Vitaindító dokumentumot készített a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a budapesti aktív és mikromobilitás, vagyis a gyaloglás, a kerékpározás és a kis elektromos járművek helyzetéről, jövőjéről és a lehetséges intézkedési területekről, továbbá a bringasztráda-hálózatról.
Ezzel a Főpolgármesteri Hivatal és a BKK széles körű véleményezési és szakmai tervezési folyamatot indít el egy aktív és mikromobilitási stratégia és cselekvési terv elkészítéséhez. A BKK azt írta:
a világ progresszív nagyvárosaihoz hasonlóan Budapest is az aktív és mikromobilitás fejlesztésétől reméli a város élhetőségének javítását. Ehhez fontos a gyalogos-kerékpáros útvonalak minőségének, a közterületek vonzerejének és biztonságának javítása, továbbá megfelelő helyszínek biztosítása, zöldfelületekkel övezett utak kiépítése, hogy legalább a közeli kirándulásokra ne autóval induljanak a budapestiek.
Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes hangsúlyozta, hogy a most közzétett vitaanyag kidolgozásakor kiemelt szerepet kapott a társadalmi igazságosság és a klímavédelem. Célként jelölte meg, hogy a város lakossága gyorsan és biztonságosan különböző közlekedési módokat használhasson az anyagi helyzetétől függetlenül, továbbá a városvezető szerint arra kaptak felhatalmazást, hogy egy zöld és fenntartható, a klímavédelmet szem előtt tartó Budapestet építsenek.
A közlekedési társaság tízpontos javaslatot fogalmazott meg a mikromobilitás fejlesztésére. Egyebek mellett
- megállítanák, illetve lassítanák a városi és elővárosi utazások számának növekedését;
- átalakítanák és újraosztanák a közterületeket, közutakat, nagyobb teret biztosítva az aktív mobilitási módoknak;
- segíteni kívánják a kombinált közlekedést a parkolási, kölcsönzési, használati árak újraszabályozásával;
- iskolai kampányokkal, szemléletformáló akciókkal készülnek;
- javaslatot tesznek az elektromos kerékpárok és rollerek hatékonyabb szabályozására.
Mindezek érdekében a lakossággal, civil szervezetekkel, vállalkozásokkal, kerületekkel és a kormányzati intézményekkel is együtt kívánnak működni. A bringasztráda-hálózatának tervéről közölték:
szélesebb útfelületekkel és biztonságosabb csomóponti átvezetésekkel gyors, közvetlen, akadálymentes, biztonságos, kényelmes kapcsolatot teremt a városközpontok, lakóterületek, munkahelyek között a korábbi kerékpárutakhoz, kerékpársávokhoz képest.
A vitaanyagot már szeptember végén szakmai egyeztetésre bocsátják, ezt követően a budapestiek véleményét is kikérik a fejlesztésekről.
Forrás/fotó: MTI (a kép illusztráció)
Vízöntő
2020-09-24 at 12:43
“Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes hangsúlyozta,…… a városvezető szerint arra kaptak felhatalmazást, hogy egy zöld és fenntartható, a klímavédelmet szem előtt tartó Budapestet építsenek.”
Lószart faszikám, Karácsony arra kapott felhatalmazást a megvezetett választóktól (meg EU-s bérszavazóktól),hogy Budapestet működtesse és fejlessze, de ne vissza, építésről meg szó sem volt!
Dorosz Dávidkát meg a kutya sem jelölte, választotta, Dorosz Dávidka pozíciója nem képességei elismerése, csak a belső brancs üzleti (elosztási ) alkuja!
Egyébként lehet a Körúton végig négy sáv a kocsiknak és kettő a kerékpároknak, csak előbb mindkét oldalon bontassanak le egy-egy sor házat!
Hogy ne adjak tippet mert ezek a hülyeséget felkarolják?
Na jó, nem mondtam semmit!
Papamaci
2020-09-24 at 08:45
És az első pont mit takar? Aki kiköltözik az élhetetlen városból az aglomerációba, az majd majd nem járhat be dolgozni Budapestre? És egy pesti polgár nem dolgozhat majd Butaörsön, vagy Dunaharasztin?
bl
2020-09-24 at 05:04
A kerékpározás erőltetése a gyalogosok és a kocsik között egy agyrém, amúgyis jön az ősz, ki fog esőben, ködben kerékpározni?
