Az ellenzéki pártok szánalmas magyarázkodásba kezdtek, azt állítják, hogy Márki-Zay Péter nem tájékoztatta őket az Egyesült Államokból érkező támogatásról a kampányban. A 24.hu azt emelte ki az erről szóló cikkében, hogy egészen addig nem tudtak semmiről semmit, amíg a volt kormányfőjelölt nem beszélt róla a nyilvánosságban. Először Ungár Péter, az LMP elnöke beszélt egy interjúban arról, hogy az Action for Democracy által Márki-Zay Péter mozgalmának utalt 1,8 milliárdos támogatásról fogalmuk sem volt. Ez után a 24.hu kérdésére reagálva a DK azt válaszolta, hogy ők nem kaptak ilyen támogatást, és arról is csak a sajtóból értesültek, hogy a Mindenki Magyarországa Mozgalom (MMM) külföldi adományokhoz jutott. Természetesen a többi párt is beállt a sorba ezt követően.
A nagy tagadásokat általában nagy beismerések is követek, így történt most is, Márki-Zay a portálnak ugyanis azt hangsúlyozta, hogy a pénzköltéseket a hat párttal egyeztették. A volt kormányfőjelölt a 24.hu-nak elmondta:
ha az amerikai mellett a magyar média tudta ezt a tényt már a kampányidőszakban is, akkor kis esélyét látom, hogy az MMM kampányköltéseit a saját érdekükben naponta ellenőrző pártok előtt ez titok lett volna. Én az országot jártam, a költéseket nem én intéztem és nem is én hagytam jóvá, hanem az a kampánymenedzsment, amely a napi döntéseket hozta, minden nap a hat párttal egyeztetve, így biztosítva például, hogy semmilyen tiltott pártfinanszírozás ne fordulhasson elő.
Hódmezővásárhely polgármestere az összesen 1,8 milliárdos támogatás mértékéről úgy fogalmazott:
akkor nekem sem volt tudomásom, előre ugyanis semmilyen ígéretet nem kaptunk erre vonatkozóan, az összesítést mi is csak akkor tettük meg, amikor elkészültünk a magyar politikatörténet első transzparens kampányelszámolásával, amire végtelenül büszkék vagyunk. A támogatás összege számunkra is kellemes meglepetés volt, nagyon hálásak vagyunk érte minden magyar nevében. Sajnálatos, hogy az elérhető médiafelületek és kampányköltés tekintetében így is alig egy-két százalékát értük el a Fidesz-kampánygépezet erőforrásainak, ezért nem is tudtuk hatékonyan cáfolni az állampárt hazug rágalmait.
A 24.hu kiemelte, hogy az utólagos kifizetés egyébként azért történhetett meg, mert a kampányban részt vevő alvállalkozók, cégek az elvégzett munkára vonatkozó számlát sok esetben csak a választás napja után állították ki, akár hetekkel később.
A 24.hu arra is kitért, hogy a kampányban sms-kampányok, Facebook-hirdetések, pártlogó nélküli óriásplakát-kampányok mehettek Márki-Zayék kasszájából, az fedezhette az ellenzéki kampányközpont bérlését, valamint a közösségi médiás ügynökségként működő és tanácsadói feladatokat is ellátó DatAdathoz kapcsolódó költések forrásai is az MMM-hez befolyó támogatások lehettek.
Magyar Nemzet, hvg.hu; Fotó: Horváth Péter Gyula/PS
Facebook
Twitter
YouTube
RSS