Rengeteg új munkahelyet teremthet, ha a Kínával kötött megállapodás nyomán a fejlesztések megvalósulnak – erről beszélt Nádasi Tamás, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar-Kínai Tagozatának elnöke az M1 aktuális csatorna vasárnap reggeli műsorában.
A szakembert annak kapcsán kérdezték, hogy a magyar-kínai kapcsolatok további fejlesztését szolgáló, ötpontos tervben állapodott meg szombaton Pekingben Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és kínai kollégája, Vang Ji. Nádasi Tamás kiemelte: légiközlekedés nélkül nem működik az együttműködés. Jelenleg csak egy járat van Peking és Budapest között. Ezen túlmenően heti három járat lesz Budapest és Sanghaj között, de további lehetőségekről is tárgyalnak. A szakember szerint fontos lenne Belső-Kína vagy Dél-Kína becsatolása.
Szintén a Kínában kötött megállapodás nyomán Nádasi Tamás szerint Magyarország egy logisztikai bázis is lehet. Úgy értékelt: ha kisebb összeszerelési üzemek is létesülnek, Magyarország logisztikai szempontból olyanná válhat, mint Dubaj.
Nádasi Tamás kiemelte a vízügyi együttműködést is. Szerinte ennek azért van nagy jelentősége, mert Kína a vízügyben még nem jár az élen, Magyarországnak viszont ez komoly erőssége. A magyar tudást szeretnék exportálni kínai segítséggel – ismertette a szakember, aki szerint a migráció megelőzésében is segít, ha például afrikai országoknak vízügyi segítséget nyújt az ország.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Szecsődi Balázs
khm
2019-04-28 at 18:04
A Vízügy,az tényleg sok hozadékkal járhat.
A logisztika,az csupán egy lerakat. Okés,hogy onnan szerteszét lehet teríteni,mondjuk a fokhagymaport(made in Kína),szerintem jobb lenne,ha a miénk lenne terítve. (Nem pont Kínában,mert erős a gyanúm,hogy annyit nem tudunk termelni Nekik. )
Amúgy hasonlít a pisztránghoz,amit a Hortobágyi Gazdaságban termelnek meg,oszt véletlenül az egyik oldala tisztítatlan,a halfejben benne maradt a szilvány.
De semmi gond,amikor TÖRÖK !!!! pisztrángot vettem,pont ugyanezen hiányosságokat találtam.