03-29 at 20:45
Csatlakozva az elöttem szólókhoz. Az USA-nak mára csak a hadserege és nukleáris arzenálja maradt. Önálló versenyképes termelö gazdasága nincs,inkább virtuális,spekuláns müveleteket végez,melyek bármikor összeomolhatnak(Facebook,Hollywood,Disney, stb.) A hadiiparából és ürkutatási programjaiból nem tudja betömni a jövöben a 350 milliós népességének a száját,föleg nem azon az életszínvonalon,ahogy érdemtelenül az elmúlt 70 évben éltek. Pénzük,a dollár sokáig már nem tartható,valódi értéket már nem képvisel.Kína egy pénzügyi offenzívával könnyen megingathatja az USA bankrendszerét.Infrastruktúrájuk általánosságban lepusztult. A drogfogyasztás az egekben van,s a drogliberalizációs törvényekkel adnak még egy lökést a terjedéséhez. Lopniuk,csalniuk,háborúzniuk kell a puszta életbenmaradásukhoz.Egy puskaporos hordón ülnek,olyan belpolitikai problémákkal,újraéledö faji zavargásokkal,amelyek könnyen polgárháborúhoz vezethet.Élet-halálharcot vívnak, de még megpróbálnak magukkal rántanak mindenkit. Nincs több ász a zakó ujjában.
Netta
2023-03-28 at 07:27
a professzor asszony
gyozo2018
2023-03-28 at 07:21
“Az Európai Unió (amelynek nincs hadserege)”
/
S ha lenne, akkor azt s begyűrnék, Németország adná a parancsnokságot, és
a közép-európai tagokat küldenék a háborúba ágyútölteléknek.
amintazvagyon
2023-03-27 at 00:38
az usa azért is rendezte meg kilencpertizenegyet mert tanult az iraki esetből amikor európai szövetségesei nagyobb része nem állt mellé-a jól
kiagyalt és eljátszott iszlám terrorista trükkel(megfejelve európai városokban megrendezett iszlámnak látszó terrortámadásokkal) pedig maga mellé állította az európai idiótákat.AMÍG NINCSENEK OLYAN EURÓPAI VEZETŐK NEM AKIK KIJELENTIK HOGY KILENCPERTIZENEGY ELJÁTSZOTT AMERIKAI MANIPULÁLÓ TRÜKK VOLT ADDIG EURÓPAI EMBEREKKEL AZT CSINÁLNAK AMIT AKARNAK!
moliere
2023-03-26 at 23:04
Szerintem már rég ott vannak a NATO tagállamok katonái. “Tanácsadók”, “kiképzők”, “önkéntesek”, “elit alakulatok”, sőt, tisztek, főtisztek, folyamatos koordinációs célból, ami a legfontosabb pedig, hogy komplex fegyverrendszerek vannak ott a NATO részéről (nagyrészt kipróbálás, tesztelés céljából, azaz emberkísérletek elvégzésére éles körülmények között, leírható, másod-harmadrangú emberek “felhasználásával” – a liberális nyugati semmiben nem különbözik a náciktól, csak finomította rasszizmusát: a feketék, félvérek, zsidók tabu, de a “nem nyugati” fehér az csak söpredék a szemében.)
Időközönként egy-két ilyen “irodát” telibe kapnak az oroszok, de persze ez nem jelenti azt, hogy a nyugati média tájékoztatna a “veszteségről”. Olyan ez, mint a vadászat nagyvadra. Egy idő után a vérnyomok elvezetnek a tetemhez, de addigra a kevésbé kitartó megfigyelők már más vadakat figyelnek.
Lehet, hogy néhány ilyen tesztprojekt kifutását kell már csak kivárni, és a NATO kihátrál ebből a nagy károkat okozó őrületből. Vagy csak az első nyugati politikai megrázkódtatást várják meg.
Csaba
2023-03-26 at 20:33
A Nato védelmi szervezet, ezért elméletileg csak akkor van hadászati kötelezettségünk, ha valamely Nato tagállamot csapás ér. Amiről most szó van az támadó jellegű – amiben nem is Nato tagállamok érintettek- amihez megint csak elméletileg önkéntes alapon lehet csatlakozni. Kötelezni senkit nem lehet. Ehhez én a reggeli kávémat nem hagynám ott nem hogy az életemet…
Kriszta
2023-03-26 at 19:12
Hogy küld-e a NATO katonákat Ukrajnába, azt nem minden NATO tagállamnak kell egyhangúlag megszavazni?
TalEle
2023-03-26 at 18:27
Annak dacára, hogy az EU már többször is kinyilvánította, hogy amíg Orbánék vannak hatalmon, egy Eurocent sem fog Magyarországra érkezni, Orbán csendes „asszisztja” mellett Európa lassan, de biztosan araszol a III. Világháború felé! … Kezdődött, vala, a rohamsisakok küldésével, majd folytatódott a Leopárd 2-es tankokkal, most az F16-os vadászgépek, sőt, cinikusan, „szegényített urán tartalmú” lövedékek szállítása van soron… Mi meg szolgaian megszavazzuk az összes „elhibázott” brüsszeli szankciót, közös lőszer beszerzésben veszünk részt – reméljük nem olyan lesz, mint a Covid elleni vakcina beszerzés… – támogatjuk a finnek NATO tagságát! Mi ez, ha nem a III. Világháború felé tett lépések sora, amire, már meg is van az orosz válasz: taktikai atomfegyverek telepítése Belorussziába! Gratula a sok szűklátókörű [email protected]ónak…
Matyko-X
2023-03-26 at 16:30
Már megint a “vonakodó csatlós” dilemmája jön. MINDEN lehetséges erőforrást – embert, gépet, hadsereget, vagyont – itthon tartani és decentralizálni!
Nem Butapest fogja ezt az országot újjáépíteni, ahogy azt a történelem már bemutatta.
Semmi jóra ne számítsunk, CSAK magunkra!
Hesslervezérezredes
2023-03-26 at 10:25
lhotx2023-03-26 at 10:02
Egyrészt: egyetértek Önnel.
Másrészt: is (egyetértek Önnel), és kiegészíteném: már sokszor leírtam, hogy ez az egész háború (és eddig minden, az USA által támogatott, vagy részvételével folytatott háború) legfőbb – tulajdonképpen egyetlen – célja az USA-t (is) uraló Pénz-Háttérhatalom, Dollár-Magánbank-hatalom, Deep State (mindegy hogy hívjuk) biztonsági harca volt a dollár VILÁGPÉNZ jellegének fenntartására minden és bármi áron.
Míg nagyjából a II. vh. végéig és tehetetlenségi nyomaték révén talán még az 1960-as évekig is, a dollár erejét az elképzelhetetlenül erős és valóban termelő (új értéket előállító) amerikai ipar adta, utána ez a termelés átkerült Japánba, (tulajdonképpen visszakerült) Németországba (is), megjelent Dél-Koreában és végül kiteljesedett Kínában. De a dolgok szintén tehetetlenségi nyomatéka (inerciája) miatt az előbbi helyzetet alátámasztó – “megolajozó” – pénz, a dollár, mintegy “túlélte” önmaga – időközben megszűnő – alapját és megmaradt – immár érdemtelenül – továbbra is világpénznek.
Ami persze iszonyatos előnyt ad mindenki mással szemben a dollárt kibocsátó országnak, az USA-nak.
Mára azonban a Világ nagyobbik részénél “kezd leesni a tantusz”, ha úgy tetszik ki meri mondani, hogy “a király meztelen” és nem kér tovább a látszatból.
Hát ez a háttér szerintem.
csakafidesz
2023-03-26 at 10:24
Hitlert gyengítette, hogy idegen csapatok is mentek a németek oldalán. A magyarok voltak olyan hülyék (Jány bűne) hogy kitartottak és meghaltak a Don kanyarban, de a románok és az olaszok elszaladtak, és igazuk volt. Odavezényelnek 300.000 katonát akik a jóléti országok fiai. (Amúgy hazánk ha nem is jóléti, de pl. indiai szemmel nézve gazdag.) Ezek nem fognak megdögleni az amerikai érdekekért, és dezertálnak, vagy fellázadnak.
lhotx
2023-03-26 at 10:02
Túl sok itt a szó. Messzebbről rátekintve egyszerűbben látni.
