Szerdán ülésezik a Fővárosi Közgyűlés, és az előzetesen közzétett dokumentumokból tudjuk, hogy az egyik napirendi pont a Fővárosi Önkormányzat költségvetésének a módosítása. A kísérőlevél takarékoskodásról beszél, de van, aki többletforráshoz jut a módosítás révén. Méghozzá a Karácsony fővárosi propagandájával megbízott, Faix Csaba színész által vezetett Budapest Brand Zrt. – olvasható a Tűzfalcsoport blog legújabb bejegyzésében.
Karácsony Budapestjén nagy a nélkülözés, semmire sincs pénz – derül ki a szerdai Fővárosi Közgyűlés előtt készült, a fővárosi költségvetést módosító előterjesztés kísérőleveléből. A főpolgármester és helyettese által jegyzett levél arról panaszkodik, hogy a Fővárosi Önkormányzatnak
minimálisra csökkent a tartaléka, és a hitelkerete sem engedett nagy mozgásteret. Világossá vált, hogy amennyiben az általunk nem befolyásolható lépések miatt nem érkeznek be a tervezett források, úgy érdemi kockázata van a likviditási problémák kialakulásának.
Bár sikeresnek nevezi a levél a főváros eddig végrehajtott megszorításait, de további költségcsökkentéseket akarnak eszközölni, ezért módosítanák az idei költségvetést. Ettől várnak további 13 milliárd forintos megtakarítást a levél szerint – olvasható az oknyomozó blog írásában. Minden megszorítás ellenére azért van, aki nem jár rosszul a mostani módosítással, ez pedig a Budapest Brand Nonprofit Zrt, amely a nagy spórolás és átcsoportosítás ellenére két jogcímen is kap összesen 460 millió forintot a Fővárosi Önkormányzat költségvetéséből. Az is kiderül a dokumentumból, hogy személyesen Karácsony Gergely főpolgármesteri hatáskörében döntött így. A Budapest Brand egyrészt 405 millió forint egyéb működési támogatást kap, másrészt további 55 millió forintot egy másik jogcímen.
A fővárosi cég Karácsony főpolgármesteri tevékenységét népszerűsíti, de honlapjukon bemutatják a közelgő és már lezajlott fővárosi rendezvényeket is. A Budapest Brand egyébként Faix Csaba színész vezetésével működik, aki nemrégiben a szivárványcsaládokat népszerűsítette és a magyar gyermekvédelmet kritizálta a Szabad Európának adott interjújában.
A cég egyébként szépen gyarapodott. Egy év alatt megduplázta az árbevételét 320 millióról 790 millióra a folytonos panaszkodás közepette. Abból is látszik, hogy van mit a tejbe aprítaniuk, hogy nemrég költöttek 12 millió forintot különböző, vélhetően Karácsony Budapestjét népszerűsítő reklámtárgyakra – olvasható a bejegyzésben.
Forrás: Tűzfalcsoport; Fotó: Hatlaczki Balázs/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS