Pesti Srácok

Tarlós a PS-nek: hetente színesítik és írják át a metrófelújítás történetét azok, akik milliárdos adósságokat hagytak hátra

null

Nyüglődik a főváros, nem sikerül feljelentést tenni a metróvásárlás és felújítás miatt, pedig Karácsony Gergely már a kampányban megígérte – derül ki a Népszava legújabb cikkéből, amelyben attól tartanak, hogy még a végén ráég a „botrányos ügy” a főpolgármesterre. A zavart az erőben a BKV jelentése okozta, amely alapján nem lehet feljelentést tenni, hiszen azt tartalmazza, hogy logikus döntés volt a metróbeszerzés, a hibákat pedig lehet orvosolni. Nem csoda, hogy Főpolgármesteri Hivatal gyorsan vissza is vonatta. Portálunknak a cikk kapcsán nyilatkozó Tarlós István szerint ugyanazok színesítik és írják át hétről-hétre a metrófelújítás történetét, akik 73 milliárdos BKV-adósságot hagytak hátra maguk után.

Különös hangvételű és tartalmú cikket jelentetett meg a Népszava nemrégiben M3-as metró: Orosz mutyi, magyar buhera címmel, amely valami olyasmit igyekszik sugallni, mintha a BKV jelenlegi vezetése pajzsolná a Tarlós István főpolgármestersége idejére datálható metróbeszerzést, a metrók felújítását, így magát Tarlóst is. A Karácsony Gergely vezette főváros köreiben botrányt akarnak és feljelentést, amellyel az előző városvezetést le lehet járatni, a BKV vezetése ehhez azonban nem akar asszisztálni. A Népszava azt írja, „sokan úgy vélik”, hogy a feljelentés körüli bizonytalankodással a Karácsony-kabinet „magára húzza a hármas metró kocsibeszerzésének botrányos ügyét”, holott a választási kampány idején „ellenzékiként hevesen ostorozták miatta a Tarlós-féle városvezetést”. A vádakról megkérdeztük Tarlós István volt főpolgármestert, miniszterelnöki főtanácsadót, aki azt hangsúlyozta: árulkodó, hogy a főváros nem tesz feljelentést, és úgy véli, azok támadják a projektet,

Túl pozitívra sikerült a jelentés, vissza is vonatták Karácsonyék

PestiSracok facebook image

A Népszava cikke azt sugallja, hogy a BKV három hónapig dugdosott egy – az M3-as metróvonalra szállított metrókocsik beszerzésének körülményeit és a leszállított szerelvények műszaki színvonalát értékelő – jelentést, amely alapján végül részletes terv készült a hibák felszámolására is. A BKV helyzetértékelésével azonban a főpolgármesteri kabinet elégedetlen volt, így a közlekedési társaság kénytelen volt azt visszavonni. A Népszava természetesen tudni véli az elveszett – a műszaki, gazdasági és jogi kérdéseket külön-külön tárgyaló – jelentés legkritikusabb részeit, mint például, hogy

A jelentés 18 sorozathibát talált sorol fel, mint például a rozsdásodást, alkalmatlan anyagok használatát, vagy az elavult felfüggesztési rendszert. Eddig a jelentéssel nem is lenne baj, hiszen a problémák sora igazolja a Karácsony Gergely választási kampánya során hangoztatott kritikákat. A BKV ott hibázott, hogy intézkedési tervében le merte írni: a beszerzésekkor „a lehetséges legjobb döntést hozták, a közbeszerzési eljárás tökéletes volt, a felmerült hibákat pedig a szállító Metrowagonmash folyamatosan javítja”. A BKV vezetői szerint a „felújított” metrókocsik eleget tesznek a kor elégséges szintű műszaki elvárásainak. Azaz, a jelentés alapján nem lehet megtenni az oly áhított feljelentést, amellyel az előző vezetést le lehetne járatni. Erről a Népszava úgy ír:

Szerénynek mondható megtakarítás?

A cikkben megfogalmazott vádakkal kapcsolatban Tarlós István volt főpolgármester portálunknak arról beszélt: 2012 és 2014 között összesen öt alkalommal, írásban az új szerelvények vásárlása mellett állt ki. Ugyanakkor hozzátette: a Kormány – elég logikusan – a felújítás mellett döntött, mivel az új szerelvények beszerzését akkor körülbelül 30 milliárd forinttal többre prognosztizálták, mint a felújítást (ezt tartja a Népszava cikke igen szerénynek mondható megtakarításnak). Tarlós István ugyanakkor megjegyezte:

Az MSZP-sek végig a kritizált felújítás mellett szavaztak

A volt főpolgármester felhívta a figyelmet arra is, hogy a BKV akkori nyilatkozata szerint az új szerelvények híján a felújítás is megfelelő, különben hamarosan le kellett volna állítani a 3-as metrót. Hozzátette: a kormányhatározatot követően a felújítást a Közgyűlés 85 százalékos többséggel – az összes MSZP-s képviselő támogatása mellett – fogadta el. Hasonlóképpen, a tenderezés nyomán előállt 13 százalékos költségnövekedést is jóváhagyta a közgyűlés, 80 százalékos többséggel, ismét MSZP-s szavazatokkal. A BKV ezután kötött az általa kiválasztott nyertes ajánlattevővel szerződést, a projektet végig kiemelten kezelte, és soha semmi kötbérről le nem mondott.

Karácsonyék talán nehezen boldogulnak az értelmezéssel

Tarlós István azt is kiemelte, hogy a már a 2019-es választás után készített, korábban említett felülvizsgálat – kétségtelen hibamegállapítások mellett, amit az oroszok szó nélkül ingyen javítanak – azt szögezi le összefoglalójában, hogy a nagyfelújítás volt a jó döntés, még akkor is, ha az utólagos klimatizálás várható költségeit figyelembe veszik. Úgy fogalmazott:

A volt főpolgármester hozzátette:

Vezetőkép: Horváth Péter Gyula/PS

Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.