• Home
  • Forró drót
  • Magyar ugar
  • Világugar
  • Az alvilág titkai
  • Eco
  • A Hálózat örök?
  • Sport
  • Vezércikk
  • Huszonötödik óra
  • Arcok
  • Agrárcsászárok
PestiSrácok
  • Forró drót
    • Magyarországon gyilkolhatott a rettegett felvidéki maffiavezér, Sátor Lajos bandája
    • Irakba szállítottak csaknem hétszáz, az Iszlám Állammal kapcsolatban álló irakit
    • Már hétfőtől forgalomkorlátozásokra kell készülni a fővárosi ünnepi előkészületek miatt
    • Leállnak a kisbenzinkutak augusztus 19-20. között
    • Így köszöntötte Horn Gábor a 92. születésnapját ünneplő Soros Györgyöt
  • Magyar ugar
    • Itt az új, exkluzív, májbarát szenzáció: Gyurcsány ismét kormányt alakítana!
    • Szó sincs arról, hogy tarra lesznek vágva az erdők – A hazai erdőállomány továbbra is gyarapodni fog, a valóság ismét arcul csapta a hisztériakeltő kamuzöldeket
    • Két éve figyelmeztették, de tovább trágárkodik, sőt, lázadást szervez a kormány ellen a győri középiskolai tanár
    • A Klubrádiónak ismét nem sikerült igazat írnia az iskolák fűtéséről – Itt van a Belügyminisztérium válasza
    • Már jobbikos email-címe sincs Jakab Péternek – Itt a “kandúrharc” legújabb fejezete
  • Világugar
    • A világ legkeményebb diktatúrájának nyújtanak mentőövet a nyugati országok által kivetett szankciók
    • A német alkancellár elrendelte: legfeljebb 19 Celsius-fokra szabad felfűteni a középületeket Németországban
    • Georg Spöttle: Hát akkor (német köz)tévézzünk
    • Zelenszkij kiakadt, miután kiszivárogtatták az ukrán háborús taktikát – Kövesse velünk az orosz–ukrán háború legfontosabb eseményeit!
    • Georg Spöttle: Szolgálunk és félnek tőlünk
  • Eco
    • Magyar Levente: az ország történetének eddigi legnagyobb beruházása valósul meg Debrecenben
    • Újabb fogyasztóvédelmi vizsgálatot indított az MNB a NOVIS biztosítóval szemben
    • Télen már termelhet az első kút a békési gázmezőn
    • Isépy Tamás: 2010-hez képest sokkal nagyobb a lakosságnak a megtakarítása, tehát van miből költeni (Videó)
    • Önmagát is meglepte az OTP az első negyedéves profitjával
  • Vezércikk
    • Kámaszútra-szobák, nemi erőszak, krumplis zsák – Ennyi maradt a Jobbikból
    • Trump jelenti a legnagyobb veszélyt a nemzetközi szélsőbaloldalra
    • Ejnye, ejnye, Ukrajna!
    • Vásárhelyi Mária megfejtése: Orbán akarja, hogy ne jöjjön az olaj
    • Orbán… és a többiek
  • Sport
    • Újabb érem Rómában, Molnár Dóra bronzérmes lett 200 méteres hátúszásban!
    • Arany, ezüst, bronz – Káprázatos rajt az úszó Európa-bajnokságon!
    • Azeri siker és továbbjutás a Groupama Arénában – Labdarúgó BL-selejtező: Ferencváros-Qarabag 1-3 (0-1)
    • Lila Csillag, Zöld Csillag – Hatalmas tömeg búcsúzott Törőcsik Andrástól (galériával)
    • Kubatov: maximálisan igazat adok az UEFA-nak
  • Még több
    • Szerzők
      • Bálint Botond
      • Csibra Tibor
      • Füssy Angéla
      • Huth Gergely
      • Jurák Kata
      • Mező Gábor
      • Pámer Dávid
      • Sebes Gábor
      • Susanszky Mátyás
      • Szalai Szilárd
    • Tutiblog
    • Aristo
    • Ki ette meg a misszionáriust?
    • Huszonötödik óra
    • Bezzegnemzetek
    • Erdélyi levelek
    • Az Öreg
    • VBT
  • Facebook

  • YouTube

  • RSS

Eco

Szijjártó: kulcskérdés, hogy minél több elektromosautó-ipari beruházást tudjunk hazánkba vonzani

Szijjártó: kulcskérdés, hogy minél több elektromosautó-ipari beruházást tudjunk hazánkba vonzani
PestiSrácok.hu
2022-07-29
  
  

Kulcskérdés, hogy minél több elektromosautó-ipari beruházást tudjunk Magyarországra vonzani, és a kormány erőfeszítései sikeresek, hazánk ugyanis mára ezen átállás egyik globális éllovasává vált – jelentette ki a tárca közleménye szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken. A tárcavezető a NIO kínai járműgyártó beruházásának bejelentésén közölte, hogy Biatorbágyon, a cég első európai üzemében automata akkumulátorcsomag-csereállomásokat fognak előállítani. A mintegy 5,5 milliárd forint értékű projekthez a kormány 1,7 milliárd forint támogatást biztosít, így segítve több száz új munkahely létrehozását. A csarnok később kutatás-fejlesztési és képzési központtal is bővülhet.

Beszédében aláhúzta, hogy a 2008-as pénzügyi válság nyomán új korszak keződött, amikor a “nyugati gazdasági dominancia már nem olyan egyértelmű, mint korábban volt”, és a Kelet azóta nem pusztán felzárkózott, hanem az “előzés manővere is reálisnak és sikeresnek tűnik”. Kiemelte, hogy míg 2007-ben a globális beruházások 81 százalékát nyugati tőkéből finanszírozták, és csak 19 százalékát keletiből, mostanra ez teljesen megfordult: a Kelet részesedése az elmúlt három év átlagát tekintve 56 százalékosra nőtt, míg a Nyugaté 41 százalékosra csökkent.

Mára a technológiai fejlettség terén számos iparágban keletről fújják a passzátszelet, a finanszírozási képességek tekintetében a Nyugat jelenleg súlyos kihívásokkal küszködik, lakosságszám tekintetében pedig utóbbi mindig is le volt maradva

– mutatott rá. Szijjártó Péter hangsúlyozta: az elektromosautó-ipari forradalom a világgazdaság legmeghatározóbb folyamata, és ennek tempóját is keletről diktálják, ezért komoly küzdelem folyik az ehhez kapcsolódó beruházásokért. Mint közölte, a keleti nyitás eredményeként az elmúlt tizenkét évben Magyarország ez irányú exportja 45 százalékkal, a keleti országokkal folytatott kereskedelem volumene 48 százalékkal nőtt, illetve tavaly például már a beruházások 60 százaléka kelet felől érkezett hazánkba, a munkahelyteremtés döntő része ezekhez kapcsolódott.

A miniszter a magyar–kínai kapcsolatot stabilnak, kiszámíthatónak és kölcsönös tiszteleten alapulónak nevezte. Hozzátette: a távol-keleti ország hazánk hetedik legfontosabb kereskedelmi partnere, a kétoldalú forgalom volumene az idei év első négy hónapjában 7 százalékkal nőtt, ami rekordot jelent, és az elmúlt három évben húsz nagy kínai vállalati beruházás érkezett Magyarországra. Végül leszögezte: a magyar gazdaság alapvetően az autóiparra épül, ez a szektor adja a feldolgozóipari kibocsátás közel harmadát, így kulcsfontosságú kérdés, hogy minél több olyan beruházást sikerüljön ide vonzani, amely az elektromos átálláshoz köthető.

Ezen a téren eddig sikeresek az erőfeszítések, Magyarország a folyamat egyik globális éllovasává vált, amit jól mutat, hogy hazánk a világ harmadik legnagyobb elektromosakkumulátor-gyártó kapacitásával rendelkezik, míg ezek exportjában a globális ranglista ötödik helyén áll

– mondta.

A NIO által gyártani kívánt, konténer méretű szerkezetek működésének lényege, hogy járművel ezekbe behajtva a rendszer egy teljesen automatizált folyamattal a lemerült akkumulátorcsomagot feltöltöttre cseréli ki. A tervek szerint Magyarországon évi 240 ilyet fognak előállítani, 2025-re pedig már 4000 fog működni világszerte.

Forrás: MTI; Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Facebook hozzászólás

  
  
Kapcsolódó témákakkumulátorgyártásBiatorbágyelektromosautó-iparkínai-magyar kapcsolatokmagyar-kínai kapcsolatokmunkahelyteremtésNIOSzijjártó Péter
37 hozzászólás

37 Comments

  1. Bela

    2022-08-11 at 15:23

    a foszilis es a hidrogen uzemu autozas kozti atmenet az elektromos autozas (mondom ugy, hogy nekem is van egy elektromos, meg 2 fustos)

    Válasz
  2. Locksmith

    2022-08-02 at 13:57

    Ungarn über alles ! És Nézzük_magát_a_dolgot
    Ne veszekedjetek fölöslegesen, mert egy oldalon állunk. A fölös energiát kéretik a yoggi/kisyóska féle kreténekre pazarolni!
    UFF

    Válasz
  3. pm

    2022-08-02 at 06:53

    Legelső körben magát az energiát kéne megtermelni, ami most különösen aktuális. Milyen jól is jön most Paks? még vagy négyet, és egy darabig nem lesz gond. talán még a villanyautózással sem

    Válasz
  4. Yoggi

    2022-08-01 at 13:22

    @Nézzük_magát_a_dolgot
    “…bizonyára az igazi szakemberek találnak a fent leírtakban kiigazítani vagy cáfolni valót…”
    Bár le fogod tagadni, de nyilván “Ungarn über alles !” szaktekintélyre gondoltál. 🙂

    Válasz
  5. na4

    2022-08-01 at 10:25

    Az akkumulátor gyártás az egyik leg energia és nyersanyag igényesebb és leg környezetszennyezőbb eljárás. Én egy ilyen gyárnak még a környékéről is hanyatt homlok menekülnék.

    Válasz
  6. Hesslerezredes

    2022-08-01 at 10:11

    Márpedig amíg fel nem lesz találva az olcsó, nagy tömegben gyártható és KÖNNYŰ akkumulátor, addig az elektromos autózás – zsákutca, tévút.
    A hybrid még csak-csak elmegy: városban 50-60 km-nyi távon elektromos közlekedés, városon kívül benzin.
    De határeset ez is, majdnem annyira zsákutca, mint a full elektromos.

