Bruttó 2 forinttal emelkedik még szerdán a benzin literenkénti átlagára. Ezzel az emeléssel sajnos elértük a történelmi rekordnak számító benzin-átlagárszintet, ami 2012 tavaszán következett be. A gázolaj átlagára a hét közepén nem változik.
Egy liter 95-ös benzinért átlagosan 453 forintot kérnek a kutakon, míg a dízel literje 447 forintba kerül. Természetesen nagyon nem mindegy, hogy merre tankolunk: az autópályák mellett vígan lehet 500 forint feletti literenkénti árral is találkozni, így érdemesebb rövid időre lehajtani onnan, mert a kis falvakban olcsóbban meg lehet úszni.
Forrás: Holtankoljak.hu
Facebook hozzászólás
Solaris
2021-07-22 at 07:02
Az “igazi” benzin ára már régóta 500 felett van.
Az etanolos és vegyipari hulladékos neve benzinpótló.
Lárifári
2021-07-21 at 10:22
vektortér2021
Inkább a felét, teszi ki maga a nettó ár. Legalább is a jelenlegi 450-es árból kb. 220-230 a nettó üzemanyagár. A többi a jövedéki adó+ kőolaj-készletezési díj+ áfa+ kiskereskedelmi haszon.
A jövedéki adó pedig csak akkor nő 5 Forinttal, ha a hordónkénti olajár 50 dollár alá csökken, ha meghaladja az 50 dollárt, nem emelkedik, mert fix maximuma van.
Az meg mostanában nem lesz, hogy alá menjen, tehát minél drágább az olaj, annál kisebb százaléka lesz a jövedéki adó a bruttó üzemanyagárnak. Persze az áfa meg arányosan meglöki az emelkedő nettó árat. De ez meg minden árunál így van. Ha emelkedik az előállítási ár, akkor a bruttó is, hiába nem változik az adó mértéke.
vektortér
2021-07-21 at 09:42
Az üzemanyagár kisebb részét képezi csak az üzemanyag bekerülési költsége.
Valamiből finanszírozni kell a 3-szor drágább elektromos autók állami támogatását meg az egyéb zöld szemetet.
Lárifári
2021-07-21 at 09:35
Királytigris2021
Pont, hogy nem így van, hiába terjednek a villanyautók.
Egyrészt globális szinten még nagyon elenyésző. Ahhoz, hogy ezzel számolni lehessen, 10-20 évnek még el kell telnie.
Másrészt az olaj iránti kereslet újból emelkedik (főként Kína és India fejlődésének újbóli emelkedése miatt) és még nagyobb emelkedésre számítanak. Annakk ellenére, hogy emelték és továbbb is szándékoznak emelni a kitermelést, nem tudják kielégíteni a keresletet, így szeptember, október környékére 80 dolláros árfolyamra lehet számítani.
Az UBS elemzése szerint a kereslet növekedése már meghaladja a kínálat bővülését, melybe beleszól a globális olajkészletek folyamatos csökkenése is.
Ezen kívül egyre több cég vonul ki az olaj- és gázbizniszből, ami tartósan alacsonyan tarthatja a kínálatot, ami tartósan magasabb árszintet eredményezhet, akár 100 dolláros hordónkénti árat is.
Bár egyes elemzések azzal is számolnak, hogy a delta variáns újabb világméretű járványhullámot hoz létre, ezzel ideiglenesen a kereslet visszaesését okozva.
jobb-ágy
2021-07-21 at 09:28
Sajnos fordítva működik, ha kevesebbet állítanak elő, az fölfelé viszi az árat. az azért kicsit furi, hogy a villany autósok nem kell, hogy beszálljanak az útalap táplálásába, holott dettó ugyanúgy nyűvik az aszfaltot, mint a fosszilis gengszterek!
Királytigris
2021-07-21 at 08:57
Terjednek a villanyautók, ezért csökken a benzin és gázolaj iránti kereslet. Ergo olcsóbbnak kellene lennie, aztán mégis csak egyre drágul.
Ezt nevezik spekulációnak.
Lárifári
2021-07-21 at 07:46
Lacus2021-
A tavaly ilyenkorihoz képest 76-77%-kal nőtt az olaj hordónként világpiaci ára. Az üzemanyag ugyanezen időre vetítve mindössze 18-19%-kal.
A pár %-os inflációban minden benne van, az az átlag.
De készülj fel, lesz rosszabb is! Még nem gyűrűzött be Mo-ra az igazi.
Sok élelmiszeripari termék, egyéb nyersanyag nyugatról érkezik. Ott már a tehetősebbje is megnézi mit, mennyit vesz és tartalékolnak a rosszabb időkre. Vásároltam tavaly is és idén is Németországban. Bár a német statisztika szintén csak pár százalékról beszél, ugyanazért, vagy hasonló vásárlásért átlag 15-20%-kal többet kértek, mint egy évvel korábban. Vannak pl. bizonyos felvágottak, amik 50%-kal drágábbak, a zöldség gyümölcsről nem is beszélve. Hogy ezt a magyar állam, a gazdaság hogyan fogja tudni kivédeni, a jövő kérdése. Reméljük a legjobbakat!
Lacus
2021-07-21 at 06:55
Szemét munka pár százalékos inflációt emlegetni, felengedni ennyire az üzemanyag árát, miközben a VALÓS nettó bérek az emberek jelentős többségénél 200 ezer környékén vannak. Pont azok szívnak a legjobban, akik sem áthárítani, sem leírni mivel nem vállalkozók nem tudják.