Magyarország történetének legnagyobb zöldmezős beruházását valósítja meg az SK Innovation a Fejér megyei Iváncsán; a dél-koreai vállalat 681 milliárd forintos fejlesztéssel új akkumulátorgyárat épít, ezzel kétezer-ötszáz embernek ad majd közvetlenül munkát. A magyar kormány ehhez a beruházáshoz is biztosít pénzügyi támogatást, a támogatási megállapodás véglegesítése folyik – jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter pénteken Budapesten.
Szijjártó Péter elmondta: az SK Innovation Dél-Korea legnagyobb energetikai, vegyipari vállalata, és a világpiac egyik vezető cége az elektromos akkumulátorok gyártásának területén. A cég első két tengerentúli gyára Komáromban működik, és a vállalat úgy döntött, hogy harmadik európai gyárát is Magyarországon építi fel, ahol elektromos autókba való akkumulátorokat fog gyártani. A beruházás értéke 2,3 milliárd dollár; soha ekkora zöldmezős, első ütemű beruházás a modern magyar gazdaságtörténetben még nem történt. Mint mondta, a beruházásokért folytatott versenyben fontos az állami támogatás. A magyar kormány ehhez a beruházáshoz is biztosít pénzügyi támogatást, a támogatási megállapodás véglegesítése folyik. Minden bizonnyal ez lesz a magyar beruházás-ösztönzés történetének legnagyobb egyszeri beruházási támogatása, a pénzügyi támogatás mértékét a véglegesítés után nyilvánosságra hozzák – fogalmazott Szijjártó Péter.
Forrás: MTI; Fotó: Facebook
Reszelő Aladár
2021-02-01 at 16:55
Ezek olyan pénzek, amelyek befektetések és nem költségek. Vagyis hosszútávon megtérülnek. Jelenleg egy olyan lavírozás folyik az világban, hogy egyre több robotizáció mellett kell egyre magasabb hozzáadott értékű munkával egyre több embert munkban tartani.
Az érkező gyár jelenleg a világ legjobban növekvő és (a Covid19 mellett) a legjobban kutatott iparágába, az akkumlátor gyártásban játszik vezető szerepet.
Az autógyártás világa is át fog alakulni, kevesebb alkatrészből állnak az jövő autói kevésbé lesznek komplexek és a motortechnoógia helyett az akksi technológia lesz a kulcskérdés. Tesla, Rimac, Lucid csupa-csupa olyan gyártó, akikről 5-10 éve még szinte hallani sem lehetett. Most pedig ők diktáják a tempót.
Amúgy közvetlenül foglalkoztatott 2500 ember ugyanennyi családnak jelent majd biztos megélhetést egy olyan környéken, ahol a Dunaferr időzített bombaként bármikor utcára tehet százakat. Ezentúl talán élénkitőleg hat a bérekre a Hankooknál és a Dunaferrnél is.
Nem véltlenül fejlesztik végre M8-as autóutat is a környéken illetve errefele fo kilyukadni a Komáromtól induló gyorsforgalmi út is.
A régi iparterületeket pedig részben szanálni kell, ami műemlék azt érdemes megtartani, de a java része inkább legyen park.
Kell még néhány ilyen gyár és évente növelni kell a tőke befektetést (legyen az belföldi vagy külföldi), ezáltal növekedhetnek a bérek. Jó lesz ez.
Csak kormányváltásra nincs szükség. De ezt tudjuk.
bl
2021-01-31 at 17:26
Igen. Ez egy nagyon, nagyon, nagyon nagyon, nagyon nagy hír. Örülni kell neki!
Hesslerezredes
2021-01-30 at 10:16
Én alapvetően örültem eddig is, és örülök most is az idejövő beruházásoknak.
Aminek nem örülök: az az ún. ‘zöldmezős’ beruházás, amely TERMŐFÖLDET vesz el, illetve, amely technológia durván környezetszennyező akár a folyamataiban, akár a termékét illetően.
És azt ne mondja senki, hogy egy olyan követelmény, amely – nyilvánvalóan – kisebbségi tulajdonhoz juttatna csak minket, annyira zavarná a befektetőt.
Megjegyzem az is megoldás lehet, hogy magában a cég anyavállalatában vennénk részvényt, vagy annak a cégnek a tőkeemelésében vennénk részt.
Azt akarom nagynehezen kinyögdécselni, hogy sokféle abszolút piacgazdasági megoldás van, amivel úgy látom, hogy sajnos mi nem élünk, holott élhetnénk.
Nézzük_magát_a_dolgot
2021-01-29 at 18:30
Tisztelt Hessler Ezredes! Én Önben nagy tudású és széles látókörű karakán jó magyar embert ismertem meg. De egyetlen ember se érthet mindenhez. Az égre kérem, hogy ne nyilatkozzon érzelmi alapon olyan témakörökben, amelyekhez nincs meg az alapvető tájékozottsága (műszaki és nemzetgazdasági kérdések).
Hesslerezredes
2021-01-29 at 16:55
Győző 2021-01-29 at 15:26: ha önálló gondolkodásra képtelen, akkor legalább ne osztogassa a saját jelzőit, ha kérhetem!
oshon
2021-01-29 at 16:47
Nagyszeru ! Gratulalok es igy tovabb … Hajra Szijjarto Peter , Isten aldja !
Neaddfel
2021-01-29 at 15:27
TISZTELT ELŐTTEM SZÓLÓK:
Politikai koszfészek, Hesslerezredes, stb.
Egy nemközgazdász, nempolitikus, csak egy józan paraszti ésszel gondolkodó barátom mondta az ilyen beruházásokról.
Még ha jókora áldozattal is, (ált. a beruházás 25-30%-a) de sikerül valakit úgy idecsalogatunk, hogy a magyar FÖLDBE/RE, ő is jókora összeggel beszálljon, az csak haszon lehet.
Ugyanis ha már letelepedett, nem lesz könnyű meggondolnia magát mert a cumót nem lehet csak úgy mint egy kempig sátrat összehajtogatni, fölkapni és arrább hurcolni.
A “környezet védelmet” meg hagyjuk, fogadom, hogy ezekben az üzemekben patika tisztaság lesz, és olyan szűrt levegő, hogy a dolgozók a házi kertben nagyobb “veszélynek” lesznek kitéve mint bent.
Győző
2021-01-29 at 15:26
Hesslerezredes 2021-01-29 !
Hogy lehetsz ilyen sötét, korlátolt proli?
Irma La Duce
2021-01-29 at 15:21
A komenista gyurcsányi-bajnai időkben az égvilágon minden nemzeti vagyonunkat eladták. Most meg hihetetlen sebességgel fejlődik a Nemzet.
Na ez a bajuk a fanyalgóknak.
odu
2021-01-29 at 14:48
Valószínűleg mindig ilyen nehéz visszaépíteni azt, amit precízen, előre megfontolt/eltervezett szándékkal és nagyon alapos munkát végezve tönkretettek.A magyar/magyarországi/ ipar. Közbe pedig még ráadáskén a világ roham tempóba fejlődött.
Nézzük_magát_a_dolgot
2021-01-29 at 13:43
Minek nekünk Lenovo számítógépgyár, minek nekünk SK akkumulátorgyár! A világ sétapálca gyártó vállalatai temérdek pénzt fizetnének, ha a nullkilométeres sétapálcákat Magyarországon járatnák be. Munkaruhát (cúgos cipő, zsirárdikalap, csokornyakkendő, hímzett zsebkendő, fehér szegfű a gomblyukba) ingyen biztosítanának. A Kormányzat bezzeg nem ezt választja!
csepeli
2021-01-29 at 13:29
Az nem nyugtat meg, amikor a részletek ismerete nélkül olvasok summás véleményt! Emlékeztetőül:
bármilyen színű kormányunk van, az elsőrendű feladata a munkanélküliség minimálisra csökkentése, amely -figyelembe véve az örökölt szakképzettségi átlagszintet- egyenlőre csak a nagy nemzetközi versenyben megvalósuló kfdi beruházásokkal érhető el. NEM A PPP-vel!!! Közben a hazai tulajdonú cégek organikus fejlődése is beindul (beszállítóként).
