Kezdetét vette az LMBTQ-érzékenyítés a budapesti Eötvös József Gimnáziumban is – értesült a Magyar Nemzet. Az elit gimnázium iskolaújságának szerkesztői egy kérdőív segítségével próbálták feltérképezni a diákok szexuális érdeklődését, azzal a céllal, hogy támpontot adjanak a különböző társadalmi nemekről és nemi orientációkról azoknak, akik még nem jártasak a témában. Az intézmény vezetője szerint a kérdőív csak azt akarta bebizonyítani, hogy a fiatalokat érdekli, és többeket érint is a téma.
Az iskolaújság szerkesztői által készített, LMBTQ-témájú kérdőív még április végén, a gyermekvédelmi törvény elfogadása előtt látott napvilágot. Az Eötvös Diákot készítő fiatalok ugyanis fontosnak érezték, hogy a szexuális kisebbségeket érintő témákról szó essen az iskolai környezetben is, hangsúlyozva, hogy az intézményi és rendszerszintű változások eléréséhez szükség van támogatókra. A Magyar Nemzet birtokába jutott dokumentumok szerint a szerkesztők arra voltak kíváncsiak, hogy a gimnázium diákjai hogyan jellemeznék a nemi identitásukat, a szexuális orientációjukat és a romantikus vonzalmaikat. Emellett arra is kitértek, hogy a kérdőívet kitöltő fiatalok milyen személyes névmással szeretnék, hogy hivatkozzanak rájuk olyan nyelvekben, amelyekben az egyes szám harmadik személyű alaknak van specifikus neme. A felmérésben továbbá olyan kérdések is szerepeltek, hogy a diákok milyen nehézségeket éltek meg a szexualitásukkal kapcsolatban, miképpen vallották be a családtagjaiknak és a barátaiknak, hogy az azonos nemű emberekhez vonzódnak.
A kérdőív minden eddiginél jobban megmozgatta a diákságot, ugyanis több mint háromszázan töltötték ki. A felmérésből kiderült, hogy:
- A válaszadók 93,3 százaléka vallotta magát ciszgendernek (vagyis a saját nemével azonosulónak), 3,4 százaléka nem bineáris (a nemi identitását különböző módon kifejező) személynek, 0,3 százalékuk transzneműnek, 0,3 százalékuk interszexuálisnak, a maradékuk pedig jelezte, hogy jelenleg folyamatban a genderidentitásuk kialakulása.
- A szexuális orientációjukat tekintve kiderült, hogy 70,7 százalékuk heteroszexuális, 12,3 százalékuk biszexuális, 3,1 százalékuk homoszexuális, két százalékuk aszexuális, 0,8 százalékuk pánszexuális, 0,8 százalékuk queer, a maradék 6,1 százaléknak pedig még nem alakult ki a szexuális irányultsága.
- A kitöltők majdnem húsz százalékának akadtak nehézségei a szexualitásával kapcsolatban, sőt az is kiderült, hogy összesen 21-en vállalták a másságukat a barátaik előtt, viszont csak öt személy merte ezt bevallani a szüleinek is.
A Magyar Nemzet megkereste az Eötvös József Gimnázium igazgatóját is, hogy tudott-e a diákok által elindított közvélemény-kutatásról, valamint ki engedélyezte a kérdőív közzétételét a suliújság szerkesztőinek. Moss László közölte: az április 30-án kiküldött kérdőív ügyében az újság tanárszerkesztője – aki egyben felelős vezetője is a szerkesztőségnek – járt el, hiszen a korábban kiküldött kérdőíveknél is mindig az aktuális tanárszerkesztő döntött. Ugyanakkor – folyatta – mivel az iskolaújság felelős kiadója az igazgató, az elkészült cikkről a megjelenés előtt több beszélgetést folytattak a szerkesztőkkel és a mentortanárral is. Elmondása szerint a kérdőív összeállításához a diákok nem kaptak külső segítséget, hanem maguk dolgozták ki azt, mivel munkájukat öntevékenyen, a mindenkori mentor segítségével végzik. Az intézményvezető végül megjegyezte: az Eötvös Diákban megjelenő cikk a toleranciáról szól, célja pedig a tájékoztatás volt, hiszen egy értelmiségi csak akkor mondjon véleményt, ha tájékozódott. Hozzátette, a kérdőív nem a diákok szexuális orientáltságának puszta felmérését célozta, csak azt akarta bebizonyítani, hogy a fiatalokat érdekli, és többeket érint is a téma. Az intézményt fenntartó Belső-Pesti Tankerületi Központ a felmérésről és a lapban szereplő cikkekről sem értesült.
