A járvány legyőzése után a gazdasági védekezés időszaka következik, és ezt sikertörténetek fogják jellemezni, amelyek az infrastrukturális fejlesztésekre és beruházásokra is vonatkoznak; ebbe kapcsolódik bele a Szeged–Szabadka vasútvonal felújítása, és annak 2022-es megnyitása – hangsúlyozta a magyar határhoz közeli Palicson Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán.
A vasútvonal felújításával a két város és a két térség közelebb kerül egymáshoz, és az együttműködés még élőbbé válik
– tette hozzá. A felújítás után 40 perc alatt el lehet majd jutni egyik városból a másikba.
Szeged és Szabadka között 2015 novemberében szűnt meg a vasúti forgalom teljesen; előtte már két hónapig szünetelt az utazás az illegális bevándorlók elleni védekezésül felhúzott magyar műszaki határzár felállítása miatt.
Magyarországról mi egy folyamatosan erősödő és folyamatosan fejlődő Szerbiát látunk, és büszkék vagyunk arra, hogy mi, magyarok is részt vállalhattunk abban a munkában, amely Szerbia fejlődéséhez és erősödéséhez az elmúlt esztendőkben jelentős mértékben hozzájárult
– mondta a miniszter.
Büszkék vagyunk a Vajdasági Magyar Szövetség (VMSZ) teljesítményére, büszkék vagyunk arra, hogy a VMSZ az elmúlt esztendőkben a szerbiai kormánykoalíció részese lehetett. Büszkék vagyunk arra is, hogy a VMSZ rendkívül fontos szerepet játszott a történelmi magyar-szerb megbékélésben, és történelmi szerepet játszott Magyarország és Szerbia együttműködésének sikertörténetté való alakításában
– részletezte Szijjártó Péter.
Szerbia és Magyarország között az összekötő kapcsot az itteni magyar nemzeti közösség alkotja
– hangsúlyozta. Hozzátette: “a VMSZ aktív szerepvállalásával alakult át a magyar-szerb viszony barátsággá, és a VMSZ aktív szerepvállalásával látható az ugrásszerű fejlődés a Vajdaságban, amelyet az elkövetkezendő időszakban is támogatni fogunk Magyarországról”.
Pásztor Bálint, a Vajdasági Magyar Szövetség országos listavezetője és polgármester-jelöltje a palicsi vasútállomáson tartott közös sajtótájékoztatón felhívta a figyelmet arra, hogy Magyarország és Szerbia kapcsolatának legnagyobb haszonélvezői a vajdasági magyarok.
A jövőben azt kell elérni, hogy Szabadka újra közép-európai város legyen, olyan, amilyen az elmúlt évszázadokban volt
– jelentette ki.
Forrás: MTI; Fotó: Facebook
TS
2020-06-17 at 19:47
Nem Titóék szedették fel a vágányokat, hanem ez közvetlenül Trianon után történt.
oshon
2020-06-17 at 18:09
Hajra magyarok !
Megvilágosodott szabadkőművész
2020-06-17 at 17:28
Az a vasútvonal, ami trianon előtt vígan létezett?? A kádár-világban Kecskeméttől csak egy vágány vezetett Szegedre, mert a jugók nem járultak hozzá a vágánypárhoz, hogy úgymond ne tudjunk délre gyorsan csapatokat átcsoportostani… Agyrém.
Királytigris
2020-06-17 at 19:04
Nem volt az agyrém. Mert a dupla vágány a szállítási kapacitást duplájára növeli. Háború esetén ez az utánpótlás szempontjából létfontosságú. Féltek a szerbek.
Amikor a trianoni förmedvény készült, akkor a vasút volt a legmodernebb, legnagyobb kapacitással rendelkező szárazföldi szállítási mód. Sőt most is az!
Most is Szeged felé egy vágány van, és ugyanez van a kelebiai vonalon is.
Királytigris
2020-06-18 at 09:47
Úgy, hogy a háborúban a győztesek oldalán fejezte be a terrorista erdőkerülő (partizán) tevékenységét. Akkor még nem volt Láncos kutya, az csak később lett.