Íme, hát ismét eljött: a Szent Büszkeség Hava. Bár a Budapest Pride felvonulás idén július 15-én lesz, a nagyvilág már most ünnepel: egész júliust Pride-hónapnak nyilvánították. Hogy pontosan kik, azt nem tudjuk, de sikerült elérni, hogy egy hónapra szivárványba öltöztetnek mindent. Az irodákat, a nagykövetségeket, az amerikai rendőrőrsöket, és persze a multicégek logóit.
Utóbbit is megszoktuk már: a jóemberkedésben máskor is jeleskedő nagyvállalatok ilyenkor ezzel fejezik ki szolidaritásukat az elnyomott LMBTQAI+ (azt hiszem, most épp így kell írni) kisebbségek felé. Persze nem ott, ahol valóban el vannak nyomva (és akár a tetőről is ledobálják őket), az iszlám világban. A Közel-Keleten ugyanezeknek a cégeknek így néznek ki a logói:
Az üzlet az mégiscsak üzlet. A jóemberkedés hirtelen kevésbé lesz fontos, ha árt az eladásoknak. Vannak cégek, szervezetek, amelyek néhány nap után szép csendben vissza is cserélték az eredeti logót a közösségimédia-oldalaikon:
Úgy látszik, észrevették, hogy fordul az inga, az embereknek (már Amerikában is!) kezd elegük lenni. Ezektől a cégektől azt várjuk, hogy jó termékeket, szolgáltatásokat kapjunk tőlük, nem pedig ideológiai kiképzést. Épp ideje volt, hogy belássák ők is. A Politikai Hobbista egyik friss adásában be is mutattuk, hogy mennyire sikeres a bojkott két olyan cég, a Bud Light sört (is) gyártó Anheuser-Busch és a Target nagyáruház ellen, amelyek a legdurvábban próbálták letolni az LMBTQAI+ propagandát a vásárlóik torkán. Utóbbi különösen túltolta azzal, hogy a gyerekeket célozta meg.
De ezzel még nincs vége, és látnunk kell, micsoda aljas módon megy továbbra is rá a gyerekekre a b-lobbi. Mert az, hogy felnőtt emberek mit csinálnak, hogyan és kivel élnek szexuális életet, az az ő dolguk, senkit nem érdekel. Persze ettől még az arcunkba tolják, ami roppant bosszantó, de a vörös vonalat akkor lépik át, amikor a gyerekeket hálózzák be. Íme, egy csokorra való az idei „kínálatból”:
Washington DC-ben, az Egyesült Államok fővárosában az állami könyvtárhálózat Pride-felvonulást rendez 18 éven aluli gyerekek számára.
A szórólapon a szokásos bullshit a diverzitásról és a befogadásról, arról, hogy egyre több gyerek egyre fiatalabb korban comingoutol, meg hogy az egész rendezvény nemcsak azoknak a családoknak szól, ahol már van LMBTQ-stb. gyerek, hanem minden családnak, hogy fejezzék ki a támogatásukat. Vagyis: ahol még van normális gyerek, azt gyorsan melegítsük, gendereljük, valamit csináljunk vele… A Los Angelesi Egyesített Tankerület, amely az USA-ban a második legnagyobb, 500 ezer tanulóval, útmutatást és interaktív eszközöket készített a tanároknak és a gyerekeknek, hogy minél jobbam ünepelhessék ők is a Pride-hónapot. LMBTQ-ikonokat ábrázoló kifestőkönyvet, a támogatásukat kifejező kártyákat és LMTBQ-bingótáblákat osztanak ki nekik. És persze a szervezet honlapja is rögtön a Szent Pride Hónapjáról szól.
A kaliforniai Disneylandben, a Bibbidi Bobbidi Butikban a lányoknak lehetőségük van kedvenc Disney-hercegnőjük bőrébe bújni, de legalábbis magukra ölteni a ruhájukat és a sminkjüket. Na, vajon ki kalauzolja őket ebben, ki öltözteti és sminkeli őket, a Jó Tündér jelmezében? Egy Nick nevű bajszos férfi. De nemcsak Disneylandben kapnak a gyerekek érzékenyítést, hanem a konkurens Six Flags is beállt a sorba: texasi vidámparkjukban pénteken és szombaton egész júniusban családbarát drag queen, azaz transzvesztita show-kat tartanak.
Szintén a Pride-hónap alkalmából a népszerű rajzfilmsorozat, a Peppa malac ismét kiposztolta a TikTok csatornájára azt a tavaly szeptemberi epizódot, amelyben Penny-t, a jegesmedvét a konyhában spagettivel eteti a két anyukája.
A Peppa Pig rajzfilmek 4 és 6 éves közötti gyerekeknek készülnek… De még ennél is van lejjebb. Életkorban is. A Szezám utca elsődleges célközönsége a 2–5 évesek. Amikor a szexualitásnak semmilyen formában nem szabadna a beszélgetések részének lennie. De az Ariana Debose színésznő, aki az ABC-fetisiszták (LMBTQAI+stb) közül a Q betűt testesíti meg, azaz „queer” (bármit is jelentsen ez, azonkívül, hogy furcsa) és Elmo, a sorozat egyik klasszikus sztárja közös videóban és Twitter-posztban hívják fel a gyerekek figyelmét a Pride-hónapra.
Persze mindezt szokás szerint aljas, sunyi módon, álszent dumával teszik:
A Pride-nap során ünnepeljük a diverzitást és az egységet, és terjesszük a szeretetet és az elfogadást. Együtt mindenki számára kedvesebb hellyé tehetjük a világot.
Persze, ez nagyon szép, a gyerekek tényleg szeressék egymást, legyenek kedvesek mindenkihez. De ehhez miért a szexualitásról – bármilyen szexualitásról – beszélni nekik? Persze, a kérdés költői. A fenti felsorolás pedig csak néhány eset a sok közül. Nem kiragadott, elszigetelt esetek, amit ilyenkor az apologéták vagy a fejüket a homokba dugók szoktak mondani. Ezek full mainstream sztorik, egy teljesen általánosan átvett, lehengerlően promotált narratíva részeként. Mert tényleg a gyerekeket akarják. Aki ezt nem veszi észre, ártalmatlan bolondságnak tartja, azt mantrázza, hogy ez hozzánk úgysem jön be, stb., az nemcsak naiv, vagy hülye, hanem gyerekek megrontásában cinkos és bűnös.
Vezető kép: életkép egy gyermek Pride-ról. Fotó: Twitter
Facebook
Twitter
YouTube
RSS