Egy befolyásos milliárdos nagyvállalkozó, Marian Kočner telefonüzenetei hetek óta borzolják a kedélyeket Szlovákiában, melyek alapjaiban rengethetik meg a szlovák igazságszolgáltatásba vetett hitet. A kirobbant botrány után elindított vizsgálat nemcsak Jan Kuciak és menyasszonya meggyilkolásának homályban lévő részleteire adhat választ, de leránthatja a leplet az egész országot behálózó, a politikai szféráig érő, a bíróságot, rendőrséget és az ügyészséget is érintő korrupciós bűncselekmény-sorozatról.
Jan Kuciak szlovák újságírót és jegyesét, Martina Kušnírovát 2018. február 21-én nagymácsédi házukban lőtték agyon hidegvérrel. A kettős gyilkosságot profi módon, percek alatt hajtották végre: Kušnírovát szemből fejen lőtték, Kuciak pedig két lövedéket kapott a szívébe. A nyomozás adatai szerint a nő megölésére nem volt megbízása a végrehajtóknak, azonban Martina otthon volt a támadás idején, így vele is végzett támadója, aki az eddig ismert adatok szerint társaival egy magyarországi férfitól szerezte be a gyilkos fegyvert.
Gyilkosságok sorát követhették el
Noha Kuciak a Szlovákiában gyökeret eresztő olasz maffiával, annak politikai és közéleti kapcsolataival is foglalkozott, egyre inkább úgy tűnik, nem ez okozta a halálát. Ez azután derült ki, hogy 2018. szeptemberében a Nemzeti Bűnüldözési Ügynökség (NAKA) munkatársai elfogták azt a négy személyt, akik a gyilkossággal gyanúsíthatóak. A nyomozók egy ideig azt feltételezték, hogy a volt rendőr, Sz. Tamás ölt, és Miroslav M. sofőrként vett részt a bűncselekményben, ám utóbbi később beismerte, hogy ő húzta meg a ravaszt. Segítségükre volt még A. Zoltán, az akciót szervező, a vérdíjat is fizető A. Zsuzsová pedig közvetítő lehetett az emberölésben. Erről a rácsok mögött megtörő A. Zoltán beszélt kihallgatóinak, aki szerint a nő összesen hetvenezer eurót fizetett a bérgyilkosoknak. Az asszonyt a nyomozó hatóság összefüggésbe hozta Molnár Péter gútai vállalkozó, illetve az MKP egykori ógyallai régiós politikusa, Basternák László 2010-es kivégzésével is, de ellene és társai ellen két ügyész és Daniel Lipsic volt belügyminiszter, későbbi ügyvéd meggyilkolásának az előkészítése miatt is eljárást indítottak. A rendelkezésre álló adatok szerint a célszemélyek megfigyelésében rendőrök is részt vállaltak, emiatt a belügyminisztérium illetékesei is segítik a vizsgálódást.
Zsebében voltak a hatóságok
Azt már a nyomozás elején is tudni lehetett, hogy nem A. Zsuzsová az utolsó láncszem az újságíró-gyilkosság elkövetői közül, hiszen neki nem volt személyes konfliktusa Kuciakkal. Fordulat márciusban következett be, amikor váltóhamisítás és adócsalás miatt egy évvel korábban letartóztatott milliárdos oligarchát, Marian Kočnert felbujtással gyanúsították meg az ügyben. A férfi többször megfenyegette a halála előtt Kuciakot, hogy hagyja abba a róla szóló cikkek írását, ám a hatóságok az újságíró feljelentése ellenére sem léptek. Ma már tudjuk, miért: Kočner egy kapcsolatán, Norbert Bödör nyitrai vállalkozón keresztül nyomozásokat akadályozhatott meg, hozzáférhetett a rendőrségi adatbázisokhoz, a lakosságnyilvántartáshoz, a róla író újságírók, vagy épp az ügyeiben eljáró ügyészek adataihoz. Az információáramlás azért folyhatott ennyire könnyen, mert Bödör a Kuciak-gyilkosság miatt lemondani kényszerült volt országos rendőrfőkapitány, Tibor Gašpar rokona, ám Kočner más rendőröket, sőt, ügyészeket, bírákat és politikusokat is a markában tarthatott.
Titkos csevegések
Legalábbis ezek a megdöbbentő információk körvonalazódnak ki a vállalkozó üzenetváltásaiból. Kočner a Threema nevű titkosított csevegőalkalmazáson kommunikált beszélgetőpartnereivel, az ehhez használt telefont pedig Peter Tóth egykori újságíró, a szlovák kémelhárítás volt vezetője adhatta oda a nyomozóknak. Tóth – aki tanúként szerepel az ügyben – sokáig Kočnernek dolgozott és az üzletember megbízásából másfél éven keresztül figyeltette Kuciakot és más újságírókat, országgyűlési képviselőket, valamint a szlovák közélet több fontos szereplőjét. Kočner kompromittáló anyagokat gyűjtött ezekről az emberekről, így garantálva a sérthetetlenségét. A politikusok és közéleti szereplők behálózásában nagy segítségére volt a modell külsejű A. Zsuzsová, akinél a gyanú szerint Marian Kočner megrendelte az oknyomozó újságíró halálát. A csaknem hatszáz oldalnyi Threema-üzenetek közül Zsuzsová és Kočner beszélgetései a legfontosabbak a nyomozás szempontjából, igaz, a konkrétumokat mindig személyesen, legtöbb esetben egy golfpályán beszélték meg. Az üzenetekből az is kiderül, a vállalkozó előre tudta, mikor fognak a cégénél razziázni a rendőrök, de valaki részletes információkkal látta el a Kuciak-gyilkosság ügyében zajló nyomozásról is. Kočner neve ugyanis már közvetlenül az emberölés után felmerült, a rendőrség ki is hallgatta, de akkor még elengedték. Kočner a titkosított alkalmazáson keresztül erről a kihallgatásról azt írta Zsuzsovának, hogy a rendőrök bocsánatot kértek tőle, amiért ki kell hallgatniuk, de ha nem tennék, a média meglincselné őket.
Közös nyaralás Bugárral
Örültek annak is, hogy a hatóság elsőként az „olasz szál” irányába indult el: „minden egyes pillanatban újabb meglepi. Ehhez képest a rólad szóló cikkek olyanok, mint a mákszem” – írta a nő az oligarchának, miután a gyilkosság után a sajtóban megjelent Kuciak utolsó cikke az olasz maffia szlovákiai embereinek és a botrányba belebukó Robert Fico kormányának összefonódásairól. Zsuzsová arról is említést tett, hogy várja, mikor fogják Olaszországban keresni a gyilkost. Erre Kočner úgy válaszolt: “kíváncsi vagyok, mivel állnak még elő. Hogy ki áll emögött. Lassan már nem marad más, csak Soros :)”. Később obszcén szavakkal gúnyolódtak Kuciak halálán és az emberölés miatt kibontakozó tüntetéshullám idején azon viccelődtek, hogy mikor avatják szentté az újságírót. Kočner arról is tájékoztatta ismerősét, hogy a Maldív-szigeteken találkozott Bugár Bélával, a Híd elnökével, miután ugyanabban a hotelban szálltak meg. A nagyvállalkozó azt állította, a kormányválság első heteiben tanácsokkal látta el a politikust. Bugár a kiszivárgott hírre először úgy reagált, hogy véletlenül, a reggelinél találkoztak, de csak köszöntek egymásnak, majd elismerte, a kétes hírű üzletember a szlovák közéletről érdeklődött nála.
Lefoglalták az igazságügyi államtitkár telefonját
Mára már az is kiderült, nem Bugár volt az egyetlen szlovákiai politikus, aki összefüggésbe hozható a felbujtással gyanúsított férfival: a különleges ügyészség két ügyésze múlt héten beszélt egy rendkívüli sajtótájékoztatón arról, hogy egyes állami szervek képviselői is kapcsolatban álltak Marian Kočnerrel.
„Nem az a baj, hogy kommunikáltak vele, hanem az, amit mondtak neki, vagy amilyen információkat átadtak neki. Valóban azt ajánlom mindenkinek, akik ebben a kommunikációban érintettek, hogy még most, a nyomozásnak ebben a stádiumában jöjjenek el elmagyarázni tetteiket, mert később jelentős hátrányuk származhat a hallgatásból”
– nyilatkozta az egyik ügyész. Napokkal a sajtótájékoztató után végül több bíró és az igazságügyi minisztérium államtitkára, Monika Jankovska mobiltelefonját is lefoglalta a rendőrség. A gyanú szerint az érintettek titkos üzeneteket válthattak Kočnerrel. Az üzletember a beszélgetések szerint csak „majmocskának” nevezte az államtitkárt, aki mindent elintéz neki, amire csak szüksége van. Ezzel összefüggésben vizsgálják azt is, hogy miért és kinek a kezdeményezésére hallgatták le a Kočner ellen indított nyomozások felügyeletét ellátó ügyészeket.
Kiárusított igazságszolgáltatás
Zuzana Čaputová köztársasági elnök szintén megszólalt a kirobbant botránnyal kapcsolatban. Az államfő úgy véli, hogy az utóbbi években Szlovákiában az igazságszolgáltatás mindössze egy „termék” volt, melyet egyesek megvásárolhattak, ezért néhány személynek politikai és személyes felelősséget kell vállalnia:
„a bűnüldöző szerveket okkal érdekli egy államtitkár és egy olyan személy közötti kommunikáció, akit gyilkossággal gyanúsítanak, és más bűncselekmények elkövetésével is vádolnak. Emiatt elfogadhatatlan, hogy továbbra is az igazságügyi tárca egyik legfontosabb pozíciójában maradjon”
– fogalmazott Čaputová. Az elnökasszony az állampolgároktól azt kérte, hogy ne veszítsék el az igazságszolgáltatásba vetett bizalmukat, hiszen az a társadalom, amelyből ez hiányzik, nem lehet demokratikus. A hatóság legújabb közlése szerint a Kuciak-nyomozás jelenleg olyan stádiumban van, hogy szeptemberben elküldhetik az ügy aktáit az érintett feleknek, és ősszel akár a vádemelésre is sor kerülhet.
A szerző írása a Magyar Nemzet szombati számában jelent meg.
Vezetőkép: MTI/EPA/Matej Kalina
Qrcsányipiktor
2019-09-03 at 13:32
90-es évek közepén ki kellett hozni egy figurát az előzetesből egy vidéki városban. Az ismerősömet, az ottani vidéki ügyvédet kértem meg, hogy segítsen (én nem voltam büntetőjogász). Mondta, hogy 1 milla lesz. Kérdeztem, miért ilyen sok. Azt mondta, hogy 400 megy az ügyésznek, 400 megy a bírónak, neki marad 200. Két nap múlva a pasi kinn volt, utána az országot is elhagyta, azóta sem jött vissza. ‘Kell még mondanom valamit Ildikó?’
Hesslerezredes
2019-09-03 at 13:17
Legalább a szlovákoknál ez napvilágra került. Hol vagyunk mi tőlük (‘a tótoktól’…) – fényévekre, hátra, ebben a témában. Hja kérem, nekik vannak valódi polgári demokratikus hagyományaik a csehszlovák időkből (háború előttről). Ezt el kell ismernünk, akár tetszik, akár nem.
Q
2019-09-03 at 16:28
Az 1918 és 1938 között csehszlovák polgári demokrácia különleges példakép volt a közép-kelet-európai diktatúrák népei számára.
Hogyne!
A csehszlovák “demokrácia” a valóságban egy apartheid szellemiségű, kisebbségelnyomó rendszer volt. Már akkor megkezdték az uralmuk alá került német- és magyar kisebbség elnyomását, kisemmizését, iskolák, kulturális- és gazdasági intézmények százait zárták be, kobozták el, és akkor még a kulturális alkotások (szobrok, emlékművek, stb.) barbár elpusztításáról nem is beszéltünk. Még a tót “tesóikat” sem kímélték a csehek, nem véletlenül panaszkodtak arra, hogy 1000 év alatt nem szenvedtek annyit a magyar uralom alatt, mint a 6 éves cseh uralom alatt…
Q
2019-09-03 at 16:30
Csehszlovákia volt az egyetlen polgári demokratikus állam a régióban a két világháború között.”
Néhány idézet, amelyek a csehszlovák “demokrácia” apartheid jellegére utalnak:
“1918-ban a csehszlovák kormány beleegyezett a nemzeti kisebbségek jogainak szavatolásába a Genfben székelő Népszövetség tanácsának védelme alatt. Ezt a kötelezettséget azonban Csehszlovákia sohasem tartotta be. A prágai kormány visszavette a szerzett községi illetőségi jogot, amivel millió és millió magyart és németet idegenné nyilvánított ősei hazájában. A csehszlovák kormány magyar és német földtulajdonosok földjét kártérítés nélkül elkobozta és azokat szétosztotta színtiszta magyar és német vidékre betelepített cseh és szlovák telepesek között, amivel megváltoztatta a vidékek évszázadok óta ismert népességi összetételét az 1784-ben végzett első népszámlálás óta, II. József uralkodása alatt. Egy új adót vezettek be vagyondézsma elnevezéssel ingó és ingatlan vagyonra 30% erejéig. Földreform égisze alatt a nem megválasztott forradalmi csehszlovák nemzetgyűlés 1919-ben Földhivatalt létesitett, amely Szlovákiában a magyaroktól 1,836,137.05 hold földet kobzott el. A földtulajdonosok sohasem kaptak teljes kártérítést az elkobzott földért. Több mint 2,000 szlovák és morva telepet létesítettek a magyarlakta határzónában egyedül csak Szlovákiában.
A 239/1924 számú banktörvény az állami kincstárból segélyezte a cseh és szlovák bankokat és tíz év leforgása alatt a magyar bankok számát Szlovákiában 126-tól 15-re csökkentette.
A csehszlovák hatóságok megszüntették vagy felfüggesztették a nyugdíjfizetést magyarok részére az állampolgárság kérvényezése vagy különleges nyomozás ürügyén. Ezeket a nyugdíjasokat özvegyeikkel és árváikkal együtt nyomorra ítélték.
A Csehszlokák Köztársaság első három éve alatt Szlovákiában a magyar tannyelvű elemi iskolákat 3,298-ról 727-re csökkentették. Magyarnyelvű egyetem nem létezett Csehszlovákiában, sem a mai Szlovákiában.
A népszámlálási adatok meghamisítása volt a kisebbség létszámának egyik leggyorsabb módja a statisztikai adatok részére. A csehek a mozaik állam lakossága 43%-át alkották és türelmetlenségükkel politikai problélmákat okoztak saját maguknak. Még a kormánypartner szlovákok is elégedetlenek voltak saját republikájukban a cseh uralommal. A 3.5 millió szudétanémet alkotta a legnagyobb kisebbségi csoportot Csehszlovákiában és kapcsolatot keresett a Szlovák Néppárttal valamint a magyar és lengyel kisebbséggel egy autonomista front alakítására a csehek ellen.”
Forrás: Nádasdy István: “A beneąi dekrétumok” c. tanulmánya
“Történelmi tény, hogy az 1918-ban létrehozott Csehszlovák Köztársaságnak a szlovákiai magyarság elleni politikai és gazdasági elnyomás egyik leghatékonyabb eszköze az ún. I. földreform volt. A földreformot szabályozó 215/1919 számú, 1919. április 16-án kelt törvény, mint kisajátítási törvény került a köztudatba, amelynek alapján minden 150 hektár feletti mezőgazdasági terület, illetve minden 250 hektárnál nagyobb egyéb földterület az állam tulajdonába került.
Ezen “agrárreform” lebonyolítása egyrészt a magyar nemzetiségű birtokosréteg gazdasági erejének megtörése mellett egy folyamatos és nagyarányú etnikai-nemzetiségi átrendeződést idézett elő Szlovákia és Kárpátalja magyarok lakta vidékein.
A gyakorlatban ez az átrendeződés már az 1920 évek elején csehek, morvák és szlovákok betelepítésével létrehozott telepesfaluk kialakításával kezdődött el. Az összefüggő és zárt magyar etnikum településszerkezetének a megbontása leginkább a Csallóközben, Komárom, Ipolyság és Léva környékén, valamint Pozsony és Érsekújvár között történt.
Jogi keretet a telepítéshez nélkülözhetetlen földhöz az 1920. január 30-án kelt 81/1920 számú törvénycikkely, az ún. kiutalási-törvény adta meg, amely kategóriákba sorolta be a földkiutalásra jogosult személyek csoportját, különösképpen kiemelve a “legionáriusok és a csehszlovák fegyveres erők tagjait, azok leszármazottjait, valamint a háborúban elestek” körét.
A földek kiutalása az e célra létrehozott Állami Földhivatal hatáskörébe tartozott.
Ma már bizonyítható tény, hogy a jelenlegi Szlovákia területén “kiutalt földek” hivatalosan megszabott árát a kedvezményezett telepesek jelentős része sohasem fizette ki. Ezen állítást teljes mértékben igazolják a telekkönyvi birtoklapok, amelyekben még 1995-ben is sok esetben az eredeti magyar nagybirtosokat vezették és mutatták ki, mint tulajdonosokat.
Az I. földreform keretében a csehszlovák állam által politikai célzattal létrehozott telepesfalvak megléte gazdaság-politikai és etnikumátrendező történelmi valóság, amely az ún. Beneąi dekrétumokkal tetőződött.”
Hesslerezredes
2019-09-04 at 10:22
Elfogadom, ez mind igaz. De szlovák szempontból ez mégis polgári demokrácia volt. Általános egyenlő és titkos választójoggal. Hol voltunk mi akkor ettől?
polizza
2019-09-01 at 09:39
Az a helyzet, hogy gondolom – ez a véleményem! bírók és tsa-ik – sok bírót nem is kell megvenni, sőt fel sem merül, hogy megvegyék, hiszen abszolut meggyőződésből dönt úgy, ahogy dönt.
A háború után ugyanis a komcsik nem féltek kirúgni mindenkit, aki nem az ő álláspontjukon állónak mutatta magát.
Tehát kirúgták a másként gondolkodókat – jobbára hozzáértőket – és beültették a saját – jobbára hozzá nem értő, tán még 8 osztállyal, nemhogy érettségivel, pláne jogi diplomával sem rendelkező – embereiket – akik később netán elvégezték valami gyorstalpalót, netán szereztek valami levelezős diplomát -, és akiknek a gyerekeinek már aztán volt diplomája, akik mellé kitermeltek még szellemi utódokat is.
Ezek az emberek nyomták be / nyomják be még ma is! / a saját természetes és szellemi utódaikat a számukra szükséges pozíciókba.
És – mint a mellékelt ábra mutatja – nem lehet tenni ellenük, mert minden próbálkozást visszavernek, aki megpróbálja ellehetetlenítik, elintézik, hogy akár maga akaratából távozzon, látva, hogy ott maradva az élete nemigen lesz boldog.
Tehát maradnak a komm.éra emberei – ill. természetes és szellemi utódaik – az ,,örökös” pozíciókban, uralva a világot.
És ugye ez nem pusztán a jogi területeken volt így.
És nemcsak a volt szoci területeken vannak ilyen jellegű problémák.
Nézzük meg pl. Olaszországot, hogy mit meg nem mernek engedni maguknak a ballibek. ( na meg a maffiózó körök, de azok többé kevésbé mindenütt és mindig vannak és próbálkoznak. Igaz, ott nemcsak próbálkoznak.)
De pl. az USA-ban is furcsák a jogi dolgok.
Ny-Európában is, mikor mint anyamedve a bocsát, úgy védik a gyilkosokat, nőket megerőszakolókat, kitalálva számukra válogatott mentségeket, amik a fehér ember esetén soha az évszázadok alatt szóba sem kerültek.
Épp úgy, mint ahogy az sem, hogy munka nélkül élhessenek tömegek jól úgy, hogy mások dolgoznak rájuk, és vesznek el azoktól a másoktól, hogy a munka nélkül élősködő ki tudja kicsodáknak adják.
(*)
2019-09-01 at 12:58
Az egyik neves balliberális matematikus az indexen (idén nyáron) a 8:2(2+2) =? kérdésre azt válaszolta, attól függ.. És nem szakadt le az ég…
Qrcsányipiktor
2019-09-10 at 14:56
attól tartok, hogy előbb a 8-at osztom kettővel, majd ezt szorzom a 2+2-vel, pedig az lenne szimpatikusabb, hogy a 2+2-t megszorzom kettővel és ezzel osztom a nyolcat. De az eredmény baromira más: 16, vagy 1.
