Ismeretes, az Index birtokába került belső BKK-s levelezés bizonyítja: december végén egy utolsó ajánlatot kapott a kormánytól a főváros a Budapest-bérlet fenntartására és az agglomerációs járatok, hévek és buszok közös működtetésének folytatására. A portál megállapítása szerint tehát a két baloldali politikus, nem pedig a kormány volt a az ügy kerékkötője. Karácsony Gergely közösségi oldalán erre úgy reagált: “a négy éve elkezdett Budapest-ellenes politikát 2024-ben újratöltik. De Budapest ellenáll.”
Draskovics Tibornak, a Gyurcsány-kormány volt pénzügyminiszterének, jelenleg a BKK igazgatósági elnökének és Walter Katalinnak, a BKK vezérigazgatójának az Index birtokába jutott levelezéséből kiderül: a 2020 óta változatlan évi 7,4 milliárd forintos összeg helyett a Lázár János vezette minisztérium utolsó ajánlata 8,6 milliárd forint volt. Mivel ezt a főváros és a BKK nem fogadta el, így december 31-én a szerződések lejártak, a fővárosi önkormányzat ezzel elveszítette jogát a hév és az agglomerációs Volánbusz-járatok menetrendjének alakítására, és megszűnt a közös Budapest-bérlet jogi alapja. A levelezésből úgy tűnik, a főváros tudatosan döntött a megállapodás helyett az együttműködés felszámolása mellett, ami miatt Karácsony Gergely főpolgármester rögtön a kormányt hibáztatta.
Karácsony: Budapest ellenáll
A főpolgármester korábbi érvelése szerint nem értették, hogy mi történik. Karácsony úgy érvelt, hogy “van egy működő rendszer, ami mindenkinek jó, azonban Lázár Jánosnak lehet, hogy nem”. A pénzügyi vitáknak, amik felmerülnek, semmi közük a Budapest-bérlethez – így írta le a nagyvad az RTL Híradó január elsejei adásában az álláspontját. Az Index birtokába került levelezés szerint a főpolgármester nem mondott igazat, ugyanis azzal Karácsony Gergelynek is tisztában kellett lennie, hogy az együttműködést szabályozó szerződés tavaly december 31-én lejár. Ahogy azt is tudhatta a fővárosi vezetés, hogy ebben a szerződésben olyan fontos jogosítványok vannak Budapest részére, amelyek elvesztése stratégiai hiba a városvezetés részéről (menetrendi vétó, bérletek elfogadására).
Wintermantel Zsolt, a Fidesz–KDNP frakcióvezetője közösségi oldalán kiemelte, hogy 2020-ban, ‘21-ben, ‘22-ben és ‘23-ban 7,4 milliárd forintot kellett fizetnie a fővárosnak a MÁV–HÉV és a Volán által nyújtott szolgáltatásokért.
Négy év változatlan díj után jövőre 8,6 milliárd lett volna a fizetendő összeg, amit nem írtak alá, tehát 1,2 milliárd forint növekedés (ami az infláció töredéke) miatt dobta el a főváros a további együttműködés lehetőségét, teljességgel veszélybe sodorva a Budapest-bérlet további fenntarthatóságát
– fogalmazott a politikus. Wintermantel Zsolt hangsúlyozta:
Nyilvánvalóan tisztában kellett volna lenniük azzal, hogy ebben a szerződésben olyan fontos jogosítványok vannak Budapest részére, amelyek elvesztése stratégiai hiba a városvezetés részéről, elég ha a menetrendi vétóra, vagy a bérletek elfogadására gondolok.
A budapesti Fidesz frakcióvezetője kitér arra a slendrián és nemtörődöm hozzáállásra is, amely a botrányos esemény napvilágra kerülését jellemezte:
Egészen nonszensz, hogy az esetleges meg nem hosszabbításról egy internetes portálon megjelenő hírből, néhány nappal a szerződés lejárta előtt értesülünk csak!
Az ügyben kerestük az Építési és Közlekedési Minisztériumot, amint válaszolnak, frissítjük cikkünket.
Forrás: Facebook; Fotó: Hatlaczki Balázs/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS