Elkezdődött a Székesfehérvár–Börgönd repülőtér fejlesztésének tervezése, ahol a jövőben sport- és üzleti célú nyilvános polgári kisrepülőtér valósul meg, valamint a repülőtérhez kapcsolódóan ipari parki terület létesül – jelentette be az innovációs és technológiai miniszter szombaton, miután a helyszínen egyeztetett a város országgyűlési képviselőjével és polgármesterével.
Palkovics László elmondta, hogy a Modern Városok Programban is szereplő fejlesztés előkészítéséhez, tervezéséhez a kormány hétszázötvenmillió forintot biztosított. A miniszter jelezte: Magyarország egyik legrégebbi repülőterének átalakítása, teljes felújítása lehetővé fogja tenni, hogy a kisrepülőgépes üzleti célú forgalom és a sportrepülés mellett repülésoktatási célokat szolgáljon ki, továbbá a drónfejlesztési koncepcióhoz kapcsolódóan a drónok sokféle hasznosításának – szállítás, mezőgazdasági alkalmazás, időjárási becslések – egyik gyakorlati helyszíne legyen.
Forrás: MTI; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook hozzászólás
Véndoktor
2021-02-21 at 07:30
A “nagygépes” reptér iszonyú drága, és tán’ nem is lenne kihasználva…
Gondoljunk bele: egy “nagygép” kb. 200 tonnájával, 250 km/h órával fog talajt. Ferihegy II.-n csak a koptatóréteg fél méter vastag, és kilométeres hosszúságú.
Más, de hasonló: a Pécs-pogányi reptérből “csak” 60 m hiányzik. Már a kifutópálya hosszabbítás költségeit sem vállalta senki.
És Börgöndöt első sorban heliportként használtak. Kifutópályája ugyan van, de nagygépre alkalmatlan–
Királytigris
2021-02-20 at 17:01
hivő!
Lehet nagygépesre is építeni, mindent lehet, csak nincs rá annyi fizetőképes kereslet, hogy megérje. Gondolom a veszteséget meg, te nem tudnád finanszírozni…
Szkeptikus
2021-02-20 at 14:48
Jó hogy csak kisrepülőgépes. A 2. Ferihegy koncepció teljesen értelmetlen nagyzásnak tűnt.
hivő
2021-02-20 at 14:08
Kár hogy csak kisrepülőgépes
forgalomra alkalmas.