A rendőrök a balesettel összefüggésben 230 embert kérdeztek ki, további 66 embert tanúként. A magyarul nem beszélő tanúk és a gyanúsított esetében hat tolmács közreműködésével történt kihallgatások jegyzőkönyveinek leirata meghaladja az ötszáz, az ügy teljes iratanyaga pedig az ezer oldalt
– olvasható a közleményben.
A BRFK a magyar büntetőeljárásjog szabályai szerint folytatja a baleset körülményeinek vizsgálatát. A közleményben felidézik, hogy a balesetről május 29-én 21 óra 15 perckor történt az első állampolgári bejelentés a rendőrségre. Az első bűnügyi egység a bejelentéstől számított 14 percen belül érkezett a helyszínre (az első vizirendőr gyakorlatilag az állampolgári bejelentéssel megegyező időpontban bekapcsolódott a személyek mentésébe, felkutatásába). Az ügy kiemelt tárgyi súlyára tekintettel Pintér Sándor belügyminiszter a hajóbaleset körülményeinek minden részletre kiterjedő, ugyanakkor gyors vizsgálata érdekében nyomozócsoport felállítását határozta meg. Az átlagosan 12 év szakmai tapasztalattal rendelkező, hatvan emberből álló nyomozócsoport a baleset óta pihenőidejét leszűkítve 6180 munkaórát teljesített – írták a közleményben.
A nyomozócsoport tagjai folyamatosan elemzik a különböző adatbázisokból származó több tízezer adatot, 16 térfigyelő kamera lefoglalt felvételeit, illetve a rendőrség felhívására az állampolgároktól származó, a rendőrségnek átadott videó- és kamerafelvételeket. A balesetben részes szállodahajón igazságügyi hajózási, nautikai szakértő bevonásával a rendőrség szemlét tartott, kamerafelvételeket foglalt le és 4896 digitális fényképfelvételt készített. Lefoglalta a szállodahajón fellelhető valamennyi hajózási és informatikai rendszer adatállományát. A több, mint nyolc órán át tartó szemlén lefoglalt informatikai adatállomány együttes mérete meghaladja a két terabájtot – közölte a BRFK. A nyomozók a vizsgálat teljessége érdekében felvették a kapcsolatot a dunamenti tagállamok valamennyi társhatóságával, valamint a holland rendőrséggel. A nyomozócsoport vezetője folyamatosan egyeztet a nyomozás felügyeletét ellátó ügyészi ügyfeldolgozó csoporttal, a nyomozati cselekményeknél ügyész van jelen. A nyomozócsoport vezetőjét és vonalvezetőit Budapest rendőrfőkapitánya naponta kétszer beszámoltatja – írta a BRFK, kiemelve: “a nyomozás eredményes befejezéséhez valamennyi személyi és tárgyi feltétel rendelkezésre áll”.
A Hableány sétahajó május 29-én süllyedt el a Margit híd közelében, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. Közben azonosították a szombat délután Százhalombattánál megtalált holttestet. Hét utast sikerült kimenteni. Mostanáig húsz holttest került elő, nyolc embert még keresnek, köztük egy magyart.
Forrás: MTI; Fotó: Infostart
csakafidesz
2019-06-10 at 13:49
“Újra Magyarországon van a Hableányt elsüllyesztő hajó” (Origo)
Gondolom az orrát nagyon gondosan kikalapálták és lefestették… Ezek milyen szemetek! Eltüntetik a nyomokat és pofátlanul visszajönnek!
polizza
2019-06-09 at 10:38
Kiindulva a veronai buszbalesettel kapcsolatban bíróság elé állítottak kilétéből – több tíz évvel ezelőtti autópálya tervezés/építéssel, fenntartással kapcsolatos tévedés/ hanyagság -, talán a hajó tervezőit, főleg orrkiképzésének tervezőit, a tervek jóváhagyóit, engedélyezőit is meg kellene majd talán vizsgálgatni, azokon kívül, akik többek között talán az általuk vezetett hajó tulajdonságait is figyelmen kívül hagyták.
csakafidesz
2019-06-10 at 12:03
Minden szállodahajót ki kell tiltani Budapestről. Annyi van, hogy már a Duna is alig látszik, és nagyon durván belelógnak a csodás panorámába. A magyar szállodaiparnak is az az érdeke, hogy ezek a monstrumok eltűnjenek innen.
kbandi1
2019-06-09 at 09:49
Ha ennyi bizonyíték meg van és a hajó kapitánya pedig hallgat, akkor a szuper, liberálisan érzékenyített bíróság majd az áradó Dunát és az esős időt kihozza majd tettesként.
Ahogyan felelős politikusok hallgatnak a román pogromról, nem fognak a jelek szerint megnyílni, mert az elveikkel ellentétes.
csakafidesz
2019-06-10 at 12:01
Nyilván a víz a felelős, mert hideg volt, és hullámzott..
🙁
Andromeda
2019-06-09 at 09:13
Nyilván a kártérítés miatt fedezi a Viking tulajdonosa a tömeggyilkos kapitányt. Remélem, Magyarország be tudja hajtani az összes költséget, a dél-koreaiak pedig természetesen szintén kártérítést préseljenek ki ezekből a gyilkodokból.
érzőszív
2019-06-09 at 09:48
Egy emberi gondatlanság vagy tudatos rossz lépés és mennyi embernek kell dolgoznia, a halottakat a felszínre hoznia, hogy a hozzátartózok megtudhassák mi lett a szerettükkel. És akkor még arról nem is beszéltünk, hogy a kapitány meg a hajós cég tudatosan akadályozza, hogy az igazság kiderüljön. Határos ez az emberi gonoszsággal…
Andromeda
2019-06-09 at 09:52
Itt milliárdos kártérítésről van szó, ezért csinálják. Remélem, hogy elítélik a kapitányt, és a cégből kipréselni a kártérítést
Tamás
2019-06-09 at 08:18
Persze hogy Orbán a hibás. Mert a baloldali sajtó szerint a Turisztikai ühynökségnek amihez a Togán feleségének a cége dolgozott érdekeltsége van egy cégben ami résztulajdonosa a Viking cégnek ami a hajó tulajdonosa. Vagy valaki ilyesmi…
Andromeda
2019-06-09 at 09:50
Vissza kell vágni ezeknek a tömeggyilkos komcsiknak miután a hajót kiemelték, és az összes holttestét méltósággal eltemették.
antilibsi
2019-06-09 at 07:38
Még mindig nem tudták eldönteni, hogy a Viking kapitánya vagy a másodkapitány vigye el a balhét.
lázár.
2019-06-09 at 12:43
Nem vagyok hajózási szakértő de szerintem a fő hibás az a tiszt aki a hajófedélzeten szolgálatot teljesített.
Namond
2019-06-09 at 19:21
Mindig az ügyeletes a felelős szolgálati ideje alatt történtekért.
Ha rendőrségünk nem a balesetkor szolgálatban levő tisztet tartóztatta le, csak gratulálni tudok.
Megjegyzem én sem értem, hogy a baleset után miért engedték el, kiürítés, teljeskörű kihallgatás, lefoglalás nélkül a Vikinget.
Azt, meg rendőrségünk milyen alapon várja, hogy J.C. kapitány a tanúként tett vallomását megváltoztassa?
Ezért kell naponta kétszer-háromszor kihallgatni?
Hamis tanúzással akarják vádolni?
csakafidesz
2019-06-10 at 11:59
A kapitány felelős az egész hajóért. Itt nincsen kibúvó.