Új magyar légitársaságot jegyeztek be – De mikor lesz ismét MALÉV-ünk?HGHertelendy Gábor Magyar ugar január 9. Üzembe helyeztek egy új magyar légitársaságot, a Hungary Airlines Kft-t, amelynek bejegyzett központja Budapest, és a repülőgépei is állami kézben vannak. Ám többségi tulajdonosát egy magyar származású kínai üzletember gyakorolja és utasokat sem szállítanak a repülőgépek fedélzetein. Utóbbi ugyan változhat, kérdés viszont, hogy ha át is nyargal a társaság az utasszállítás világába, hasonlóan kiváló minőséget képvisel majd, mint a legendás MALÉV.
Vége a hosszas utazásnak Erdélybe: landolt az első utasszállító GyergyóremeténPPestiSrácok.hu Forró drót 2023 július 19. Hosszú buszozás vagy autózás helyett másfél óra alatt elérhetünk Hargita megyéből Budapestre – ez már kézzelfogható közelségbe került. Gyergyóremetén hétfőn leszállt az első utasszállító repülőgép, jövő évtől pedig rendszeres, napi járatot terveznek. Az egész régió fejlődését hozhatja magával ez – számolt be a Szekelyhon.ro.
Hazulról haza repülővel – Megérett-e a saját regionális légi közlekedésre a Kárpát-medence?SMSusánszky Mátyás Magyar ugar 2022 szeptember 20. Közép-Európa, a Kárpát-medence kiérdemelte a regionális légi közlekedést, hiszen hosszú ideje Európa egyik legdinamikusabban fejlődő térsége. A Kárpát-medence és annak magyarsága pedig különösen kiérdemelte a gyors közlekedést, a könnyű kapcsolattartást, különösen annak fényében, milyen nyögvenyelősen fejlesztgetik vasútjaikat és autópályáikat a környező országok, Magyarországgal ellentétben. Az Aeroexpress magyar startup légitársaság szeptembertől két hónapon keresztül 30 fős kis gépeivel próbálja kitapogatni a regionális közlekedésben rejlő lehetőségeket, és hosszú távon nemcsak Erdély irányába. Ahhoz azonban, hogy a regionális légi közlekedés ne csak egy nemzetstratégiai álom maradjon, a saját gondolkodásunkat is át kell állítani...