Közel fölösleges ízlésbeli megállapításokról vitát nyitni. Egyrészt nem vezetnek sehova, másrészt szubjektív szempontok alapján bőven mindkét félnek igaza lehet saját megfontolásai alapján. Eggyel nehezíti persze a helyzetet, ha művészetek tárgykörében zajlik a vita, hiszen ott azért objektív szempontok is felmerülhetnek, amik bizony önmagukban is hajlamosak lehetnek eldönteni a kérdést. De erről mindjárt bővebben.
Itt van például – ezt csak egyszerű példának szánom – Martin Scorsese friss filmje, a Megfojtott virágok. Nagy szavakkal érdemtelenül dobálózni szellemi restség, de róla joggal mondhatjuk, hogy legendás alkotó. És mint ilyen, egyáltalán nem elítélhető módon élvezi azt a szakmai és pénzügyi szabadságot, amit az elmúlt pár évben szédületes módon befutott streamingszolgáltatók adnak meg neki, ha már a moziban ezt nem mindig tehetné meg. Ezért készülhetett el a Netflixen – és csak ott valósulhatott meg – Az ír, illetve pontosan ennek a folyamatnak köszönheti létét a Megfojtott virágok is, csak most az Apple adott szabad kezet Scorsesének.
Amit pedig a friss filmről lehetett olvasni, azok 80 százalékban szuperlatívuszok voltak, 20 százalékban fanyalgások. A szuperlatívuszok arra vonatkoztak, hogy fontos témáról készült, hiszen még mindig nem dolgozták fel elégszer azt, hogy hányszor és milyen módon tette tönkre az újonnan érkező társadalom az őslakosokat – igaz, fölöttébb igaz, de ettől még önmagában semmi sem válik ízlésessé –, illetve az is számtalanszor elhangzott, hogy milyen régimódi filmkészítés ez, ráérősen építkezve, nem hülyének nézve a mozizót, hálásan felismerhető stílusjegyekkel – ez is igaz, de egy film önmagában ettől sem lesz jó.
Én, aki láttam a filmet, azt tudom mondani, hogy miközben a téma fontos, a film pedig nézeti magát, semmi olyat nem látunk, ami megmagyarázná az ájult rajongást. Azt sem, ami a fanyalgást. Egy szép, fontos témáról szóló mestermunka. Értik, ugye? Nem mestermű, mestermunka. Az sem kevés.
A releváns vita ebben az esetben tehát nem az lehet, hogy unalmas szar vagy csillogó, soha nem látott alkotás-e, hanem a kettő közötti megállapítás valahol. Mesterségesen meghatározott szélsőségek képviselete amúgy is ritkán jelent bármi okosat is. De képzeljék, ez nem cikkem fő témája volt, tényleg csak egy példa. Mert ha ezt átrágtuk, akkor talán jobban megérthetjük az Azahriah-jelenséget is.
Semmi baj nincs azzal, ha ez nem az ötvenesek zenéje, nem is annak készül. Ha valakinek nem tetszik, azzal sem. Sőt, pláne azzal sem, ha valakinek meg nagyon tetszik. De nem is kissé az az érzésem, hogy itt megint az üléspontok határozzák meg az álláspontokat.
Itt van például Czutor Zoltán, a Belmondo énekese. A politikát jobban követőknek arról lehet ismert, hogy időnként jobboldaliak akasztását találná elfogadhatónak, máskor magából kikelve átkozódik minden ellen, ami nemzeti, a zenét jobban követőknek meg leginkább semmiért sem lehet ismert. Mármint ne értsenek félre: én itt és most tényleg nem szurkálódni akarok, de magamat az átlagnál jobb zeneismerőnek tartva rémlik egy félig-meddig slágerük, olyan 20 éves távlatból. Ezzel nincs semmi probléma, ettől még biztos tartanak koncerteket, csak, hogy mondjam… Nem árt, ha az ember a saját helyzetével is tisztában van és annak ismeretében tesz másokra, akik ugyanazon a területen tevékenykednek, megjegyzéseket. Mert Czutor nagyjából azóta értetlenkedve szidalmazza a három Puskás-koncertet tartó Azahriah-t, amióta csak meghirdették az eseményeket. És nem áll jól ez senkinek sem, mert a végén még arra gondolhatunk, hogy mindössze oltári nagy féltékenységről van szó, amit a relatív sikertelenség is generál.
Kedves mindenki – mert számos jobbostól is láttam azért hasonlókat –, ne akarjuk már bebizonyítani, hogy valami szar, csak azért, mert nagyon népszerű. Soha – még egyszer mondom: soha – nem történt még csak hasonló volumenű eseménysorozat sem a magyar könnyűzene történetében, hát akkor ne akarjuk már kitalálni, hogy ez nem is jelent semmit sem, mert az ugyanaz a szint, mint a csalódott, baloldali pártok országot lenéző kántálása minden választás után, amikor észreveszik, hogy megint kikaptak. És arról nyilván az emberek tehetnek, kik mások!
Meg talán azzal is sem ártana kezdeni valamit – ha már ülés- és álláspontok –, hogy felismerjük: az is lehet jó, akivel nem feltétlenül értünk egyet mindenben. Sőt, olyan is, akivel talán semmiben sem. Mert ha olyan friss, már nem is annyira új, de mindenesetre sokakat megszólítani képes előadókat nézünk, mint Azahriah – vagy éppen és főleg Krúbi –, hát nem igazán lehet felfedezni a kormány feltétlen támogatását. És amíg ez Krúbi minőségének az utóbbi időben már nem is tesz feltétlenül jót – sőt, nagyon nem tesz jót –, ettől még a tehetség mint adottság eltagadhatatlan tőle és tőlük is.
Még valamire felhívnám a figyelmet: Azahriah esetében is arról beszélünk, hogy nagyon fiatal felnőtt. 2002-ben született. Második osztályos volt, amikor 2010-ben a Fidesz–KDNP átvette az ország vezetését, és azóta ez – hála az égnek – nem is változott. Az megvan, hogy a fiatalok szeretnek lázadni? Sőt, hülyeségeket is mondanak, netalántán még tesznek is? Nem az a természetes, normális, hogy az a huszonéves, aki egész eddigi, eszmélt életét egy politikai rendszerben élte le, egy kicsit odakap? És akkor mi van? Mindannyian túl fogjuk ezt élni. A dolgok természete már csak olyan, hogy amikor lassan múlni kezd a fiatalság és nemcsak odamondogatni kell, hanem egyebeket is tenni, akkor más szempontok is képbe kerülnek.
Nem kell nekünk kétségbeesni, ha nem mindenki mindenben úgy látja a világot, mint mi. Hát még akkor nem, ha ettől amúgy elvonatkoztatva tök jó, amit csinálnak.
Vezető kép: Azahriah (Baukó Attila) koncertje a Strand Fesztiválon Zamárdiban 2023. augusztus 24-én. A fesztivált augusztus 23. és 26. között rendezik meg a Balaton-parti településen. Fotó: MTI/Vasvári Tamás
K
2023-10-26 at 14:34
triacus
2023-10-26 at 14:30
Ne beszélj mellé, ne ködösíts és ne kormolj….:
A google translator fordító azt dobta ki hogy
Azahria arab szó= jelentése váza
Pont.
https://translate.google.com/?sl=auto&tl=hu&text=Azahria&op=translate
triacus
2023-10-26 at 14:30
@K:
Nem, nem vagyok tévedésben.
Te az “mazharia” (مزهرية) fordítását linkelted be, nem Azahriah-ét (ازاهرياه).
Egyébként:
“Művészneve kapcsán egy interjúban úgy nyilatkozott, művészneve Uzziás júdai király (latinul: Azarias) nevéből ered.”
https://hu.wikipedia.org/wiki/Azahriah
gyozo2018
2023-10-26 at 14:25
SzaboRoza
2023-10-26 at 10:30
Honnan tudod, hogy honnan kap, vagy nem kap pénzt,
Rózika?
K
2023-10-26 at 14:25
t
2023-10-26 at 14:18
Személyeskedés helyett talán érvelhetnél tényekkel.. de ahhoz úgy látszik tehetséged NINCS.
K
2023-10-26 at 14:24
t
2023-10-26 at 14:18
Azért nagyon ronda személyeskedő vagy, nem gondolod????
Olvass vissza a hozzászólásokban, és én sehol sem írtam le a “köcsög” szót…..😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Én a “váza” szót írtam le, aminek az ALAPJA az amit a google fordító transzlator kidobott.
Személyeskedés helyett talán érvelhetnél tényekkel.. de ahhoz úgy látszik tehetséged.
gyozo2018
2023-10-26 at 14:23
Mi ez a bulvár reklám?!
Trombitás Kristóf egyre gyengébb.
Grimmbusz
2023-10-26 at 14:22
Sas
2023-10-26 at 14:08
Kár, hogy a karigeri nem énekel.
-> viszont gitározik 😀
https://www.facebook.com/karacsonygergely/posts/2660020370697459?ref=embed_post
K
2023-10-26 at 14:19
t
2023-10-26 at 14:06
Már jóval régebben megnéztem mint ahogyan neked eszedbe jutott.
Az egy dolog hogy a “Wikipédián” mit mond művészneve eredetéről Baukó Attila, és az egy megint más dolog hogy mit mond a google translator mely szerint Azahria arab jelentése = váza
https://translate.google.com/?sl=auto&tl=hu&text=Azahria&op=translate
Sas
2023-10-26 at 14:18
t–ez világszenzáció-Katy Perry a fasorban sincs-és Miley Cyrus a Bangerzel nem volt ilyen sikeres………ujabb –pesti-csoda-a momentum után.
Sas
2023-10-26 at 14:15
pirnyót aggódok, hogy a választás után bezuhan a népszerűsége-de ha ez valós népszerűség-akkor legalább pár évig kell tartania-hát, majd kiderűl-drukkolok-a panelesnek.Nehogy lebukjon-.
K
2023-10-26 at 14:15
Ez a Gyurcsány a legutóbbi 1956-os megemlékezésen pont úgy nézett ki mint Máris szomszéd a “Mézga család” című rajzfilmsorozatból.
Az ilyen “Máris szomszéd” Gyurcsányt képviseli ez a liberális “Azahriah”(arabul jelentése váza).
Sajnálatos ez a mai fiatalság, hogy bedől ilyen politikai agitátoroknak mint az “Azahriah”.
Sas
2023-10-26 at 14:08
Pankotai-fogyika esetében is úgy indult az ügy, hogy szegény családból jött..aztán-nem-mert a szülei szinte felső-közepek-most van ez a csávó-aki-elvileg lakótelepről jött-és a kis szíve-balos-és népszerűbb -lett-mint a Rolling Stones-hát -meghatódtam-megint.Kár, hogy a karigeri nem énekel.
K
2023-10-26 at 14:05
Greg
2023-10-26 at 13:54
👍😂
Sas
2023-10-26 at 14:04
semleges vagyok-de ha idehoznák USA világsztárt-arra nem tudnánk ennyi jegyet eladni-ez gyanús-Aki világ körüli turnékat csinált-az nem adott el ennyi jegyet-pl. Ariana Grande-etc.ki ellenőrízte, hogy nem-e ugyanazok vették meg a jegyeket?Ha igaz ez, akkor a faszi népszerűbb, mint 2-3 amerika sztár-egybe-ja-igen-és pont a választás előtt-tényleg csodás dolgok vannak, pesten-még Woland is ott lehet, Behemóttal.–Tény, hogy egy Ariana Grande nem ad el ennyi jegyet-stb-viszont abból, amit a faszi-énekel-egy kukkot nem lehet érteni-viszont szép a –narratívája-lakótelepi volt-nincs érettségije-és fidesz-ellenes…hát be kell s..ni, hogy ez mennyire balos-jellegű.
K
2023-10-26 at 14:00
t
2023-10-26 at 13:45
A google fordító nem az mondja amit ti említettetek,…..
kattints már rá a linkre amit beszúrtam.
Ha nem vetted volna észre akkor NEKED IS felhívom a figyelmed arra hogy egyik szóban van egy “h”betű az r betű előtt, a másik szóban pedig nincs.
Azahria arab szó és jelentése váza, akár tetszik akár nem, és nem ugyanaz mint az
Azariah
https://translate.google.com/?sl=auto&tl=hu&text=Azahria&op=translate
Sas
2023-10-26 at 13:57
1. Vagy valós a népszerűsége.2. Vagy egy színjáték.-A szövege érthetetlen-én korábban azt tapasztaltam, hogy max. közepesen kedvelt-most olyan -valós, vagy konstruált hisztéria van érte, mint anno a nagy 60-as évekbeli zenekarokért-a fideszes agytröszt semmit sem ellenőrízve ezt egyszerűen elhiszi-és oktat-hát nézzenek utána, hogy mi ez-ez egy közel-keleti lakodalmas-érthetelen szöveggel-3 stadionnyi……….fogalma sincs a fideszes agytrösztnek, hogy kik vették a jegyeket-nyugati-világsztár együttesre nem vesznek ennyit-erre jönnek itt fideszes ujságírók-bizonyíték nélkül, hogy ez valós méretű népszerűség-ezt nem lehet így kijelenteni-semmit nem ellenőríz ez a társaság. Ha ez valós, akkor a csávó népszerűbb, mint anno az Illés, az Omega, illetve a Beatles.Fa..m tudja.
Greg
2023-10-26 at 13:54
Tisztelt Trombitás Uram!
Ismét írt egy cikket, ami újra felveti bennem és gondolom még sokakban a kérdést, hogy kend melyik oldalon is áll?
Mert úgyebár köztudottan amíg szar van, addig veréb is van. Hogy miért éppen a verebek gyűlnek a szarra és nem a többi madár, az ízlésük dolga, ízléseken vitatkozni pedig értelmetlen dolog. De az, hogy egy rafinált ügyes kis taknyos a látványos nyivákolásával hány hülyegyereket tud mozgósítani, sajnos szintén nagyban azok ízlésének dolga, ez azonban egyáltalán nem mindegy és ezért erről igenis van értelme vitatkozni!
Nem véletlenül írtam hülyegyereket, amin egy bizonyos réteg majd nagyon felháborodik, pedig a vadliberalizmus által teljesen szétszart, már-már karikatúrának beillő mai oktatás-nevelésnek köszönhetően még soha nem volt belőlük ennyi mint ma, akik olyanok, hogy sajnos nem lehet különb jelzővel illetni őket. És ez nem is lesz máshogy, amíg például olyan nézetek uralkodnak, mint amit egy velük egy szinten lévő kommentelő írt ide úgy, hogy még arra sem képes, hogy legalább az első mondaton belül ne a saját mondandóját csapja agyon, a másodikkal pedig ne újra magát minősítse:
“A fiatalok lenézése és éretlennek való titulálása meg ‘tényszerüen nem igaz’. Többet láttak a világból, mint némelyik falusi fidesz szavazó, aki még a falu táblát se látta pirossal áthúzva.”
Azt hiszem ehhez felesleges bármit is hozzáfűzni…
Hát ennyire ostoba, primitív emberek osztják az észt és hergelik a hülyegyerekeket, egyáltalán nem csoda, hogy itt tartunk. Szerintük a lényeg a “sokat látni a világból”. Az persze, hogy a hülyegyerek teljesen hülye ahhoz, hogy felfogja, mit is lát és képtelen arra, hogy a valódi helyére tegye a dolgokat, az már nem probléma. Csak a látvány, a felszín, a látszat, a csomagolás a lényeg, amit mutogatnak nekik.
Ez a mai világ, így nőnek fel a hülyegyerekek újabb tömegei, a verebek, akik rajokban gyűlnek össze a szarra. A lényeg, hogy higgyenek a látszatnak, amit a hazug világ mutogat nekik. Higgyék el, amit egy nagy show keretében a rafinált ügyes kis taknyos a színpadról nyivákolva, ravaszul a divatos “zenéjébe” csomagolva az agyukba plántál.
Hogy az Azahriah = köcsög nevezetű zenéje milyen, ez ízlés dolga, hiszen amíg szar van, van veréb is. De az ő lényege nem is a zenéjében van, mert az csak az eszköz a SZÖVEGE mondanivalójához, amit a ravasz kis felkapott taknyos a szirének énekléséhez hasonlóan a fiatalok fejébe igyekszik plántálni, hogy azokból is hülyegyerekek legyenek, akiket egyéb módszerekkel még nem sikerült meghülyíteni.
Trombitás Uram, ezért nem lehet kenddel egyetérteni és csak remélni lehet, hogy képes e tekintetben átgondolni az írását, főleg annak az utolsó mondatát.
PS: Jó munkát Moderátorok!
kanigunda
2023-10-26 at 13:43
A PaDöDő jelenség.
Bár ugye az egyik hölgy már elhúnyt, így ezeket a mondatokat csak
szemlesütve merem kimondani remélvén, hogy nem kegyeletsértés.
Amúgy a kiscsávot a célözönségéből is rühellik sokan. Ilyen ez a popszakma.
Sok pénzzel/pénzért fölhájpolták aztán ha nem tejel az ötlet ejtik. Köze
nincs ennek a folyamatnak a kvalitáshoz, bár ha politizál az már a
kegyvesztettség első jele.
K
2023-10-26 at 13:36
triacus
2023-10-26 at 11:00
Óriási nagy TÉVEDÉSBEN VAGY….:
Nekem a google fordító nem ezt dobta ki…:
Azahria nem ugyanaz mint a
Azariah
…
Ha nem vetted volna észre akkor az felhívom a figyelmed arra hogy egyik szóban van egy “h”betű az r betű előtt, a másik szóban pedig nincs.
A google fordító szerint “Azahri” arab szó, jelentése “váza”.
Akár tetszik, akár nem.
https://translate.google.com/?sl=auto&tl=hu&text=Azahria&op=translate
Grimmbusz
2023-10-26 at 13:35
Aztán ha nem lenne Orbán, az ilyen Pottyondy-Krúbi-Azariah-Bödőcs-félék ugyan miből élnének, ha már akkora nagy tehetségek? Belőlük is Orbán, illetve az ő gyűlölete csinált netes celebet. De egyéb mondanivalójuk vajon van-e? Ha már akkora nagy tehetségek…
Grimmbusz
2023-10-26 at 13:30
Én mindig őszinte csodálattal bámulom, mikor az orbanofóbok kitalálnak maguknak meséket, aminek semmi valóságalapja, és ahhoz körmükszakadtáig ragaszkodnak… 🙂
A fideszes szavazók átlagéletkora lett most az új kriptonit, ahogy látom. 😀
Mintha a DK szavazóbázisa annyira ifjú lenne…..
K
2023-10-26 at 13:27
t
2023-10-26 at 12:35
Tudom , agyilag nehéz felfogni, de azért leírom még egyszer…:
Magyarországon senki sem ad hitelt a régen elavult liberalizmusnak , legfeljebb csak Budapesten képesek javukra választási csalást csinálni.
Csak_úgy
2023-10-26 at 11:13
Unokatestvérem leánya doktorival végeztte a zeneakadémiát egy tanácsot adtam neki. Pártpolitikai hovatartozását, nézeteit, kritikáját soha, sehol nyilvánosság előtt ne mondja ki, tartsa meg magának, mert megosztja a saját közönsségét is és ezzel tönkre teheti a saját karrierjét.
Grimmbusz
2023-10-26 at 11:11
vaaaaaaaagy……a koncertek időzítése, ugye, “teljesen véletlenül” (#nincshálózat) pont a választások elé esik.
Jó hatalmasra kell addigra fújni a lufit… Lehetséges, hogy a három stadionnyi belépőjegyet felvásárolták bizonyos érdekkörök, akik baromira szeretnének kormányellenes hangulatot a választásokkor? A lényeg a habosítás meg a látszat-érdeklődés?
Csak kérdem.
Judit
2023-10-26 at 11:01
” K 07:03—” írásával maximálisan egyetértek.!!!
Azok a magukat művésznek mondott senkik akik az Orbán Kormányt kritizálják amely a mocsokból kikaparta ezt az Országot, na én azokat nagyívben le…-rom.!!!
triacus
2023-10-26 at 11:00
@K/@Hórukk/@Mikia35:
Nem arab, héber.
https://en.wikipedia.org/wiki/Azariah
K
2023-10-26 at 10:49
–A liberalizmus 234 éve terjeszti a bomlasztó demoralizáló destruktív nézeteit, az ókori antik primitív “felvilágosodás” védőpajzsát használva, megtetézve áltudományos ideológiákkal.
–Ez tartalmilag a “szabadság testvériség egyenlőség” elveinek hangoztatása ugyanúgy mint a kommunizmusban, de ezt sohasem valósította meg, csak az ellenkezőjét.
–Ez az elavult liberális és könnyelmű jellentelen hozzáállás nyilvánul meg néhány könnyűzenében, és egy ilyen “Azahriah” típusú zenekarban.
*********
“Azahriah” arabul = “váza”
–Már a nevükből is nyilvánvaló hogy nem a művészet ihlette ezt a csapatot , hanem a rosszindulatú politika, és felfutásuk népszerűségük mesterségesen kierőszakolt.
Egy 50 éves rocker
2023-10-26 at 10:35
Mekkora agy kell ahhoz, hogy valaki stadiozzon pár évig, majd amikor felépül, rohan oda koncertezni?
Viccesek ezek.
Kva Orbán ellopta a pénzünk, annyira, hogy ideépített egy kva stadiont, ahol kva jót bulizunk! Itt nem lehet élni!
Grimmbusz
2023-10-26 at 10:35
Tudjátok…azért az is elgondolkodtató, hogyha egy ilyen futó sztárocska bírálja Orbánt, akkor egyből forradalmat, meg kormányváltást vizionáltok és ő a megkérdőjelezhetetlen hős, kit kritika nem érhet, mert egyből mucsai vagy.
Persze azért a covid alatt jól jött az állami pénz mindegyiknek…
Másrészről meg ott van szerencsétlen Csepregi Éva, aki annyit merészelt mondani, hogy irigyli a külügyminiszter munkabírását, és egyből le lett szedve róla a keresztvíz, hogy befeküdt a politikának.
Továbbá azért ebben az állítólagos nagy nyomorban valakinek csak van pénze, aki kiperkálja a borsos jegyárakat háromszori teltházra. Gondolom csupa kormányközeli NER-es csemete hallgat kormányellenes előadókat (mielőtt elkezditek a nerezést meg oligarcházást…..)
SzaboRoza
2023-10-26 at 10:30
K2023-10-26 at 07:03
Azahriah = Azariás = Segített az Isten
Szívesen!
Talán érdemes lenne elgondolkodni, miért szól a kritika.
Nem csak egyszerűen lesöpörni, hogy fiatal és ezért lázad.
Egyetlen politikai vonaltól sem kap pénzt, mégis sikeres, nem csak a korosztályában.
Ki a Strucc? Miért van a feje a homokban?
Tamás
2023-10-26 at 10:28
A FB is írtam a hasonló tartalmú poszt alá Kristófnak. Engem aztán nem érdekel, hogy kormánykritikus, meg az sem ha full balos. Az viszont zavar, hogy a fos a nívó! A gyalázkodás, köpködés a “menő”. Ezt viszont sokan majd kinövik. Ez van.
Uncle Ment
2023-10-26 at 10:27
Kicsit előre szaladtunk, előbb legyünk túl
az első telt házas stadion bulin.
(egyébként az EP és Önk. választás előtt lesz két héttel.)
dr. Kolompár Genitália
2023-10-26 at 10:22
Remélem nem kell szégyenkeznem azért, mert ezt a nevet pár napja hallottam először, a három stadionnyi rajongó okán. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy megismertem azóta a számait, de néhányba belehallgattam. Modernizált cigányzene. Számomra e tekintetben egy senki. Akkor vegyük a “kormánykritikus” hozzáállását. Az a gyanúm, -az életkora okán – hogy egyelőre fingja sincs a politikához, de be kellett állnia abba liberális sorba, amit a honi “zenevilág” nagy része elvár tőle.
Alább valaki leírta, hogy a neve arabul vázát jelent. De lehet, hogy kancsót, vagy köcsögöt. Így ránézésre és az andalító nyálas zenéje okán ez utóbbira tippelnék, mint a választott nevének jelentése.
Grimmbusz
2023-10-26 at 10:18
Aztán pár hónap múlva jön egy újabb, érdekesebb, ő meg leül szépen a kispadra Fluor, SP meg a többi tinibálvány-fiúka mellé. Nem kell ezt túlgondolni….
polizza
2023-10-26 at 10:09
Nem tartom jónak, hogy az emberek annyira adnak a művészek, celebek, vállalkozók, stb. politikai álláspontjára.
