Magyarország és az Audi együttműködése párját ritkító sikertörténet, a német autóipari vállalat fontos szerepet töltött be abban, hogy hazánk gazdasága az utóbbi évek válságaiból rendre megerősödve tudott kikerülni – közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden, Budapesten.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető átadta a Magyar Érdemrend lovagkeresztjét az Audi Hungaria Zrt. igazgatósági elnökének a vállalat győri tevékenységének fejlesztése érdekében végzett munkája elismeréseként, továbbá a gazdaság és a felsőoktatás kapcsolatának elmélyítésében és a magyar–német gazdasági viszony erősítésében betöltött szerepe miatt is méltatta Alfons Dintnert. Kiemelte, hogy az autógyártó nélkülözhetetlen szereplője volt a hazai gazdaság sikereinek, annak, hogy minden krízisből megerősödve tudott kikerülni az ország az elmúlt időszakban. Aláhúzta: a most zajló nagyberuházások és a körülöttük “kialakult vagy szított hangulattal kapcsolatban is” fontos tanulság, hogy mit gondoltak a győriek annak idején az Audi gyárépítéséről.
Ha valaki köhögött egyet a városban, akkor a definíciószerű orvosi diagnózis az volt, hogy felverték a port az Audi építkezésén, példátlan környezetszennyezés következik, és nagyon közel van a világvége. Ma már így harminc év távlatából szerintem nincsen győri ember, aki ne lenne büszke arra, hogy a világ legnagyobb autóipari motorgyára éppen az ő városában tevékenykedik
– mondta. Kitért arra is, hogy a Győrben elektromos motorok gyártásába kezdő vállalat ahhoz is nagyban hozzájárult, hogy Magyarország a modern autóipari forradalom nyertesei közé tartozzon. Szijjártó Péter úgy vélekedett, hogy az Audi tevékenysége fontos volt abból a szempontból is, hogy ma hazánk exportteljesítménye a 34. a világranglistán, és sorra dőltek meg a beruházási csúcsok is minden nehézség ellenére. Hangsúlyozta, hogy az autógyártó szerepe emellett a fenntartható növekedésben is jelentős, mivel ma Magyarország a világ azon húsz állama közé tartozik, amelyek károsanyag-kibocsátásuk csökkentésével párhuzamosan képesek a gazdasági teljesítményük növelésére.
Az Audi azon beruházása, amelynek nyomán Európa legnagyobb, gyártetőn található napelemparkja jött létre Győrben, nélkülözhetetlen volt ezen címünk megtartásához
– mutatott rá. Szavai szerint a cég a magyar gazdaság dimenzióváltásában is fontos szerepet játszik.
A kormány először is arra koncentrál, hogy széles körű, termelésre alapuló ipari-gazdasági környezet jöjjön létre, amire építve a magasabb hozzáadott értékű szolgáltatási és kutatási funkciók is meg tudnak jelenni
– tudatta. Ennek kapcsán pedig közölte, hogy az Audi is erősíteni kezdte a szolgáltatási, illetve a kutatás-fejlesztési funkciókat a termelés bővítése után.
A miniszter arra emlékeztetett, hogy 2022 minden válság és akadály ellenére hazánk legsikeresebb éve volt gazdaságilag, és ehhez az kellett, hogy néhány vállalat a valaha volt legjobb teljesítményét nyújtsa. Erre példaként hozta fel az Audit, amely rekordszámú autót gyártott Győrben, és ezzel komoly része volt a gazdasági eredményekben. Kiemelte, hogy a magyar gazdaságnak az autóipar jelenti a gerincoszlopát, és a szektor termelési értéke tavaly elérte a 10 ezer milliárd forintos álomhatárt. Végül aláhúzta, hogy az Audi gyára nélkül Győr nem lehetne “a legszebb és legmodernebb reményekkel bíró város ma Magyarországon”, ráadásul itt a felsőoktatási struktúraváltás sikerének igazi bizonyítéka látható, ugyanis az autógyártó és az egyetem együttműködése bemutatta, hogy merre van a gazdaság fejlődésének iránya.
Forrás: MTI; Fotó: Facebook
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-11-14 at 16:09
Tisztelt Egon Samu! És ős-győriként nem érzi visszásnak azt a hisztériarohamot, amit a Győr és Szentiván közötti új ipari park tervezése miatt keltenek a cserókok? Méltatlan dolog, hogy a szentiváni FIDESZ-es képviselő és még a Győrben vitathatatlan szimpátiával övezett egykori FIDESZ-es polgármester művel ezen a téren? Bár úgy látom, az aknamunkának meglett az eredménye: a VW orra emiatt vérzik, és lemondott az ide tervezett akkugyárról, inkább más kontinensre visz a beruházását. Bevallom, nagy csalódás nekem, aki megtapasztalta, hogy az egyenként is világhírű a Magyar Vagon- és Gépgyár (Rába), a Gardénia, a Cardo, a Richards, a novényolajgyár, szeszgyár és a műbőrgyár által fémjelzett ipari múlt hajdan komoly hozzáállású munkás- és műszaki tömeget nevelt ki.
egon samu
2023-11-14 at 15:22
Való igaz: Audi Györben több dolgot támogat anyagilag és erkölcsileg, mint a magyar államszervezet összesen.
Iskola, egyetemi kar, ösztöndíjak, kutatásfinanszírozás, sport, környezetszépítés és infrastruktúra fejlesztés mind bele tartozik.
ösgyöriként büszke vagyok rá, hogy Györre esett a választás a telephely kiválasztásakor.
Orientál
2023-11-14 at 15:18
Balliberális zöld hazaáruló Gyurcsányék teletömnék hazánkat lusta élősködő tanulatlan gazdasági migránsokkal na akkor ezt a gyárat is teljesen kinyírnák Gyurcsányék.