    Válasz
  7. Nézzük_magát_a_dolgot

    2022-08-01 at 08:41

    Tisztelt Zoltaiguszti! Az Ön által említett problémá(k)nak létezik racionális megoldása. A cellákhoz a szokásos szerkezeti anyagokon felül (réz, alumínium, műanyagok) a katódanyagok, vagyis nikkel, mangán, kobalt és lítium szükséges, utóbbi kettő tűnik problémásnak. A Li-vasfoszfát kémiához pedig a lítiumon kívül hihetetlen nyersanyagbőség áll rendelkezésre. Közben a vegyészek se ülnek tétlenül, a jövő ESETLEG számos kellemes meglepetést hozhat (pl. Li helyett Mg). De maradjunk a mai realitások talaján. Az akkumulátorok, mivel teljesítményük idővel “megkopik”, az autókból kiszerelve még egy ideig folytathatják pályafutásukat energiatárolókban, életük harmadik szakaszában pedig nyersanyagként reciklálhatók. Hazánkban már folyik a HUAYOU Kobalt cég szárnyai alatt Szigetszentmiklóson és Bátonyterenyén az elsődleges anyagok visszanyerése, ezekből Dél-Koreában teljes értékű katódanyagokhoz nyerik ki a lítium és kobalt tartalmat. Amennyiben kibővül együttműködésünk a világelső HUAYOU céggel, hatalmas katódanyag-gyártó üzem létesül nálunk, amelynek nyersanyagellátása támaszkodhat erre a forrásra. Ilyen módon megvalósul a sokat emlegetett körkörös gazdaság. Ha szabad egy példát felhoznom, a hangyabolyban se mehet semmi kárba, az elpusztult hangyákat az életben maradók “újrahasznosítják”. Megjegyzés: mivel ezen a területen amatőr vagyok, bizonyára az igazi szakemberek találnak a fent leírtakban kiigazítani vagy cáfolni valót, minden szakmai észrevételt előre is megköszönök.

    Válasz
  8. Solaris

    2022-08-01 at 07:04

    Ha nem tetszik a vélemény, kéretik törölni.
    Ja, nem kell kérni…

    Válasz
  9. zolatiguszti

    2022-07-31 at 20:21

    Oléh Gyögy kémikus elnézést….ővé a Metanol gazdaság elmélet.

    Válasz
  10. zolatiguszti

    2022-07-31 at 20:20

    Egy bajom van ezzel az akkumulátoros technológiéval. Elgé kevés és kevés heylen elérhető ritkaföldfém kell hozzá. Erre ráütl Kína tehát be van lőva az elérhető haszonráta. Ráadásul az újra feldogozás se lett kidolgozva , ahogyan az E hulladéké se igazán.
    Megboldogult Oláh Lajos Prof feltalált anno egy tüzelőanyag cellát ami Metanolból áramot áram+ széndioxidból Metanolt állít elő. Oda vissza fordítható a folyamat. Kidolgozta a széndioxid előálíltását levegőből vagys levegőből lenne etanolja.
    Azóta se hallok erről…Noebel díjat kapott érte…

    https://mta.videotorium.hu/hu/recordings/22/olaj-es-foldgaz-utan-a-metanolgazdasag

    Válasz
  11. jani129

    2022-07-31 at 17:30

    Egy alapvetően hazugságra alapozott ipar révén szabad-e előnyre szert tenni? Mikor fog ez visszaütni? Fogalmam sincs, de e autót én nem veszek és másnak se tudnám ajánlani. Az e autók kb 100 éve piaci versenyben alulmaradtak a benzinesekhez képest. Megint alul fognak maradni.

    Válasz
  12. Nézzük_magát_a_dolgot

    2022-07-31 at 16:35

    Tisztelt Ungarn Über Alles (12:47)! Ja, így könnyű, hogy Ön eleve mindent tud. Nem harcolunk egyenlő fegyverekkel, mert bizony én sok kemény tanulással majd fárasztó önképzéssel csak odáig jutottam, hogy rájöttem: vajmi kevés az, amit tudok. Fegyvertelen vagyok Önnel szemben.

    Válasz
  13. Nézzük_magát_a_dolgot

    2022-07-31 at 16:29

    Kedves Hesslerezredes! Nem azt írtam, hogy Szlovákia mennyire kapar az elektromobilitás beruházásáért, hanem azt, hogy Szlovákia is, mindenki is. Mert az ottani döntéshozók átlátják, hogy most EZ AZ ÜZLET, ebből fognak megélni a következő 15-20 évben. Más. Nekem senki se jöjjön a széndioxiddal, mert számtalanszor világosan leírtam ezen a fórumon is, hogy vakításnak, tudománytalan hisztériakeltésnek, tudatos zavarkeltésnek tekintem az egész széndioxidos klímahisztit. Mindössze csak annyit írtam, hogy jelenleg és még sokáig az elektromobilitás a fő csapásirány, akár tévedésen, akár puszta divaton, akár bármi máson alapul. És aki ebből kimarad, csak azért, mert látja az elektifikáció hátulütőit is (IS!), az LEMARAD. És aki az országnak a lemaradás perspektíváját kívánja ajánlani csak azért, mert egyetlen oldalát nézi a dolgoknak, az a tudatlanság pökhendi magabiztosságával ellensége a Nemzet felemelkedésének. Ceterum censeo: GYÁRTANI AZT KELL, AMIT JÓL EL LEHET ADNI.

    Válasz
  14. Hesslerezredes

    2022-07-31 at 13:38

    Nézzük_magát_a_dolgot
    2022-07-31 at 12:53
    És pusztán azért, mert más is azt csinálja, akkor az már jó???
    Tudja a vicc az, hogy az autózás (értve ez alatt az ún. “úrvezetői” autózást, ha úgy tetszik: a civil autózást) a töredékét fogyasztja annak az üzemanyagnak, amit a tengerhajózás és a repülés eléget.
    Tehát ott zöldeskednek, ahol az a legkevésbé hatékony. És az Euro-5-ös motorok kibocsátása ma már szinte elhanyagolható. És ne jöjjön a széndioxiddal, amelynek az összes mennyisége 0,038% az egész légkörben és az emelkedése MINDIG CSAK KÖVETKEZMÉNYE a felmelegedésnek. A nitrogén-oxid meg baromi gyorsan bomlik.
    Szóval EZZEL AZ AKKUMULÁTOR-TECHNOLÓGIÁVAL az elektromos autózás minden vonatkozásban tévút és zsákutca. (Figyeljen kiemelésekre is.)

    Válasz
  15. Nézzük_magát_a_dolgot

    2022-07-31 at 12:53

    Tisztelt Hesslerezredes! Egyre bizonyosabbá válik, hogy a következő évtizedben meghatározó jelentőségűvé válik az elektromobilitás, és az ehhez kapcsolódó beruházásokért képletesen szólva öldöklő küzdelem folyik az államok részéről. MINDEN komolyabb beruházásért a fogadó országok pénzügyi támogatásokkal versenyeznek. Nézzük a VOLVO gigászi beruházását Kassán. Mit mond erről Sulík miniszter? 1,2 miliárdos (1200 milliós) beruházáshoz 267 millió ingyenpénzt adtak. Ez bizony a teljes költség majdnem 25%-a. És bizony mindenhol ez megy. Pl. Lengyelországnan a LG akkugyárért. stb.
    “Az új üzemben 3300 új munkahelyet kell teremteni – tájékoztatott Eduard Heger miniszterelnök. A svéd autógyártó cég befektetése 1,2 milliárd körüli összegben. az állam közvetlenül is támogatni fogja az eurót.
    „Nem ígértünk adókedvezményeket a Volvónak, 267 milliós közvetlen beruházási támogatást kapnak. eurót” – mondta Richard Sulík gazdasági miniszter.”

    Válasz
  16. Ungarn über alles !

    2022-07-31 at 11:32

    Nézzük_magát_a_dolgot
    07-30 at 12:47
    van amit született tehetséggel, (bár nem vagyok a Főv-i bélsár tenyészet tagja) de fittyentéssel elintézek

    Válasz
  17. Hesslerezredes

    2022-07-31 at 10:44

    Solaris
    2022-07-31 at 09:47
    Egyetértek!
    Ha adunk pénzt is, akkor az a minimum, hogy érte ugyanolyan névértékű részvényt kérünk és kapunk az adott vállalkozásból.
    Ez a fajta osztogatás (fosztogatás) már nekem is régen szúrja a szemem.

    Válasz
  18. Chiovini György

    2022-07-31 at 07:31

    Mielőtt itt virtuálisan kölcsönösen lehülyéznénk egymást inkább hallgassuk meg (újra) Szarka László előadását. Érinti Magyarország adottságait is: https://www.youtube.com/watch?v=B3rRmOPJpgs&ab_channel=MTA1825

    Válasz
  19. Nézzük_magát_a_dolgot

    2022-07-30 at 17:36

    Meghátrálok a fölényes tudás és reális helyzetértékelések előtt. Tehát, ha jól értem, Ugocsa non coronat. Ha egész világ villanyautózik, mi csak azért is kimaradunk. Majd mi megváltjuk a világot! Persze, nem célzott mellékhatásként lemaradunk, szegényedünk, de mi az nekünk, mert megmutatjuk a világnak, hogy nem rés, hanem bástya vagyunk a a jóeNberség frontján. Hogy honnan lesz majd pénzünk? Hát adjon a Zorbán, azért tartjuk! Vajon rosszul látta a költő, amikor ezt írta:
    “Az ábrándozás az élet megrontója, mely, kancsalul, festett egekbe néz”. Eddig a “humor”. És most jön a komolyabb rész: hogyhogy nem kaptam egyik jóeNbertől se választ a konkrét kérdéseimre, csak a zsolozsmázást?

    Válasz
  20. Zoli

    2022-07-30 at 14:29

    T. “Nézzük_magát_a_dolgot“!

    Jah hogy az a kis határérték túllépés mit számít? Nem is látszódik, szaga se nagyon van.
    Harmadik országok hajtanak így a lehető legkárosabb ipari létesítményekre mint mi.
    És nem kell elkezdeni papolni arról hogy dehát ebből van bevétel meg foglalkoztatottság stb stb.
    Tisztába vagyok vele. Első a profit! Második a kényelem igaz?
    Nem vagyok haladás és fejlődés ellenes, de azt se bánnám ha 10 év múlva még el tudnám majd vinni a kislányomat egy erdőbe, vagy beletehetné a lábujját a Dunába pl Gödnél.
    Mindenesetre részemről legalább annyira fontos hogy milyen áron kapom meg azt a kényelmet és bizony a környezetvédelem érdekében tudok engedni az egyéni kényelmi vágyaimból.
    Még Önnek se kívánok olyan szomszédot ahol aksit vagy gumiabroncsot gyártanak, pedig ugye Önt mindez nem is zavarná….

