Kulcsfontosságú interjút adott a Magyar Időknek Morvai Krisztina, aki a Jobbik listavezetőjeként lett európai parlamenti képviselő. A politikus – a Jobbikkal ellentétben – határozottan védelmébe vette a magyar kormány migrációs politikáját, és kijelentette, büszke a hazájára a schengeni határok és Európa megvédéséért. Sőt, Morvai Krisztina arról is beszélt, csakis egy „gonosz, ördögi terv” állhat az európai migrációs politika mögött, mert az annyira „abszurd, életszerűtlen és embertelen”. A Morvai-interjú kapcsán Bayer Zsolt írt vezércikket a csütörtöki Magyar Időkbe.
Határozottan kiállt a magyar-kormány migrációs politikája mellett Morvai Krisztina. A Jobbik listavezetőjeként európai parlamenti képviselővé választott politikus kijelentette:
Büszke vagyok arra, hogy Magyarország elsőként vállalta az unióban a schengeni határok, így az egész kontinens megvédését. Jó érzés volt meghallani és megtudni, hogy Magyarország nem állt be a sorba, hanem egészen más politikát választott. Határaink és Európa határai megvédését, a tömeges bevándorlás teljes és következetes elutasítását. Ki kell tartanunk ezen az úton, semmilyen fenyegetéstől nem szabad megijednünk – és immár sokadszor történelmet fogunk írni, és írunk már most is.
Arra a kérdésre, létezik-e Soros-terv, azt válaszolta:
Az európai migrációs politika annyira abszurd, életszerűtlen és embertelen, hogy csakis valamilyen gonosz, ördögi terv állhat mögötte. Azt nem tudnám megmondani, hogy Soros-e az 1-es számú tervező. A legfontosabbnak azt tartom, hogy az általa is képviselt elképzelések ne valósulhassanak meg, s a hazánkat megvédjük.
A bevándorláspolitikánkat ért uniós bírálatok kapcsán úgy fogalmazott:
Az ilyen bírálatokat teljes mértékben megalapozatlannak tartom. Jogunk van eldönteni, hogy kikkel szeretnénk együtt élni, kiket engedünk be a saját hazánkba. Erről a jogunkról nem mondtunk le az európai uniós csatlakozásunkkor, és ezt a jogunkat senki nem veheti el tőlünk.
Megbukott a kvótarendszer
A kvótarendszerről is gyakorlatilag egy az egyben úgy nyilatkozott, mint Orbán Viktor vagy bármely fideszes politikus.
A kvótarendszer megbukott, és végtelenül igazságtalan, hogy ezért rajtunk verik el a port, miközben gyakorlatilag egyik tagállam sem teljesítette a rá szabott kötelezettséget. Teljesen életszerűtlennek tartom, hogy sikerrel tudnák előírni, hogy Magyarországra telepedjenek olyan migránsok, akik a gazdag nyugat-európai országokba vágynak, hiszen az ottani életszínvonalat ígérték meg nekik azok, akik Európába csábították őket.
A migrációra szerint a „gyökérokokat” kéne kezelni, helyben, a kirobbantott fegyveres konfliktusokért pedig azoknak kell viselniük a felelősséget, akik „ezeket a gyalázatos háborúkat elindították”. Hozzátette: a volt gyarmati országokért elsősorban azok a gyarmattartók felelősek, akik országaik meggazdagodását köszönhetik a természeti és egyéb erőforrásaik kisajátításának. Hazánk brüsszeli megítéléséről azt mondta:
Kettősséget tapasztalok. Egyfelől a fősodrat a megnyilvánulásaiban rendre elítéli, sőt sokszor gyalázza Magyarországot. Ugyanakkor érzékelek egyfajta ámulatot és tiszteletet is azért, mert ilyen erőteljesen és következetesen kiállunk az elveink és értékeink mellett, és megvédjük a schengeni külső határt, nem kis erőfeszítések árán.
A magyarországi demokráciát ért bírálatok kapcsán pedig úgy fogalmazott:
Sok nehézséget okoz nekem a demokráciával kapcsolatos bírálatok türelmes végighallgatása akkor, amikor személyesen tapasztaltam meg azt a fajta „demokráciát”, amelynek keretei között a balliberális kormány emberek százait verte véresre és börtönözte be önkényesen 2006 őszén. Érdekes módon akkor nem bírálta a demokráciadeficitet az Európai Unió.
Morvai Krisztina részletesen beszélt a kárpátaljai magyarokat sújtó ukrán oktatási törvényről is. A teljes interjút ITT elolvashatják. A Morvai-interjú kapcsán pedig Bayer Zsolt írt vezércikket a Magyar Időkbe, amelyet IDE kattintva olvashatnak el.
Forrás: Magyar Idők. Vezető kép: MTI/Kallos Bea
Fenyő István
2017-10-27 at 12:15
Jobbik ti már nemis vagytok.
Anna
2017-10-26 at 13:43
Hisztike hálás is lehet Magyarországnak, hiszen nagyon sok jót és nagyon sok pénzt kapott ettől az országtól. Hogy megint helyezkedik, nos, ez az ő igazi énje. Hogy valójában mit tud felmutatni, amit tényleges tett Magyarországért, az vajmi kevés.
Jolánlka
2017-10-26 at 13:05
Az, hogy Krisztina sosem volt – hivatalosan – tagja a Jobbiknak az csak egy dolog.
Erkölcsi alapon – személy szerint sosem képviselnék olyan politikai értéket, amivel nem értek egyet, kvázi ha nem jó nekem a Jobbik, mint párt, akkor nem leszek a jelöltjük, ha elfogadom a jelölésüket, egyet értek az értékrenddel, miért nem lépett be??
Azért nagyon élénken emlékszem még, mikor Krisztina felszántotta, keresztbe ekézte oda -vissza a FIDESZ-t Brüsszelben…
Most, hogy Vona gyakorlatilag lenullázta a Jobbikot, Krisztina is oda nyal, ahonnan pénzt, pozíciót, befolyást esetleg ismét EU parlamenti tagságot remél…én nem dőlök be neki. Semmi szükség erre a nőre a politikában, semmilyen tekintetben.
Leszkóczi Tamás
2017-10-26 at 15:34
Gondolj már bele, Orbán eladta a magyar emberek földjét külföldieknek, Trócsányi igazságügyi miniszter védi a bankokat a bajba jutott devizahitelnek hazudott perben. Ezerszám vették el az emberek ingatlanjait. Orbán behívta a iszlám nagytőkét, multiknak több vissza nem térítendő állami támogatást ad mint Bajnai. És te éljenzel. Az ilyen komcsik, ne is szavazzanak a Jobbikra. Hazaárulókkal nem számít a Jobbik.
olszal
2017-10-26 at 12:18
Csupán az, hogy az EU-miatt nem lehet visszaállítani a határőrséget.
Most is az van, de a rendőrség keretein belül. Épp úgy mint az összes eu-s tagállamban.
És így legalább nem kell még több régi (zöld)ávóst foglalkoztatni, mert anno a határőrségben lettek bújtatva, magas beosztásban, jó fizetésért.
Nekem tök mindegy, hogy minek hívják azt a testületet ami az ország határait védi,az is mindegy,mely szervezet kötelékében szolgálnak.
Viktorral nem kell foglalkozni, mert csak egy gép…programozottan, és önálló gondolkodás nélküli lény(szerű) bérkommentelő.
Leszkóczi Tamás
2017-10-26 at 13:03
Csak azért, mert az Orbán kormány azzal vagánykodik, hogy mennyi rendőr van, és nem csoda hogy Pécsen, Gyöngyösön, Nyíregyházán a cigánytelepen akkora a felfordulás. Megy szerte az országban. Sehol nincs rend, sőt az a probléma, hogy az emberek már meg sem teszik a feljelentést, mert félnek a megtorlástól. Legutóbb Pécs városa volt hír, de nem a közmédiában, vagy a fideszessajtóban, bár nincs nagy különbség. Meszesen tartják terrorban a cigányok az embereket, de ugyanez a helyzet Gyöngyösön a Durandában. Csak most ez nem hír, mert Pintér akkora rendet tett, a hír.
Leszkóczi Tamás
2017-10-26 at 12:06
A Jobbiknak mindig is az volt a politikája, hogy ne az EU-ban vívják meg a csatát. Míg a kormány álandóan támadja álhírekkel a Jobbikot. PL bérunió. Meg sorolhatnám, amikor a Jobbikot támadták az EU-ban rátett még egy lapáttal. Idehaza is mi a Vita? Hogy ne a rendőröket vezényljék ki a határokra, hanem állítsuk vissza a határőrséget. Mi is a problémálya ezzel a Fidesznek?
Aladin
2017-10-26 at 11:49
Egyre jobban tettszik nekem Morvai Krisztina, talpraesett becsületes, ha Vona helyett ö lenne a jobbik elnöke akkor sok gondott okozott volna a Fidesznek. Egy szókimondó nö, szépen inteligensen érthetöen beszél kár, hogy nem Fideszes. Vonát nem lehet Krisztinához hasonlitani, Vona emellett egy bunkó, hiába nem illenek egy párt családba. Dúró Dorárol meg nem is beszélve annyira egy primitiv Vona seggnyaló, hogy Krisztinának még a cipöjét sem puculhassa ki.
KARY
2017-10-26 at 11:24
… Ahogy ti ,Viktor több mint 1000 diák munkabérét lopta el az MSZP-S Czegléditek ,Gyurcsányotok segítségével ,adott hozzá többször több 10milliót.Mindennek az alja vagytok.
Kaktusz
2017-10-26 at 10:23
Szóval szerinted az a baj, hogy a Fidesz integrálja az embereket és nem kirekeszti? És ugyan miért is rasszista?
