Miközben a baloldal vendégmunkásokkal ijesztget, a budapesti buszok egyharmadát járató ArrivaBus Kft. indonéz és Fülöp-szigeteki buszsofőröket toboroz, akik a balodali közlekedéshez vannak szokva – írja a Metropol. Karácsony Gergely megint mást mond, mint amit csinál, és megint másra mutogat.
A lap felidézi, hogy a napokban robbantotta ki a baloldali Népszava a botrányt, hogy miközben a baloldal és Karácsony Gergely a vendégmunkások rémével fenyeget, a BKV legnagyobb szolgáltatója, az ArrivaBus Kft. már képezi a fővárosba az indonéziai és Fülöp-szigeteki buszsofőröket.
Novembertől indonéz és Fülöp-szigeteki buszsofőrök is munkába állhatnak az ArrivaBus Kft. által üzemeltetett járatokon Budapesten. A külföldi járművezetőket nem a magyar busztársaság alkalmazná, hanem az a munkaerő-kölcsönző cég, amely csoportosan toboroz és vesz fel buszsofőröket magyarországi foglalkoztatáshoz. A járművezetők lakhatásáról és étkeztetéséről is a közvetítő cég gondoskodik. Már folyik a munkavállalók képzése, az Arriva angolul beszélő diszpécsereket is felvesz – hangzott el a BKV múlt heti igazgatósági ülésén”
– írja a baloldali lap.
z ArrivaBus a budapesti buszok egyharmadát, mintegy 450 buszt üzemeltet. A cég vezetője megerősítette, hogy az ázsiai sofőrök alkalmazása a fővárosi sofőrhiány enyhítésének része, és ez szerves része a cég toborzóstratégiájának. De felmerülnek kérdések arról, hogy a sofőrök itt szereznek-e jogosítványt, vagy honosítják-e a meglévő járművezetői engedélyüket. Emellett fontos megoldandó kérdés, hogy az ázsiai sofőrökhogyan kommunikálnak a forgalomirányítókkal és az utasokkal, különösen az első ajtós felszállás esetén – vagy ha helyzet van. Nem veszélyes ez?
Az ArrivaBus tavaly két fővárosi tendert nyert meg, amelynek eredményeként hosszú időn át fogja ellátni a budapesti közforgalmú autóbuszvonalakat. A cég már jelenleg is alkalmaz külföldi buszvezetőket, egészen pontosan a sofőrállomány 5 százaléka most is külföldi.
Az indonéz munkavállalók esetében még az is probléma lehet, hogy ők a hazájukban a baloldali menetirány szerinti közlekedésben szocializálódtak, jobboldali kormányzású gépjárművekben.
Karácsony Gergely megint mást mond, mint amit csinál
Miután a baloldal folyamatosan a vendégmunkásokkal riogat, Karácsony Gergely is úgy látta, hogy kénytelen kitenni egy posztot, amiben leírta, hogy nem támogatja a külföldi dolgozók beengedését. Mint írja:
A saját cégeink számára ilyen foglalkoztatást nem engedünk”.
De a viselkedése a Metropol szerint szokásos módon álságos: közzétesz egy hangzatos nyilatkozatot, de azt eközben elnézi, hogy a budapesti buszos tömegközlekedés egyharmadát adó cég viszont indonéz és Fülöp-szigeteki buszsofőröket toboroz.
Ahol pedig nem a főváros a munkáltató, ott ellenőrizni fogjuk, hogy egy magáncég munkaerőkölcsönzése mennyiben felel meg a közlekedés- és utasbiztonság, valamint az utastájékoztatás, vagyis a budapestiek érdekeinek
– írta posztjában.
(Metropol / Kiemelt kép: MTI/Bruzák Noémi)
Naprózsa
2023-11-10 at 06:43
Az indonézek 87%-ban muzulmánok. Úgyhogy ez itt a lényeg, hogy munkaerőnek kinevezve Budapestet el kell árasztani JÓL LÁTHATÓAN muzulmánokkal!
Mars vissza minden muzulmánnal, muzulmán vendégmunkás még ha dolgozik, akkor sem kell, mert hozza a csőcselékjét, és mint nyugaton a törökök eljátssza az asszimilálódottat és közben sunyiban kineveli a gyilkos, lusta kölykeit!
Kivagyi
2023-11-09 at 21:37
Hofit idézve”most akkor elvtárs az elvtárs vagy nem elvtárs az elvtárs”?Az a szutyok főnököd , gyurcsótány nem azt szajkózza ; tessék csak magyarokat foglalkoztatni!Geri,Geri, már megint leköpted magad!!
Sanyáta
2023-11-09 at 19:16
Mire megtanulják a magyar neveket 2040 lesz.Akkor már busz se kell!
zakari
2023-11-09 at 18:58
Mohamedánok.
De persze ha legálisan jönnek, akkor amint megérkeznek Ferihegyre, azonnal elveszítik mohamedánságukat és az iszlám egyből veszélytelen lesz.
csakafidesz
2023-11-09 at 18:15
Roman iurist 2023-11-09 at 15:26
Mivel régóta vezetek autót kétszeresen is zavart a londoni utcák forgalma. Aki innen megy oda kocsival 90%-os eséllyel karambolozik egy éven belül..
csakafidesz
2023-11-09 at 18:12
B.ki! A városi közlekedésben olyan buszsoförök kellenek akik nemcsak jól ismerik a várost, hanem a helyi közlekedési szokásokat is. Olyan nincs, hogy külföldről importálok buszsofört a városba.
Alcapi
2023-11-09 at 17:36
Sarolta
2023-11-09 at 16:21
Arról nem is beszélve, hogy most nem sipítoznak a vendégmunkások behozatala miatt! Most nem probléma, hogy a vendégmunkás elveszi a munkalehetőséget a magyar buszsofőrök elől, akiket ahelyett, hogy normálisan megfizetnének, inkább az olcsóbb vendégmunkásokkal végeztetik el a melót. De hát ez legyen a budapestiek gondja, mert speciel én magam magasról tojok rá, hogy mi zajlik a fővárosban. Rühellem az egész koszfészket úgy ahogy van!
Sarolta
2023-11-09 at 16:21
Az inonéz lenézett
buszsöfőr van jogositványa beszél 2
nyelvet. A főpolgármesterünk egyikkel sem rendelkezik mintha ő jött volna ki most az őserdőből.
Roman iurist
2023-11-09 at 15:26
MÁrpedig Lorettának joga van szülni – még ha nincs is méhe.
Valaki a baloldali közlekedéshez van szokva, de nincs baj, hadd vezessen csak a jobbra tarts!-ban – legfeljebb az első kanyarig…ahogy azt a Dorellik jön c. 60-as évekbeli filmben bemutatták.
1 Enaki
2023-11-09 at 14:36
Megy a vissza osztàs,ukràn mòdra.Szemèt Karàcsony Gergely az összes baloldallal egyūtt
Orientál
2023-11-09 at 14:24
Balliberális zöld Karácsonék. Közvetítő maszek cégnek mennyit fizettek ezért és talán zsebbe vagy a pártkasszátokba feketén visszakaptok a milliárdokból? – Erre aztán vannak milliárdok.