    Válasz
  21. Hesslerezredes

    2022-07-30 at 13:14

    Egyelőre úgy tűnik, hogy az olcsó ÉS nagy teljesítményű akkumulátor kérdését nem sikerült megoldani.
    Szóval az elektromoskodás addig tart csak, amíg a lítium készletek kitartanak.
    És azok már most is kurvára fogyóban vannak.
    Plusz az egész elektromos hóbelevanc az első kinyert lítium atomtól az utolsó töltésig irtózatosan környezetkárosító. Százszor annyira, mint a legyalázott belsőégésű járművek EGÉSZ ÉLETTARTAMUK SORÁN!!!
    Szóval kedves Péter, lehet, hogy rossz lovon ülünk (már megint).

    Válasz
  22. Nézzük_magát_a_dolgot

    2022-07-30 at 12:47

    Tisztelt Ungarn stb.! Látom, Ön merőben humán beállítottsága alapján kristálytisztán tudja a műszaki-gazdasági kérdéseket rövid úton elintézni. Kénytelen vagyok meghajolni fölényes tudása előtt.

    Válasz
  23. Nézzük_magát_a_dolgot

    2022-07-30 at 12:42

    Tisztelt Futóbolond! Ez nem vicces, hanem kőkemény adottság. Ahogy Dánia vagy Hollandia sem bővelkedik saját ásványkincsekben, de hatalmas iparuk van máshonnan származó anyagokon alapuló feldolgozóiparnak. Nézzük végig, mink van. Hát elsősorban futóhomokunk annyi, mint a tenger. Logikus lenne világverő homokóragyártást létrehozni. LOL. Aztán rengeteg rézércünk Recsk térségében, a bibi annyi, hogy a geológiai adottságok és az érc fémtartalma alapján a mi rezünk előállítása a jelenlegi világpiaci ár többszörösébe kerülne. Van sok silány lignitünk, amit kínnal-keservvel el lehet égetni erőműben, elsősorban energiavészhelyzet indokkal. Van sok nem-konvencionális szénhidrogén vagyonunk Makó és a Békési-rög térségében, de olyan mélységben, hogy a jelenlegi technológiával vagy lehetetlen, vagy teljesen kockázatos, és siker esetén is gazdaságtalan jelenleg kitermelni. Aztán mink van még? Két pusztánk. A puszta seggünk és a puszta tökünk. Már elnézést.

    Válasz
  24. Ungarn über alles !

    2022-07-30 at 12:31

    Nézzük_magát_a_dolgot
    18:11
    vakablakba felesleges virágot ültetni – ezen okból nem vitatkozom önnel

    Válasz
  25. futóbolond

    2022-07-30 at 11:24

    ez vicces lesz, mivel hazánk nem gazdag azokban az ásványkincsekben, amelyek az elektromos autókhoz szükségesek. magyarán a magyar gazdaság ki lesz téve továbbra is a világpiaci folyamatoknak, mint most, autóipari beszállítóként.

    Válasz
  26. Nézzük_magát_a_dolgot

    2022-07-30 at 08:22

    Tisztelt Zoli! 1) Profit mindenek fölött? Nem. A színvonalas megélhetés mindenek fölött, amit a történelme során sokat nélkülöző magyar nemzet végre megcélozhatna, ha ábrándos széplelkek nem akarnak minden életrevaló megoldást gáncsolni. 2) Kérem szíveskedjen megfejteni a feladványt: mit szabad gyártani? Az Ön felfogása szerint akkumulátort nem, mert jaj, határérték alatti N-metil-pirrolidon kerülhet a környezetbe. Nyilván az egész vegyipart és gyógyszeripart le kell nullázni, mert ott a lehetséges és időnként valós szennyezés sokkal nagyobb mértékű és hatású. Bányászni tilos, lám a Sajó is halottá vált a felvidéki vasércbánya elcsorgó vizéről. Vas- és alumíniumipar tabu a rendkívül nagy energiaigény és a kokszgyártás meg műszén-elektróda környezetszennyező hatása miatt. Csipsz, kifli és kefírgyártás (bár ez utóbbi nem, mert a tejet adó tehenek metánt böfögnek, a gyalázatosak!) bizonyára megengedett az Ön részéről is, de abból egy ország nem tud megélni. Mezőgazdaság? Fuj, fuj, műtrágyával savasítja Gaia anyó köpönyegét, a növényvédőszerek pedig egy hangyányival mérgezőbbek a N-metil-pirrolidonnál. Marad a zokni- és ágyneműgyártás, lám Banglades-i gyerekmunkások is milyen fényesen meg tudnak belőle élni.

    Válasz
  27. Chiovini György

    2022-07-30 at 07:22

    Messze vagyok attól, hogy saját tudásomra alapozva nyilatkozzak az akkumulátoros gépkocsi jövőjéről.
    Ismerem azonban azokat a szakemberektől származó kijelentéseket, mely szerint értelmetlenség a folyékony üzemanyag teljes kiküszöbölését megcélozni, és helyette az akkumulátoros megoldást kizárólagosnak tekinteni.
    Amerikában élő barátomnak Chevrolet VOLT-ja van. Helyben csak akksival jár. Hosszabb utakon a benzinmotorral halad. Szerinte ez az optimális megoldás. Sajnálja, hogy leálltak a gyártásával.

    Válasz
  28. Bukohill

    2022-07-30 at 02:10

    23 Ft/kwh tarifával sem volt versenyképes, 70Ft/kwh végképp nem az.
    Jobb lenne a pedálos verzióra (riksa) koncentrálni, és Gréta is boldog lesz.

    Válasz
  29. Kitekintő

    2022-07-29 at 22:49

    Az élelmiszeripar fejlesztése több hasznot hozna az országnak. A világ éhezni fog hamarosan.

    Válasz
  30. Zoli

    2022-07-29 at 22:11

    Nézzük_magát_a_dolgot!

    Profit mindenek felett!!! Megkérdezném azért pl a gödi lakosok véleményét is az ilyen szuperkörnyezettúdatos gyárakról… (lásd Samsung körüli vízminták…)
    Vagy az Önét ha pl a kertszomszedsagban kutyulná vki az aksikat…

    Válasz
  31. bl

    2022-07-29 at 19:25

    A házak fűtésében pedig a földhő a jövő szerintem, megtoldva napelemekkel, hogy legyen ami hajtja a kompresszort és kész.

    Válasz
  32. bl

    2022-07-29 at 19:24

    Az elektromos autó nem zsákutca, ahogy a napelemek sem, csak lehet lesz még egy-két érdekes fordulat az ügyben. Én például azt a max. 40 km/h sebességre képes városi kétszemélyes “autót” várom, aminek a töltését a saját felülete oldja meg. Két négyzetméter felülettel számolva, naponta ad neki 10 kWh energiát, ami a hatásfokokat is figyelembe véve kb 2, 2 liter benzinnek felel meg, amivel kb 50 kilométert lehet menni naponta…

    Válasz
  33. Nézzük_magát_a_dolgot

    2022-07-29 at 18:11

    Kedves Ungarn Über Alles! Biztos, hogy az Ön nickneve egybevág a meggyőződésével? Jót akar Ön nekünk? Ön szerint mit kellene gyártani? Azt, amit el lehet adni, vagy Ön van olyan faxa gyerek, hogy dafke olyat akar gyártani, aminek a jövője (az egyébként általam is hülye zöld agymenésnek gondolt) már érvényes döntésekkel lecsengésre van ítélve? De még egyszer kérdem: MIT KELLENE GYÁRTANI? De nehogy azt mondja, hogy jó acélos bánkúti búzát kellene kaszával aratni hektáronként 2 tonna termésátlaggal. Vagy valami ilyesmit. Kuktafazekat? Sörnyitót? Uborkareszelőt? Az is jó, ha van piaca. De van? Tényleg érdekel a véleménye. Egyébként nem árt tájékozódni. Az akkumulátorgyártás óriási felfutásban van a környezetvédelemre oly kényes Svédországban (pötyögje be: Northvolt), Olaszországban és Németországban is.

    Válasz
  34. jani129

    2022-07-29 at 17:55

    Az e autó alapindoka a globális felmelegedés elmélet kamu. Az e autó megvenni drágább. Jelenlegi piaci viszonyok között már az üzemanyagköltsége is magasabb, csak a támogatás (mindkét olalon) miatt nem látszik. El kellene engedni. Az autó üzemanyaga a benzin volt van lesz.

    Válasz
  35. Ungarn über alles !

    2022-07-29 at 17:31

    Nézzük_magát_a_dolgot
    17:07
    …szerinted a villanyautók gyártása kevesebb mocsokkal-méreggel-káros anyag termeléssel jár mint a pöfögőké ? ..vagy épp kevesebb energiát kell belevinni a gyártás során ?
    viszont van egy tagadhatatlan előnye : a gyártulajdonosaiknak nagyobb hasznot hoznak, főleg hogy nem Fasisztániában okoznak környezeti gondokat

    Válasz
  36. Tudományos libsizmus

    2022-07-29 at 17:19

    Az elektromos autó zsákutca, de mindegy.

    Válasz
  37. Nézzük_magát_a_dolgot

    2022-07-29 at 17:07

    Ez nagyon jó hír, mert egy olyan cégről van szó, amely komoly vetélytársa a Teslának, és az automata csereállomás is műszaki-technológiai csúcsok közelében jár. Igaz, korábban nem csak csereállomásról, hanem gyorstöltő-oszlopokról is szó volt, ami komolyabb volumenű üzletnek tűnt. De ne legyünk telhetetlenek, kis hal is jó hal, és ha ez a kiváló cég megbízható partnernek ismer meg minket, talán egy nagy volumenű, világsikerre is számító járműgyár is követheti ezt a belépőt. Gratulálok és további sikereket kívánok Szíjjártó úrnak, csapatának és a HIPA-nak. Reménykedve várjuk a dögösebb dobásokat is.

    Válasz

Szóljon hozzá!

Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Eco
2022-07-29
PestiSrácok.hu

Kapcsolódó témákakkumulátorgyártásBiatorbágyelektromosautó-iparkínai-magyar kapcsolatokmagyar-kínai kapcsolatokmunkahelyteremtésNIOSzijjártó Péter

Több Eco

Magyar Levente: az ország történetének eddigi legnagyobb beruházása valósul meg Debrecenben

PestiSrácok.hu2022-08-12
Több

Újabb fogyasztóvédelmi vizsgálatot indított az MNB a NOVIS biztosítóval szemben

PestiSrácok.hu2022-08-12
Több

Télen már termelhet az első kút a békési gázmezőn

PestiSrácok.hu2022-08-12
Több

Isépy Tamás: 2010-hez képest sokkal nagyobb a lakosságnak a megtakarítása, tehát van miből költeni (Videó)

Kroó Zita2022-08-11
Több

Önmagát is meglepte az OTP az első negyedéves profitjával

PestiSrácok.hu2022-08-11
Több

Több adókönnyítésről döntött a kormány – csökken az ekho és több adminisztrációs teher is

PestiSrácok.hu2022-08-10
Több

Varga Mihály akcióban: negyedbillió forint plusszal zárt a költségvetés júliusban!

