
Koncz Zsuzsa szerint cenzúra uralkodik Magyaroszágon. Régen valóban így volt. A Kádár-rezsimben számtalan zsenit tönkretettek. Radics Béla, a Taurus, a Kex, a Syrius, olyan zenészek, együttesek, amelyek hiába vártak nagylemezre. Őket üldözték, megfigyelték, megverték, tönkretették. Koncz Zsuzsa nem tartozott közéjük. Házassági ajándéka is egy nagylemez volt, amúgy meg körbeutazta a világot. Gyomorforgató, hogy a diktatúra dédelgetett királynője beszél a mostani „elnyomásról”. Publicisztika.
1. Syrius
„Tiéd a Syrius, enyém a Kex” – bömböli Hobo a klasszikus bluesban (Enyém, tiéd, miénk) Deák Bill Gyulának, és évek kellettek ahhoz, hogy rájöjjek, miről énekel. HBB-t már kamaszkoromban hallgattam, de amíg a „Tiéd a Hendrix, enyém a Stones” rész természetesen tiszta volt, a Syriusról akkoriban még egy csillagra asszociáltam. És milyen jól tettem. [Amúgy azóta is Deák Billel „vagyok”: „enyém” a Hendrix és a Syrius.]
A Kexet első barátnőm mutatta meg kazettán [jellemző, hogy csak 1999-ben adták ki], a Syriust pedig apám, amikor nagy boldogan – már a kétezres évek elején – megvette a Devil’s Masquerade-et. Azóta is őket, a Syriust tartom a valaha volt legjobb magyar zenekarnak. Ezért érzek máig keserű dühöt, ha arra gondolok, hogy a Kádár-rezsim tönkretette őket. Őket is.
Ma már kevesen tudják, de a hatvanas évektől nagyon népszerű Syrius itthon a Tűrt és Tiltott kategória között mozgott. Nagylemeze sokáig nem jelent meg, de miután Ausztráliában, a kinti koncertkörútjukon felvették és kiadták a fenti albumukat, hazacsalták őket a Támogatás ígéretével. Természetesen hazugság volt. Átverték őket. A fenti lemezt 5000 példányban nyomták ki. Ötezerben – ez akkor nevetséges számnak, arcon köpésnek számított. Főleg egy külföldön is ismert, elismert zenekar esetében.
Tipikus aczéli kultúrmegoldás: okos, agyafúrt és gonosz.
Végül a diktatúra nyert: az eredeti Syrius feloszlott, a zenekar lelke, Orszáczky Jackie előbb kilépett, majd Ausztráliába disszidált. Legjobb darabjukból, a Széttört álmokból egy rossz minőségű rádiós felvétel maradt ránk, azt hallgattam szét újra és újra, miután le tudtam tölteni feketén.
Aki ismerni akarja az aczéli cenzúra valódi természetét, olvassa el a róluk szóló könyvet. A címe önbeteljesítő jóslattá vált: Széttört álmok.
2. Kex
Kisfaludy András, a Kex dobosa mesélte el nekem, hogyan verték meg az állambiztonság emberei Baksa-Soós Jánost, az együttes énekesét. Akkor, amikor már nem tudtak mit kezdeni velük.
Egyébként megfigyelték, fenyegették, bomlasztották őket, olyan emberekkel, mint a futtatott Metro együttes „szabadon utazgató” billentyűse, Fogarasi János, aki „Gara” fedőnéven jelentett a BM-nek.
Ki mást szerveztek volna be a Metróból? A Sztevanovity-testvéreket talán nem lehetett és nem is kellett, Zorán még a nyolcvanas években is a Béketanácsban tüsténkedett, apjuk jugoszláv diplomataként, majd magyar újságíróként sokat tett a Pártért. Nem gondolnám, hogy közben nem végzett titkos munkákat. Védett, párnázott gyerekek voltak.
A diktatúra természetéből adódott, hogy amíg a tingli-tangli zenét játszó Metro a kiemelt zenekarok közé tartozott, addig a provokatív, lázadó Kexnek esélye sem lehetett. Aczélék ezt a játszmát is megnyerték: Baksa-Soós az NSZK-ba disszidált, a Kexnek is vége lett. Egykori dobosa, Kisfaludy András ma már dokumentumfilm-rendező, bátor alkotásai az elhallgatott, tönkretett zenekarokról (is) szólnak, akiknek emlékére nemrégen koncertet rendezett és egy remek albumot is kiadott. Érdemes meghallgatni, hogyan szól a Taurus Emlékzenekar.
3. Taurus
Ha Taurus, akkor Radics Béla. A gitárkirály, „a magyar Hendrix”. Egy újabb százszorosan tönkretett, megalázott zseni.
Akinek szintén nem jelenhetett meg nagylemeze, hiába hallgatták tízezren a koncertjeiket, ha a hatalom éppen ettől ijedt meg, ettől tojta össze magát, mert a rocktól, az erőtől mindig félt, jól emlékezett ötvenhatra. Nem véletlenül támogatták később már a langyos-lágy beatzenét.
Ez volt az a korszak, amikor a sorok között üzenni lehetett. Már akinek.
A sorok közötti üzengetés volt a kommunisták egyik belső játéka, ezek a kis kacsingatások, Bródy, Sztevanovity Dusán és a Hanglemezgyár cenzorainak a sakkjátszmái, ezek a méricskélések, közös összenevetések, kihúzott, átírt félsorok, később kitalált legendás lázadások, mint a „hatalmas” Jelbeszéd-botrány, ami után Koncz Zsuzsának még abban és a következő években is megjelentek a nagylemezei. Amely után Japánba és Amerikába utazott.
Vagy a valamennyire tényleg üldözött Illés története, amely „nagy lázadására” azzal tette fel a koronát, hogy 1971-ben Angela Davis kommunista politikusnak ajánlotta Human Rights című albumát. Jól jött ez Angelának a Lenin-békedíj mellé.
A legszürreálisabb, hogy Bródy máig büszke rá. Mintha az intelligens és művelt zenész nem tudná, hogy ezzel is a szovjet szekértábort szolgálták. És a nagy közös békét.
