Csaknem 12 ezer diploma ragadt bent az egyetemeken és főiskolákon 2016-ban azért, mert hiányzott az oklevél kiadásához szükséges nyelvvizsga – írja hétfői számában a Magyar Hírlap az Oktatási Hivataltól kapott tájékoztatásra hivatkozva.
Tavaly 11 708-an voltak azok, akik a bizonyítvány hiányában nem jutottak hozzá az oklevelükhöz. Ez jóval magasabb a korábbi években tapasztaltnál: 2015-ben ez a szám 9354, egy évvel korábban 8500 volt – olvasható az újságban.
A lapnak a Nyelviskolák Szakmai Egyesületének alelnöke azt mondta: hasznos lenne, ha a kormány újraindítaná a Diplomamentő programot. Salusinszky András szerint megoldást jelenthetne a nyelvtanítás megreformálása a közoktatásban, aminek érdekében a kormány ősszel reprezentatív kutatásba kezd. Megjegyezte, nem elhanyagolható szempont az sem, hogy az egyetemi hallgatók tökéletesen tisztában vannak azzal, hogy felsőfokú tanulmányaik végére kell a nyelvvizsga, sokan mégsem tesznek érte semmit.
MTI
Karel Stromph
2017-07-18 at 10:46
Nyelvtanulás – beszélö és író nivón nem egyetemi szaknak kell lennie, hanem a gimnáziumi. És az egész gimnázium folyamán, tehát évekig. Hollandiában az én idömben a holland mellett, angol, francia és német, a humán osztályon ehez hozzájòtt a latin és az ó-görög, volt kötelezö. Az éretséginél (ha sikerelült) mindenki elég jól beszéli ezeket a nyelveket. Manapság csak az elsö osztályban kötelezö (mindhárom). Angol azután is, de másik kettöböl kell az egyiket választani. Így minden diák mögött áll a garancia, hogy ismeri a nyelveket. Nem kell külön vizsga, az egyetemen. A legtöbb egyetemi szakot Hollandiában ANGOLUL adják (régen nemetül). Ez valószínü praktikus okokból ered: abból, hogy 150 évvel ezelött a diákok száma olya alacsony volt, hogy nem volt kiadó holland nyelven (drága) szakkonyveket publikálni.
Feri Tekeri
2017-07-18 at 09:54
talán dupla ösztökélő-díj és + 6 szemeszter betoldása valamelyest csökkentené a gondokat
ian shaw
2017-07-17 at 17:47
Egyes pályákon,mint pl a mérnököknél és az orvosoknál szükséges a nyelvtanulás, mert enélkül nem lehet a nemzetközi kutatási eredményekkel lépést tartani.