Forrás: Magyar Nemzet ; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
triacus
2021-08-17 at 10:26
Karoly
2021-08-17 at 07:28
És miért kéne eljárást indítani? Ki ellen?
A középiskolások (saját maguk) ellen, mert a saját maguk által, saját maguknak írt iskolaújságjukban végeztek egy – őket érintő, érdeklő témából (még egyszer, ha nem lenne egyértelmű: gyakran már nemi életet élő középiskolásokról van szó, nem óvodásokról!) – “közvélemény-kutatást” (aminek eredményei erősen megkérdőjelezhetőek – az ilyen kérdőíveknél a fiatalok “lázadásból”, viccből kvázi véletlenszerűen választanak)?
Karoly
2021-08-17 at 07:28
Ezek után, miért ne nevezik a fiatalok beszervezesere szakosodott helyet elit iskolának??????
Az ügyben vizsgálatot célszerű indítani kiskorú veszélyeztetese miatt a fenntartó ellen.
Namond
2021-08-17 at 01:01
Leopard 2021-08-16 at 19:41
Nem kaszálok, nem lesz mit legelni a kamugeri birkáinak.
Leopard
2021-08-16 at 19:41
Namond. BIZTOS TESZNEK KI FACEBBOOK POSZTOT MEG BAYER ANYÁZNI IS FOG. MENJ MÁR MÉHLEGELŐT KASZÁLNI!
Namond
2021-08-16 at 18:44
EMMI? Kásler?
Belső-Pesti Tankerületi Központ? Beleznay Tamás?
Mit szólt és szól?
triacus
2021-08-16 at 15:53
khm
2021-08-16 at 15:41
“A gimnazisták általában 18 év alattiak.”
Igen, azok. De nem óvodások.
Egy középiskolás – tetszik, nem tetszik – már nemi életet él, a fiatalok “közbeszédének” tárgya a szexualitás (erre példa a cikkben említett kérdőív is).
Erre fel kell készíteni őket.
“Ha a szülő felel a tetteikért,akkor a szexuális nevelésért is!”
Ha a “szülő” – tisztelet a kivételnek! – lustaságból vagy tudatlanságból nem teszi meg, akkor az iskolára hárul a feladat (lásd a 2020-as Nemzeti Alaptantervet vagy a köznevelési törvényt). Nincs mese, mert ha az iskola sem tenné meg, akkor bizony jön a (közösségi) média – “érzékenyítő” NGO-stól mindenestül. És abban nem lesz köszönet – Nyugaton láthatjuk ennek az eredményét.
triacus
2021-08-16 at 15:45
Ghandi
2021-08-16 at 15:28:
Nem olvasol figyelmesen:
“Több tízezer évig elvolt lmbtq aktivisták nélkül az emberiség, most hirtelen lehetetlen nélkülük az élet?”
Pont arról írtam, hogy – idézem önmagam – “fontos a fiatalok iskolai, szakemberek általi (nem az utcáról beeső NGO-k pedagógiai/pszichológiai/egészségügyi ismereteket nélkülöző muciológus aktivistáinak) szexuális felvilágosítása” (kiemelendő: nem az utcáról beeső NGO-k pedagógiai/pszichológiai/egészségügyi ismereteket nélkülöző muciológus aktivistáinak!!!), ellenkező esetben a (közösségi) média fogja őket befolyásolni, aminek eredményeként – a nyugati citált példához hasonlóan – meg fog növekedni a gender diszfóriával, szexuális preferencia zavarával emberek hányada, ami további problémákat – melyről (újfent idézem önmagam) “a magukat LGBTQIA+-jogokért kiállónak hazudó NGO-k bőszen hallgatnak!” – szül.
