Közösségi oldalán számolt be róla a MÁV, hogy Magyarországra érkezett az államvasutak legújabb pályakarbantartó nagygépe. Ezzel pedig újabb fontos lépést tett a nemzeti vasúttársaság a hazai vonalhálózat állagának megóvása és fejlesztése érdekében.
Mint ismert, a 2000-es évekre a különböző kormányzati döntések eredményeként az egykor szebb napokat megélt MÁV gyakorlatilag árnyéka maradt régi önmagának. A különböző, jól jövedelmező üzletágak kiszervezése, majd privatizációja – mint például a teherszállítás – után ugyanis alig maradt olyan eszköz az államvasút tulajdonában vagy kezelésében, amivel egyáltalán meg lehetett volna őrizni a hálózat addigi színvonalát. Az utóbbi években azonban a pályakarbantartás látványos fejlődésen ment keresztül, amit az a négy nagygép szimbolizál a legjobban, amelyek együttesen hivatottak a ennek a feladatnak a jelen kor kívánalmai szerinti ellátására.
Megérkezett a MÁV FKG új vasúti karbantartó nagygépe, a RGH 20 C2 vágányköszörűgép. A járművet az Egyesült Államokban a HARSCO RAIL üzemében gyártották le, majd hajón szállították Németországba, onnan a jármű két kocsiszekrénye egy-egy hatalmas tréleren érkezett a MÁV FKG központi telephelyére
– olvasható a vasúttársaság bejegyzésében.
A MÁV leányvállalata 2020-ban négy munkagépet rendelt, ezek közül három már munkába állt az elmúlt években. A MÁV FKG telephelyére most érkezett vágányköszörűgép az összeszerelést, üzembehelyezést, valamint a szükséges engedélyek beszerzését követően várhatóan jövő év első felében kezdheti meg működését. Az új vasúti munkagép egy technológiapótló berendezés, hiszen ilyen teljesítményű köszörűgép eddig nem volt a MÁV–VOLÁN-csoport flottájában
– összegez a MÁV.
Vezető kép: Facebook
lászló54
2023-11-03 at 07:14
T Orientál
Ön ismét mellébeszél és nem a lényegről egyértelműen egy klinikai eset!!!
Orientál
2023-11-02 at 23:23
Budai112023-11-02 at 21:03 Persze mert olyan szarkeverő vagy mint aki Zelenszkijedéket milliárdokkal pénzelnéd.
Orientál
2023-11-02 at 23:21
t2023-11-02 at 19:44 Na na na …. hazaáruló balliberális zöld migránsimádok vagytok ti balliberális zöld ellenzék. Helyettünk idegen élősködő migránsok kellenek nektek. Takarodjatok el oda ahonnan jönnek. Vissza se jöjjetek.
Orientál
2023-11-02 at 23:17
lászló542023-11-02 at 20:52 Sorold tudtommal a hozzád hasomló balliberális mszp-s szdsz-es Gyurcsány Karácsony bandátok miatt loptak el az elvtársaid 167milliárd forintot a 4-es metró beruházási rengeteg milliárdjaiból.
Budai11
2023-11-02 at 21:03
Milyen hecckampány? Aki sokat utazik a MÁV-val, az tudja, h manapság egy rakás sz_r
lászló54
2023-11-02 at 20:52
Heti rendszerességgel robbannak ki a MÁV körül botrányok,közben a vezérek számára milliárdos nagyságú képkocsi flottát tartanak fent!! A MÁV romokban közben a legmagasabb szinten milliós fizetések, prémiumok miközben nyeli az adófizetők milliárdjait és ez senkit nem zavar?!! Olvasva a cikket elgondolkodtató egész Európában nem gyártanak ilyen munkagépet?!!
Orientál
2023-11-02 at 19:36
Sajnos a balliberális mszp-s szdsz-es Medgyessy Gyurcsány Bajnai kormányok tekjesen lezüllesztették a MÁV-ot – ISI IS IS IS ……. . Csődbe már 2006-ra szét is lopták az országot.
Királytigris
2023-11-02 at 19:06
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-11-02 at 18:26!
A Malévnél is hasonlóan ment végbe a szétlopás….
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-11-02 at 18:26
Tisztelt Tudományos Libsizmus. Igen, valaha egyiklegjobb vasúttársasága volt, annyira élen jártunk av illamosításban is, hogy pl. Olaszországban az első villamos vasutat (Veltellina) mi valósítottuk meg. Aztán jött a világháború, ami után a mozdony- és vagonpark nagy részét a rabló győztesek hadisarc néven einstandolták. Alig éledt fel tetszhalott állapotából (lásd Kandó-villamosítás), jött a II. VH, ami után a győztesek rablása ismétlődött. Végül itt volt az úgynevezett rendszerváltás, amikor a libsibolsik a vasút jövedelmező üzletágait bagóért külföldi tulajdonba adták (teherszállítás MÁV-Cargó, Gysev – ez utóbbi jócskán nyereséges, mert nagy népsűrűségű terülen, magas forgalommal rendelkezik). A MÁV-nak maradtak a veszteséges vonalak és a támogatásra szoruló személyszállítás. Ezek után a magyar élniakarás csodája, hogy még egyáltalán működik,sőt szíinvonalában fejlődik is a MÁV.
Tudományos libsizmus
2023-11-02 at 18:06
A MÁV egykor Európa egyik legjobb vasúttársasága volt.