KisFJ
2019-09-01 at 13:41
Borzasztóan sajnálom :
1.Nagyon úgy néz ki hogy most már kipusztul alóluk a lakosság, mert már a szaporodástól is elment a nép kedve a sok igazságtalanságtól, negatív a népszaporulat.
2.A betelepülők meg minimum olyanok mint a DK.
3.A betelepülő honfoglalók pedig majd elmagyarázzák nekik mi is az a saríja iszlám jog.
KisFJ
2019-08-31 at 17:38
Tanácsnak hívják de az egyébként esküdt bíróság.
gyozo2018
2019-08-31 at 14:02
B.Zsolt:
“Bayer Zsolt barátom a Magyar Hírlap hétvégi számában ismét kitűnő cikket írt „Bűn és erény” főcímmel, és e cím alatti összefoglalóval: „Álláspont. Pontosan most érkeztünk el ahhoz a pillanathoz, amikor semmi sem indokolja többé, hogy eltűrjük az igazságszolgáltatás tűrhetetlenségeit.”
KisFJ
2019-08-31 at 14:25
Elsősorban annak néznék utána, hogy az igazságszolgáltatás berkeiben kik kaptak CEU kiképzést, utána azoknak akik pártatlanság helyett baloldali akciókkal remekeltek.
gyozo2018
2019-08-31 at 14:52
https://nemzeti.net/bayer-zsolt-bun-es-ereny-5205973.html
gyozo2018
2019-08-31 at 14:54
B:Zsolt:
“Rólam álnév mögé bújó, gyáva gazemberek több helyen is azt írják a legkülönbözőbb internetes felületeken, hogy alkoholista vagyok. Egyszer megelégeltem mindezt, és több ilyen rohadékot feljelentettem.
A rendőrség csak egyet talált meg, azt az egyet pedig bíróság elé citáltam. A szemét, dagadt, törpe patkány életében nem látott, velem soha nem találkozott, rólam semmit sem tud. Megjelent a bíróságon, és közölte, hogy neki ez a véleménye, és kész. Mire a bírónő azt a határozatot hozta a Budai Központi Kerületi Bíróságon, hogyha ez a véleménye, akkor ez a véleménye, és teljesen mindegy, hogy amúgy nem vagyok alkoholista. Érdekes hozzáállás, nem? S többek között az is következik belőle, hogy fenti bírónő szerintem alkoholista. Mert csak úgy nem lehet ilyen hülye.”
Bizony, Csak úgy, nem.
Politikai elfogultságból igen.
Rizikó
2019-08-31 at 15:29
Azota már nincs Lovas György, nincs Magyar Idők, nincs Echo tv nincs Rend nincs változás a biroságokon stb… Viszont van CEU van Gyárfás. Van Dobrev Klán, van Handó van Újhülye Brûsszelben stb.
polizza
2019-09-01 at 09:08
Lovas György?
KisFJ
2019-08-31 at 16:22
Bayer Zsolttal maximálisan egyetértek, és együtt érzek.
Elolvastam a Bűn és erény, a Felszín Gyökerek és Handó Tünde című írásokat. :
1. Nem lennék bíró, mert jelenleg a bíróság inkább törvény alkalmazó, mint igazságkereső. Sajnos mindig is így volt, ebben nem történt változás az elmúlt 1000 évben.
Kiragadva egy példát: a törvény nem tartja bűnnek a homoszexualitást, de a keresztény egyházak annak tartják. A törvény nem tartja betegségnek a homoszexualitást. Így törvény által nem elítélhető az ha valakire azt állítják hogy homoszexuális.Szerintem a bu-zi kifejezés is ugyanazt jelenti, tehát az sem sértő, csak a homoszexuálisok tartják sértőnek.
Tehát ezt csak Isten ítélheti el a vallás alapján, de ember nem.
Ezért mondom én azt hogy a törvényeket meg kell változtatni ebben a témában, mert én is vérig sértve lennék ha rám ezeket a szavakat mondanák.
A MAL Zrt esetében a cég vezetőit a kommunista rendszer kedvezményezettjeinek tartom akik a szerintem törvénytelen privatizációban átmentették magukat, simán el is ítélném őket, de tiszta lelkiismerettel nem ítélném el őket. Azért mert nem tartom bizonyítottnak a bűnüket. Azt a céget több más hatóság is leellenőrizte biztonság tekintetében korábban, és így akkor egy sor felügyeleti hatóság is bűnös, és a felelősség megoszlik és a MAl Zrt a felelősség tekintetében az utolsó sorba esik ahol a büntetés egy figyelmeztetés.
2. Nem részletezem a többi ügyet, de sajnos az átmentett 3/3 és más titkos szolgálatoktól kezdve az igazságügy egyes dolgozói a mai napig manipulálják az igazságot, és ennek kárát a mai napig szenvedi az ország.
3.A bírói rendszer csak névlegesen esküdtbíróságok, ahol nem az esküdtek döntenek hanem a bíró. Sz.-tem nem a bírónak kellene döntenie hanem az esküdteknek, és a jelenlegi helyzetet nem tartom demokratikusnak.