Tehát lehet választani:
* vagy hagyjuk bután, felkészületlenül felnőni a fiatalokat, hogy a (közösségi) média befolyásolásától összezavarodjanak
* vagy – az iskola révén (ahol a napjuk minimum 1/3-át eltöltik) – felkészítjük őket, hogy a (közösségi) médiát kinevetve tudatosan válasszanak párt, neveljenek utódokat
khm
2021-08-16 at 15:41
triakuss!
A gimnazisták általában 18 év alattiak.
Ha a szülő felel a tetteikért,akkor a szexuális nevelésért is! Szóval coki a buzeránsoknak,és az egyéb páriáknak is!
Ghandi
2021-08-16 at 15:28
Triacus!
Több tízezer évig elvolt lmbtq aktivisták nélkül az emberiség, most hirtelen lehetetlen nélkülük az élet? Na ezt a jelenséget hívjuk mi lealjasodásnak. A kőbinkóknak a gimiben a német mellett évekig kellett latint, görögöt tanulnia. Inkább élek kőbumkók között, mint modern felvilágosultakkal!
triacus
2021-08-16 at 15:18
Ghandi
2021-08-16 at 14:50
“Nem az iskola dolga a szexuális nevelés. Egyáltalán nem!”
Pedig dehogynem.
Sok “szülő” – tisztelet a kivételnek! – nem adja meg a kellő nevelést a gyermekének. Ezt az iskolának KELL pótolnia (erre bizonyíték a 2020-as NAT vagy a köznevelési törvény), ellenkező esetben megnövekednek:
– a nemi betegségek
– a nem kívánt terhességek
– a nem megfelelő minőségű utódok
– a szexualitásból eredő mentális betegségek
– a szinglik/a válások (a gyermekeiket egyedül nevelők)
száma.
Erre egy remek példa kis hazánkban a mélyszegénységben élő nemzetiségi kisebbségiek – bit.ly/3kfc13Z – esete és ez egy komoly probléma, ha ezt nem kezeljük (főként megfelelő – pedagógiai/pszichológiai/mentálhigiéniás – szakemberekkel történő oktatással), akkor a későbbiekben ebből súlyos(!!!) gondok lesznek.
Hasonló a helyzet az LGBTQIA+-tematikával is: Nyugaton már tömeges számban jelentkezik: bit.ly/3fFx5iu illetve bit.ly/2WYuw4p aminek folyománya eléggé veszélyes a társadalomra nézve (és erről a magukat LGBTQIA+-jogokért kiállónak hazudó – valójában ezen embereket kihasználó – NGO-k bőszen hallgatnak!): bit.ly/3yylfOo illetve bit.ly/3s18w4E
Aki ezt nem látja be, az menthetetlen.
“Mostanáig a kőbunkók elnavigálták a társadalmat, hirtelen már nem elég a tudás, ha a személy nem elég aberrált?”
Épp ez a probléma, hogy kőbunkókra bíznád a társadalom elnavigálását, nem a szakavatottakéra. Nyugaton ebből már problémák vannak.
egy okkal!? emiattis!aggódó
2021-08-16 at 15:03
És az,hogy ez a 3.2/3-alatt mégmindigmegtörténhet,ébresztő!
(az ottani igazgató,a mosslászló mégottlehet?….,miértis?…)
Ghandi
2021-08-16 at 14:50
Triacus!
A témában tett megjegyzéseidet olvasva erősen kételkedek a jószándékúságodban. Te ugyan finoman, de pontosan azt az álláspontot képviseled, amit mi nem kívánunk elfogadni. Magyarázhatod, hogy kultúra, meg műveltség, ez a krokodilagy sem jutna eszébe egy itteni kommemtelőnek, ezek az ellentábor jellemzői! Nem az iskola dolga a szexuális nevelés. Egyáltalán nem! Mostanáig a kőbunkók elnavigálták a társadalmat, hirtelen már nem elég a tudás, ha a személy nem elég aberrált?
triacus
2021-08-16 at 14:16
Genderfasiszták! Kifele a gyerekem bugyijából, gatyájából!