3 óceánon (saját terminológiájuk szerint 4 óceánon) és jónéhány tengeren kellene (továbbra is) fenntartani az USA hegemóniáját — valamilyen szinten, ami még elég ahhoz, hogy általa fenntartsák Világpénz-ügyi hegemóniájukat. Mivelhogy e kettő egymásra van rákényszerítve. Nem léteznek egymás nélkül. A cechet meg mindkettőért csak fizesse az egész világ. Az USA ugyanis (minden „káprázatos gazdaság”-i képessége dacára) nem bírná fizetni, mitöbb: EGYETLEN KONTINENS SEM bírná fizetni. Csak a félhülye európai akarnokbanda képzeli azt, hogy földrészünk kizsigerelése árán sikerül kitartani — az általuk nagyon vágyott — USA-hegemóniát. NEM FOG MENNI; BELE FOGNAK DÖGLENI…
Csak az a kérdés, hányan fognak még beledögleni ebbe az ő erőlködésükbe.
márko
2023-03-26 at 09:17
a hozzászólásokkal egyetértek
ÉS szeretném a közeljövőben látni HOGY
. az USA GLOBÁLIS hegemónia úgy összedőljön , olyan rom legyen belőle és fűbe + bozótba benőve , mint a legendás Canossa vára ( Canosszai Matild kb. 1100 ) Olaszországban ma
. ugyan ilyen romokban legyen az “USA rules and order” fűbe + bozótba benőve
. ugyan ilyen romokban legyen a WOK + Cancel Culture + Oscár díj + Emmy díj + Grammy díj + …
. ugyan ilyen romokban legyen a NÁTÓ és snekit sem érdekelje Jens Stoltenberg + Antony Blinken + Joe Biden
/
csak , megtörténhet-e ilyesmi ???
Kicsi Bors
2023-03-26 at 07:34
Miközben az atlanti időszak lassan a végéhez közeledik, egy újabb 400-500 éves időszak elején járunk. A globális geoökonómiában új korszak, az Eurázsia korszak jön. A Nyugat reménytelen gőgjének és elkerülhetetlen alkonyának ordító példája az erkölcstelen és buta Présember elvtárs, mint nagykövet.
Kakukk
2023-03-25 at 23:49
Orbán
Az egy teljesen más helyzet volt.
1. Az csupán felkérés volt Clinton részéről, nem parancs. Épp, hogy pár hete voltunk NATO tagok, nem volt olyan egység felállítva, mint most. Max. önkéntes felajánlás, vagy felkérés esetén lett volna kötelességünk tenni bármit is.
2. Jelenleg fel vannak állítva egységek, amik nem magyar, hanem NATO parancsnokság, irányítás alá esnek.Orbán Viktor vért izzadhat, ha a parancsot kiadják, menniük kell oda, ahova küldik őket.
3. A németek is így vannak pl. Szlovákiába vezényelve, még a Bundestag hozzájárulása sem kellett magához a kihelyezéshez sem.
Nekem se tetszik, de sajnos ez van.
Sas
2023-03-25 at 23:30
Amerikát akár fel is lehetne menteni a felelősség alól, elvégre kizárólag azt teszi, ami az érdekében áll-a fő gazemberek az európaiak-akik kiszolgálják.Ebben élen járnak-ismét-a lengyelek.
Sas
2023-03-25 at 22:43
Az USA tehetetlen lenne ha az európaiak opponálnák-de nem opponálják-bármikor ránk uszíthatja a hiénákat-lengyel, szlovák, román, stb-nem számít a NATO-szabály.
Orbán
2023-03-25 at 20:27
@ Kakukk
2023-03-25 at 19:55
“de ha azt mondja, mész, akkor az megy oda, ahova mondja.”
NEM !!!
“Szerb elnök: Az USA azt kérte Orbán Viktortól 1999-ben, hogy Magyarország támadja meg Szerbiát
Aleksandar Vučić szerb köztársasági elnök egy szombati interjúban arról beszélt, az első Orbán-kormány idején a Fehér Ház (elnök: Bill Clinton) és a britek azt követelték Orbán Viktor miniszterelnöktől, hogy Magyarország északról támadja meg Szerbiát a koszovói háború idején.”
Orbán erre 1999-ben is nemet mondott!
víg gyula
2023-03-25 at 20:23
Dehogy változott meg a világ! Ugyanaz.
Kakukk
2023-03-25 at 20:01
apro_marosan_petergabor2023-03-25
A miniszterelnöknek ebben itt már sajnos nincs mozgástere, hogy csak eü., meg egyéb himi-humi alakulat besegít, ha nagyon kuszáj. Itt a NATO által konkrétan meghatározott fegyvernemekről van szó.
Ide most nem írom le, miből, mennyi van jelenleg a kijelölt harccsoportokban.