Tehát rossz hibás, selejtes a rendszer, ezért a sok hibás döntés. Szerintem az angol-szász jogrendszer igazságra törekvőbb, és ez ott nemcsak az emberi kapcsolatok javulásában, hanem a technika fejlődésben is megmutatkozik, mert ahol igazság van ott a szellem is felszabadul.
Benedek Károly
2019-08-31 at 16:46
Hol élsz?
Nálunk nincs esküdt bíróság!
KisFJ
2019-08-31 at 17:37
Hogy ne volna?
1 bíró +2 ülnök.Hol élsz?
KisFJ
2019-08-31 at 17:41
Tanácsnak hívják de az egyébként esküdt bíróság akarna lenni.
Az a hiba hogy nincs rendes esküdt bíróság, márpedig az nincs.
KisFJ
2019-08-31 at 17:54
https://ujbtk.hu/wp-content/uploads/2014/07/bjsz_201402_miskolczine_juhasz_boglalra.pdf
a jogászok ellenzik az esküdt bíróságokat és az ülnököket, vagyis a laikusokat,
sokan pedíg és én is alkalmatlannak tartom a bírókat a döntésre, helyettük az esküdt bíróságoknak kellene dönteni.
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-08-31 at 12:21
Miért, eddig ki hitte az idegen megszállás alatt nyögő Felvidék értelemsebb lakosai közül, hogy jogállamban éL? HOGYAN LEHETNE JOGÁLLAM AZ A KÉPZŐDMÉNY, AHOL A FASISZTA ALAPVETÉSŰ BENES-DEKRÉTUMOK MA IS A JOGRENDSZER ALAPJÁT KÉPEZIK?
saghi rozalia
2019-08-31 at 11:29
Kár, hogy jól tájékozott, mindent tudó kommentelő ide írogat, ahelyett, hogy igazságügyi miniszter lenne vagy intézményt vezetne ahol érvényre tudná juttatni az álláspontját a nemzet javára.
csakafidesz
2019-08-31 at 11:51
Te rozalia! Tudod a multkor a Dunaparton sétáltam és egy kerek sárga követ láttam, csillogott, mint az arany. Érdekes kő volt, lehajoltam, zsebretettem. Kiderült, hogy az a Bölcsek Köve és itt a Dunaparton elég sok van belőle. Nos ezért ennyire okosak a magyarok. (Ja, hogy te nem. Hát az pech.)
KisFJ
2019-08-31 at 12:27
Már el is indultam a Dunapartra, mert csak okoskodó vagyok.
KisFJ
2019-08-31 at 12:00
Kár bizony. Mi a bajod a kommentálókkal, hozzászólókkal? Talán elmondanád? A nemzet java amit emlegetsz már legalább 500 éve a Mohácsi Vész óta csorbát szenved, és ez nem a mai vezetés hibája, sajnos rossz örökség. Sajnos az elmúlt 30 év sem volt rózsás a hozzászólóknak. Ezt írnák le a hozzászólók, ha megértenéd.
saghi rozalia
2019-08-31 at 15:09
Ha már ennyire tudják mit hogy kellene, miért nem vállalnak be egy felelős posztot. Csak ennyi volt a kérdésem.
KisFJ
2019-08-31 at 16:05
Simán mindenki bevállalja, honnan veszed azt hogy nem?
Döme
2019-09-01 at 07:28
Én sem “vállalom be”, attól még lehet véleményem?
kbandi1
2019-08-31 at 10:43
Az európai országok első számú ellenségei a bilderbergek és a velük szövetkező álliberális álcivilek.
Amikor az EU repatriálta a nyugállományba helyezett bírókat, onnét az egész szervezet átpolitizálása nyilvánvalóvá vált.
Nem véletlenül húzódnak ügyek évtizedig, vagy azon is túl, sőt rendkívül sok az “érzékenyített” felmentés, főleg balliberális bűnözők esetén.
bl
2019-08-31 at 10:41
Ilyenkor az szokott történni, hogy valamelyik szinten vagy elvágják, vagy ködbe vesznek a szálak. Reménykedjünk? A dacos reménytelenség lehet többet ér.
bl
2019-08-31 at 11:50
“kíváncsi vagyok, mivel állnak még elő. Hogy ki áll emögött. Lassan már nem marad más, csak Soros :)”
Ez az üzenet szépen mutat rá, hogy a Soros-démonnal való riogatással vissza is lehet élni. Mint mindennel. (A paranoid, kétkulacsos, görbe utakon járó ember mindennel vissza tud élni.)
KisFJ
2019-08-31 at 12:02
A Soros is tehet minden problémáról Magyarországon, mert már legalább 50 éve mindenbe beleszól, és mindent befolyásol.
bl
2019-08-31 at 12:31
Kedves KisFJ!
Az a vicces, hogy ismerve a Soros történetet, ez a bűnöző már megpróbált rárepülni. Gondolta lehet majd azzal takarózni, hogy Soros saját potentjának megölésével befolyásolta Szlovákiát. Valószínűleg sikerült is volna, ha a barátnő megölése kapcsán nem lett volna ekkora a felháborodás.
