Több tíz kilométeres kamionsor torlódott fel mára a záhonyi határátkelőre vezető 4-es főúton. Ezért még Kisvárda előtt leterelik a rendőrök a járműveket a 4-es főútról. Mindez a lengyel–ukrán határblokád következménye, ami ma átcsapott Szlovákiára. Az Ukrajnába tartó kamionok így kénytelen Magyarország felé kerülni, itt azonban szűk a záhonyi átkelő kapacitása. A blokád az Európai Unió elhibázott döntésének köszönhető, amely alapján az ukrán fuvarozók egy sor mentességet kaptak.
Dagad a botrány az Európai Unió újabb elhibázott döntése nyomán. A szlovák kamionosok szövetsége, az UNAS csatlakozott a lengyel fuvarozókhoz, akik harmadik hete blokkolják a forgalmat az ukrán–lengyel határon azért, mert a háború után az uniós piacra beengedett ukrán fuvarozók rontják az üzletüket. A szlovák kamionosok érdekképviseleti szervezete ma blokád alá vették az egyetlen, kamionok által is járható ukrán–szlovák határátkelőt.
Mindeközben mintegy 3000 kamion várakozik a lengyel–ukrán határ ukrán oldalán a legnagyobb átkelőt elzáró lengyel kamionsofőrök blokádja miatt. A lengyel fuvarozók a háború után eltörölt határellenőrzés, a beléptetési korlátok és licenszrendszer visszaállítását, az áraikat letörő ukrán szállítmányozási cégek uniós működésének korlátozását követelik immár harmadik hete.
Az ukrán álláspont szerint a lengyel fuvarozók követelései irreálisak, míg a blokád akadályozza a humanitárius és katonai segélyek bejutását Ukrajnába – közölte a Euronews. Az ukrán média a blokádot szervező lengyel aktivistákat Oroszországhoz kötő szálakról ír. Ráadásul az egyhetesre nőtt várakozási idő és az elégtelen infrastruktúra miatt két ukrán sofőr meg is halt a dugóban.
Közben a Szlovákiai Fuvarozók Uniója (UNAS) az elnökség döntése értelmében ma 15 órától ismét lezárta a Felsőnémeti–Ungvár határátkelőt. Az Új Szó beszámolója szerint az UNAS azt a megállapodást bírálja, amely révén az Európai Unió mentesítette az ukrán fuvarozókat a fuvarozási engedély szükségessége alól. A közúti fuvarozók szerint az EU és Ukrajna között köttetett megállapodás eltorzította a Szlovákia és Ukrajna közötti kereskedelem és szállítás arányosságát.
A szlovákiai blokád hatása szinte azonnal érezhető volt Magyarországon is. Villámgyorsan feltorlódtak a 4-es főúton Záhonyon át kifelé tartó, a blokádokat elkerülő kamionok. A magyar rendőrség kénytelen volt leterelni a forgalmat a főútról Kisvárda előtt.
A rendőrség teljes kapacitással működteti a záhonyi határátkelőhelyet, de a várakozási idő ennek ellenére is több órás
– közölte az ORFK.
Azért, hogy a közlekedés biztonságára is veszélyt jelentő állapot mérséklődjön, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Rendőr-főkapitányság munkatársai a főúton várakozó teherautókat Kisvárdánál a 4-es számú főútról a 4145-ös útra terelik. A kamionok a főútra szakaszosan, rendőri irányítás mellett, Tiszabezdédnél térhetnek vissza.
Kiemelt kép: Kilométeres sorban várakoznak a kamionok a határblokád hatásai miatt Záhony felé (Forrás: police.hu)
polizza
2023-12-02 at 11:12
Emlékszem még, hogy mit okítottak az EU-ról még akkor, amikor hosszú aktív várakozási évek után még mindig nem vettek fel. Hogy van az EU és vannak a un.,,harmadik országok”, amik nem EU és nem járnak nekik a kedvezmények. Semmilyen szempontból.
Azután – ha jól emlékszem – már tagok voltunk, de a szabad munkavállalás a régi tagországokban még egy ideig nem illette meg az újak állampolgárait.
Még az is cirkuszos volt, hogy magyar egyetemista elmehessen a csizmaországba gyakornoknak.
Nagyon érdeke lehet egyes eu-s vezető körökhöz közelálló köröknek ez az Ukrajnával kivételezés.
Más: csak a tiszta vizet a fejekbe érdekében.
