Nehezen tudják kiszolgálni a webáruházak a megnövekedett keresletet a munkaerőhiány miatt, a probléma a teljes e-kereskedelmet visszafogja – írta szerdai számában a Világgazdaság.
A magyarországi e-kereskedelem tavalyi forgalma 909 milliárd forint volt, az előző évhez képest 45 százalékos növekedés részben a koronavírus-járvány okozta körülményeknek tudható be, viszont pont ez a robbanásszerű növekedés idézte elő az ágazat legnagyobb problémáját, a munkaerőhiányt. Gál Kristóf, a Klikkmarketing alapítója a Világgazdaságnak elmondta: több olyan cég is van, amelynek vissza kell fognia a marketingjét, mert egyszerűen nem tudja kiszolgálni a keresletet. Ez egyértelműen azzal magyarázható, hogy nincs elég alkalmazott a vállalkozásban. A probléma a webshopok 30–40 százalékát érinti. A szakember szerint a cégek jobb munkaszervezéssel, illetve a hatékonyság javításával kezelhetik a helyzetet. Arra is rámutatott, hogy mivel a munkaerő drágul, sokkal fontosabbá vált megőrizni a legjobb embereket. Ahol jó munkakörülményeket és fizetést tudnak biztosítani, ott most is képesek képzett szakembereket felvenni a céghez.
Forrás: MTI; Fotó: képernyőfelvétel
Albert heim
2021-08-13 at 04:50
Kedves Naprózsa .Kínából ,Angliából ,Németországból, Hollandiából rendeltem webshoppokból míg külföldön éltem ,majd 2 éve nyugdíjasként itthonról és soha nem találkoztam ilyenekkel amit irt !Mindig megkaptam amit ELÖRE fizetek !Vodafontól előre fizetve mobilt rendeltem ,a sofőrtől ellopták a telefont ,ennek ellenére a Voda visszautalta a pénzemet ,igaz 6 hét múlva !
Naprózsa
2021-08-11 at 18:11
Nem hinném. Sztem pont fordítva van. Ahol nem kell a vevőt kísérgetni, árut polcokra pakolni, pénztárnál, pultnál állni, ott kevesebb ember kell a boltba.
Szerintem inkább a tőkehiány a gond. Sok weblapon ott az ínycsiklandó termék képe, adatai, alatta meg az “előrendelhető” vagy a nincs készleten, vagy a kérjen értesítést felirat. Sokszor még az sem, hanem egy bő szállítási határidő, amitől meg a vevő kedve megy el.
A legrosszabb meg az, aki csak papíron rendelkezik áruval, minden szépet és jót elmond magáról, aztán csak akkor kezdi beszerezni a kért terméket, ha van vevő rá, aztán napokig sőt hetekig lapul mint kaki a fűben, küld mindenféle “csomagolás alatt” üzeneteket, végül vagy elküldi, vagy sem.