PestiSrácok.hu2022-08-08
Több

Egyre több pénzintézet kínál hiteltermékeket energetikai korszerűsítésre

PestiSrácok.hu2022-08-07
Több

Ezek a cégek az ukrán termőföldek igazi tulajdonosai – És ezekről hallgat a 444.hu

PestiSrácok.hu2022-08-06
Több

Lesz miből extraprofitadót fizetni – Kimagasló eredménnyel zárt a Mol a második negyedévben

PestiSrácok.hu2022-08-05
Több

Aki piaci áron tankol, várjon péntekig, ha teheti

PestiSrácok.hu2022-08-03
Több

Csúcsfutball a DIGI kínálatában

PestiSrácok.hu2022-08-03
Több

A Budapesti Kereskedelmi Iparkamara javaslatot dolgoz ki az új kata-törvény hatálya alól kikerülőkre

PestiSrácok.hu2022-08-02
Több

MNB-alelnök: senki sem kérdőjelezheti meg a jegybank árstabilitás melletti elköteleződését

PestiSrácok.hu2022-07-29
Több

További két évvel meghosszabbították a lakásépítések öt százalékra csökkentett áfáját

PestiSrácok.hu2022-07-29
Több

Baj van, Biden! – Technikai recesszióban az amerikai gazdaság

PestiSrácok.hu2022-07-28
Több

Egy hónap alatt 53 ezer fővel nőtt a foglalkoztatottak száma

PestiSrácok.hu2022-07-28
Több

Csődközeli állapotban Ukrajna a világ legnagyobb hitelminősítője szerint

PestiSrácok.hu2022-07-27
Több

Bezzegromániában akkora az államháztartási hiány, hogy a Holdról is látszik

PestiSrácok.hu2022-07-25
Több

Ennyit a károgókról: az infláció ellenére is nőttek a reálbérek, félmillió körül az átlagfizetések

PestiSrácok.hu2022-07-25
Több

Varga Mihály: célunk az, hogy a magyar gazdaság növekedését a háborús válságban is megőrizzük!

PestiSrácok.hu2022-07-23
Több

Stabil kilátással megerősítette a magyar államadós-osztályzatot a Fitch Ratings

PestiSrácok.hu2022-07-23
Több

A Pénzügyminisztérium kiadott egy gyorstájékoztatót arról, hogyan alakult eddig az idei központi költségvetés

PestiSrácok.hu2022-07-22
Több

Szijjártó: 400 milliárd forintos gigaberuházás keretében új gyártósorokat telepít Kecskemétre a Mercedes

PestiSrácok.hu2022-07-21
Több

Az MNB a Revolut használatának kockázataira hívta fel a figyelmet

PestiSrácok.hu2022-07-19
Több

Szerdától csökken a benzin ára Magyarországon

PestiSrácok.hu2022-07-18
Több

Már a héten elkezdődnek a minimálbér-tárgyalások

PestiSrácok.hu2022-07-18
Több

Nagyobb gazdasági növekedést vár Magyarországon az uniós átlagnál az Európai Bizottság

PestiSrácok.hu2022-07-17
Több

Íme, a baloldal válságkezelése: „Ársapka nem kell, rezsicsökkentés sem kell, a piachoz alkalmazkodni kell!”

Huth Gergely2022-07-15
Több

Az MNB szerint érdemes megkezdeni a hiteltörlesztést, a moratórium anyagi többletteherrel jár

PestiSrácok.hu2022-07-15
Több

Az ukrajnai háború miatt alacsonyabb növekedés és nagyobb infláció várható

PestiSrácok.hu2022-07-14
Több

Nem harap az átalányadó, de kell hozzá egy jó könyvelő! – Mészáros Anita tanácsai a katásoknak

Huth Gergely2022-07-14
Több

Az MNB felfüggesztette a FuturAqua Nyrt. részvényeinek nyilvános forgalomba hozatalát

PestiSrácok.hu2022-07-13
Több

Csaknem 10 százalékra emelte az MNB az alapkamatot

PestiSrácok.hu2022-07-12
Több

A Gyurcsány-koalíció arcai és pár száz tüntető igyekezett megbénítani a fővárost a kata-szabályok szigorítása miatt (videó és galéria)

Szalai Szilárd2022-07-12
Több

Tállai András: kedden több mint másfélmillió nyugdíjas kapja meg az évközi emelést

PestiSrácok.hu2022-07-11
Több

A Mol szerint tartósan elbúcsúzhatunk az olcsó benzintől

PestiSrácok.hu2022-07-10
Több

EU-s források nélkül is elérhetőek a kormányzati hiánycélok

PestiSrácok.hu2022-07-10
Több

Varga Mihály: az Egyesült Államok nyomást akar gyakorolni Magyarországra

PestiSrácok.hu2022-07-09
Több

Elszálltak az árak: hatszor többet kell fizetni a gázért és ötször többet az áramért Európában

PestiSrácok.hu2022-07-07
Több

Az MNB visszautasítja Róna Péter felelőtlen, hamis és hiteltelen nyilatkozatait

PestiSrácok.hu2022-07-07
Több

Brüsszel politikai bosszúhadjárata a forint elleni spekuláció melegágya – mondta Talabér Krisztián a PS-nek

Huth Gergely2022-07-07
Több

Az MNB bejelentette, hogy jövő héten emeli az alapkamatot is – egyből erősödött a forint

PestiSrácok.hu2022-07-07
Több

Óriási kamatemeléssel hirdette meg az egyhetes betétet az MNB

PestiSrácok.hu2022-07-07
Több

Bekeményít a jegybank: brutális kamatemelés várható a forint mélyrepülése után

PestiSrácok.hu2022-07-06
Több
Gördítsen többért
Blogok
  • 061

  • Tötyöm-lötyöm Dua Lipával, zúzás a Nova Twins-zel – Ilyen volt a Sziget első estéje
    0612022-08-11
  • Sokan már évekkel ezelőtt temetni kezdték a rockzenét – Interjú Halász Ferenccel, a RockBalatonra készülő Depresszió frontemberével
    HangSáv2022-08-10
  • Tutiblog

  • Eszelős szivatás
    Liberális nyafogás2022-08-09
  • Hosszabbítsuk meg Bicskéig a középkort!
    Liberális nyafogás2022-06-25
  • Az Öreg

  • Dobrev Klára levelét megírta…
    Az Öreg2022-07-28
  • Kik voltak az igazi megszállók?
    Az Öreg2022-06-28

(x) PestiSrácok.hu Filmklub

  • Aristo

  • Maki
    Aristo2022-08-09
  • A követ
    Aristo2022-07-29
  • Ki ette meg a misszionáriust?

  • A Jobbik nem bizonyult méltónak arra, hogy Jakab Péter vezesse és egyéb semmiségek
    Ki ette meg a misszionáriust?2022-08-12
  • Ellenzéki álláspont: Orbán Viktor a lélegzésével kivonja az oxigént a levegőből
    Ki ette meg a misszionáriust?2022-08-09
  • Erdélyi levelek

  • Rettegj, Orbán!
    Erdélyi levelek2022-08-12
  • Demográfia, vagy amit akartok
    Erdélyi levelek2022-08-09
  • A látszat és ami mögötte van
    Erdélyi levelek2022-07-14
  • Veszélyek kora
    Erdélyi levelek2022-07-26
  • VBT blog

  • Könnyű katást táncba vinni…
    Blog2022-07-11
  • Halállista
    Blog2022-07-05
  • Bezzegnemzetek

  • Nem adhatok mást, csak mi lényegem – Így kezeli Európa a járványt
    Bezzegnemzetek2020-03-30
  • A magyar sporttörténelem kisantant dézsmálói – II.
    Bezzegnemzetek2019-09-30
  • Máté T. - kávé mellé

  • Egy év múltán…
    Máté T. - kávé mellé2019-09-16
  • Máté T. Gyula feleségének üzenete
    Máté T. - kávé mellé2018-09-24
PestiSrácok

I M P R E S S Z U M

A PestiSrácok.hu kiadója az Insider Media Lapkiadó Kft.
A lap NMHH nyilvántartásba vételének száma: CE/185-2/2016
A szerkesztőség és a kiadó postacíme: 1536 Budapest, Pf. 246.
A kiadásért felel: Szenvedi Zoltán Ügyvezető
Főszerkesztő: Huth Gergely
Lapigazgató: Stefka István
Főszerkesztő-helyettes: Szabó Gergő
Vezető-szerkesztő: Bálint Botond
Lapszerkesztők: Jurak Kata, Szentkirályi András 
Főmunkatársak: Ferkó Dániel , Füssy Angéla, Lakatos-Szabó Fruzsina
Újságírók: Ambrózy Áron, Dezse Balázs, Susánszky Mátyás, Szalai Szilárd, Vésey Kovács László
Fotóriporter: Hatlaczki Balázs
Szerkesztőségvezető Mézes Gabriella
Informatikai vezető: Bori Zsuzsanna
és sokan mások...
Kontakt: [email protected]

PestiSrácok.hu

Ahol alacsonyan szállnak a sallerek. És ahol nincs íróasztalfiók. Mert ami odakerülne, az itt megjelenik.

Írásaink a közmegegyezéses hazai sajtóetika és a Médiaalkotmány szellemisége szerint készülnek. Forrásainkat minden körülmények között megóvjuk, szivárogtasson bátran! Szerzőink neve olykor "írói név".

Adatkezelési Tájékoztató

*Kell még valamit mondanom Ildikó? - Az őszödi beszéd utolsó mondata.

Médiaajánlat


A PestiSrácok.hu multiszájton és társoldalain, a 061.hu, AzÖreg.hu, az Aristo blogol, a Ki ette meg a misszionáriust? és az Erdélyi Levelek blogokon exkluzív hirdetési felületeket kínálunk.

Ajánlja termékeit, szolgáltatásait a Gemius Hungary Kft. által hitelesített több-százezres olvasóközönségünknek!

Politikai hirdetés árak - 2022 Itt letölthető

Kontakt: [email protected]

Sánta Annamária

PestiSrácok.hu ÁSZF

Copyright © 2015-2022 PestiSrácok.hu

MNB-alelnök: senki sem kérdőjelezheti meg a jegybank árstabilitás melletti elköteleződését
A Budapesti Kereskedelmi Iparkamara javaslatot dolgoz ki az új kata-törvény hatálya alól kikerülőkre