A fuvarozó és a szállítmányozó kifejezések nem rokonértelmű szavak, amiket váltva használhat az írója, mondója, annak érdekében, hogy a szövege ne legyen egyhangú, unalmas.
Ezek bizony más-más fogalmakat jelölnek.
A fuvarozó lehet – áruvarozó vagy személyfuvarozó, Lehet:belföldi vagy nemzetközi,
lehet szárazföldi:közúti,vasúti,(cső-ugye csak árunál), lehet vízi:tengeri,folyami,tavi, és lehet:légi
A fuvarozó fuvareszközével megbízás alapján, megállapodott fuvardíj ellenében eljuttatja az árut/személyt egyik pontról a másikra.
Végezhet kiegészítő tevékenységeket is, de alapvetően fuvarozó, akinek a fuvareszköze van. A fuvarozott dologért speciális felelősséggel tartozik.
A szállítmányozóra nem az a jellemző, hogy az árutovábbításhoz szükséges eszközökkel rendelkezik,
bár rendelkezhet azokkal is, pl. raktárak, árumozgató eszközök, de lehetnek fuvareszközök is. Lehetnek az ő tulajdonában, de pl bérlőjükként is rendelkezhet velük. Alapvetően azonban a tudását és kapcsolatait bocsátja a megbízói rendelkezésére, és a megbízások alapján gondoskodik, megszervezi a megbízásokban szereplő küldemények eljuttatását egyik pontról a másikra. Ehhez igénybe veszi a klf fuvarozók szolgáltatásait is, és esetleges saját eszközeit is használja hozzá, mindig a feladat elvégzése érdekében és megbízói érdekeit szem előtt tartva. Ezért a tevékenységéért díjazást kap. Az elszámolás a megbízójával megállapodás szerint történik.
Az elvállalt megbízás teljesítéséért a jog által megállapított felelősséggel tartozik.
Tehát: fuvarozó és szállítmányozó két külön dolog.
A határon a blokádot a fuvarozók csinálják.
Jelen esetben közúti fuvarozók. Amik lehetnek az egy db 1 tonnás furgonnal rendelkező, azt a cégtulajdonos által saját maga vezető cégek és lehetnek a hatalmas, akár több ezer ,,komplett kamionnal”(azaz 24 tonna teherbírású nyerges vagy pótos szerelvénnyel) rendelkező fuvarozó cégek, akkor is, ha valamelyik globális szállítmányozó szerepel rajtuk.
És az a bizonyos 1 db 1 tonnás tulajdonos cég akkor sem válik szállítmányozó céggé, ha netán az az 1 db eszköze szervizben van és azért a cég az aznapra elvállalt feladatával továbbmegbíz egy másik hasonló kaliberű fuvarozót.
Régen, még 90 előtt ezekre a klf tevékenységekre érvényes engedélyeket adtak ki, és csak az végezhette, akinek volt arra engedélye, mert bizonyította hozzáértését.
Igyekeztem közérthetőn és leszűkítve megfogalmazni a különbséget, ami évtizedek óta sérti a fülemet főleg a sajtóban, mert az újságírók igazán utánanézhetnének annak, amiről beszélnek/írnak.
dr. Kolompár Genitália
2023-12-02 at 09:58
Mi lett az eddig behozott ukrán búza sorsa? Kinek a raktárába érkezett? Melyik cég vásárolta fel? Melyik cég süt belőle kenyeret éd eteti meg velünk? Melyik cég csomagolja az ukrán búzából készült lisztet, és milyen márkanéven? Az agrár és az egészségügyért is felelős mimiszter él szabadon van,vagy már fogdában? Esertleg le lettek váltva? Hajrá Magyarország és hajrá magyarok? Igen? A milelőbbi megdöglésünknek hajrá, vagy a további hülyítésünknek?
Lacus
2023-12-02 at 09:36
Szégyen és gyalázat, felénk senki nem állja útjukat! Ide jöhetnek az Ukrán földön termelt génmódosított mérgező anyagokat tartalmazott amerikai gabona? Mert, hogy ezt esszük a mai napig arról egy gabonaértékesítéssel foglalkozó megsúgta, méghozzá akkor éppen a lengyeleken keresztül beérkezve. Most jön direktbe…
bressa
2023-12-02 at 09:29
Nekünk is zárni kellene!
dr. Kolompár Genitália
2023-12-02 at 08:31
Akkor mi vagyunk az EU hűlyéi, hogy beengedjük az ukrán kamionokat? Mióta uniós tag Ukrajna, hogy hazai célfuvar hiányában is átengedik őket vízum nélkül?
