Közleményben reagált a Coca-Cola a hétvégén kirobbant plakátbotrányra. Az ügy olyan szinten elharapódzott, hogy miközben Alföldi Róbert, Cseh Katalin és sokan mások kólázós fényképpel pózolnak a közösségi médiában, addig több ezren a márka teljes bojkottjára szólítottak fel. Az internet és a metró népe jól láthatóan szintén fel van háborodva: erre utal a fent látható, egy olvasónk által küldött fotó is, amelyen egy egyértelmű véleménynyilvánítás látható.
Hiszünk abban, hogy mindannyian egyenlőek vagyunk, függetlenül a nemzetiségtől, vallástól, nemtől, életkortól, etnikai származástól, beszélt nyelvtől, hobbiktól és véleményektől. Hiszünk abban, hogy mind a hetero-, mind a homoszexuálisoknak joga van azt a személyt és úgy szeretni, ahogy nekik a legjobb. Reklámjainkban, posztjainkban, üzeneteinkben kifejezzük az általunk képviselt elveket, így az emberek egyenlőségébe vetett hitünket. Azt gondoljuk, hogy egy olyan világban, amely ezeken az értékeken alapul, mindenki felszabadultan, boldogan élhet. A szeretethez, szerelemhez való jog mindenkié
– áll a cég hétfői közleményében.
Ezt a kampányunkat városszerte kihelyezett plakátokkal kísérjük. A háromféle plakáton egy-egy Coca-Colát ivó pár szerepel – hetero- és homoszexuális párok egyaránt. Ezzel valóban szeretnénk üzenetet közvetíteni: a hitünket abban, hogy mindenkinek joga van a szeretetre, szerelemre; hogy a szerelem érzése ugyanaz (#loveislove). Sok reklám – nemcsak a Coca-Coláé – esetében megoszlik az emberek véleménye: van, akinek tetszik, és van, akinek nem. Természetesen tiszteletben tartjuk, ha másoknak eltér a véleménye a miénktől
– írják.
De ha szerintük mindenki olyan egyenlő, akkor jogosan merülhet fel a neten többek által feltett kérdés: miért szervezik ki a gyártási folyamataikat olyan országokba, ahol az ugyanazon munkát végző alkalmazottaiknak kevesebb bérezést és juttatási csomagokat biztosíthatnak? Mi a helyzet a PET-palackokkal?
Boldog István, a Fidesz országgyűlési képviselője vasárnap bejelentette: elhatárolódik a Coca-Cola plakátkampányától, és addig nem hajlandó a termékeiket fogyasztani, amíg el nem tüntetik a szerinte provokatív plakátokat az egész országból. Hétfőn rengetegen követték a politikus példáját: a Facebookon tömegesen jelentik ki a felhasználók, hogy nem hajlandóak a cég termékeit fogyasztani a jövőben.
Kérdésünkre, hogy ha mindenki egyenlő, akkor miért szervezik ki olyan országokba a gyártást, ahol alacsonyabb bért adhatnak a munkavállalóiknak, az LMBTQ-kérdésekbe büszkén és bátran beleálló cég a következő semmitmondó választ küldte szerkesztőségünknek:
A Coca-Cola Magyarország hazánkban két palackozó-üzemet működtet és mintegy 1.100 munkatársat foglalkoztat közvetlenül. A Coca-Cola Magyarország eddig több mint 125 milliárd forintot fektetett be hazánkban, az elmúlt években a többi közt átadtuk az ország egyik legnagyobb kapacitású üdítőital-gyártósorát, elindítottuk ásványvizeink exportját, illetve felavattuk hazánk legnagyobb élelmiszeripari raktárát. Magyarország legnagyobb üdítőital-gyártójaként ma már 26 európai ország fogyasztóit látjuk el itthon készült üdítőitalainkkal, gyümölcsleveinkkel és ásványvizeinkkel, amelyek előállításához kétharmad részben hazai alapanyagokat használunk fel.Vállalatunk a tavalyi esztendőben egy újabb 13 hektáros ingatlant vásárolt annak érdekében, hogy cégcsoportunk legnagyobb közép-európai gyártóbázisa jöhessen létre Dunaharaszti központunkban.