PG
2023-03-25 at 19:57
Ez az egész háború Ukrajnában, tulajdonképpen az USA proxy háborúja. Miután néhány kis államot sikerült lerohannia, elszállt vele a ló és megpróbálta az egyeduralmát kialakítani a világban. Néhány országban a “demokrácia export” nevű bajkeverést okozta, és megpróbálta az oroszokat is elaprózva kikezdeni, mint fő riválisát. Gyakorlatilag minden volt szovjet köztársaságban káoszt és lázadást szított. Még Fehéroroszországban is megpróbálta. Ukrajnában a korrupt vezetők vevők voltak rá és meg lehetett rendezni a Majdan téri balhét és a puccsot. Azóta megy a balhé Ukrajnában. Persze ott már komoly érdekeket és tulajdont szerzett a Biden család is. Azt hitték, hogy az oroszok olyan gyengék, hogy komoly ellenállást nem képesek kifejteni. (Valahogy figyelmen kívül hagyták, hogy Putyin rendbe szedte az orosz ipart és az államot is, miközben a hadsereget is fejlesztette. Ukrajnára hivatkozva, gyakorlatilag Oroszországot szeretnék leigázni és elfoglalni, főleg a sok ásványkincséért.
Igazi világuralomra törekvés. Ebben viszont most az oroszok összefogtak Kínával és több népes országgal. Szerintem e kérdésben az USA túlbecsülte önmagát. Nagyanyám régen azt mondta, hogy a harmadik világháború az a “sárga veszedelem” lesz.
Kakukk
2023-03-25 at 19:55
2 ÉNAKI
Jugoszlávia NATO tag volt? Még csak nem is volt hadban más országgal. Bement a NATO? Bement.
A 8 magyarországi harccsoport ugyan elsősorban a védelem miatt van, de ha azt mondja, mész, akkor az megy oda, ahova mondja.
Apró klón
2023-03-25 at 19:36
A nyugati Birodalomnak vége van:
https://www.youtube.com/watch?v=s-gzQXpC_c4
Apró klón
2023-03-25 at 19:32
Amerika azért hisztizik és fenyegetőzik, mert lassan már minden ország, Mexikótól, az arabokig kéri a felvételét a BRICS-be. A dollár ezer sebből vérzik, az amerikai gazdaság recesszióba fordul, a szankciók bumeráng hatásúak. Az, hogy kénytelen kifosztani a legszorosabb szövetségeseit (NY.-Európát) az már a végjáték egyértelmű jele.
Álmos de genere Atthilae regis de genere Turul
2023-03-25 at 19:23
Isten különleges áldása, hogy olyan Miniszterelnök idején élhetünk, mint Orbán Viktor. 5 lépéssel mindenki előtt jár és a legnehezebb helyzetekből is a lehető legjobbat hozza ki.
Apró klón
2023-03-25 at 19:18
Amerika bukóban van. Ok: A Gőg (a Hübrisz).
Sobri Jóska
2023-03-25 at 19:16
Az USA egy mellék-hadszíntéren, Ukrajnában fecsérli el az erejét. A Keletnek ez kiváló, az idő nekik dolgozik. Amerika már nem engedheti meg magának, hogy lerohanja Magyarországot, ezzel alaposan elkésett. Ha mégis, annyit fog vele érni mint anno a németek. Körülbelül ott is tartanak. Egyszerre nekiment Kínának és Oroszországnak. Óriási bukta lesz ebből.
Baktria
2023-03-25 at 19:10
Amerika akár mit csinál, most már elkésett. Az orosz-kínai párosé a jövő.
2 ÉNAKI
2023-03-25 at 19:08
Ukrajna nem Nàtó tag. A Nátónak az Ukrajnai háborúhoz semmi köze.Nem avatkozhat az Ukrán-Orosz háborúba.Ennek következtében a tagállamait sem utasíthatja bármiféle részvételre is.
márko
2023-03-25 at 19:03
Schmitt Mária félelmeivel hogy a háború eszkalálódhat egyetértek
( nem akarok nagyot mondani )
CSAK Máriának nem szabad látni , vagy nem szabad kimondani ( mert Magyarországnak kára lehet )
/
HOGY Antony Blinken a fő motorja az mostani háborúnak
. több fontos nyilatkozata van Blinkennek ÉS mindenhol “a katonai beavatkozást látta mint megoldást világszerte,
mindenhol erélyesen támogatta ( az USA kongresszusban + szenátusban + minden bizottságban)
A KATONAI GYŐZELEM az mint súly a diplomáciában
. Antony Blinken és Joe Biden 1990-óta együttműködnek ( egymáshoz dörzsöltek mint jó munkatársak
/
Blinken minden interjúit elemezve , TISZTÁN LÁTHATÓ / ÁTLÁTHATÓ HOGY
. Oroszország GAZDASÁGI + KATONAI MEGSEMMISÍTÉSE az egyetlen cél Blinkennek + Bidennek
apro_marosan_petergabor
2023-03-25 at 18:37
Schmidt pontosan látja. A NATO mozgását Washingtonból illetve a Közel-Keletről irányítják, mint ahogy Ukrajnáét is.
Ha OV ebben a projektben annyira útban van, egy perc alatt fogják eltávolítani, van rá 8 verziójuk.
Ha helyzet van, OV – ha nagyon-nagyon ügyes- maximum a leglájtosabb közös nevezőt választhatja, Mo háborús részvételét illetően. Pl. mi adjuk az egészségügyi csapatok egy részét, logisztikai támogatást, egyes helyeken légtérfelügyeletet, utánpótlás szállítást stb.
Az egy másik kérdés, hogy a nyugati vezetők nincsenek azzal tisztában, mire vállalkoznak, ha bevállalják a NATO keretein belül az oroszokkal a háborút “Ukrajnéáért”:
– nincsen már egyáltalán érintetlen vagy érinthetetlen hátország
– ha egy ilyen konfrontáció elindul, Berlin, Brüsszel, London, Varsó, Budapest, Prága, Párizs stb. fontossági és súlyozási sorrendben számíthat
– ipari-katonai célpontjai rakéta támadására
– fővárosai rakéta támadására – először hagyományos töltetekkel…
Olyan rakétákkal, amelyek ellen jelenleg nem tudnak védekezni.
– Az eszkaláció újabb eszkalációhoz vezet, amely taktikai atomfegyverek bevetését jelenti, a folytatását nem merem leírni, mert nagyon sötét lenne…
Az a pár, vén gatyábarottyantó [email protected]ó aki ezt az ukrán-orosz háborút kitálálta, felépítette (Soros csak egy címke rajtuk) nem mérte fel a valós helyzetet, ez mutatja, hogy még a gazdasági elképzeléseik sem jöttek be, pedig arról azt hitték, értenek hozzá…
A Jóisten segítsen nekünk, hogy ezt elkerülhessük a háború további eszkalációját…
Viszont elképzelhető, hogy ebben a helyzetben a Nyugat-Erópa-i lakosság hamarabb kijózanodna, és eltávolítaná az USA csicskákat Európa és országai éléről – még a égrolás, az atomháború előtt – de ez sem biztos
Tény, hogy ebben a helyzetben az USA jóval kevesebbet kockáztat, mit az EU és államai…
Kakukk
2023-03-25 at 18:29
Királytigris
Részben igaz. Ha valamelyik NATO tag saját szakállra megy, nem kell mennünk. Ha a NATO megy, akkor kell mennünk nekünk is. Azért alakított most a NATO kötelező jelleggel minden keleti országában gyorsreagálású, többnemzeti harccsoportokat. Azok nem csupán azért vannak, hogy adott országot, ahol állomásoznak, megvédjék. Bármikor, bárhova küldhetik. Plusz megvannak az amúgy is kötelező úgymond felajánlások, amiknek keretében minden tagállam köteles bizonyos erőket biztosítani NATO műveletekhez, misszókhoz. Még a fegyverzet beszerzéseink nagy részét is úgy kell végrehajtanunk, hogy a világ bármely pontján, bármikor interoperábilisan bevethetők legyenek.
2 ÉNAKI
2023-03-25 at 18:17
Királytigris 17.35.03.25. Pontosan így van,ahogy leírtad. Nem gondolták át alaposabban.
Királytigris
2023-03-25 at 17:35
Marika néni téved. Ha a NATO katonákat küld Ukrajnába, akkor nekünk nem kell mennünk, mert nem érte a NATO-t támadás. Ugyanis a NATO védelmi szervezet.
A Miniszterelnök leszögeszte, hogy bármelyik NATO tagállam kezdhet háborút, de azt csak a saját fellelőségére teheti. Ekkor NATO tagországok kötelező segítsége elmarad.
K
2023-03-25 at 16:35
Joe Biden megígérte az Északi Áramlat megszűnését, és úgy is lett.
Tehát USA robbantotta fel az Északi áramlatot, azt maga Joe Biden jelentette be 2022 február 7.-én tett sajtótájékoztatón..:
Joe Biden: – Ha Németország… Ha Oroszország inváziót indít, tankok és katonák lépnek át Ukrajna határán, nem lesz többé Északi Áramlat 2. Véget fogunk vetni neki.
Újságíró: – Hogyan csinálnák ezt pontosan? Hiszen a projekt Németország felügyelete alatt áll.
Joe Biden: – Ígérem, hogy képesek leszünk rá.
Most a britek inkább szövetségesei az USA-nak , ..mint az USA gyarmat Európai Unió.
A kínaiakat és az indiaiakat azt tartja össze, hogy mindkettő brit gyarmat volt, nagyon ismerik a briteket, akiket most együtt kezelnek az USA-val.
Ezt a kínai -indiai összetartozást akarja megszüntetni a soros féle civil szervezetek, reméljük nem sikerül nekik.
Girolámo
2023-03-25 at 16:20
Azon lehet limitelni,hogy a háttérben kik milyen megállapodásokat kötöttek előzőleg,közben,satöbbi.
Csakhogy:Tűzszünet és békekonferencia kell.Aki ezt nem támogatja,már színt is vall.
Egy védelmi szervezet tagja vagyunk.
Támadó harcokra vetemedni hazaárulás.
Sas
2023-03-25 at 16:16
A pénzhatalom direkt tolja egybe az oroszt és a kínait.Oda fog telepedni.
Girolámo
2023-03-25 at 16:14
A NATO egy védelmi szervezet.
Milyen alapon tàmadna,főleg a mi támogatásunkkal is?
Girolámo
2023-03-25 at 16:09
Nem igaz.
Egyetlen ország ellenállása mindent megakadályozhat.Csak szilárdan ki kell tartani.
Nem kell Amerikára fogni,ha mi is berosálunk.
Minek ellenkeztünk eddíg a küszöbről?
Mi ebben a piszkos munkában nem veszünk részt.
Sas
2023-03-25 at 16:06
Egyesek azon álmélkodnak, hogy pl. a lengyel banda mocskolja az oroszokat-azt hazudozva, hogy Putyin az egész világra veszélyes…………..de anno a lengyel banda az iraki rendszerre mondta ugyanezt-és aljasabbak voltak az angoloknál is.
Hesslermarsallfővezértábornagygeneralisszimusz
2023-03-25 at 16:00
Bazmeg Maris, ezt ott a “páholyotokban” nem tudjátok elintézni, hogy mi ebbül kimaradjunk és ne végezzük ebül???!!!???
Hümér
2023-03-25 at 15:58
Az amerikaikülügy meg bejelentette:nemfogadják el a
tűzszüneti ajánlatot…..
micsoda?ők nemfogadják el?,nem az ukránok?….
Sas
2023-03-25 at 15:57
Fura, de az iraki háborúnál a franciák és a németek még normálisak voltak-de az új uniós tagok-a s..os Közép-európaiak levélben sürgették az akkor racionális unios vezetést, hogy azonnal álljon W Bush mellé.A legvéresebb dumát akkor is a lengyel banda adta elő-követelve az iraki rendszer kinyírását.Most meg az oroszt.Disznó banda.MINDIG LOPNI AKARNAK.
Sas
2023-03-25 at 15:53
Nem mindenki változott………pl.a lengyel hiéna sem változott, hiszen anno az iraki háborúban is szégyentelenül cselédkedett amerikának-opponálva akkor JACQUES CHIRAK francia és GERHARD SCHRÖDER német vezetőket.Ahogy most az oroszt szidja-rágalmazza , úgy rágalmazta akkor az iraki vezetést a lengyel.Ezzel , akkor, hátbatámadta-a lengyel-a franciákat és a németeket-elárulva az akkori uniót.
Theo
2023-03-25 at 15:38
Egy verziót kihagyott: lehet, hogy Putyin és az USA dolgoznak együtt, valamint azt sem tudjuk, hogy Kína mennyire kooperal Amerikaval a háttérben. Eddig ez a háború Kinanak volt a legelőnyösebb Amerikán kívül.
Putyin családjának holgytagjai tudtommal Svájcban élnek háborítatlanul.
Ha ledobatnanak Közép Europara egy atombombát az oroszokkal, azt Amerika, az oroszok, de a kínaiak is tulelnek, csak a V4 -ek nem.
A lengyelek sem….
Mária néni
2023-03-25 at 15:20
Sajnos egyre többen rebesgetik, hogy a háború tovább folytatódik.
Most éppen a szövetségesek kitapogatása folyik. India van a
figyelem középpontjában. Szaudiak meg éppen most forditottak hátat
usának.