Persze tudjuk, hogy azt nagyon szerették. Ezért is lépett be Zorán, majd Koncz Zsuzsa is a Béketanácsba, akkoriban, amikor ez már rohadt égő, megmagyarázhatatlan volt, amikor már tényleg a legnyilvánvalóbb, legostobább árulókat, kádári kollaboránsokat gyűjtötte össze ez a gittegylet. A nyolcvanas években, amikor már semmi és senki nem kényszerítette őket erre.
Kivéve a múltjuk. Dörgölőzésük a hatalomhoz. A vágy, hogy szónokoljanak. De Zorán legalább hallgat. Ezt tisztelhetjük benne.
4. Koncz Zsuzsa
Koncz Zsuzsáról két hete, vasárnap jelent meg a cikkem itt, egy nappal később már az Indexnek magyarázott a cenzúráról (még a portál zajos ügye előtt). Mármint a mostaniról.
Lehet, hogy van. Mindig van. Mindenhol. Minden lapnál. Mértéke, finomsága, összetettsége, irányultsága kérdéses. Annál rohadtabb csak az öncenzúra. De az azért különösen gyomorforgató, hogy Aczél György, Bors Jenő és Erdős Péter egykori kedvence emlegeti az elnyomást. Azért ehhez pofa kell.
Az biztos, hogy az énekesnő legalább következetesen hazudik. Pár éve ezt mondta a kádári időkről: „Volt vegzatúra, és nem úgy nézett ki, hogy ezt a kultúrpolitika be fogja engedni, és sokáig tűrni fogja [mármint a beatzenét].
De aztán a közönség szeretete és nagy számban való jelenléte elriasztotta őket attól, hogy eltöröljenek minket a föld színéről”.
Szerencsétlen riporter meg csak némán hallgatta. Rádiófelvétel, nyilván bólogatott is, mosolygott. Meséljen még!
Honnan jött a közönség? Nem onnan, hogy folyamatosan a tévében és a sajtóban szerepelt, hogy itthon és külföldön is elképesztő erővel nyomták Koncz Zsuzsát?
Milyen „vegzatúra” érte? Ilyen (egy korabeli cikkből idézek): „E néhány év alatt Koncz Zsuzsa sem volt tétlen. Nemcsak itthon emelkedett a népszerű énekesek közé, de külföldön is sikerei voltak.
Három példa programjaiból. 1966: pozsonyi Lyra fesztivál; magyar-szovjet televíziós koprodukció; gmundeni slágerfesztivál. 1967: osztrák turné, televíziós felvételek; Varadero fesztivál Kubában. 1968: cannes-i fesztivál; jugoszláv turné; pozsonyi Lyra fesztivál; riói fesztivál; franciaországi turné, párizsi gálaest; sopoti fesztivál; cseh turné, első televíziós felvétel az NDK-ban. Ausztriában Udo Jürgensszel együtt lépett fel; Franciaországban magyar számokat énekelt lemezre – franciául.
Lelkesen fogadták Rióban, ahol a fesztivált egy negyvenezer férőhelyes stadionban tartották, s az értő közönség hamisítatlan dél-amerikai hangulatot teremtett. A dallamos számokat első hallásra együtt énekelték az előadókkal. Kitörölhetetlen emlék: Kuba, ahol Varaderóban, a divatos fürdőhelyen lépett közönség elé.
Nemcsak őt ismeri meg a nagyvilág, mégpedig a szó legszorosabb értelmében, hiszen Japántól (1973) az Egyesült Államokig (1974) szinte mindenhová eljut. Hanem mert többnyire itthon született dalokat énekel, a magyar popzene jó hírét is öregbíti.”
Ez tényleg elég félelmetes lehetett. Magam előtt látom, ahogyan az amerikanizált japánok valamelyik tetszőleges Bródy-számot dalolják. Meg a franciák. Gondolom, még ma is aranyáron mérik az akkor kiadott lemezeket.
Ennyi utazás, csak remélni tudjuk, hogy Koncz Zsuzsa apósának köszönhetően valahogyan megúszta a beszervezést, és nem jelentett sem titkos, sem hivatalos formában. Tényleg csak remélni tudjuk, mert ennyi év kutatás után nehezen tudom elképzelni, hogy nem kellett volna valamit „visszaadnia”, egy olyan diktatúrában, ahol a külföldi tudósítók jelentettek, a külkereskedők jelentetettek, a diplomaták jelentettek és a zenészek is jelentettek – főleg egymásról.
De lehet, hogy ő nem. Biztos voltak kivételek.
5. Boldizsár elvtárs
Koncz Zsuzsa aduásza apósa, Boldizsár Iván volt. Ez a valaha parasztpártiként induló szalámiember, akiről minden visszaemlékezés visszaadja, hogy egy megalkuvó, egy áruló, egy jellemtelen gazember volt. A „kádári konszolidáció” egyik fogaskereke. Egy az azóta is köztünk élő „egyrészt-másrészt” figurák közül, aki francia feleségével kétlaki életet élt, külföldön utazgatott és figyelt, itthon másokat fogadott – nem gondolnám, hogy megúszta volna a pluszkörmölést. Jellemző az, amit Halda Alíz írt 1990-ben:
„Bort hozattunk és [Gimes] Miklós felemelte poharát: – Arra igyunk, hogy Boldizsár Ivánnak ne kelljen a béketábor legravaszabb emberének lennie. Fazekas jót nevetett, Josetta [Boldizsár francia felesége] udvariasan mosolygott, Iván szemmel láthatóan bosszús lett, de nem válaszolt.”
Nem. A szembesítést nem szeretik.
Az ő fiához, a Béketanács elnökhelyetteséhez ment hozzá Koncz Zsuzsa, hogy házassági ajándékként megkapja Szerelem című nagylemezét. Olyan meglepetést, amire Radics Béla vagy a Kex vagy a Taurus (és a sor hosszan folytatható) hiába vágyott.
Ezt az énekesnő mesélte el egy bulvárlapnak: „>A környezetemben lévő példákat kicsit sem találtam vonzónak, tehát elég bizonytalan voltam, ha itt lesz is esküvő, elmegyek-e rá< – mesélte a sztár. Zsuzsa még nászajándékot is kapott az esküvőjére a lemezkiadójától: a Szerelem című első albumát.”
Tipikus szöveg ez is. Tipikus felkészültség. „Lemezkiadójától”. Azaz a Hanglemezgyártól. Azaz Bors Jenőéktől. Azaz leginkább apósától, Boldizsár Ivántól. A legszórakoztatóbb, hogy a lemezre még az ifjú pár is felénekelt egy dalt. Boldizsár Miklós hamis hangján énekelt neje mellett, de tényleg, ne titkoljuk: elképesztően szarul. Hallgassanak csak bele.
Lehetne ez a Kádár-diktatúra száma is. Szerelmi internacionálé. A csókosok dala.
Hiszen együtt danolászott a kádári kultúrdiplomata fia és annak kedves neje, aki akkoriban már bejárta a fél világot. Akit úgy meghurcoltak és úgy vegzáltak, hogy zsákszámra jelentek meg a lemezei, hogy 1969-ben már saját tévéműsora volt – készítette Boldizsár Miklós és esküvői tanújuk, Módos Péter –, és a csapból is ő folyt.
Ezért írtam, hogy Koncz Zsuzsa a Hanglemezgyár terméke volt. Egy Presser Gábor-féle zenei zseni bármelyik rendszerben megállta volna a helyét. Ő az LGT-vel tényleg világszínvonalú pop-rock-zenét alkotott. De Konczot tolták – nem koncként a nép elé, de nála tehetségesebb, markánsabb énekesnők helyett.
6. Halottak élén
2020, Magyarország. Ha valaki Koncz-lemezt akar hallgatni, megteheti. Ha valaki Koncz-koncertre akar menni, megteheti.
Radics Béla 1982-ben meghalt. Az alkoholba menekült. Legjobb számainak többségéről nincs jó felvételünk. Orszáczky Jackie is halott. Cserháti Zsuzsa is. Ők egy kemény, aljas cenzúra valódi áldozatai.
Hobóval kezdtem, Hobóval zárom, hogy elvigye a számból ezt a kesernyés ízt. „Fenn a Syriuson”:
„Baj volt a haj, tank járt a virágra / Gumibot volt a karmesteri pálca / Törpék űztek el óriásokat / Te is mentél vitted a gitárodat / Vártunk vissza elmúlt sok év, sok nap/ Héj-héj, Jackie, hol vagy?
Azt hiszik, bármit megtehetnek veled / Ők, akik kitaposták a beled / Elvették a hazádat, mindenedet / Holnap majd szobrot állítanak neked / A végén még Kossuth-díjat is kapsz / Héj-héj, Jackie, hol vagy?
Már ott vagy fenn tudom / Valahol a Syriuson / Már ott vagy fenn, tudom / Valahol a Syriuson.”
Kádárék, meg Aczélék meg valahol a Pokolban. És jól van ez így.
Fotók: Fortepan.hu
se
2021-12-31 at 12:16
számomra csak egy a kérdés: Koncz et-nő még szűz-e?
Jeyen The, Forradalmár
2020-08-26 at 09:15
Koncz Zsuzsa.. – ő egy “kiválón” kiálló dalos, – lévén ő aztán többszörös színnel kiállt.. (ja,) – például ’67-ban, Kubában is az akkori VIT-en!
Merthogy őt a ‘magyar’ kommunista ifjúsági szövetség központi bizottsága a hírhedt KISZ KB. – állandóan a siker felé tolta!
Magas díjú felléptekkel, külföldi szereplésekkel igen, mindig és rendszeresen!
Legtöbször olyankor is, mikor más, jobb tehetségű zenész/előadók, még lemezről SEM álmodhattak, viszont ez egyoktávos ‘pacsirta” nagylemeze is megjelent MIND, s a legtermészetesebben!
Ám ezzel szemben mégis ugye, Őt valamilyen “forradalmi” fáma lengte/lengi körül azóta is, sőt napjainkig – nemde?!
De! – Mert világunk már rég ilyen:
Az erény és a tudás, nem jár kéz a kézben! S az ál’forradalmi’ (Koncz/Bródy) már szinte a -nihil-be kapaszkodnak rég!
Hiszen ezidőnkön -‘Zsa’- e hősnőnk, – újult hittel a “drágaBolgár” el’társúr kommunista kitüntetett (Kádár) KÁDER, – (most “demokrata”..sic!) vagyis posztkommunista Klubrádiójában műsorvezető!
S bezárva így ezt az emlékezést,..
jöjjön akkor itt egy (a ’70-es években ifjú suhancként tényleg bezárt) forradalmár lelkületű örökifjú alkotó -(Aussie közíró/költő, e sorok írója)
-Jeyen-
s a tollamból idevágón, most néhány rímszakasz, íme:
Hej, Zsazsa.. (!)
– Merre vannak, – hová tűntek – a gyönyörű “Színes Ceruzák..”?
Amelyekkel rózsát, házat, levelet
szívünk-, lelkünk-, szerelmünket
mind festeni lehetett..?
– Hová lett a tudat és a hit,
hogy “Négy Szomorú Szürke Fal”
majd sok-sok év után,
a “Kárpátiék Lánya”- talán,
testvérünkként haza érkezhet?
– De “Zúgtak a Harangok” mert
brutál ‘hatból ‘tízzel szűnt meg,
“Vörös Rébék” diktátuma
“- …és ha engem egyszer,
lánckerék taposna..” – melyben,
a kilőtt szemekről, ZsaZsa,
feltűnőn miért hallgatsz?!…
– S mivé lett a fogadalom, hogy
“A Királyé nem leszek, nem leszek..”
Azt hittük a virgács- balon, sem!
“Ha más voltál mi lett belőled”-?
“Mama Kérlek”,.. – mondd??!
***********************************
(részlet,JeyenThe, Forradalmar:
Levél a kortárs művészekhez…
Perth,2017,K.Zs.szksz.)
Q
2020-08-08 at 18:26
60-as évek végén a Keleti-pályaudvarnál Ceglédinél lehetett egy-két napra kölcsönözni nyugati lemezeket, amit szorgos magnósok gyorsan fölvettek, természetesen a jogdíjat befizették :-)…
Q
2020-08-08 at 18:16
Ha itt abbahagyta volna Zsuzsika, már akkor is késő lett volna…
https://www.youtube.com/watch?v=4dXPSPHcWPs
Még Arany Jánost és Szörényi Leventét is lerontotta kényeskedésével…
Q
2020-08-08 at 18:21
Hobó: dörgölőzött mindenkihez, akin élősködni lehetett: itt például a Ghymes-együttes hátán próbálkozik… https://youtu.be/20wDEzBEGMM?list=PLDB89D1D86F524363
Poroszlai Róbert
2020-08-04 at 15:15
De ki az az konczsuzsa?
