Folytatódott a kutatás hétfőn az előző napon a Fekete-tengerbe zuhant Tu-154 típusú gép 84 utasa és 8 fős legénysége, valamint a feketedobozok után, a gép roncsának több darabját megtalálták 27 méteres mélységben. A búvárok a felszínre hozták a repülőgép parancsnokának holttestét is.
A Szíriába tartó gép – fedélzetén katonákkal, a hadsereg Alekszandrov együttesével, újságírókkal és egy ismert segélymunkással – röviddel azután tűnt el vasárnap a radarképernyőről, hogy felszállt Szocsi repülőteréről. A hatóságok a katasztrófa okának megállapításán dolgoznak, a merénylet lehetősége az elsődleges információk szerint kizárható.
A gép darabjait 27 méteres mélységben találták meg, a parttól körülbelül 1,7 kilométernyire – mondta Rimma Csernova, a szocsi mentőszolgálatok szóvivője. Hozzátette: a búvárok a roncsok elhelyezkedésének és méreteinek a meghatározásán dolgoznak.
Az első roncsokat még vasárnap meglelték. Igor Konasenkov, a védelmi minisztérium szóvivője közölte, hogy a gép darabjai mintegy 500 méteres sugarú körzetben szóródtak szét. Dmitrij Peszkov, a Kreml szóvivője szerint terrorcselekmény nem szerepel a katasztrófa feltételezett okai között. A Szövetségi Biztonsági Szolgálat (FSZB) szerint a baleset feltételezett okai között szerepel az “idegen test behatolása a hajtóműbe, az energiavesztést okozó, rossz minőségű üzemanyag…, pilótahiba, illetve a repülőgép műszaki meghibásodása”.
Hétfő délutánig tizenegy holttestet találtak – közölte a hadsereg. Tízet közülük azonosításra Moszkvába vittek, a hozzátartozóktól már megkezdték a DNS-mintavételt. Egy rendvédelmi illetékes hétfő este közölte a TASZSZ orosz hírügynökséggel, hogy búvárok a felszínre hozták a repülőgép parancsnokának holttestét is.
“A törzs nagyobb darabjai között még egy holttestet találtak. A partra szállítás közben az egyenruháján lévő rangjelzésből állapították meg, hogy ő Roman Volkov, a gép parancsnoka” – mondta nevének elhallgatását kérő forrás. Hozzátette: további 70 emberi maradványt emeltek a felszínre.
Az abház mentőszolgálatok a sötétség beálltával felfüggesztették a kutatást. A mentésben részt vesznek az orosz parti őrség hajói is. A munkálatokat kedden folytatják. A mentés területét 15 szektorra osztották fel, hétfő estig hét szektorban teljesen átvizsgálták a tengerfeneket – közölte a védelmi minisztérium sajtóosztálya.
Az orosz védelmi tárca hétfőn cáfolta azokat a névtelen forrásokra hivatkozó híreszteléseket, amelyek szerint egyes holttesteken mentőmellényeket találtak volna. “Ez kitaláció, nem felel meg a valóságnak” – közölte a tárca sajtószolgálata.
A gép a szíriai Latakia melletti hmejmimi orosz légitámaszpontra tartott, ahol az Alekszandrov együttes koncertet adott volna az ott szolgálatot teljesítő katonáknak. A moszkvai Cskalovszkij repülőtérről indult, majd a Szocsi Adler repülőterén leszállt, majd a felszállás után két perccel eltűnt.
Moszkvában hétfőn, a nemzeti gyász napján az Alekszandrov együttes próbaterménél több százan helyeztek el virágokat az elhunyt művészek emléke előtt tisztelegve.
MTI
Alex
2016-12-27 at 02:23
Én 40 évvel ezelőtt 1976-ban már ültem TU154-es gépen. (Az sem volt új példány!) Nos ez a gép mára már teljesen elavult, az ócska, bontóérett példányok még röpködnek. Sajnos!
Kissé morbid, de a levacakabb, propelleres IL18-as gépek amelyeket 1958 körül kezdtek el gyártani ma is üzemben vannak Észak Koreában. Elgondolni is rémes, hogy ezzel repülni mer valaki.
http://www.origo.hu/utazas/hirek/20141015-repuljon-vissza-az-idoben-a-legrosszabb-legitarsasaggal.html
Alex
2016-12-27 at 02:02
Aki látta őket az nehezen felejti el. Frenetikusak voltak!
https://www.youtube.com/watch?v=PuNC86z0HbU
Nagyon nagy kár ezekért a művészekért!