Ettől függetlenül tudjuk,hogy mit csinál Soros a migráció, a drog, az abortusz, meg úgy egyáltalán a jobboldaliság kapcsán, ez tiszta sor. Az érdekesség a rárepülés erre a tényre.
KisFJ
2019-08-31 at 12:52
Na ne:
Ján Kuciak az Uniós pénzek útját, a Szlovákiába érkező uniós támogatások útját próbálta meg követni. Sz.-tem a pénzt adónak és a pénzt kapónak is érdeke volt az hogy meghaljon.
Máris megyek a Duna-partra keresni a bölcsesség kövét, hátha bölcs leszek.
Jelenleg egyik verziót sem látom igazoltnak .
Jelenleg Sorost és az EU-t ugyanannak tekintem, mert az EU-t Soros irányítja.
bl
2019-08-31 at 17:41
Akkor beszéljünk másképp:
Az lenne a világszám ha körbeérnénének a szálak (szerintem is lehet), de jelenleg inkább az tűnik valószínűnek, hogy a Soros-rém hamis használatával próbáltak duplán legyet ütni. Ha nem érted, csak sajnálni tudlak.
KisFJ
2019-08-31 at 18:18
Tisztelt “bI”:
Lehet hogy igazad van, és az is egy lehetséges variáció amit Te mondasz, és azt elfogadom.
De láttam én már olyat is amikor csináltak egy bűnbakot akinek egyébként is “vajas” volt a feje, és minden elterelés volt és porhintés, csak másra akarták kenni az ügyet. A zsargon úgy mondja hogy más vitte el a balhét.
Vajda Miklós
2019-08-31 at 10:22
Ezt a cikket – minden elismerésem mellett – a hazai igzságszolgáltatásról is meg lehetett volna írni. Különösen pikáns az ügyben, hogy Bugár Béla, a felvidéki magyarok éredekében a Maldiv szigeteken tevékenykedik. Vajon míből? Ez nem ugyanaz, mint Tóbiás volt MSZP elnök a Kanári szigeteken?
Az államfő annál többet nem tud mondani, hogy a polgárok ne veszítsék el a hitüket az igazságszolgáltatásban, miközben mindenki tudja, hogy EU szinten is a politika azonos a bűnözés legmagasabb szintjeivel.
Az EU egyetlen feladata már csak az, hogy a bevándorlás megszervezésével felszámolja a hagyományos keresztény Európát.
Rizikó
2019-08-31 at 15:22
Tóbias felgyújtotta a Kanari szgeteket.Amiota ott harcol a memzetközi mókásmozgalom sikeréért,erdőtüzek lobbantak lángra.!
Nonvideor
2019-08-31 at 22:47
Azt Harácsony fejéből kipattanó szikraözön táplálja.
MacMondeau
2019-08-31 at 15:39
nálunk dettó ugyanez van-és mivel a szlovák bulinak egyértelműen Fico kilövése volt a célja(némi áldozattal-de ez szerintük belefér)-ez a szál a helyi és olasz megrendelőnél sokkal tovább érhet-a jogot,a törvényeket,a demokráciát törvénytelen és törvények feletti eszközökel meghekkelik,kijátsszák.egyfajta kettős hatalom létezik -kissebségi diktatúrával-amíg annyi zombit be nem telepítenek hogy velük legalizáltassák
KisFJ
2019-08-31 at 10:07
Nekem a Dallas című film jut eszembe, ahol Dzsoki Juing (Jockey Ewing) fő gonosz 14 évad 356 epizódjában mindig is a fő gonosz győzött, csak az utolsó 357. epizódban nem egészen de az is vitatható, mert úgy tűnt meghalt a fő gonosz, de mégse talán.
Nos Magyarországon az 1990-tól 1997-ig sugárzott sorozat úgy látszik a “rendszerváltás”-nak nevezett gengszterváltás példaképe lett , de sajnos nemcsak hazánkban sugározták, hanem ezek szerint Szlovákiában is ez a példakép, tehát gonoszság gonoszság hátán.
Sajnos azóta is újabbnál újabb sorozatok kerülnek levetítésre, és azokban is a gonoszság dicsőítése történik a mai napig.
Ez nem művészet, vagy filmművészet, ugyanúgy ahogyan nem művészet a TV-ben rádióban szoprán hangon nyivákoló férfiak éneke sem.
Ez a gonoszság orangutánhoz hasonló melldöngetése, és nem művészet.
Szegény Szlovákia, szegény Magyarotszág, ilye gonosz példaképei vannak mint Dzsoki Juing (Jockey Ewing) a Dallas című filmsorozatból.
Benedek Károly
2019-08-31 at 09:53
“(…) az állampolgároktól azt kérte, hogy ne veszítsék el az igazságszolgáltatásba vetett bizalmukat, ”
Mi már elveszítettük.
Varga Judit mit szándékozik cselekedni ebben az ügyben?
És Áder János?
Nemzeti kormány, cinikusan, nyíltan balra elfogult ítélkdzés?
KisFJ
2019-08-31 at 10:22
Varga Judit még nem ismeri az igazságszolgáltatás kerekeit, még nem volt benne élesben, csak az iskolában tanult róla. Amit eddíg Varga Judit tett, az bennem azt a reményt kelti hogy az igazságra fog törekedni.
