Pesti Srácok

Valaki valakinek nem mond igazat

null

Trump beiktatásának küszöbén, a woke világ állítólagos utolsó perceiben, a Meta tényellenőreinek nyugdíjazása közepette az emberben jogosan merül fel: valaki itt valakinek nem mond igazat. Mert – bár nagyon örülünk a jó híreknek, és még jobban örülnénk egy tartós, új normalitásnak – mégis tudjuk, hogy nagyon kicsi a valószínűsége annak, hogy a Coca-Cola, a Facebook, a McDonald’s, a Starbucks és sokan mások egy csapásra megváltoztak, és a szivárványos zászlót tényleg keresztre cserélték. Persze simán lehet, hogy alapból ezek a cégek és vállalkozók mindig is normálisak voltak, csak a woke-kommunizmus hatására álltak be a a sorba, és már alig várták a kitörést. De akkor miért voltak ennyire lelkesek? Miért ők ütötték a legnagyobbat a "kulákon"? Akárhogy is nézzük, valaki valakinek nem mond igazat.

És induljunk ki abból, hogy mi tudjuk... mi, magyarok, sajnálatos módon emlékszünk a kommunizmusra. Az én korosztályom sokkal kevésbé, de a szüleink még nagyon, a nagyszüleink pedig főleg. Ezért tudjuk, hogy a kommunizmusban nagyon is idomultak a rendszerhez sokan, akik előtte amúgy nem voltak kommunisták. Néhányan szívesen hívták rá a szomszédra vagy a nagybátyjukra a fekete autót, még annak tudatában is, hogy a legszörnyűbb kínokat kell átélnie. Mások – a legtöbben – idáig nem mentek el, csak élvezték a másik meghurcolásának előnyeit – vagy éppen nem élvezték, de csendben maradtak, mert nem akartak bajt.

Vagyis egyszerűen arról volt szó, hogy a kommunizmus (és ehhez hasonlóan a náci, fasiszta ideológia) gyakran kényszerítette ki a társadalom és a gazdasági szereplők lojalitását, függetlenül attól, hogy valóban hittek-e az adott eszmékben vagy sem. (Ez persze cseppet sem mentség azoknak, akik bármilyen lojalitásból bűnt követtek el más emberek ellen, de ez most nem ennek az írásnak a témája.)

A kommunizmus és a modern woke ideológia között ebben a tekintetben tehát több párhuzam is megfigyelhető: mindkettő olyan légkört teremt, amelyben a nyílt ellenállás komoly következményekkel jár, és az emberek inkább alkalmazkodnak a domináns narratívához, semmint hogy szembeszálljanak vele. Aztán persze ezek az idők is véget érnek egyszer – és ilyenkor a fent említettek egy része szeret kommunistákba vagy woke-okba is belerúgni. És akkor az éppen a valódi énje.

PestiSracok facebook image

Térjünk rá a jelenre!

  • 2021 januárjában a Capitolium ostromát követően a Facebook felfüggesztette Trump fiókját, a tiltást később két évre meghosszabbították.
  • A Coca-Cola 2006 óta minden évben 100%-os értékelést kapott a Human Rights Campaign Vállalati Egyenlőségi Indexén, mert támogatta a szivárványos közösséget. 2019-ben a vállalat Magyarországon olyan hirdetéseket indított, amelyek a homoszexualistást promotálták közterületen.
  • A Starbucks 2015-ben nem volt hajlandó a poharaira ráírni, hogy „Boldog karácsonyt”, helyette a „Boldog ünnepeket” („Happy Holidays”) kifejezést részesítette előnyben, hogy befogadóbb legyen a különböző vallási és kulturális csoportok számára. A „mindenki számára nyitott mosdók” programjukról már nem is beszélve.
  • A McDonald’s követelte a beszállítóitól is, hogy megfelelő arányban legyenek színes bőrűek, transzneműek és nők a munkavállalóik között.

És ez csak néhány példa a rengeteg eset közül, de úgyis érteni fogják, hogy mire gondolok.

Most pedig 2025 van. És 2025 januárjában a McDonald’s bejelentette, hogy a megváltozott jogi környezetre hivatkozva felülvizsgálja és módosítja DEI-programjait. Ennek részeként megszüntetik a vezetői szintek sokszínűségére vonatkozó konkrét célkitűzéseket, valamint a beszállítói DEI-kötelezettségvállalásokat. A Facebook kirúgta a tényellenőreit, akik annak idején Trumpot és a jobboldali hangokat tiltották le. A Starbucks a fizető vendégek kényelmére fókuszál mindenki más helyett, a Coca-Cola pedig egyedi, egyszeri és megismételhetetlen üveg kólát küldött Trumpnak, biztosítva a leendő elnököt a támogatásáról.

Jogos a kérdés: mi történik itt?

Több lehetőség is felmerül. Lehet például, hogy ezek a cégek rájöttek, hogy Trump és a konzervatívok győzelme elkerülhetetlen, ezért átalakítják a kommunikációjukat, hogy elkerüljék az esetleges negatív kritikát, diszkriminációt, bármit (bár ezt nem a patrióta oldal szokta alkalmazni). Illetve rájöhettek arra is, hogy mivel Trump toronymagasan nyert, a potenciális fogyasztók nagy részének elege van a woke-ból, így – mivel pénzt akarnak keresni – ők sem voltak már soha woke-ok vagy szivárványosak. Az már egy másik múlt. Persze az is lehet, hogy eddig is tudták, hogy a woke üzletileg káros, de nyomás alatt álltak.

A Facebook esetében egyébként ez nagyon is valószínű, simán lehet, hogy nem tudja figyelmen kívül hagyni a közvélemény változását. A közösségi média cenzúrája sok embert taszított el a Facebooktól és az Instagramtól, míg Musk és a Twitter (X) szabadságpárti üzenete egyre népszerűbbé vált.

És közben arra is emlékezzünk, ahogy a woke politika üzletileg megbukott: a Bud Light botránya, a Disney pénzügyi veszteségei és más példák megmutatták, hogy a fogyasztók büntetik az ideológiailag túltolt márkákat. Egyesek még midnig próbálják eröltetni, de talán csak megszokásból – hihetetlen, hogy ők maguk nem tudják, az emberek nem kíváncsiak erre.

Hogy mi az igazság, azt valószínűleg soha nem fogjuk megtudni, mindenesetre bármi is van, örülni fogunk, és alig várjuk, hogy felkeljen az új nap, és bizakodunk, hogy a gyerekeink végre talán egy normális világban nőnek majd fel.

Mégis valljuk be, bármi is lesz, mindig lesz egy gondolat a fejünkben: Valaki valakinek nem mond igazat.

(És zárójelben a végére: azon is gondolkozhatunk, hogy vajon milyen színű lesz az új kommunizmus azok után, hogy egy zászlón ellőtték már az összes színt. Nem gondolom, hogy nem lesznek "kreatívak".

)

Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.