Maradnak, sőt fokozódnak az elképesztő csúszások a Budapest Közút Zrt.-nél. De nem csak a menetrend, az elszámolás sem a társaság erőssége: a Tűzfalcsoport az általuk a vállalat felé nyár folyamán előterjesztett adatigénylésre adott válaszok alapján úgy tudja, hogy vannak olyan felújítások, amelyekkel 4-6 éve adós a társaság.
A Tűzfalcsoport számolt be arról, hogy a Dózsa György út – Andrássy út kereszteződésében a süllyedő középsziget 2017 augusztusa óta vár javításra; a Gyömrői úti aluljárónál lévő szalagkorlát elbontásáról 2018-ban döntöttek, de idén júliusban még ott volt; a Nagykovácsi út –Szépjuhászné út találkozásánál néhány sérült korlátoszlopot 2019 áprilisa óta nem sikerült kicserélni, és ugyancsak 2019 óta nem volt ideje, módja a vállalatnak, hogy a II. kerületi Fő utcában és a Bajza utcában kezdjen valamit a repedező burkolattal. A listán csaknem egytucat 2020-ban és harminckét ’21-ben regisztrált feladat szerepel. Valamennyi az „egynapos sebészet” kategóriájába tartozik: gyűrődés, hálós repedezettség, nyombarázda, sérült kerékpártámasz stb.
A portál szerint ugyan mivel nincs két egyforma kerület, az adatokat nehéz tisztességesen összevetni, de tájékoztató jelleggel emlékeztettek arra, hogy, három éve több kerületi vezető is felszólalt, amiért „Karácsony Gergely a járvány nyomán kieső bevételekre hivatkozva egyszemélyi döntéssel módosította a főváros 2020 és 2023 közötti útfelújítási programját. Mindennek nyomán már kivitelezés előtt álló, a szükséges engedélyekkel rendelkező beruházások maradnak el” a XVI., a XVII., A XXI. és a XXIII. kerületben.
A birtokukba került listán a rögzített vagy megrendelt felújítások száma ezek tekintetében a következő:
XVI. kerület 35 db
XVII. kerület 133 db
XXI. kerület 39 db
XXIII. kerület 46 db
Ezzel szemben például a baloldali vezetésű kerületek így néznek ki:
II. kerület 64 db
XI. kerület 187 db
XIV. kerület 172 db
XVIII. kerület 148 db
Ezek alapján úgy tűnik, hogy a baloldali kerületekre valóban nagyobb figyelmet fordít a városvezetés és a Budapest Közút Zrt., mint a „fideszesekre”. Ezt bizonyítja az is, hogy a kormánynak is be kellett avatkoznia. A kabinet eddig 8,7 milliárd forintot biztosított a budapesti kerületeknek a főváros által el nem végzett, de rendkívül szükséges útfelújítások átvállalására – derült ki egy szeptemberi sajtóközleményből.
Érdemes még kitérni arra, hogy a szivárványkoalíció fővárosi térfoglalása után – természetesen – a Budapest Közút felügyelő bizottságának összetétele is megváltozott. A testület élére 2019-ben dr. Kemény Ádám került, aki a Demokratikus Koalíció parlamenti szakértője és a párt jelöltje volt a 2021-es ellenzéki előválasztáson, Pest megye 7-es számú választókerületben. A grémium tagja többek között Szaniszló Sándor, a XVIII. kerület szocialista, majd Gyurcsány-párti polgármestere és a momentumos Jármi László.
Forrás: Tűzfalcsoport; Fotó: Hatlaczki Balázs/PestiSrácok
Facebook
Twitter
YouTube
RSS