Benedek Károly
2019-08-31 at 10:41
Ha nem ismeri, hogy kerülhetett a csúcsra?
Mi is ismerjük, látjuk, olvassuk, tapasztaljuk.
A frászt nem tudja. Mi a feladat, amit kapott.
Handót elismeréssel prolongálták. Miről beszélsz? Varga többet tud a “kerekekről”, mint bárki.
saghi rozalia
2019-08-31 at 11:16
Sztem, ismeri.
KisFJ
2019-08-31 at 11:40
Előbb ügyvédjelölt (ügyvéd bojtár), majd fogalmazó, majd politikai tanácsadó volt. Nyilván ismeri az igazságszolgáltatást könyvből meg iskolából. Gyakorlatban azért nem ismeri mert nem volt ügyvéd aki ebből él, és nem volt bíró aki ebből él, és nem volt vállalati jogtanácsos aki ebből él. Élesben a jogi élet rejtelmeit nem ismeri.
Ennek ellenére én bízok benne mert nála alkalmasabbat nem lehetett volna találni, pont ezekért az előbbiekért.
csakafidesz
2019-08-31 at 11:47
Egy fenét. De a hidra ellen már a mitológiában sem lehetett küzdeni. Egy fejet levágtál kettő nőtt helyette. Varga Judit biztosan tudja, hogy melyik bírónak mennyi az árfolyama (Nem feltzétlenül pénzről van szó.) de egyet se rúghat ki, mert azonnal rázúdul Brüsszel.
KisFJ
2019-08-31 at 11:49
Nem értem hogy jön ide Handó, mi a probléma vele. Az újabb kinevezését én is támogatnám.
Handó nem tud minden bírót kézen fogni és a jó útra vezetni, de nem is ez a feladata.
gyozo2018
2019-08-31 at 14:01
KisFJ!
Így jön ide Handó:
https://lovasistvan.hu/2016/06/19/felszin-gyokerek-es-hando-tunde/
Hazádnak
2019-08-31 at 15:55
“..cinikusan, nyíltan balra elfogult ítélkdzés?”
Károly amikor Varga Juditot élesen elkezdte támadni a szélsőlibsi HVG, azonnal tudtam hogy jóra esett a választás.
A kétkedők számára hogy mennyire ért hozzá, azzal kapcsolatban egy közhely “Nem kell futballozni tudni ahhoz hogy valaki értsen a futballhoz”.
gyozo2018
2019-08-31 at 16:43
Handót is támadták:
Vajnát is támadták
KisFJ
2019-08-31 at 18:13
Szerintem is Varga Judit a legjobb választás.
hivő
2019-09-02 at 18:05
Nemcsak amerikában van deepstate,maradék komcsik
a biroságokon, állami poziciokban, akiket kapcsolataik
folytán nem lehet elmozditani.Amig ezek belül vannak
ilyen itéletek születnek.Miért nem lehetett a
birokat elmozditani?
Benedek Károly
2019-08-31 at 09:49
Nálunk ez hogy működik?
zolatiguszti
2019-08-31 at 13:39
1 Ki kell venni a Whiskey-t a dobozból.
2 Bele kell tenni amit rászánsz
3 Becsomagolva elküldeni a bíróak kerékpáros futárral
Kasszandra
2019-11-13 at 11:08
Néhány komolyabb ügyben inkább hűtőgépes dobozt ajánlanak a hozzáértők!!
gyozo2018
2019-08-31 at 16:39
Szerintem elég ha ismeri az alany pártállását és identitását
Naprózsa
2019-08-31 at 09:36
Semmit sem von le abból a megállapításból, hogy a volt szocialista országokban az igazságszolgáltatás és a hatóságok egy része is ugyanolyan kisajátítható árucikk mint az államaink közös társadalmi vagyona,
de
azért minden ember kerülhet olyan helyzetbe, hogy egy ilyen maffiatag “vállalkozó” a nyaraláskor odadörzsölődik hozzá, pár mondatot – akár az időjárásról – váltanak, aztán az ilyen helyzeteket szándékosan kereső fűnek-fának eldicsekszik, hogy milyen fontos kapcsolatai vannak.
S reméljük, hogy a migránsellenes kormányzást azért az eddig jól bevált korrupcióváddal mégsem tudja leváltatni maga a világméretű korrupció mintapéldánya, a Soros egy ilyen mocsok miatt.
János bá
2019-09-01 at 13:56
Így van!
TS
2019-08-31 at 09:18
Nálunk is vannak ilyen adatok, csak még nem nyilvánosak. Ahogyan működnek a bírák közül sokan, nyilvánvaló, hogy megvették őket kilóra.
Hát, így van ez
2019-08-31 at 15:18
Hát, azonnal felvetődik a kérdés:
Mi a különbség a magyar és a szlovák (i)gazságszolgáltatás között?
Szabad a gazda !!!!!
Mon3
2019-09-02 at 10:29
Amilyen ütemben mentegetik fel a bírók a baloldali bűnözőket, semmi.
Mark
2019-09-28 at 13:17
Azért ne keverjük össze Szlovákiát Magyarországgal. Szlovákiában sokkal nagyobb a korrupció mint Magyarországon. De a rendőrök is jobbak.