2021-08-16 at 13:52:
Egyrészt nyomdafestéket nem tűrő kocsmai stílusú, argumentum ad hominem mocskolódása önmagáért beszél. Le style c’est l’homme. E miatt tartanak minket a libsevikek tahó, tanulatlan, krokodilagyúaknak. Szégyen!
Másrészt, de, az iskoláé IS.
Nem minden szülő rendelkezik kellő biológiai, pedagógiai, pszichológiai, mentálhigiéniás ismeretekkel – ezt az iskolának KELL pótolnia.
Például a 2020-as NAT 9-12 évfolyamát érintő biológia tantárgyának kerettantervében szerepel a szexuális felvilágosítás:
“A témakör tanulása eredményeként a tanuló:
• ismeri a férfi és a női nemi szervek felépítését és működését, a másodlagos nemi jellegeket és azok kialakulási folyamatát, ismereteit összekapcsolja a szaporító szervrendszer egészségtanával;
• biológiai ismereteit is figyelembe véve értékeli az emberi szexualitás párkapcsolattal és tudatos családtervezéssel összefüggő jelentőségét;
• megérti a fogamzásgátlók hatékonyságáról szóló információkat, a személyre szabott, orvosilag ellenőrzött fogamzásgátlás fontosságát;
• ismeri a fogamzás feltételeit, a terhesség jeleit, bemutatja a magzat fejlődésének szakaszait, értékeli a terhesség alatti egészséges életmód jelentőségét;
• felsorolja az emberi egyedfejlődés főbb szakaszait, magyarázza, hogyan és miért változik a szervezetünk az életkor előrehaladásával, értékeli a fejlődési szakaszok egészségvédelmi szempontjait, önmagát is elhelyezve ebben a rendszerben.”
A 2021. évi LXXIX. törvény pont ezen felvilágosító órák megtartását is szabályozza:
“11. § (1) A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nktv.) 9. §-a a következő (12) bekezdéssel egészül ki:
„(12) A tanulók részére a szexuális kultúráról, a nemi életről, a nemi irányultságról, valamint a szexuális fejlődésről szóló foglalkozás megtartása során különösen figyelemmel kell lenni az Alaptörvény XVI. cikk (1) bekezdésében foglaltakra. E foglalkozások nem irányulhatnak a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérés, a nem megváltoztatása, valamint a homoszexualitás népszerűsítésére.”
(2) Az Nktv. 7. alcíme a következő 9/A. §-sal egészül ki:
„9/A. § (1) A nevelési-oktatási intézmény saját pedagógus-munkakörben foglalkoztatott alkalmazottján és az intézményben iskola-egészségügyi szolgálatot ellátó szakemberen és az intézménnyel kötött együttműködési megállapodással rendelkező állami szerven kívül más személy vagy szervezet tanórai vagy egyéb, tanulók részére tartott foglalkozás keretében szexuális kultúrával, nemi élettel, nemi irányultsággal, szexuális fejlődéssel, a kábítószer fogyasztás káros hatásaival, az internet veszélyeivel és egyéb testi és szellemi egészségfejlesztéssel kapcsolatos foglalkozást (e § alkalmazásában a továbbiakban: program) csak akkor tarthat, ha jogszabályban kijelölt szerv nyilvántartásba vette.”
Genderfasiszták! Kifele a gyerekem bugyijából, gatyájából!
2021-08-16 at 14:03
triacus
2021-08-16 at 12:03
Ne közvéleménykutassatok a gyerekeink bugyijában!
Tetű genderfasiszták!
Jössz itt a kommunista “orvos válaszol”, meg Bravo magazinnal (ami nem is magyar).
Mész te a genderfrancba!
Leopard
2021-08-16 at 13:54
Traicus. Az az ikertestvére volt. Ő tudott kezet mosni és triciglire lett jogositványa is.
Genderfasiszták! Kifele a gyerekem bugyijából, gatyájából!
2021-08-16 at 13:52
triacus
2021-08-16 at 13:38
NEM az iskola feladata.
Megvan az országos tanterv, a tantárgyak, a tananyag.