Ferenc
2017-10-26 at 10:56
Szóval nem aszerint, hogy kik robbantanak fel bennünket és kik nem, vagy, hogy kik gyűlölik a keresztény-zsidó kultúrkört, kik nem? Szívesen ráhazudnád a “származási alapont”, mi, idióta bolsi!?
KARY
2017-10-26 at 11:18
Viktor . Krisztina legalább nem országot szétlopó ,szétqúró ,széthazudó és népbe lövető bűnöző mint ti balliberálisok ahogy ,mint 1956-ban úgy 2006-ban is a népbe lövettetek.TE KOMMUNISTA-FASISZTA VAGY.
Kaktusz
2017-10-26 at 12:10
Nálad a pont Feri.
Zsuzsanna
2017-10-26 at 11:22
Viktor! Én azt látom, hogy a brüsszeli bürokraták az én alapvető jogaimat nyirbálják, amikor rám erőszakolják idegen emberek befogadását.
A rasszizmust pedig hagyjuk már végre. Mióta rasszizmus az, ha nem szeretjük az erőszakos és barbár népséget? Mióta emberi jog, hogy határokon átgázolva, erőszakosan követelünk idegen országban magunknak ellátást (nem munkát)? Ki hivatkozik folyton arra, hogy a bőrszíne, származásra miatt nem szeretik? Még csak véletlenül sem azt hangoztatja, hogy analfabéta vagyok és erőszakos, ezért nem kellek sehová? Az ingyen élés, lehúzás, nem emberi jog!
Ferenc
2017-10-26 at 13:06
És mi van, bolsijózsi, ha “az erőszakos és barbár nép” a viselkedésével már számtalanszor bizonyította, hogy tényleg az!? Nálatok még akkor is “rasszizmus”? Véletlen se a valóság?
KARY
2017-10-26 at 13:52
Viktor ,Te az elmúlt napokban védted a nőket közösülésre kényszerítő ,volt ,de még ma is balosan liberális SZDSZ-ES Martontotokat. A gyermekeiddel és a feleségeddel tette volna ezt ,szabadon mint a jómadár ,meg nézném a pofádat. Martonotok már elnézést is kért, politikátokra is ez a jellemtelen balosan liberalizmusotok a jellemző.
kakadu
2017-10-26 at 14:33
Menjél ki Németországba, Franciaországba, de főleg Svédországba, az általad “menekülteknek” nevezett erőszakos bevándorlók megismerése végett és utána próbáld osztani az észt! De legjobb lenne ha összeköltöznél velük valamelyik EU- s Ny- európai tagállamban.
Juliusz48
2017-10-26 at 21:18
Tisztelt Viktor! Az alapvető meglátási hiba, hogy mindent a rasszizmus alá szeretne betuszkolni. Padig amikor valaki az adatait titkolva, a nemzetközi jogot lábbal tiporva, szeretne bármely ország területére lépni, akkor elvárható, hogy azt az adott ország engedélyével azonosító okmányai bemutatásával a kijelölt átkelőhelyen tegye. Egy támadó hadseregnek, vagy az “erőszakos barbár” népnek, természetesen nem kell, hogy betartsa a nemzetközi jogot, viszont az ilyen határátlépőkre csak a liberális jogrendszert alkalmazó Európéban nem lőnek. Mi magyarok megtaláltuk a módját, hogy vér nélkül tartsuk távol a jogellenes belépőket, mint ahogy a kiinduló országaikba mi sem léphetünk be vízum és útlevél nélkül. Viszont ha az erőszakos határátlépők a törvényes utat választanák, akkor azon kívül, hogy az embercsempészek nem keresnének rajtuk egy fillért sem, azért a pénzért az általuk választott ország valamelyik repterén, a sáskajárást elkerülve kényelmesen érkezhetnének. Bizonyára van okuk a nehezebb utat választani, és eltitkolni személyes adataikat, viszont ezzel önként vállalták az átgázolt országok nemzeteinek elutasítását. Ha ez rasszizmus akkor a nemzetközi jogrend is rasszista de érvényben van. Önnek módjában van hazánkban is törvényesen segíteni a belépésüket, úgy hívják meghívólevél. Persze ebben az esetben Önnek kell gondoskodni az elhelyezésükről és büntetőjogi felelősséget vállalni cselekedeteikért. És ez ellen, az Ön által “rasszistának” nevezett egyik hozzászóló sem fog tiltakozni, még akkor sem, amikor neki ez nem tetszene igazán.
Kaktusz
2017-10-26 at 10:21
Morvai az egyetlen hiteles képviselője a Jobbiknak. Az összes párttársa mehetne a darálóba, mert együtt sem érnek fel Morvaihoz. Minden tiszteletem az övé!
Rasalmatai Sándor
2017-10-26 at 09:59
A fides elcserélte Navracsicsot Morvaira a jobbikkal.
Szerintem rossz üzletet kötött.
khm
2017-10-26 at 13:33
Mit akarsz itt plebs? Nem elég a faszbuk?
khm
2017-10-26 at 13:34
Ja?
Nem szívesen látjuk itt a magadfajtát!