Elkészült az igazságügyi műszaki szakértői vélemény az Árpád hídi gázolásról. A vizsgálat szerint a Mercedes típusú luxus-sportkocsi legalább 137 km/óra sebességgel száguldott, mielőtt kisodródva elgázolta a szabályosan közlekedő kerékpárost. A budapesti rendőrök a kórházból állították elő az autó vezetőjét, gyanúsítottként hallgatták ki, majd őrizetbe vették.
A rendőrség pénteki sajtótájékoztatóján beszámoltak arról, hogy 2023. július 1-jén 0 óra 41 perc körül egy Mercedes E63-es AMG típusú gépjármű közlekedett a Budapest XIII. kerület Gidófalvi Lajos utca irányából a Róbert Károly körút irányába. Haladása során a Pap Károly utcai kereszteződésbe utolérte őt kettő BMW típusú gépjármű. Megállapították, hogy a későbbiekben nem egy előre szervezett nagy létszámú verseny részesei voltak, hanem egy úgynevezett spontán kialakuló versenyben vettek részt.
Balogh Ádám r. ezredes, a BRFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője beszámolt arról, hogy a Mercedes a Népfürdő utca magasságában balra csúszott, ekkor a vezetője jobbra kormányzással próbálta megtartani az autó stabilitását, amely nem sikerült, a jármű jobbra csúszott, és sajnálatos módon a szalagkorlátnak, illetve a kerékpárosok és gyalogosok védelmét szolgáló csőkorlátnak ütközött. Átszakította azt, és sajnálatos módon pont akkor, amikor az ott Budáról Pest irányába szabályosan, kivilágítva, kerékpársávon közlekedő 26 éves kerékpáros arra hajtott. Az ütközés következtében a 26 éves kerékpáros olyan súlyos, kettős végtagvesztéssel járó sérüléseket szenvedett, hogy a kórházba szállítást követően meghalt.
A szakértői vélemény szerint a Mercedes sebessége a sodródást megelőzően legalább 137 km/h volt.
Tekintettel arra, hogy a Mercedes vezetője a sebességhatárt jelentősen túllépte, teljes mértékben figyelmen kívül hagyta a közlekedési szabályokat, és több közlekedési szabály együttes megszegése vezetett a baleset bekövetkezéséhez, ezért a 33 éves vezetőt a rendőrség, a kórházi ellátást követően előállították, gyanúsítottként hallgatták ki, intézkedtek őrizetbe vételére és előterjesztést tettek letartóztatásának indítványozására.
Balogh Ádám r. ezredes kiemelte, hogy a BRFK elkötelezett a balesetek számának csökkentésében, illetve a versenyzés felszámolásában. Úgy fogalmazott:
A Budapesti Rendőr-főkapitányság 2023 második félévében kiemelt prioritásként kezeli a sebességtúllépőkkel, illetve a versenyzéssel szembeni hatékony fellépést, elítéljük és zéró toleranciát hirdetünk a versenyzéssel szemben, és minden rendelkezésre álló eszközünket felsorakoztatva a legszigorúbban fogunk fellépni a versenyzéssel szemben, és a jövőben is számíthatnak komplex közlekedésrendészeti ellenőrzésekre.
A rendőrség minden eszközt biztosít, de a főváros még nem teljesítette vállalásait
Karácsony Gergely szerint az Árpád hídon történtekhez hasonló tragédiák elkerülhetőek lennének sebességmérő kamerákkal és drákói szigorúságú büntetésekkel. Ezek hiányáért a főpolgármester az államot, a kormányt hibáztatja, ugyanakkor információink szerint hónapok óta nem válaszol a BRFK-nak arra a levelére, amelyben a rendőrség négy traffibox kihelyezéséhez kért segítséget, az emberei pedig nem oldották meg a rendőrség kéréseit.
A BRFK ugyanakkor már 2022 őszén kezdeményezte négy darab traffibox kihelyezését, a baleseti statisztikákat figyelembe véve két sebességmérőt a repülőtérre vezető gyorsforgalmi útra, egyet a Weiss Manfréd útra, egyet pedig a 6-os számú főútra akartak telepíteni. A főváros feladata ezekkel csupán annyi lett volna, hogy kiépítsék a megfelelő talapzatot és biztosítsák az áramellátást. Ahogyan akkoriban erről több médium is beszámolt, a BRFK-nak a főpolgármester minden segítséget megígért az új sebességmérők üzembe helyezéséhez.
A rendőrség szerint a fővárossal megakadtak a tárgyalások, a 2022 októberében elküldött levelükre, amelyben a főváros segítségét és támogatását kérik, Karácsony Gergely még csak nem is válaszolt. Helyette a főváros egyik cége jelentkezett egyeztetésre. A BRFK, mint írják, „a traffiboxok telepítése tárgyában többször egyeztetett az önkormányzattal, de a vállalt talapzatok kiépítésére a mai napig nem került sor.”
Elkezdtük az előkészítését, hogy a város a saját infrastruktúráját használva felhelyezzen 48 ilyen sebességmérő kamerát
– mondta Karácsony Gergely az Index podcastjében csütörtökön, majd a műsorvezető, Rónai Egon kérdésére megerősítette: a kamerákat gyakorlatilag a fővárosi rendészet helyezi fel a fővárosi közútkezelő tulajdonában lévő oszlopokra – ennek vállalják az üzemelési költségeit úgy, hogy valójában az ebből származó bevétel, állítása szerint, nem náluk van.
Én ebben, megmondom őszintén, azért vagyok indulatos, mert valójában nem értem, hogy az elmúlt években ez miért nem történt meg. És ráadásul nem vagyunk abban a pénzügyi helyzetben, hogy mindig oda ugorjunk, ahol valami hiátus van
– emelte ki Karácsony Gergely.
Fotó: Képernyőkép
Facebook
Twitter
YouTube
RSS