Zabhegyezo
2020-09-23 at 19:07
Amióta élnek mindig egy kamu jövőképről beszélnek,gyakorlatilag nem tesznek semmit,s amit lehet lenyúlnak!!
Királytigris
2020-09-23 at 18:40
1. Kik fizetik a súlyadót, útadót? Tehát, én mint autós, a befizetett út, illetve súlyadómból tartják rendben a közutakat, ahonnét több helyről kitiltottak, mert ott biciklisávot festettek fel.
2. A közúton közlekedők KRESZ vizsgával kell rendelkezniük. A bringásoknak van KRESZ vizsgája?
Agyrém ami a fővárosban napjainkban történik!
Poppy
2020-09-23 at 18:21
Egy rakás sz..!
Szakertőket követelünk, mert ez minden csak nem szakértői munka. Ötletelgetnek jó sok pénzért, amiből már most tudják, hogy nem lesz semmi.
Kifizeti a révészt? Mi nem az tuti! Az eddig pénzek is eltüntek kézen-közön! Nagy lóf..t nekik, nem pénzt a baromságokra.
Acsai
2020-09-23 at 18:06
Hál’ Istennek, nem vagyok budapesti. És -immár nyugdíjasként- nem is kell oda járnom.
De: A derék főpolgármesternek eddig nem látott számú helyettese, és temérdek tanácsadója van. Esetleg olyan is lenne, ki értis a közlekedés zervezéshez?
Régebben rákényszerültem a fővárosban autózgatni… Nem volt leánylom. De értesüléseim szerint valamelyest romlott…
Bunkó vidékiként: nem kéne már végre kiépíteni egy fővárost valóban elkerülő körgyűrűt? Budapestnél kisebb városoknál is megvan – nyugaton.
És ne feledjük, Budapest nemcsak az ország nyugati és keleti része között kapocs, de a nemzetközi forgalomban is (beleértve a teherforgalmat) jelentős.
A kelet – nyugati forgalom szempontjából az egyik, az észak – déli forgalonál pedig tán’ az egyeten Európán áthaladó vonal… És a történelem során kialakult kölekedés szerint országunk is sugaras szerkezetű… Majd’ minden út Budapesten visz át… Ezt csak vidékiként mondom. A fővárost először az átmenő forgalomtól kéne megszabadítani. Azután jöhetne a főváros közlekeése, de kizárólag szakemberekkel.
Sajnálom, hogy Karácsony Gergely édesapja közlekedési baleset áldozata lett. De az magánügy. A főpolgármester meg a fővárost köteles képviselni, magánügyei kizárásával!
Esvány
2020-09-23 at 17:54
“Vajúdnak a hegyek és szülnek egy egeret.” Nagy Geri és az ő csapata!!! Egyetlen ép gondolatuk nincs a munka nélküli harácsoláson kívül.
Rakovszky István
2020-09-23 at 17:23
Mikromobilitás: A hálószobából a vc-ig, a földszintről az emeletre vagy a pincébe, ill átmenni a szomszédba. A messzebb fekvő(100-200 méter) élelmiszer-üzlet már nem mikromobilitás az időseknek, gyengéknek.
ami egy fiatalnak közel, az egy idősnek már messze is lehet. (Saját tapasztalatom10 évvel ezelőtt és most.)
Tudományos libsizmus
2020-09-23 at 17:11
Jómagam már ott tartok, hogy az elektromos rollerezőket csak azért nem lövöm agyon a helyszínen, mert bünteti a törvény.
Tudományos libsizmus
2020-09-23 at 17:08
Mikromobilitás b.zmeg. Ki a f.szom találja ki ezt a modoros idióta mikro- kezdetű műszó lavinát, ami elönt mindent az utóbbi időben?
jani
2020-09-23 at 17:04
Következő lépés- a lovas közlekedés elterjesztéséért,lóvasút (villamos helyett),omnibusz (buszok helyett), gázlámpák (elektromosság helyett),hordszékek (taxik helyett),
diliházak-lipótmező visszaállítása (a sok barom libsinek)!