vásárlási láz
Anyagilag és érzelmileg is az év legmegterhelőbb időszaka a karácsony
Ahogyan az egész világ, úgy a fogyasztási szokásaink is folyamatosan változnak. Amíg harminc-negyven évvel ezelőtt a karácsonyi ajándékozás egy jó könyvet vagy egy új, meleg sálat jelentett, ma már méregdrága elektronikai kütyüket, örök fiatalságot ígérő kemikáliákat, státuszszimbólumot jelentő ruhaneműket veszünk egymásnak. Ha pedig nem lenne elég az ajándékbeszerzési stressz, párosul hozzá a menüsor elkészítése, ami már nem mindenhol a húslevest, halászlevet és sülteket jelent majonézes krumplival és lilakáposztával, hanem új, trendibb ételekkel is elő kell rukkolni. A bejgli sem árválkodhat egyedül a karácsonyi díszben pompázó tányéron, legalább a zserbó, hókifli, almás pite kell, hogy ránk kacsintson az opciók közül. De mi késztet minket arra, hogy mindet is meg akarjunk vásárolni, miért feszülünk be ennyire az év utolsó ünnepén és mit lehetne tenni az ellen, hogy ne kapkodással, sorbanállással és anyázással teljen a korábban csak szeretet ünnepeként emlegetett karácsony?