Csődközeli helyzet ide vagy oda, Miskolc baloldali vezetése egyszerűen nem bír ellenállni a pénznek és a világi hívságoknak. A lakosság majd kigazdálkodja a kevesek jólétét – alighanem így gondolkodnak a helyzetről. Ha pedig utazni kell, vagy történetesen megéhezik az ember, akkor egy különleges státuszú baloldali funkcionárius mégse ülhet fel akármire, és mégse tehet a gyomrába akármit. „Nem kell 25 milliós luxusbuszt beszerezni a saját kényelmükre akkor, amikor nem mennek normálisan a buszok Miskolcon. Nem kell sokmilliós dubaji útra költeni akkor, amikor szemetes a város és nem gondozzák megfelelően a parkokat. És nem kell milliós fényűző luxusvacsorákat tartani akkor, amikor eladósítják Miskolc vízművét” – így reagált a miskolci Fidesz Miskolc Holding Zrt. önkormányzati cég által szervezett luxuspartira, ahol lazacot, libamájat és kacsacombot is felszolgáltak a városvezetőknek.
A csaknem 200 fős luxusvacsorán talán az elmúlt három év városvezetői teljesítményét értékelték? – tette fel a kérdést a helyi jobboldal, amely felszólította a baloldali városvezetést, hogy a válságban ne a miskolciakkal fizettesse meg a saját luxuskiadásait, és ne egyenek lazacot, libamájat meg kacsacombot, miközben megsarcolják a családokat. A Fidesz szerint ez a felelőtlen költekezés, de számos más ügy is jelzi, hogy a baloldal alkalmatlan a város vezetésére.
A közleményben felidézték, hogy a jelenlegi városvezetés a hatalomban töltött 3 év alatt szétverte „Magyarország legjobban szervezett közösségi közlekedési vállalatát”, lezüllesztette a városgazdát, nem nyírják a füvet, koszosak és szemetesek a közterek, leépítette az önkormányzati rendészetet, zaklató bandák garázdálkodnak a belvárosban, a miskolci vízműnél 2,5 milliárdos hiányt szakértettek össze, a város kommunikációs cégét pártlappá süllyesztették le, miközben 90 milliós adósságba verték, elengedték a városirányításból a szakembereket, és hozzá nem értőkkel töltötték fel a pozíciókat.
A baloldali gazdaságpolitika szokásos dicsőségére, nagyon rövid idő alatt előállították a csődközeli helyzetet, és az állami plusztámogatásból is inkább magukon segítenek, és nem a városon. A sokoldalúság képességével nehezen lehetne vádolni a baloldalt, hiszen városokon átívelően ugyanazt csinálták a 2019-es pozícióba kerülésük után: eszméletlen pazarlás, a tartalékok felélése, a közterek állapotának hanyatlása, és közben hagymázas ideológiákkal házaló kontárok felemelése. Ez tükröződik Miskolc katasztrofális pénzügyi helyzetén és azon, hogy az összeomlott városi tömegközlekedés menetrendjét olyan budapesti „kerékpáros mérnökök” állították össze, akiknek semmi közük Miskolchoz, kis túlzással azt se tudják, hol vannak.
Legutóbb a tavaszi országgyűlési választások után ugrottak egymásnak a baloldal a tagjai – a valós ok bizonyára a megsemmisítő bukás volt, a közvetlen kiváltó viszont egy olyan óriáshitel terve, amely reménytelen adósságcsapdába taszította volna Miskolcot. A baloldali kezekbe került kassza helyzete viszont enélkül is igencsak aggasztónak látszik: a városvezetés, a közfelháborodás ellenére, három hónapja emelte drasztikusan a közétkeztetési, a parkolási és temetkezési tarifákat. Az önkormányzati cégek vezetőire és a politikusokból verbuvált felügyelőbizottsági tagokra – összefoglalva: a haverokra – persze jut bőségesen, az ő tiszteletdíjukat ezzel egyidőben megkétszerezték, megháromszorozták.
A recept természetesen a szokásos, a baloldali városvezetés itt is az unalomig ismételgetett lemezt tette fel, miszerint nincs pénz, mert a kormány elvonja a várostól, és erre fogják a tömegközlekedés összeomlását is: nagyon megritkították a járatokat, a helyi Fidesz közleménye szerint óránként járnak csak a buszok, és követhetetlen, szervezetlen a menetrend. A pénzhiányról meg a kormányzati elvonásokról szóló szakadatlan sirámokat más fénytörésbe helyezi, hogy a tavalyi évhez képest 1,2 milliárd forinttal nőtt a központi költségvetési támogatás, a város vezetői pedig az állítólagos pénztelenség közepette vadonatúj luxuskocsikkal csapatják.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS