kommunikáció
Kiszelly Zoltán: nem az a baj, ha elolvassuk a balliberális propagandát, hanem ha elhisszük azt!
Az 50 év felettieknél még a hagyományos eszközök (tévé, rádió, újságok) is fontosak, míg a 30 év alattiak inkább szinte csak okostelefonon, interneten szerzik a híreket – nyilatkozta a PestiSrácoknak Kiszelly Zoltán politológus, a Századvég Politikai Elemzések Központjának igazgatója a magyar médiafogyasztási szokásokról. A szakember szerint a print lapoknak is lehet jövője a csökkenő példányszámok ellenére, ha szakosodnak, elemzéseket, interjúkat, háttértartalmakat hoznak le. Mint mondta, a politikusok is alkalmazkodtak a megváltozott helyzethez, ahhoz, hogy sokakat a közösségi oldalakon tudnak csak közvetlenül elérni. Úgy látja, a Facebook inkább Európán belül fontosabb, míg a Twittert az angolszász országokban használják leginkább, Orbán Viktor kormányfő is az angolszász közönséghez tud közvetlenüleljutni a Twitteren. PR-szakértő: Nem tudjuk, mennyire fognak a virtuális tér „istenei” belenyúlni a magyar választásokba, de az amerikai példa nem sok jót sejtet (PS-interjú!)
Amikor még mi regisztráltunk a közösségi média felületein, lehetőséget éreztünk benne, szórakoztatónak tűnt, a szabadságunk egyfajta kiterjesztéseként éltük ezt meg. Lassan azonban kezd leesni mindenkinek, hogy ennek a valóságnak urai vannak, akik megmondják, mit tehetsz és mit nem, kiszolgáltatnak üzleti érdekeknek és akár likvidálhatnak is téged ebből a valóságból. Akik ezt már átélték, azok keserű átverésnek látják az egészet – mondta el a PestiSrácok.hu-nak a Budapesti Metropolitan Egyetem docense. A PR-stratéga, Perlaky-Papp József úgy véli, a közösségi médiának a befolyásoló ereje már most erőteljes, ami egy kiélezett helyzetben, például a 2022-es országgyűlési választáson, döntő lehet. Perlaky-Papp szerint a jelenlegi cenzori működés pedig nemcsak a kommunikációs etikával, hanem a szabad világról alkotott képünkkel sem összeegyeztethető, a küzdelmet viszont nem szabad feladni, a jobboldalnak meg kell találnia a megfelelő eszköz- és kommunikációs mixet.