Pesti Srácok

Súlyos veszélyek fenyegetik azokat a tízéves influenszereket, akik öregedésgátló krémeket reklámoznak – Libz of TikTok

null

Egy 13 éves amerikai kislány négy napig feküdt infúzióra kötve a kórházban, miközben az orvosok azért küzdöttek, hogy ne veszítse el a látását. A kislány azzal sodorta veszélybe a látását, hogy kipróbált egy olyan bőrápoló kezelést, amelyet egy tinédzser influenszer reklámozott a TikTokon – írja a Daily Mail.

Amelia Gregory esete egyáltalán nem elszigetelt eset. Szakértők a hasonló balesetek aggasztó növekedéséről számolnak be, mivel a fiatalok egyre gyakrabban néznek a közösségi médiában oktatóanyagokat a bőrhámlasztástól a házi készítésű hidratálókig és maszkokig, amelyek egy részét már tízéves gyerekek reklámozzák a TikTokon.

Kik azok a „skinfluencerek”?

Skinfluencernek azokat az internetes tartalomgyártókat hívjuk, akik arcápolási tanácsokat, termékajánlókat készítenek. Náluk – jobb esetben – a magánélet egyáltalán vagy alig jelenik meg az oldalukon, ezzel szemben viszont számtalan termékkel és általában hasznos tippekkel találkozhatunk a platformjaikon. A skinfluencerség nem feltétlenül egy könnyű terep, ugyanis nagyon tájékozottnak és sok esetben képzettnek kell lenni ahhoz, hogy a követők megbízzanak az adott tartalomgyártó tanácsaiban, módszereiben – éppen ezért is fontos, hogy körültekintően válasszuk ki azt az adott infleunszert, aki számunkra a legjobb tippeket tudja adni. Alapvetően egyébként a skinfleuncerek nagyon hasznosak is tudnak lenni, de ahogy a közösségi médiában minden, ez az iparág is túlságosan szétterjedt, és már olyanokhoz is eljut, akiknek még nem lenne szükség rájuk. Sokan már a pubertáskor előtt próbálgatják a pattanások elleni szereket, 18 éves kor alatt használják az öregedésgátló termékeket, és ami a legrosszabb, hogy még terjesztik is őket. Ez pedig – a fenti példából is látva – nagy veszélyeket rejthet magában.

PestiSracok facebook image

A tízéves influenszerek, akik a bőröregedés ellen „küzdenek”

Amelia történetéhez visszatérve: miután a 13 éves kiskamasz megnézett egy bőrápolásról szóló videót, kipróbált egy készítményt a bőrén, abban a hitben, hogy az majd öregedésgátló hatást fejt ki, és „ragyogóvá” varázsolja a bőrét. A készítményhez szükséges néhány termék azonban retinolt tartalmazott, amelyet gyakran használnak a ráncok csökkentésére, és amelyet például terhes nőknek és szoptatós anyának sem ajánlanak, főként nem 13 éves gyermekeknek. Míg ez az összetevő fokozza a bőrsejtek termelődését, fiatalabb, érzékenyebb bőrön alkalmazva égést, bőrpírt, hámlást és “levedlést” is okozhat.

– emlékszik vissza a kislány édesanyja. Mint kiedrült, Amelia követte egy fiatal „skinfluencer” instrukcióit, aki bemutatta a követőinek, hogy hogyan készítsenek „maszkot” retinol krémmel, egy másik retinolos termékkel és egy gyengén savas termékkel, amelyet az idősebb nők gyakran használnak a bőr ragyogásához és hámlasztásához. A lánynál néhány nap alatt bakteriális fertőzés alakult ki a bőr alatti szövetekben, amely a szemébe is eljutott. Az orvosok arra is figyelmeztették a szülőket, hogy a fertőzés miatt lányuk a látását is elveszítheti.

Az alfa generáció teljesen elszabadult a TikTokon

Az amerikai orvosok felhívták rá a figyelmet, hogy egyre több ehhez hasonló esetet látnak, különösen az úgynevezett alfa generációban, vagyis a 2010 óta születetteknél. A bőrápoló és szépségápolási termékek feltörekvő piacát képviselik, és a digitális média világában felnőve a fiatal szépségápolási influenszerek lelkes követőivé váltak, akiknek óriási a vonzerejük. A 11 éves Penelope Disick és a 10 éves North West – mindketten a híres Kardashian család tagjai – több millió követővel rendelkeznek szépségápolási és bőrápoló TikTok-videóik miatt is.

A közösségi média híres ikreinek, a hétéves oklahomai Havennek és Kotinak pedig 4,8 millió követője van a TikTokon, ahol „készülj velünk” videókat osztanak meg a legújabb bőrápoló bevásárlókörútjuk során vásárolt termékekkel együtt.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Adrea + Koti + Haven (@garzacrew) által megosztott bejegyzés

Ez a tendencia azonban aggályokat vet fel olyan szakértők körében, mint Dr. Derrick Phillips bőrgyógyász tanácsadó és a British Skin Foundation szóvivője.

– mondja, hozzátéve, hogy a bőrápoló termékek, például a retinol, a hámlasztók és a savak összekeverése – ahogy például Amelia is tette – különösen kockázatos.

– mondja Dr. Phillips, aki azt is hozzáteszi, hogy együtt használva ezek lényegében enyhe kémiai égést okozhatnak, valamint száraz, vörös vagy sötét pigmentált, irritált és érzékeny bőrt eredményezhetnek.

Hasonló elvetemült trendnek számít többek között a fényvédő krém egyenetlen felvitele a „kontúrhatás létrehozása érdekében”, vagyis amikor a fényvédő nélküli területek kipirosodnak vagy lebarnulnak, létrehozva ezzel a „kontúrt”, hogy az arc karcsúbbnak tűnjön. Ez azonban veszélyezteti a bőrt az UV-sugarak káros hatásaival szemben, beleértve azokat a károsodásokat is, amelyek bőrrákhoz vezethetnek.

A szakemberek határozottan azt tanácsolják a szülőknek, hogy ne engedjék, hogy a gyermekeik kövessék a közösségi médiában megjelenő bőrápolási tanácsokat, és ne feledjék, hogy a tinédzserek bőrének általában nincs szüksége erős, hámlasztó és egyéb kémiai hatású krémekre, szérumokra.

Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.