A gyerekem szexuális irányú nevelése az én feladatom,
A süket dumád tipikus kommunista szófosás a Kádár-érából.
Kifele a gyerekem bugyijából, genderfasiszta tetű!
triacus
2021-08-16 at 13:44
@Leopárd: Karácsony Gergely a “középiskolát Debrecenben járta és 1993-ban érettségizett a Tóth Árpád Gimnáziumban”.
Forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Kar%C3%A1csony_Gergely_(politikus)
Leopard
2021-08-16 at 13:39
” Hiábbaa hergelniek iten. Én is pont ilyen gimuzánba jártam 25 éves koromban!”( Karácsony).
triacus
2021-08-16 at 13:38
@Nonvideor:
“A szexuális nevelés nem az iskola feladata.”
De. Az iskola feladata IS, mivel:
1. A diákok idejük egy jelentős részét az iskolában töltik.
2. A “szülök” – tisztelet a kivételnek! – nem igazán foglalkoznak ezzel: akár lustaságból, akár tudatlanságból.
3. Az oktatási rendszerben van meg erre a megfelelően képzett gárda – pedagógus, pszichológus, egészségügyi/mentálhigiéniás szakember – az iskola tanmenetében van erre rendelkezésre álló idő (nem csak a száraz biológiai tények ismertetésére, hanem a személyes életvezetési tanácsok átadására is – lásd osztályfőnöki/etika/technika és életvitel óra keretén belül).
4. A megfelelően felvilágosított diákból a későbbiekben mentálisan kiegyensúlyozott, tudatosan párt választó/utódokat felnevelő, a szexuális betegségektől mentes felnőtt lehet – ez pedig az ország egészségügyének, demográfiájának, ebből következőleg gazdaságának tesz jót; ergo fontos a fiatalok iskolai, szakemberek általi (nem az utcáról beeső NGO-k pedagógiai/pszichológiai/egészségügyi ismereteket nélkülöző muciológus aktivistáinak) szexuális felvilágosítása.
Ghandi
2021-08-16 at 12:41
Úgy tűnik, az elitiskola tanulói pont olyan hülyék, mint a felnőttkorú elit. Ki az a barom, aki így teszi fel azt az egyszerű kérdést, szereted-e a palacsintát: Szereted-e az édességet? A cukrot, az édesítőszert, vagy a nyírfacukrot részesíted előnyben? Szereted az édeset, de inkább gyümölcsöt eszel helyette? Mit szeretsz leginkább, a kelt tésztákat, az ostyákat, a kekszeket, csokoládét, fagylaltot? Hát a gofrit megeszed-e? Mit bírsz jobban, a svájci vagy a belga csokit? Mivel eszed legszívesebben a palacsintát, fahéjjal, kakaóval, stb.? Ja, mire is voltunk kíváncsiak? Hogy szereted-e a palacsintát? Egy buta, ostoba ember ezt kérdezné, nem azt, ki volt cukorbeteg a családban, mi anyád neve, mi volt a neve első kisállatodnak?
Azt hiszem, a tanult embert könnyebb hülyére venni, mint a kevésbé tanultat. Gratula! ők lesznek majd a társadalmunk vezetői! Ez egy igazi tragédia!!!
triacus
2021-08-16 at 12:37
@Magd@:
“Lehet, hogy csak kamu válaszokat írtak be”
Kamaszok, lázadnak, egyértelmű hogy brahiból hülyeségeket írnak be. Pláne, hogy a “felmérés” csak “bemondásra” megy (nem pszichológiai felmérés), nincs “tétje”.
Mint előbb mondtam: nem kell egyből rémeket vizionálni.
Leopard
2021-08-16 at 12:18
” Bucika vagyok! Elitgimista. Szeretem.A baloldalt. Mert .Elakarja venni az pénzet a gazdagoktól és a melegeket sem bántja- de még afgánokat is segít és szereti a klímát meg a zümikéket és értelmiségies!”
Magd@
2021-08-16 at 12:14
1997. évi XXXI. törvény
Lehet, hogy csak kamu válaszokat írtak be, hogy sokkolják az ostoba esetleg felresikerult szerkesztőt! Enbyi abberalt hulye ilyen kis helyen?