Tapasztalt, rutinos, megbízható sofőrökként jellemezte munkáltatójuk azt a két autóbusz vezetőt, akiknek állapotáról hivatalosan semmilyen információt nem közöltek még, így azt sem lehet tudni, hogy túlélték-e a balesetet.
A kiskunfélegyházi Pizolit Személyszállító Kft. ügyvezetője a Beol.hu internetes portálnak azt mondta, hogy maximálisan együttműködnek a hatóságokkal és egyelőre semmit nem tud arról, hogy mi okozhatta a tragédiát, találgatni pedig nem szeretne.
Szörnyű, felfoghatatlan az egész, imádkozok az áldozatokért, családjaikért, a sofőrökért.
Czakó Tibor a lapnak elmondta, amikor kiért a csoport Franciaországba, bejelentkeztek a sofőrök.
Főnök, a busszal, az utasokkal és velünk is minden rendben.
– ezt mondták a sofőrök utoljára Czakó Tibornak, aki szerint egy hétig aztán nem mozdult a busz, a sofőröknek feladatuk nem volt, pihenhettek. Mint mondja: lelkiismeretes, a járműre ügyelő, figyelő sofőrök vezették a buszt, akik bármilyen apró műszaki jellegű probléma esetén jelentkeztek, és ha ilyen adódik a visszaútnál, azonnal jelezték volna. Több békéscsabai buszsofőr a Beol-nak azt mondta, hogy „régi motorosok” voltak a szakmában kollégáik, értetlenül állnak a baleset, a tragédia előtt. Egyikük a baleset napján, szombaton délután hozott haza szintén egy csoportot franciaországi sítáborból. Elmondta, szétégett minden a veronai helyszínen, megolvadt az aszfalt a leállósávban, ahol a busz kiégett, a füsttől, koromtól teljesen fekete volt a felüljáró alja, a korlátokat viszont akkorra már, mire ők odaértek, kicserélték. Ők úgy tudják, hogy a baleset előtt félórával váltottak a kollégák, így pihent volt, aki vezetett.
Sokat beszélgettünk az itthoni kollégákkal, mi történhetett, én még hazafelé hallottam, hogy az olasz rádióban folyamatosan szemtanúkat keresnek. Mivel a busz szétégett, nehéz lesz az ok feltárása. Féknyom nem volt, 30–40 métert csúszott a korláton végi a busz, míg a felüljáró tartó betonoszlopának ütközött. Sérülhetett a tank, a szívócső, és ez okozhatta a tüzet.
A tragédiában 16-an vesztették életüket, sokan megsebesültek. A buszon többségében a budapesti Szinyei Merse Pál Gimnázium diákjai ültek, a fiatalok sítáborból tartottak hazafelé.
A magyar rendőrök is nyomoznak
Az Országos Rendőr-főkapitányság vasárnap honlapján közölte, hogy halálos tömegszerencsétlenséget okozó, foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés gyanújában indított nyomozást a Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI). A baleset körülményeit az olasz hatóságok vizsgálják, kérésükre azonban munkájukat a helyszínen három magyar rendőr is segíti, akik vasárnap hajnalban érkeztek Veronába.
Az Európai Parlament is a buszbaleset áldozataira emlékezik
Félárbócra eresztették hétfőn a magyar zászlót a veronai buszbaleset áldozataira emlékezve az Európai Parlament előtt is. Az uniós parlament – a Magyarországon elrendelt nemzeti gyásznaphoz kapcsolódóan – így emlékezik meg arról, hogy péntek éjjel az olaszországi Verona közelében balesetet szenvedett és kigyulladt egy magyar fiatalokat szállító busz, tizenhatan meghaltak, huszonhatan megsérültek. A buszon a budapesti Szinyei Merse Pál Gimnázium tanulói, volt diákok, tanárok és egyikük családja utazott.
PS-összeállítás, fotó: pizolitbus
Füles
2017-01-23 at 20:15
Egy hét a szabad ég alatt , januárban, az Alpokban, a hőmérséklet mindig a fagypont alatt.
Nos a buszról tudni kell még azt hogy tele van különböző elektromos dolgokkal /érzékelőkkel, jeladókkal, stb, stb, és persze elektromos vezeték minden menyiségben/.
Úton az Alpok felé biztosan kellemes volt a buszon a levegő hőmérséklete és páratartalma.
És amikor a busz hűlni kezdet akkor megjelent a kondenzvíz ami később megfagyott. Természetesen ez nem spekuláció mert ez mindig megtörténik. Sajnos az elektromosság és víz sose volt egy jó kombináció. Hogy mind ennek van e köze a tragédiához nem tudom de egy rövid látogatás a közelben levő autószervizben mindenképpen hasznos lett volna. Képzeld egy egész hetük volt. A baj csak az hogy a buszvezetők tehetetlenek mert az ilyesmi a vállalat dolga és kötelessége /lenne/.
Természetesen sok-sok autóbusz talán még rosszabb körülmények után is üzembiztosan közlekedik, de az ilyesmi sosem volt garancia arra hogy minden autóbusz üzembiztosan fog közlekedni.
Anna
2017-01-23 at 17:07
Nagy valószínűséggel nem a gépkocsivezetők voltak a hibásak. Remélem jól vannak. A hosszú úton vezető magyar sofőrők elképesztő magas felelősségtudattal bírnak, külön-külön még az utasok lelki rezdülésére is figyelnek a rendkívül nehéz terpeken is. Azon viszont el lehet gondolkodni, hogy egy hétig állt a busz, valaki bele is piszkálhatott, valamilyen okból.
Füles
2017-01-23 at 17:03
Egy hétig áll a busz majd komolyabb műszaki ellenőrzés nélkül ki az utakra. Akárhogy is nézünk az ügyre valaki/valakik nagyon bíztak a technika tökéletességében.