Lássuk az eredményeket is! (az M4 metró, M6 pálya stb örök tanulság)
Mihály Csatár
2021-01-29 at 13:21
Minden nagyon szép, és minden nagyon jó!
Sajnos a legtöbb külföldi beruházó zöld mezősest akar létrehozni. Az ország pedig tele van lepukkadt ipari létesítménnyel, ami a kutyának sem kell. Jó lenne, ha ezután caak régi ipari területre adnának ki fejlesztési, vagy építési engedélyt.
Hesslerezredes
2021-01-29 at 13:05
Azt nem mondtam/kérdeztem még, hogy a Magyar Állam már mi a redvás hadháziért nem maga ruház be TERMELŐ (!!!) beruházásokba???!!!???
Bizony olyan ez, mint amikor Münchausen báró a saját üstökénél fogva húzta ki magát és a lovát a mocsárból.
De ez a gazdaságban/közgazdaságban nem képtelenség.
(Roosevelt New Deal-je is nagyrészt ez volt.)
És egyébként én azt látom, hogy sajnos az idejövő beruházások – hogy megpróbáljak finoman fogalmazni – nem igazán a legkörnyezetkímélőbb termékeket előállító üzemek (gumigyárak? akkumulátor bontó és előállító üzemek? stb.).
Nézzük_magát_a_dolgot
2021-01-29 at 12:44
Tisztelt előttem szólók! Nem lenne rossz dolog, ha a hazai támogatás arányos részvénytulajdonként jelenne meg. De a realitás az, hogy az egész régióban a történelmi okok miatt még mindig fennálló technológia elmaradás és pénzügyi lehetőségek miatt gyilkos harc folyik ilyen beruházások megszerzéséért. Bezzegfelvidék, Bezzegoláhország, Bezzeglengyelorszg, Bezzegcselákia-Marótia is kénytelen ezt az utat járni, pénzügyileg támogatni a beruházókat. Lépést kell tartani a világ fejlődési tendenciájával élenjáró technológiájú és biztos piaci hátterű vállalatok idehozásával, különben örökre lemaradunk. A nemzeti jövedelmet nem az LMBTQ beállítottságú sáskák ciripelési frekvenciaváltozásával foglalkozó disszertációkat szerzők fölös számú siserhada termeli meg, mégcsak nem is az “egyetemi” végzettségű xarkeverő ripacsok, hanem a korszerű ipar. Bezzeg amikor a Jaguar-Landrover gyár nem hozzánk jött, hanem magasabb támogatás révén a felvidéki Nyitrára települt, jópáran köpködtek itt a PS véleményrovatában, hogy a tótok má’ megin’ ügyesebbek voltak, mint mi!
Hesslerezredes
2021-01-29 at 11:50
Politikai koszfészek2021-01-29 at 11:46 – Uram, Ön megelőzött! Teljes mértékben egyetértek Önnel. Fel nem foghatom, hogy ezt hogy képzeli a kormány??? Mint a hülye és lump katonatiszt mellényzsebből kivágja az asztalra a százmilliókat és milliárdokat és hadházyt nem kér értük??? Nekem ment el az eszem, vagy nekik??? Ja, hogy enélkül nem jönnének?? Hát akkor az ilyen “jövésből’ nem kérünk. Abból HOSSZÚTÁVON valójában nem lesz valódi hasznunk.
Politikai koszfészek
2021-01-29 at 11:46
Csak kérdezem: Ezeknek a horror mértékű támogatásoknak (ált. a beruházás 25-30%-a) fejében nem kellene esetleg valamilyen részesedést kapni a tulajdonban (pl.pár százalék tulajdonrész a magyar leánycégben).