Ja, vagy a kamion rakományok is ott landolnak, ahol a vasúti rakományok? Mert szereti ám a magyar gyomor – de főleg a gyomorrák – az ukrán rovarírtós és aflatoxinos gabonát!
khm
2023-12-02 at 06:37
Ezek az úniós kedvezmények erősen emlékeztetnek a városi párttitkár fiacskájára,akivel egy suliba jártam.
MINDEN KEDVEZMÉNY piszkálta a csőrünket,mert nekünk nem járt,ami annak alanyiból. Nem is volt ezért közkedvelt.
Az únió,ugyanezt teszi u-krainával,és sikeresen megutáltatja a szomszédos országokkal ezt az amúgy nem túl eminens,viszont pénzeltüntetésben igen jártas csapatot.
Kiss Robert
2023-12-02 at 06:17
Az eu gyakorlatilag megszűnt azóta, hogy a soros-hálózat betette oda a lábát. Ez a terrorbrigád uralja mára az eu, ukrajna és az usa vezetését. Bennünket itt európában pedig láthatóan úgy érint a dolog, hogy a tulajdonképpeni döntések és a háborúra való válaszok az eu számára ukrajnából érkeznek. Egyértelműen az arctalan óriásmultik ukrajnai haszna az egyértelműen védendő szent tehén, a brüsszeli központ feladata, mint minden szovjet tagállamnak annak idején csak a bólogatás lehet. Ezért fog ez az állapot az óriások érdekének megfelelően változatlan maradni.
UKRÁN BÉKÉRŐL ÍGY AZTÁN SZÓ SEM LEHET. A HASZON MINDENEK FELETT☠️☠️☠️⛔⛔⛔
Pepe
2023-12-02 at 04:00
Újabb bizonyíték arra, hogy velejéig rohadt, korrupt gazemberek kezére került az EU.
Ezek a genetikai hulladék EU-s vezetők mindent megtesznek azért, hogy megsemmisítsék Európát.
Blokádokat Ukrajna összes határára!
A Nagy Testvér figyel téged
2023-12-02 at 02:48
Megnyitni az Beregsurány-Asztély, és Tiszabecs-Tiszaújlak, esetleg a Barabás-Mezőkaszonyi határátkelőket a kamionforgalom előtt, mert Záhonynál csak egyre több lesz a kamion! De egyszerűbb lezárni nálunk is a határt!
Theo
2023-12-02 at 01:35
Igazuk van a blokadoloknak, mire van akkor az Unió?
Azt viszont nem értem, hogy mibe halt bele az a két kamionos.
Bukohill
2023-12-02 at 01:05
Múlt havi hír, hogy a tótok is beálltak a lengyelek mellé.
https://oroszhirek.hu/penteken-a-fuvarozok-lezarjak-a-szlovak-ukran-hatart-felsonemetinel/
Megint csak kullogunk az események után.
Orientál
2023-12-02 at 00:04
,, … az egyhetesre nőtt várakozási idő és az elégtelen infrastruktúra miatt két ukrán sofőr meg is halt a dugóban. … ” – Hát ez is az ukrán színvonaltalanságot jelzi. Nem szabad Ukrajnát beengedni az EU-ba tagnak.
Jácint
2023-12-01 at 22:32
Hogy lehetnek ikrán kamionsofőrök az utakon???
Nem mindegyiknek a fronton lenne a helye???
Erre megengedik a frontszolgálat alóli kibújást, de a 16-18 éves diákokat meg már fogdossák összefelé!!!!
Felégetni ukrajnát a francba!!!!
sorry
2023-12-01 at 22:19
Nem sokáig fognak erre fele járni. Úgy érzem a magyar kamionosok már edzenek egy határzárra. A mieink is elég tökös fickók, ha az érdekeikről van szó.
János
2023-12-01 at 21:57
Példát kell venni a lengyelektől❗
Ebből a szempontbó.
2 ÉNAKI
2023-12-01 at 20:33
A blokàd jogos.Ukrajna nem EU tag,mégis miért és mi jogon kaptak az ukran kamionosok kiváltságokat. Ezen kiváltság az EU s tagállamokat illetné meg. Nem volt elég az eddigi esztelen támogatás a javukra,mindezt a tagállamoktól vették el.