A Buda környéki régió lakosságszámának növekedése kihívás a közlekedés számára is; a kormány egyebek mellett 40 kényelmes és környezetbarát busz forgalomba helyezésével segít megoldást találni a problémákra – mondta Menczer Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium államtitkára, Pest megye 2-es választókerületének parlamenti képviselőjelöltje sajtótájékoztatón, Budapesten, szombaton.
Az államtitkár kiemelte: az első 10 elektromos meghajtású járművet már használják is a Budakeszire utazók; a fennmaradó 30 autóbusz már szintén megérkezett, Budaörs és Budakeszi irányába fognak közlekedni.
A budakeszi útvonalon zajlik a buszsáv tervezése, amelynek segítségével majd a tömegközlekedést választók dugó esetén napi egy órát is nyerhetnek
– tájékoztatott. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár az eseményen arról tájékoztatott, hogy a 40 autóbusz beszerzését 100 százalékban a kormány finanszírozta, összesen 8,1 milliárd forint értékben. A Miniszterelnökség államtitkára úgy fogalmazott, hogy „a kormány Budapest pártján áll és építi a várost, hiszen sikeres Budapest nélkül nincs sikeres Magyarország”.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt
Orientál
2022-03-20 at 22:27
Gyurcsányék el vannak keseredve Karácsonyékkal együtt mert ezeket a milliárdokat nagy részben nem tudják visszaosztással ellopni .
Namond
2022-03-20 at 16:32
Ha nem más tevékenységek (erjesztés, városi-, biogáz, komposztálás) során keletkezett hulladék gázból választjuk le a hidrogént, hanem célzottan víz-, földgázbontással gyártjuk az energia mérleg az alábbi.
“Energetikai szempontból egy kilogramm hidrogén előállításához körülbelül 40-50 kWh energiát kell befektetni, és mintegy 3-5 kWh-t emészt fel az összesűrítése 700 bárra. Ez lehet, ijesztően hangzik, de ne felejtsük el, hogy egy kiló hidrogén energiatartalma 33 kWh. Ez azt jelenti, hogy a hatásfok, vagyis befektetett és a nyert energia aránya valahol 60 és 75 százalék közötti.
Az elektromos autókkal összehasonlítva azonban nem szabad elfelejteni, hogy az elektromos áram is csak akkor tiszta, ha megújuló energiaforrásból származik.
A hidrogén nem olyan olcsó, jelenleg 10 euró, azaz körülbelül 3600 forint egy kiló hidrogén ára a töltőhelyeken.
Ezzel körülbelül 100 kilométert képes megtenni egy üzemanyagcellás autó, ami a jelenlegi benzinárakat figyelembe véve (430 Ft/liter) körülbelül 8 literes fogyasztás költségének felel meg. Igaz, károsanyag-kibocsátás nélkül.”
500 kilométeres hatótávolság eléréséhez 5-6 kg hidrogén szükséges a jelenlegi műszaki fejlettség mellett.
Egy üzemanyagcella blokk, általában 128 kW (174 LE) teljesítményű. A blokk 330 egyedi cellából áll.
Nagyobb teljesítmény igény esetén az a blokkok összekapcsolásával egyszerűen elérhető.
Egy átlagos családi ház energia fogyasztása havonta 550 KWh villanyáram, fűtési idényben 1650 KWh földgáz.
A duplikált energetikai közüzemi hálózaton tehát, összesen 2200 KWh.
Egy kiló hidrogén energiatartalma 33 kWh.
Azaz a háztartási energia igény csúcsidőszakban 67 kg hidrogénnel egyenértékű. Azaz 670 euró.
Plusz 1,1-1,5 m3 víz keletkezik
Igazán kár, hogy a forint árfolyama az elmúlt 15-20 évben gyengélkedik.
Érdemes lenne tehát a hidrogén és hidrogén energiacella előállítás gazdaságosság kutatás fejlesztésére fordítani, a mezőgazdasági területek napcellával lefedése helyett.
Bár sivatagi naperőmű telepek esetében a táblák hátoldalán lecsapódó éjszakai pára klímajavító és gyűjthető lehet.
Ricsipaszta
2022-03-20 at 16:00
@na4: a Volvo 8900 jó busz, de nem városba való, és darabja 60 milliónál olcsóbban szerintem nagy tételben, mindenféle kedvezménnyel együtt sem jön ki. Nagyon felmentek az árak a buszpiacon is, saját tapasztalatból tudom.
Namond
2022-03-20 at 14:46
Divatos greenwashing, uniós vállveregetés is jár érte.
Pedig a hidrogén alapú energetika, az energiacella gazdaságosabb, hagyományos anyagokat igénylő, környezetkímélőbb és nem kell hozzá drága és új infrastruktúra.
Lajos
2022-03-20 at 12:00
Na ja! A vellany meg csak úgy gyün a falbú! Zöl a ám a ..szom!
Ettől még persze támogatom a kormány építő szándékú törekvéseit. Meg kell felelni mindig az aktuális baromságnak.
De megjegyzem, hogy “ingyen sajt csak az egérfogóban van.”
na4
2022-03-20 at 06:36
1 e-busz ~ 200 millió Ft
1 hagyományos új Volvo 8900 ~ 34 millió Ft
Na így megy a vakítás, és az adófizetők pénze a lefolyóba. Ez így kb. 6x drágább. Ennyi pénzből vehettek volna kb. 240 db modern, gazdaságos hagyományos buszt. A számok nem hazudnak. Valaki rendesen meggazdagodott.
Kovács Pityu
2022-03-20 at 04:33
A sok birka így is a halálkoalícióra fog szavazni. Mert a Zorbán, a Mészáros, meg a Tiborc egy ge*i! Meg amúgy is a hatalom a népé! Majd a Gyurcsótány, meg a Marki – Zajos elhúzza a nótájukat. Háborúzni fogunk, és az országot 1-2 hónap alatt a középkorba viszik vissza, mehetünk külföldre dolgozni migráns bérért, vagy itthon segélyért sorban állni, mert munkahely nem lesz. Mindent napi, piaci áron fogunk kapni, állami cégeket mind kiárusítják, privatizálják. Akinek nem tetszik és tüntetni mer, azt a rendőrökkel leveretik. A családtámogatást, nyugdíjpótlékokat meg elveszik, mert az Zorbán kormány tönkretette az országot, és ezért összébb kell húzni a nadrágszíjat, de nem kell félni nem fog fájni.
Kata
2022-03-19 at 22:35
Majd meghálálják a pestiek, áprilisban megint a moslékkoalícióra szavaznak. Tisztelet a kivételnek.