A FIA és a magyar kormány között megkötött tavalyi szerződés alapján 2027-ig volt biztosított a Magyar Nagydíj szervezési joga. Ahogy azonban arról mi is beszámoltunk Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke a héten Orbán Viktorral és Szijjártó Péterrel is külön megbeszéléseken vett részt, aminek meg is lett az eredménye: a FIA tíz évvel meghosszabbította a Magyarországgal kötött szerződését, így 2037-ig biztosan lesz Forma-1-es futam a Hungaroringen.
Palkovics László jelentette be, hogy a Magyar Nagydíj megrendezési jogára vonatkozó szerződést előbb öt évvel, 2032-ig, majd további öttel, 2037-ig meghosszabbították. Az innovációs és technológiai miniszter szombaton, Stefano Domenicalival, az F1 elnök-vezérigazgatójával való egyeztetését követően közölte a jó hírt.
Ahhoz, hogy ez meg is valósuljon, sok a tennivaló, ugyanis az 1986-ban épült versenypálya rusztikus ugyan, de átfogó fejlesztésre szorul. Minden körülmény megfelelő Magyarországon, de a pálya feltételein javítani kell
– tette hozzá a miniszter. Elmondta, hogy megújul majd a mogyoródi létesítmény bejárati része, főlelátója és főépülete is. A megbeszélésen több innovatív technológiai újításról is tárgyaltak. Felmerült például, hogy a biztonsági autót a felvezető körben önvezető járművel lehetne felváltani, és tájékoztatta az elnök-vezérigazgatót arról, hogy a nemrég életre hívott Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. (HUMDA) laboratóriuma a Hungaroring területén épül majd meg. Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója a tárgyalásról elmondta, a felújítás reményei szerint már jövő tavasszal megkezdődhet, a bejárati résznél az irodaház, a shop és a kávézó újjáépítésével, ezt követné – a 2022-es futam után – a főlelátó elbontása és újraépítése, majd a 2023-as verseny után következne a paddock kiszélesítése és a főépület elbontása, újraépítése.
Fontos kiemelni, hogy nemcsak Forma-1-es pálya, hanem rendezvényközpont is szeretnénk lenni. Egy éve dolgozunk a terveken, amiket hamarosan a kormány elé viszünk. Nagy kihívás lesz az építkezés, mert tíz hónapunk lesz a futamok között, ugyanis azt a hagyományt, hogy a mi pályánkon van megszakítás nélkül második leghosszabb ideje verseny, nem szakítanánk meg
– fogalmazott. A 2037-ig történt hosszabbítással kapcsolatban kiemelte, nem gyakori az ilyen hosszú idejű megállapodás, ugyanakkor ha egy ország rákölt két-háromszázmillió dollárt (60-90 milliárd forintot) a felújításra – véleménye szerint ugyanis legalább ennyibe fognak kerülni a munkálatok –, akkor értelemszerűen mindkét fél azt szeretné, hogy sokáig legyen még verseny az adott pályán.
Úgy tűnik, a sorozat vezetői kedvelnek minket, már Bernie Ecclestone és Chase Kelly idejében is így volt, és ez Stefano Domenicalival sem változott. Tradicionális helyszín a Hungaroring, remélem, hosszú távon jó versenyeket tudunk majd rendezni
– mondta Gyulay Zsolt, hozzátéve, hogy a 2037-ig tartó hosszabbítással sokkal kedvezőbb anyagi feltételekkel rendezhetnek versenyt, a jogdíjon és az indexáción a mogyoródi pálya teljes felújításának összegét meg tudják spórolni.
Mióta én itt vagyok, tizenegy éve, a jogdíjat leszámítva önfenntartók voltunk. Nyilván a lelátó és a paddock elbontásával nem tudunk majd nagy versenyt rendezni, a napi hasznosítás egyes részei maradnak csak meg. Ez egy új helyzet lesz, másfajta működésre kell majd átállni
– mondta Gyulay, aki nem zárta ki a pálya vonalának átépítését sem egy új, alternatív előzési zóna kialakításával.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Balogh Zoltán
Facebook
Twitter
YouTube
RSS