Attól ugyanis, hogy szemnek kellemes látványt képes valaki készíteni, vagy szépen tudja egymás után rakni a szavakat – több, kevesebb belső tartalommal -, úgy, ahogy a fülnek kellemes, vagy olyan zenét képes alkotni, ami megint csak a fülnek kellemes, stb., vagy esetleg elég gátlástalanul képes, általában ügyvédi és közgazdászi irányítás mellett, sok-sok vagyont, pénzt felhalmozni, egyáltalán nem biztos, hogy rendelkezik a kellő ismeretekkel és információkkal, hogy képes legyen valóban mértékadón megítélni a történelmi, politikai helyzetet.
Csak mondja, amit gondol. Általában amit saját magának jónak gondol. OK! Bárki mondhatja persze, amit gondol, csak a ,,kisember” véleménye – még ha sokkalta helytállóbb is – nem befolyásoló tényező.
Kell tudni kiválasztani, hogy az ismert emberek közül kinek a politikai véleményét tartjuk megalapozottnak, és kik azok, akikét meg sem halljuk. Bármelyik oldalról is. Mert mindkét oldalon vannak, akiknek megvan a fejükben a kellő tartalom ahhoz, hogy komolyan vehetők legyenek. Meg akiknek nem.
A celebek aztán meg végképp…………..
Remélhetőleg azért az emberek egyre többen érzik, hogy nem a ,,négy- és hatosztályos”ak – bármennyire is erőszakosan karriervágyók és hegyes könyökűek, mint a szoci korban – véleményére kell adni.
Ők csak a saját szavazatuk. Ahhoz meg mindenkinek joga van. Még ha van is a képességeiről véleményünk.
K
2023-10-26 at 09:49
Jut eszembe…:
–Az Azahriah együttest ki kellene küldeni Szaud-Arábiába, vagy Törökországba, és egy időre ottfelejteni őket.
Exportálni kellene őket egy arab országba, és egy idő után meghallgatni hogy mit is gondolnak.
–Egy arab országban is értik a szót, hogy mit is jelent az a szó hogy “Azahriah”.
*****
–Már a nevükből is nyilvánvaló hogy nem a művészet ihlette ezt a csapatot , hanem a rosszindulatú politika, és felfutásuk népszerűségük mesterségesen kierőszakolt.
Helyiérdekű Deathmetal Atyaúristen
2023-10-26 at 09:35
A magyarországi könnyűzenét büntetőjogilag kellene szankcionálni. Ez a madárfészekfrizurás, 50 kilós pojáca a cuki női nadrágjában, a nyivákoló éneklésével, a marihuána füstjének fújkálásáról szóló axiomatikus életigasságokról dalolászva, eséllyel a szülei segítségével létezve nem élte át a szocializmust, és hát 2006-ban is csak 4 éves volt – nagyjából csak a Fidesz kormányzását élte meg, nincs viszonyítási alapja.Amúgy a youtuben kezdte a kárriert, általános iskolásoknak osztott észt a saját mélyenszántó gondolataival, amit zabáltak az amúgy 0-24-ben telefont nyomkodó kisfiúk és kislányok, akiket a fosbúk, a fostagram, és a tiktok nevel.Amúgy ez a bohóc sehol sem lenne a zenésztársai nélkül, mert egy szál gitárral nyivákolva nem tudna megtölteni egy stadiont.Az pedig, hogy megtölt egy stadiont, nem azt jelenti, hogy jó , amit csinál – a Tankcsapda is megtölt egy stadiont, pedig az is szar – , hanem azt, hogy sok a rossz ízlésű állampolgár. Amúgy Czutor bácsi valóban sikeresebb mindenszarista megmondóemberként, mint anno a Nyers, később a Belmondo együttesek énekeseként – az ő zenéjét is szerették,pedig az sem volt jobb, mint Azahriah.
Hallottunk már a szabad akaratról?
2023-10-26 at 09:04
Nekem személy szerint egy ilyen figurának már a látványa is riasztó.Csak úgy sugárzik belöle a “lényege”. Nem,hogy látni nem akarom, de hallani aztán végképp nem.
Ungarn über alles !
2023-10-26 at 09:03
hogy ez a kan kórista(énekes) “kormányellenes”?
kit érdekel !
a diliházakban is élnek rendes emberek…
(amúgy megrögzött Ner-pártiságom dacára úgy kivágnák a kormányból némely oda nem illőt, hogy a fosos macskák irigyelhetnék a repülési ívüket)
gyozo2018
2023-10-26 at 08:58
Bulvárosodunk.
Sarolta
2023-10-26 at 08:58
Azariha abban a stadionban kellene koncertezzen amelyiket
az ellenzék épitett a polgároknak, így csak a hajléktalan és drog
telep jutna neki.
Her
2023-10-26 at 08:17
A GwM azt mondta rá hogy egy kis húgyos!😁😁😁🤣🤣🤣
Piroska
2023-10-26 at 08:16
Hórukk
Csillagos ötös, nekem is ez jutott eszembe. Lehet, hogy a köcsög szónak nincs arab megfelelője?
Angie
2023-10-26 at 08:04
Kedves K!
“Nem probléma a kormánykritika, ha van alapja és jóakaratú, jóhiszemű.
–De PROBLÉMA a kormánykritika ha alaptalan és rosszakaratú és rosszhiszemű.”
Nagyon egyetértek az írásoddal!
Ezek a gyerekek nem is tudják mit beszélnek! A Gyurcsány érában még bőven kicsik voltak. Fel sem fogják, hogy mi van körülöttük és kik mellé álltak! Azért a politikához kell egy nagyobb látószög és érettség, nem elég annyi, hogy fiatal vagyok és minden ellen lázadok!
Ha netán megteremtik azt, ami mellé most ácsingóznak, mert elhiszik a hazug szavakat, onnan már nehéz lesz kilábalni és ha felébrednek abban a valóságban, lesz bizony hüppögés!!!
Ezek a figyelemre ácsingózók nem is tudják, hogy simán eldobhatók és holnap már helyettük ott is egy másik, akire jobban figyelnek.
Baxi
2023-10-26 at 07:53
Ez a fickó arab-indiai-cigány rap-et vakerál ami nem is lenne baj de közben magyar szavakat használ és erőszakol meg. Az viszont döbbentes, hogy ennyien szeretik.
K
2023-10-26 at 07:52
Hórukk
2023-10-26 at 07:21
Pontosan igazad van,…… csak én nem akartam “venni a lapot” és nem akartam kivesézni ezt a típusú értelmezést.
Bàstya elvtàrs
2023-10-26 at 07:51
Ki a f@szom az az azariah!?
Kell még valamit mondanom Ildiko?
Mikia35
2023-10-26 at 07:30
Miért kell egy arabot ennyire támogatni?
Miért nem lehet magyar nevet adni?
Miért kell ennyire felfújni egy aligzenét játszó akárkit?
Ezt is támogatja az a Pankotai sehonnai?
Hórukk
2023-10-26 at 07:21
K
“Azahria” szó arabul “vázát” jelent.
Köcsög nevet választotta.Biztos nyomós oka volt rá!
K
2023-10-26 at 07:03
–Mi az az “Azahriah”?….mit jelent????….mit keres ez az idegen szó Magyarországon?????
“Azahria” szó arabul “vázát” jelent. Mit akarnak mondani ezzel az arab szóval hogy “váza”????
–Miért nem lehet Magyarországon magyarul beszélni?????
*****
–Nem probléma a kormánykritika, ha van alapja és jóakaratú, jóhiszemű.
–De PROBLÉMA a kormánykritika ha alaptalan és rosszakaratú és rosszhiszemű.
*****
Kit érdekel, hogy Azahriah „kormánykritikus”?
–Kellene hogy valakit is érdekeljen, mert sokakat érint.
Sajnos a demoralizáló destruktív liberalizmus a kultúrába is beleásta magát mint egy féreg, és ott van a könnyűzenében is.
Amikor a könnyűzene a romboló liberalizmus “előfutára”, akkor igenis nagyon érdekel az hogy ki miért kormánykritikus, és mi a célja a rágalomözönnel, az ártalmas felforgatással.