Speciális szabályokat vezetett be a kormány a földhivatalok esetében az igazgatási szünet idejére – közölte a Miniszterelnökség.
A közlemény szerint a legtöbb állami ügyfélszolgálathoz hasonlóan az ingatlanügyi hatóságoknál is szünetel az ügyintézés december 22. és 2023. január 9. között. Az ez idő alatt beérkezett kérelmeket a földhivatalok január 9-én dolgozzák fel, ezért az ügyfélszolgálatok legkorábban január 10-én nyitnak ki. A kormányhivatalok azt javasolják az ügyfeleknek, hogy a földhivatalokhoz a kérelmeket legkésőbb december 20-ig nyújtsák be. Az igazgatási szünetről szóló kormányrendelet szerint a kormányzati igazgatási szervekben – bizonyos kivételekkel – az érintett időszakban szünetel a munkavégzés, és ügyfélfogadás sem lesz.
Felhívták a figyelmet arra, hogy a földhivatalok esetében speciális szabály, hogy az igazgatási szünet alatt elektronikusan vagy postán érkező beadványokat az ingatlanügyi hatóság 2023. január 9-én dolgozza fel, így ezeket a tulajdoni lapon is január 9-i dátummal széljegyzi. Megjegyezték, hogy a december 22-én folyamatban lévő ügyek ügyintézési időtartama, illetve az ügyfelek hiánypótlásra meghatározott határideje is kitolódik, vagyis a szünet ideje nem számít bele az ügyintézési határidőkbe.
A kormányhivatalok a fentiek miatt azt javasolják, hogy a magánszemélyek, ügyvédi irodák, közjegyzők és más szervezetek lehetőség szerint még az igazgatási szünet előtt, vagy csak azt követően adják be beadványaikat a földhivatalokhoz. A földhivatalok és más kormányhivatali ügyfélszolgálatok ünnepek körüli nyitvatartásáról a kormányhivatalok weboldalán lehet tájékozódni – áll a Miniszterelnökség közleményében.
Forrás: MTI; Fotó: MTVA/Bizományosi/Róka László
Facebook
Twitter
YouTube
RSS