Poroszlai Róbert
2020-08-12 at 16:55
mindig kikapcsolom a rádiót, ha ő nyivákol.
Csiribiri
2020-08-03 at 23:36
Felismerhető hang a Konczé,ezt nem lehet vitatni, jól eladták a limonádé műfajban. Eleinte még hangterjedelme is volt, de később csak Bródy mentette meg a számaival, aki maga is csapnivaló énekes volt, ha bájosan mosolygott is.Boldizsárék a vakolók csapatába bevették, nincs mit csodálkozni a sikerein külföldön. Az Artisjus vezetése emberemlékezet óta Presser-Bródy kezében volt-van,rendesen folyatják a jogdíjakat, hogy legyen alapjuk diktatúrázni ma. Na és kivel tárgyalt Demeter Szilárd a könnyűzene reformjáról? Hát persze, hogy Szörényi-Bródyval! Van még kérdés???
anonymus
2020-08-03 at 17:44
A komcsik a középszert tolták, mert azt lehetett befolyásolni. RB kapitány, Syrius, és a többi viszont messze kiemelkedett a “híg fos tengeréből”, gyorsan vissza kellett nyesni.
Nem csoda, hogy szocialista etika, művészet és filozófia sem létezik.
Urbi kata
2020-08-03 at 16:52
Zsuzsa, egyszer azt mondtad, hogy addig akarsz ènekelni, míg igénylik.
Nos, itt az ideje, hogy abbahagyd.
Sőt a szövegelést is!
aladin
2020-08-03 at 09:57
Koncz egy kis gyenge hangu nö volt. A balliberális világban tudott csak érvényesülni. Most Brodival a zsinagogában szoktak énekelni, nekik ez lett a csúcs.
csakafidesz
2020-08-03 at 09:51
Ez a Koncz Zsuzsa névre hallgató magyar állampolgárságú egyed azt mondta az ATV-ben, hogy a magyar egy elfajult nyelv és elfajult nép.
Ehhez nem kell kommentár.
Széttörtem 3 lemezt és néhány kazettát.
Számomra ez a Koncz Zsuzsa nevű élőlény többé nem létezik!
apro_marosan_petergabor
2020-08-03 at 08:35
Koncz Zsuzsa.
Jó énekhangú énekes volt.
Semmi több, még csak fékezett habzású lázadó sem.
A Kádár rendszer egyik kiválasztott, jól finanszírozott ha nincs ellenünk velünk van kirakat példánya. A Kádár rendszer alatt körbeutazta a világot. Úgy is mondhatjuk tökéletesen besimult. Milyen mai cenzúráról beszél? Akkor most miért hazudozik össze vissza?
fixit
2020-08-02 at 23:06
Jó írás grat korom miatt a 80-as évekből is alig vannak még emlékeim, de az ilyen “apró” storykból sokkal jobban érthetőeak a mai (v)iszonyok.
Ha egyszer lesz rá a PS-nél keret forditsátok le pl angolra.
Kerekferke
2020-08-02 at 23:15
És ki olvasná?
Csak nem képzeled?!
Koncz is itthon világhírű.
Az összes hazaáruló szarházi Berlinben fészkel Konrádék szarnyai alatt.
Welszibard
2020-08-03 at 01:44
Az angol fordítás nem rossz ötlet, de igen költséges lenne a valóban színvonalas fordítás.
Viszont egy-egy fontos cikknél a “lead” alatt, vagy mellett valóban hasznos lenne egy pár soros angol rezümé, mint ahogy a tudományos sajtóban is szokás. Ez talán az Internetes keresőkbe is találatot adhatna.
Ellenzéki oldalak ezt már régóta csinálják – épp a keresőszavak miatt.
nevemsenki
2020-08-02 at 22:48
A komcsik osszetartanak barmilyen poszton is szolgalnak.
kotywavski
2020-08-02 at 22:27
A kárpátiék lánya kinn él amerikába “menet rend”a szoftdiktatura totális átverése azt gondoltam yol megmonnya.Nem láttam a sorok között a lényeget,hogy a pártállami hazugság bekuszott mindenhova Én akkor elhittem amit énekelt a diszidálásról mert le akartam lépni, de maradtam vissza tekintve 35év távlatábol szánalmas hogy ez a dala is hazugság amit énekelt…pont Ő énekel a lelépésről.
Koncz Heller Zsuzsika
2020-08-02 at 23:13
Ez is a repedezett máz része.
Ezt nem lehet szilikonnal kivasalni.
Szikszai gitta
2020-08-02 at 22:24
Kedves Konz elvtarsno Cenzura Van es Diktatura ; valoban ; ha az lenne , mindezt ön nem irhatna le.Nem artana kicsit több törtenelmi ismeret, a kultura nem szegyen meg önnek se talan meg arra is raakad valahol mennyivel bolcsebb csendbe maradni, behandelt
Welszibard
2020-08-02 at 22:03
Mező Gábor múltfeltáró és tisztázó cikkei nagyon fontos szembesítések. Magam is számos olyan tényről értesülök belőlük, évtizedek múltán, amelyeket akkor csak kevesen tudhattak. Mező úr állításait igazolandó ide linkelek egy talált Youtube videót, amelyen Koncz Zsuzsa énekli (feltűnően hamisan) az “Utcán” című dalt.
Mit gondolnak, hol énekli?
Válasz: a moszkvai metróban 1967-ben. A felvételt egy orosz ember tette fel:
https://www.youtube.com/watch?v=RNXn5nxqQHA
Vélemény
2020-08-02 at 21:53
Ugyan szívszorítóan fájdalmas volt végig olvasni a cikket, de ennek ellenére mégis nagyon ürülök neki, hogy végre kezd felszínre törni a sok elfojtott igazság!!…..Annyi mindenről nem mertünk őszintén beszélni, annyi mindent kellett elhallgatni, …..de talán végre eljött az idő, hogy elkezdjünk beszélni, a valóságot nevén nevezni, a dolgokat a helyére tenni.
Azok a meghurcoltatott, megalázott és kisemmizett emberek, az ’átkos’ évek áldozatai is megérdemlik, hogy a sok elszenvedett fájdalmukért mi szót emeljünk, és megemlékezzük róluk. Nekünk is minden magyar élet számít!!!. Nem tehetjük meg, hogy újra, meg újra lehajtott fejjel az igazság mellett csak elsétáljunk. Ebből a kényszerből végre ki kell lépnünk, és ki kell mondanunk a fájdalmunkat. Az utókornak is ismernie kell a valóságot, mert eddig az álságos és hamiskártyás bérencek mindent megtettek, hogy a valóságot eltusolják és elhazudják.
Emlékeztetnünk kell az embereket, hogy a Konc Zsuzsákhoz hasonló szerencselovagok, csak meglovagolták a lilaködös hullámokat, és a homályos múltú kényelmes életüket, most áldozattá avanzsálva újfent babérokat akarnak aratni, ….a cenzúra, a szólásszabadság, a szabad sajtó hamis vádjait meglovalva Nem engedhetjük meg, hogy újból meghamisítsák a történteket, a történelmet!!
Kata
2020-08-02 at 22:21
Egyetértek! Ez az álszent majom a legaljasabb, legmocskosabb diktatúra kiszolgálója és haszonélvezője volt. Annak a diktatúrának, ami rengeteg embert tett tönkre,leszármazottaikkal egyetemben. És nem volt egyedül. És most ezek jajonganak, hogy diktatúra van. Megérdemelnék, hogy élesben átéltessük velük azt a diktatúrát,amelyben pl a nagyszüleim szenvedtek. Azt sem tudja miről beszél ez a nyafogó idióta. Átlagon felül élt, míg voltak, akik az éhenhalás szélén szenvedtek családjaikkal együtt, mert nem értettek egyet a mocsok komcsikkal. Ez a szégyentelen fogja be a száját, ne hazudozzon, mert fogalma sincs róla, mi az a diktatúra. Most is mondhat amit akar, nem viszi el a fekete autó. Mit diktatúrázik ez a liberális parazita?
Gáspár Anette
2020-08-02 at 23:10
Azt számítsd hozzá, hogy ez a nő határtalanul ostoba volt mindig is.
A Kádár-érában is nagyon elő akarta adni magát mint “értelmiségi dalénekes”, föstötték is neki az imázst négy kézzel.
De akkor is csak egy bemerevedett manírokkal operáló, gágogó, buta liba maradt.
Félszemű
2020-08-02 at 21:33
Még csak annyit szeretnék hozzátenni az előző kommentemhez, hogy ha megnézitek a magyar rockzenét, a magyarok általában mindig 5-10-25. mikor mennyi éves késében vannak az aktuális rockzenei világtrendhez képest. De, mint Schusztertól tudjuk, a rockzene örök, és elpusztíthatatlan, tehát a trendeknek nincs jelentőségük, 🙂 na szóval Taurus: véleményem szerint az egyike azoknak a ritka szerencsés pillanatoknak, amikor a magyar rockzene az aktuális világtrenddel összhangban tudott előállni valami frissel, újjal, korszerűvel. Igaz, zenészként az ember inkább jó zenét akar játszani, mint korszerűt, szóval a magyar rockzene szerintem inkább követő jellegű, amikor ide begyűrűzik valami, akkkor kint már igazából lefutott, kivéve a válságok. Azok mindig időben jönnek 🙂 A Taurusnál nem volt követés!
Félszemű
2020-08-02 at 21:17
Én az alábbiakat szeretném hozzáfűzni cikkhez: A cikkíró, az általam egyébként igen tisztelt Mező Gábor bevallotta a Syrius iránti elfogultságát, amit megértek, és el is fogadom. Én bevallom, a Taurus iránt vagyok elfogult. Azt sajnálom, hogy a korom miatt (1967-ben születtem) nem hallhattam Őket élőben, de vannak fenn az itt meg nem nevezett közösségi videó szolgáltatón (ami Y-nal kezdődik, és valami csőre hajaz a neve :-)) Taurus koncertfelvételek, ajánlom mindenkinek őket. Kivéve, a már a Zorános korszakhoz kötődő, a Lány, akire szerelemmel nézhetek c.-t, szerintem az egészen egyszerűen nyál. Igaz, nem az én ízlésem a mérvadó. Szóval Taurus. Billentyűs Balázs Fecó. Az szerencsére megadatott nekem, hogy több Korál koncerten jelen lehettem, és a Korál értően, és kiválóan tolmácsolt Taurus számokat, amelyekről akkor én még nem tudtam, hogy Taurus számok, de már akkor is a kedvenc Korál dalaim közé tartoztak. Pl. Anyám, anyám, A kőfalak leomlanak. De igazából nem ezért írok ide, hanem azért, mert azt a beszélgetést akarom feleleveníteni, amely köztem, és az akkor még élő Som Lajos között zajlott le, amikor is Lajos elmondta nekem azt a történetet, amikor a Taurussal a Kisstadionban játszottak 72-73 körül, az angol FREE zenekar (all raight now) csak hogy tudjátok hová tenni őket :-): https://www.youtube.com/watch?v=YExuLkIaQ7 Na szóval az angolok, akik nem mellesleg akkor azért egy egészen kicsit világsztárok voltak, állítólag a függöny mögül, remegő lábakkal nézték a Taurust, és Bélát különösen, hogy akkor mit is fognak ehhez hozzátenni. Ahogy Lajos akkor elmondta nekem, egészen egyszerűen lezenélték őket a színpadról. Na ez volt a Taurus. Koncz Zsuzsa, hol vagy? Bocs, hogy hosszú voltam, köszönöm annak, aki végigolvassa. Béla! Lajos! Az Isten nyugasztaljon Titeket, legyen Nektek könnyű a föld! Nem felejtünk!!!!
Éva
2020-08-02 at 21:16
De ki a fene az a Koncz Zsuzsa??? Mindig is utáltam a zenéjével együtt. Nála sokkakal, de sokkal tehetségesebb előadók is vannak ebben az országban. Megzenésített verseket bárki tud kornyikálni.
Kata
2020-08-02 at 20:21
Valószínűleg megcsappant az elvtársnő iránti érdeklődés, nem fogynak a lemezek, nincs koncert, nincs bevétel. De ez nem a diktatúra folyománya, hiába szeretné azt hinni. Az emberek nagy részét nem érdekli a “művészete”. Kamaszkorunkban a csapból is ő folyt, már a könyökünkön jött ki. Akkor még természetesen nem ismertük a politikai háttérhatalmat, csak egyszerűen untuk. Azóta felnőttünk, megokosodtunk, sok mindent megtanultunk. Felháborító ennek a senkinek a nyivákolása. Egy nehéz nap nem volt az életében nagyon sok emberrel ellentétben,jobban tenné, ha befogná a száját. Az utóbbi időkben adott nyilatkozataival még több ember utálatát vonta a fejére.
Ergo
2020-08-02 at 20:03
Kádár elvtárs jut eszembe Zsuzsa néni mostani nyilatkozatairól. Az öreg a végén a leváltása után még utoljára beszélt a pártkongresszuson, és magyarázta a bizonyítványát. Koncz most ugyanezt teszi, ahelyett, hogy hallgatna, vagy bocsánatot kérne, s akkor méltón távozhatna.
?️?️?️?️
2020-08-02 at 19:57
Csak ugye ez nem mostani történet, amit most kell megismerni. Koncz elvtársnő nem egyedi eset, de várom a lesznek-e még több nevek. Mert rengeteg van még. Van még olyan is akik két kapura játszanak a mai napig.
Hol voltak a bátrak előtte? A bolsevikok azonnal mindent bevetnek, bárki még maguk ellen is.
Püspök Erzsébet
2020-08-03 at 15:29
Ezek ugyanazk inEzek ugyanazok
kamcsatka
2020-08-02 at 19:48
Mező Gábor, köszönöm.
!!!!
Nonvideor
2020-08-02 at 19:28
“Kádárék, meg Aczélék meg valahol a Pokolban. És jól van ez így.”
Az utódaik meg szinte minden kulturális intézmény élén!
Tetszik érteni?!
Mindenütt.
Más eszközökkel, de a végeredmény ugyanaz.
Csak szólok, hogy ne tessék megállni 1990-nél.
Hiteles tényfeltáró kulturtörténész követi a fejleményeket, a szálakat a mai naopig, egészen az MMA-ig és oda-vissza.
Dr Bubo
2020-08-02 at 19:18
Igen a zsuzsika a német Diktatura tévéjének is erröl panaszkodik.
Ideje lenne hogy informalodna egy picit a politikai helyzetekröl.
Nonvideor
2020-08-02 at 19:01
“Hiszen együtt danolászott a kádári kultúrdiplomata fia és annak kedves neje, ”
Aztán Koncz Zsuzsa, és már Boldizsár Miklós udvari zeneszerzője megírták az István, a király című hatalmas átverést (a magyarokat a legáhítottabb témákkal totálisan le lehet venni a lábukról és nem láttak át az István, a király, a Honfoglalás gányolások magyargyalázó, történelem és kultúrtörténetet hamisító gányolmányokon. Mert értettek a “mesterek” a legendagyártáshoz. Sokaknak még az Alföldi -féle rendezés és az azzal kapcsolatos Szörényi -riport sem nyitotta fel a szemét, úgy lelkesedtek, mikor a Mindenki című, aljas pamletfilmet a képükbe nyomták egy F-Oscar-díjjal kidekorálva:” Oscar-díjas magyar filmet akartatok? Nesztek egy rakás szer…” – és még Nemes Nagy Ágnes emlékét is meggyalázzuk ráadásként.
Gáspár Anette
2020-08-02 at 18:52
“Honnan jött a közönség? Nem onnan, hogy folyamatosan a tévében és a sajtóban szerepelt,”
A Rádióba minden áldott nap. Hosszú évekig!
Gáspár Anette
2020-08-02 at 18:48
“Mintha az intelligens és művelt zenész…”
Ezt, ugye, nem tetszik komolyan gondolni?!
Ez is a hamis imázs része volt: Illés, Bródy-Szörényi–Szörényi – Koncz, az entellektüel, az értelmiségi.
Szemben a zsenikkel.
Szemben a használt és kihasznált, túlérzékeny és mellőzött Illés Lajossal, aki mert keresztény és magyar lenni, akit lekezeltek, de kellett a zsenije.
Nem véletlen, hogy a felesége szóba sem áll ezzel a liberálkommunista konjuktúrlovag úttörőzenekarral.
https://www.youtube.com/watch?v=4dXPSPHcWPs
Kerekferke
2020-08-02 at 18:43
“A sorok közötti üzengetés volt a kommunisták egyik belső játéka, ezek a kis kacsingatások”
Ez pedig Kádár János trükkje volt.
Hamiskás mosoly, vállemelgetés és kacsingatás: “Szavak nélkül is értjük egymást, elvtársak… Egyet nekem, egyet neked, egyet nekem, egyet nekem… ”
Nem mese! Ez így volt.
kamcsatka
2020-08-02 at 19:50
egy generaciot vettek ra, hogy csendben alljanak a szonyeg szélén. hangtalanul.
Csámpás Marcsa
2020-08-02 at 23:03
Több generációt.
Külföldi Ügynökök Moslékkoalíciója
2020-08-03 at 07:45
És qurvára élvezték, mert paraszt meg ki tudja milyen gyerekként azt hitethették el magukkal, hogy önerőből, nem a párt révén jutottak el oda, ahová, és még tehetségesek is. Egy-két tehetség volt köztük, de meg lehet nézni ki ment el, és ki nem, pedig megtehették volna.
Tökéletes ennek a filmnek a zárása:
https://www.youtube.com/watch?v=DYMxtZ95mDU#t=4663s
Gáspár Anette
2020-08-02 at 18:37
Zoránék “Védett, párnázott gyerekek voltak.”
És Zorán a Ki Mit Tud?- on torokból, fejhangon vonyított.
A magasabb hangoknál amatőr módra gúnárnyakat növesztett,
azt hitte, akkor utoléri a magasabb hangot,
amit ki kell préselnie magából.
Mégis továbbjutott.
Gáspár Anette
2020-08-02 at 19:22
Anno jól mondta Hofi: Zorán a “zorrából” énekelt.
Az volt a legkevesebb.
De totál hamisan.
Ez is összekötötte “a nemzet haja” Koncz Chárlie Zsuzsikával.
https://www.youtube.com/watch?v=CiozPdok090
Na, meg volt a Számum c. dal is…. Jajjj! Anyám, borogass!
:-(((((((
:DDDDDDDDD
Gáspár Anette
2020-08-02 at 19:23
Ez meg itt a Számum.
Atya, Ég!
:DDDD
Csámpás Marcsa
2020-08-02 at 19:25
A hamis és a torokhang együtthatója: Zoránovics.
:DDD
Galamb
2020-08-03 at 14:52
Hofi is bekaphatja posztumusz!…
Együtt vadászott Kádárral és Czinegével. A nagynéném férje területbiztosító volt a Kab-hegy-i vadászatokon. Mesélte, majd hanyatt esett, mikor meglátta ki csücsül a Lada Nivában az elvtársak között.
:o)
2020-08-02 at 22:34
“Zorán: jön a hang a’zorán…”
Gáspár Anette
2020-08-02 at 18:34
Fogarasi János mellesleg nem a Magyar Rádiónál volt zenei rendező, vagy technikus?
Csámpás Marcsa
2020-08-02 at 19:30
Hopp!
Hangmérnök a Rádióban.
https://fidelio.hu/jazz-world/elhunyt-fogarasi-janos-65506.html
Kovács Nóra
2020-08-02 at 18:23
Ez a tehetségtelen koncz az ő múltjával, jobban tenné, ha hallgatna!!
Poppy
2020-08-02 at 17:12
Szokott módon nagyon jó cikk.
Koncz, Bródy, és a többi bolsi ne most sírjon. Akkor is jól éltek, most is. Szégyeljék magukat, mert van miért.
Csámpás Marcsa
2020-08-02 at 23:00
Hogy “jól éltek”, lényegtelen.
Éljen jól mindenki, egészségére.
hogy mások rovására érvényesültek közepes, vagy azon aluli tehetséggel, az
a lényeg.
Koncz nem lépett túl az “Ó, ó, ó, nagymami” -n.
Egy valódi énekesnő hangjától felrobban a stúdió.
Konczot meg kellett csinálni, kozmetikázni.
A nagy, tapsi füle mindig kikandikált a hajsátorából, de
hallása nem volt.
Tóth Árpád
2020-08-04 at 12:17
K
kanabe andras
2020-08-02 at 16:54
Nem véletlenül nevezte a nép úgy kolonc !
kanabe andras
2020-08-02 at 16:55
Mármint koncot !
Szőcsényi Csaba
2020-08-02 at 16:48
Senkiházi Koncz elvtársnő!
Ha most cenzúrát emleget, akkor, amikor ön futott(futtatták) zéró tehetséggel, mi volt?
Csak az szólalhatott meg, illetve adhatott ki nagylemezt, aki jól feküdt az elvtársaknál. Kegyednek ez igen jól sikerült, mert minden évben nagylemeze jelent meg, folyamatosan járta az országot, emellett külföldi turnékra járhatott, stb.
Ön a három T-ből – sok más hasonlóan tehetségtelen elvtársával egyetemben – a támogatott kategóriában volt.
Viszont egy dolgot kérdeznék.
Az ön által emlegetett diktatúrában, illetve cenzúrában hány művész lett öngyilkos, hányan menekültek az alkohol, vagy a kábítószer okozta “zsibbadásba” amiatt, mert NEM kaptak megszólalási lehetőséget?
Elárulom, lényegesen kevesebb – szám szerint 0, azaz nulla – előadóművész vetett véget az életének az “elnyomatás” miatt.
Mindezzel ellentétben, amikor önnek futott a szekér – mert futtatták -, tönkretettek egy Jimmy Hendrix-el bátran egy lapon említhető Radics Bélát, elüldözték Orszáczky Jackie-t, aki a progresszív jazzt játszó Syrius vezetője volt. Nem adhattak ki nagylemezt, így koncertezni sem nagyon jutott lehetősége egy sor más előadónak, együttesnek.
Mindezek miatt talán, jobb, ha befogja a száját, hallgat nagyokat, és számolgatja a pénzét, amit az elvtársai révén keresett meg!
Bubu
2020-08-02 at 20:32
Ne felejtsük ki az elüldözöttek közül Mándoki Lászlót sem!
A konzervatóriumot végzett kiváló zenészt az akkori Jam dobosát addig vegzálták míg ö is disszidálni kényszerült.
Maga köré gyüjtötte a világ legjobb szenészeit és a ManDoki Soulmates csapattal fergeteges koncerteket ad a világ minden részén. Számtalan gyémánt és arany lemez jelent meg töle és beírta nevét a legjobbak közé. Sajnos kevesen ismerik valós zenei munkásságát. Sokaknak csak mint a rövid életü Dschingis Khan frontemberére emlékeznek. Agyon halgatták a rendszerváltás után is, mivel magyarságát soha nem tagadta meg és nyíltan beszélt a Kádár rendszer eltipró világáról külföldön is. Ez változott az utóbbi években, Orbán sokat tett, hogy újra itthon is láthassuk és hallhassuk.
tzar
2020-08-04 at 18:41
https://igazsag2.blog.hu/2018/10/04/az_igazi_mandoki-sztori_1_resz
Bubu
2020-08-06 at 12:43
Köszönöm tzar!
Nyílik a látószögem!
benzoli
2020-08-02 at 16:32
A zenet kazettan is lehetett volna terjeszteni. Ahogy mas orszagokban csinaltak. A Bakelit lemez csak presztizs kerdes volt.
Félszemű
2020-08-02 at 21:53
Azért ez így nem teljesen igaz. URH, Kontroll, Balaton, Európa Kiadó. Kinek mondanak ezek a nevek valamit? Most függetlenül attól, hogy merre kanyarodott a sorsuk, és melyikük ma melyik politikai párttal szimpatizál. Csak a kazettán terjesztés kedvéért írtam ide őket. Ők kazettán terjedtek a 80-as években, nekem is voltak ilyen kazettáim. De igazából túl sokan nem ismerték Őket a szélesebb nyilvánosság közül, pedig az EK-nak bakelit lemeze is volt, 2. Igaz, most egy kicsit magamat is cáfolom. Szóval úgy is hívták őket, hogy zenei szamizdat. Akkor nem volt internet, ma pedig igazából nincs már lemezkiadás 🙂 Ha lett olna internet, az talán megoldotta volna a problémájukat. Meg online zenei stream szolgáltató. De hát rossz korba születtek, mi meg annyiból jóba, hogy azért hallhattuk őket, láthattuk őket, a kortársaik lehettünk. Már ha ez jó.
:o)
2020-08-02 at 22:32
Jaja… Én is ezeket hallgattam, baromi nagy lázadásnak éreztem…
De ezek magnós koncert felvételek meg próbatermi (-pince, -garázs…) felvételek voltak, lánc másolással terjedtek, lényegében élvezhetetlenek voltak…
:o)
2020-08-02 at 22:27
Csak hogy a tömeges kazetta másolás technológiája csak a Hungarotonnak lett meg a nyolcvanas évek közepére, de egyébként is, bármilyen sokszorosítás állami privilégium volt!
Fénymásolók nem voltak, a stencil gépeket elzárva őrizték, a stencil lapok szigorú számadású számozott példányok voltak, minden másolattal mindenhol el kellett számolni…
Nem volt magán kereskedelem, nem volt magán zenestúdió, tehát zenét sem lehetett sem följátszani, sem árusítani, csak az állami Hungarotonban, vagy a Rádióban, árusítani meg az állami zeneboltokban, vagy könyvesboltokban…
Nagyon más világ volt…
Kerekferke
2020-08-02 at 22:56
És az indigóval is.
Kerekferke
2020-08-02 at 22:55
Ja!
Meg a 15 kilós, 60X40-es M20-as nagyszalagos magnó.
Semmit nem tudsz arról az időről, de okoskodsz.
Schenkhyalfonz
2020-08-04 at 14:46
Az ikerkazettás magnómmal király voltam, Ricét, Mobilt tudtunk másolni, amit valamelyik keverőpultostól szerzett egy-egy haver.
Cpg-t, Aurórát is lehetett néha beszerezni, keservesen.
Galamb
2020-08-03 at 09:42
Ön még valószínű nem élt akkoriban… Saját elhatározásból a ’60-as, ’70-es években maximum a náthát lehetett terjeszteni. Az állami szektor kihagyásával csak néhány csókos trafikos és zöldséges bonyolíthatott üzletet. És a zenészek se ingyé’ akartak muzsikálni, már a hőskorszakban sem.
Darabos János
2020-08-03 at 17:11
Öreg zenész vagyok, vagy 20 évig nyomtam az ipart! Ahhoz, hogy elfogadható minőségű kazettát készíts, azért némi berendezés is szükséges volt! Pl.: legalább négysávos magnó, 12 csatornás keverő, 7-8 shure mikrofon, minőségi hangszerek, hogy csak a legfontossabbakat említsem!!! A KGST elektronikai ipara ilyeneket képtelen volt előállítani! A “színvonalat” a Vermona orgona (Jézus Mária) a Jolana gitár (Uram ne haggyj el), trágya minőségű magyar és NDK-gyártmányú hangfalak és erősítők képezték!!! Aki jobb hangszereket, berendezéseket akart vásárolni, az a nyugati országokban fellépő zenészektől vásárolt, borsos áron, jó minőségű hangszereket, erősítő berendezéseket, ha volt rá pénze! Néhányan emiatt mentek anyagi csődbe! Na ennyit a kazettás felvételekről, és a terjesztési költségekről még szó sem esett!!!
Neaddfel
2020-08-02 at 15:02
Koncz.
Nem volt egy nagy ének hang, de Szörényi tudta hogy mi passzol hozzá.
Fiatal voltam és tényleg kedveltem, mosottagyú voltam és nem láttam az orromnál tovább, nem láttam a teljesen nyilvánvaló tényeket.
A fiam egy vita során azt vágta a fejemhez “mert te mindig olyan okosnak hiszed magad” mire én azt válaszoltam “nem fiam én nem vagyok okosabb tőled, én TAPASZTALTABB”.
Ezért tudom megérteni (DE NEM EGYET ÉRTENI) a mai fiatalokat akik a Momentummal vagy a DK-val szimpatizálnak.
Csak abban bízom még időben megjön az eszük.
obsitos
2020-08-03 at 08:09
A mai fiatalok nem is ismernek mást, csak a mostani vezetést, hiszen 11. éve Ők vezetnek, tehát LÁZADNAK az ismert “rendszer” ellen.
A szavazásokkal van baj, az egyetemi városokba vannak iskolaév alatt bejelentkezve, tehát ott is szavaznak !
Aztán hazamennek, “Mamahotel-Papabank” kényelembe és csápolnak a príma rendezvényeken, ami most viszont qrvára hiányzik.
A 17 éves unokánk teg. közölte velem, hogy már nem is tudja, miben higyjen; én erre azt mondtam, hogy “a saját emberségedben én munkavégzésedben, később a családodban higgy; nekem bevált!”
Neaddfel
2020-08-03 at 14:38
Tudja kedves “obsitos” mit tartok az emberiség legnagyobb hibájának ?
A mohóságot, amikor semmi sem elég.
98-ban, Horn és a Bokros csomag után jött először Orbán, és kezdte rendbe tenni a dolgokat, és 02-re egész jól sikerült is neki.
Aztán jött az ellenzék és kihasználva a fentebb említett emberi gyengeséget ők mégjobbat “jóléti rendszer változást” ígértek.
Ahogy 1990-ben a rendszer változáskor, úgy 2002-ben is elhitték az emberek, hogy ezt lehet csak úgy egy csapásra.
Tudjuk mi lett a vége.
Sajnos megint ezt a hangulatot érzem.
“A történelem arra tanít meg bennünket, hogy az emberiség semmit sem tanul a történelemből.”
Georg Wilhelm Friedrich Hegel
Marietta Peter
2020-08-02 at 14:33
Lehetöleg minden Kex fellepesen es hajon ott voltam, maga volt a csoda. Nem tudom igazan szoba foglalni, hogy mit jelentett ez akkor nekünk.
Ènaki
2020-08-02 at 14:30
Kis hūlye. Mit hord ez össze,vissza? Cenzura,volt. Volt kis elvtàrsnő a ti időtökben. Most ìthattok,dumàlhattok bàrmit az emberek nagyrèszèt,mondom a 2/3 dot nem èrdekli.