Üdvözlettel,
Coca-Cola Magyarország
Részünkről köszönjük az gyors, instant, meleg vízben oldódó választ, azonban a kérdésünket továbbra is fenntartjuk, hiszen valljuk: egy cég akkor álljon a globális társadalmi igazságosságért folytatott küzdelem élére, ha az a profitrátáján is látszik, és nemcsak a legprimitívebb provokációkban merül ki.
ZSUZSA NÉNI
2019-08-09 at 14:44
Akiakar igyon kizárolag csak MELEG coca-colát!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ilona
2019-08-07 at 11:15
A plakátokkal nem az a legnagyobb baj, hogy egy teljesen egészségtelen terméket reklámoznak, hanem az a tragédia, hogy itt elsődlegesen nem a termék (a cola)a lényeg, hanem egyre nyilvánvalóbban a másságot képviselők életvitelének, szerelmi életüknek, erőszakos reklámozása, tűzön-vízen át. Létszámuk növelése.
Sajnos teljesen figyelmen kívül hagyva a 99 százalékotot kitevő többség érzéseit, aggályait, és a kiskorúakra gyakorolt negatív hatást.
Ha nem ez lenne a célúk, akkor a plakátokon pl. jó megjelenésű sportos idős öregurat, vagy hölgyet is mutathatnának, amint kólával a kezében sikeresen lefutja a maratoni futás 42 195 méterét. „Ez csak a coca colaval sikerült „ szöveggel a plakát alján.
A cél sajnos egyértelműen elsődlegesen a b..ik, leszbikusok reklámozása, ehhez csak eszköz, tárgy a cola. Könnyen meglehet, hogy a plakátok jelen tartalma miatt valamelyik meleglobbitól a Coca-Cola pénzt kapott, talán nem is keveset, ehhez jön még másodlagosan az üdítő reklámozása is.
A plakátok szinte sugalmazzák, fiatalok, ti is ismerkedjetek meg a mássággal, ha még nem vagytok e táborban… Ez a célúk, eszközként pedig felhasználva a cola is szintén reklámozva. Mondhatni kettő az egyben megoldva egy plakáton.
A szerelem maradjon két ember magánügye, akár hetero, akár homo és ne legyen piac, kirakat tárgya, mert akkor, már nem szerelemről van szó, hanem valami másról.
A “szerelem az szerelem” ez igaz, de nem minden féle szerelem kiteljesedése, hozza az élet ígéretét a jövő fennmaradását.
A többség szerencsére értékorientált, ezt a Coca- Colának is illene tiszteletben tartani.
A Coca-Cola, ha pedig ennyire szívén viseli a világ népességének, a „másságnak”, – mely kb. 1 százalék, – a reklámozását törekedjen új piacokra, új területekre, mégpedig az arab világban.
Erre a célra a szélsőséges mohamedán országok tökéletesen megfelelnek. Mondhatni jó és igen bátor kihívás lenne Coca-Cola részéről, eddigi ismeretlen területen megjelenni hasonló plakátokkal. Ott megláthatnák mennyire sikeres, vagy éppen sikertelen a reklámjuk.
vinkli
2019-08-06 at 17:01
ha coca colát veszel
te is buzi leszel
balbakó
2019-08-06 at 15:00
Megint olyan felsőbbséges liberális agyalgás aminek nincs alapja. Ha csak pusztán a kereskedelmi okokból történne a buzik reklámozása, akkor tisztába kéne lenni a számukkal. Soha senki által meg nem erősített számok szerit 10% a buzik száma, de egy nullát nyugodtan le lehet ebből venni. Tehát kb.1% abból is ki mérte fel, hogy van e kóla iránti vonzalmuk a saját nemükön kívül. Mert ha igaz a másik statisztika amit idéz – és ami ugyanúgy ujjból szopottnak tűnik – hogy tanultabbak, átlagnál jómódúbbak, akkor bizony ez a réteg nem iszik cukorszirupot. És érdekes módon a cég miért nem a 99%-ot célozza meg miért az 1%-ot ez fel sem merül?
Kisné Kati
2019-08-06 at 12:32
A profitéhség nagy úr, ami a termékelőállító multi cégeket arra sarkallja, hogy gazdasági célú reklámjaikat politikai lózungokkal töltsék fel mert ez a trendi. A gazdasági tartalmú reklámokat deviáns tartalommal megtölteni a legnagyobb ostobaság, különösen akkor, ha az természetellenes. El kellene dönteni, mit akar reklámozni. Az üdítő italnak nevezett cukrozott és cukor nélküli löttyöt,vagy a buziságot.