Nem a reklámadó léte, vagy nem léte az alapvető probléma, hanem hogy miként lehet azt fair és arányos módon bevezetni – fogalmazott a TV2 elnöke a VG-nek adott interjújában. Vaszily Miklós – aki egyben az Index.hu-t is kiadó Indamedia Csoport társtulajdonosa – hasznosnak tartaná a piac fejlődésének megőrzése érdekében, ha a magyar tartalomelőállítók kaphatnának valamiféle kompenzációt. A médiamenedzser arról is beszélt, hogy augusztus elején derül ki, beléphet-e a szerb piacra a TV2, illetve hogy milyen változások történtek a Progress Media Hungary-hez tartozó Life TV és Ozone TV tévécsatornáknál, valamint a Pesti TV-nél. Vaszily Miklós bejelentette, hogy a Progress Média Hungary létrehoz egy leánycéget, amely a szolgáltatója lesz az interneten elérhető Pesti.tv-nek, egyúttal a Pestisrácok.hu oldalnak. Huth Gergely a Pestisrácok főszerkesztőjeként tartalmi vezetői pozíciót visz majd. A Pesti.tv oldalon megjelenő videós tartalom egy egységet képez majd a Pestisrácok.hu-val.
„Az év elején mérlegeltük az RTL Croatia felvásárlásának lehetőségét, de végül egy másik, nemzetközi cégcsoport lett a befutó” – nyilatkozta Vaszily Miklós, a TV2 Média Csoport Zrt. elnöke egy kedden, a VG-ben megjelent interjúban. Ebben a horvát RTL-leánnyal kapcsolatos ügylet meghiúsulása kapcsán arról is beszélt, hogy a közvetlen közeljövőben, tehát az idén más célpontot nem lát, de megjegyezte, hogy soha nem lehet tudni, és ha adódik jó lehetőség, azt mindig fontolóra veszik.
Tudják rólunk, hogy potenciális vevők vagyunk, most már szólnak is nekünk, ha eladósorba kerül valami a régióban. De nem mindenáron vásárolunk
A közgazdász végzettségű Vaszily Miklós a TV2-nél betöltött igazgatósági elnöki tisztsége mellett 50 százalékos tulajdonos az Index.hu Zrt.-t is birtokló Indamedia Zrt.-ben, valamint társtulajdonosként van jelen a Life TV-t és az Ozone TV-t, valamint az eddig a Pesti TV-t működtető Progressive Media Hungary Kft. cégben, emellett felügyelőbizottsági tag az MKB Bank, a Takarékbank és a Budapest Bank fúziójával létrejött Magyar Bankholdingban.
Kiderült: idén augusztusban dől el az, hogy végül hozzájut-e a TV2 szerb országos televíziós frekvenciához, amire összesen 14-en pályáztak és ezt a projektet nem érinti a Magyarországon tervezett reklámadó, tehát amiatt ezzel az elképzeléssel biztosan nem hagynak fel – mondta Vaszily Miklós a VG-nek.
Van értelme a reklámadónak, ha a Facebook és a Google nem fizeti be?
Véleménye szerint a kormány a reklámadó újbóli bevezetése kapcsán is nyitott arra, hogy meghallgassa a szakmai álláspontokat. A TV2 elnöke hozzátette, a másik kardinális kérdés a globális techóriások bevonása a közteherviselésbe, vagyis az, hogy a ma már bőven 100 milliárd forint fölötti magyar reklámbevétellel rendelkező globális platformok, mint a Facebook vagy a Google is kivegyék a részüket a reklámadóból.
Vaszily kérdésre válaszolva úgy fogalmazott:
a lineáris televíziózásnak még évtizedei vannak hátra.
Szavai szerint egyre fontosabb az időseket is figyelembe venni a nézettségmérésnél, a TV2-nek sokkal erősebb a pozíciója a középkorú és az idősebb korosztálynál az RTL-hez képest, és az 50-59-et tekintve kifejezetten markáns a fölényük. Szerinte nagyon is van létjogosultsága annak, hogy a TV2 nem a 18-49-es korcsoport nézettségi adatát kommunikálja, sőt szerinte akár a 60 év felettiek korcsoportját is lenne értelme vizsgálni, hiszen sokan vásárolnak gyógyszereket ebből a korcsoportból, márpedig a gyógyszeripar az egyik legnagyobb televíziós hirdető.
Startol a Pesti.tv, Huth Gergely marad a főszerkesztő
Vaszily Miklós a Pesti TV-vel kapcsolatban úgy fogalmazott: mivel a Pesti TV által gyártott tartalmat más közlési felületen alapvetően jónak találják, a műsoroknak kialakult egy törzsközönsége, az azokat előállító csapat lelkes és sikeres formátumokat is bemutatott, ezért az online folytatás lehetőségét, sőt még annál is többet teremtenek majd meg.
Vaszily szavai szerint
A Progress Média Hungary létrehoz egy leánycéget, amely a szolgáltatója lesz a Pesti.tv-nek, egyúttal pedig a Pestisrácok.hu oldalnak. Huth Gergely a Pestisrácok főszerkesztőjeként tartalmi vezetői pozíciót visz majd. A Pesti.tv júliusban startol, az itt megjelenő videós tartalom egy egységet képez majd a Pestisrácok.hu-val
– tette hozzá a médiaszakember, aki a Pesti TV televíziós adásának beszüntetéséről pontosan így fogalmazott:
Az elinduláskor is jeleztem, hogy ez egy startup kísérlet, amelyet két éven belül felülvizsgálunk. Ez az ősszel lett volna esedékes, de mivel a következtetéseinket a nyári holtszezon nem befolyásolta, előrébb hoztuk. A tulajdonosi álláspont az, hogy ennek a tartalomnak televíziós csatorna formájában a mai magyar médiatérben nincs piaci racionalitása. Mivel viszont a tartalmat más közlési felületen alapvetően jónak találjuk, a műsoroknak kialakult egy törzsközönsége, az azokat előállító csapat lelkes és sikeres formátumokat is bemutatott, ezért az online folytatás lehetőségét megteremtjük, sőt még annál is többet.
A teljes interjút a Világgazdaságban olvashatják el, ide kattintva.
Forrás és fotó: VG.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS