Pesti Srácok

Siklósi Beatrix a PS-nek: egy fontos mérföldkő volt a Jónak lenni jó! történetében, amikor Ferenc pápa is csatlakozott az akcióhoz

null

Több mint 280 millió forint gyűlt össze a közmédia Jónak lenni jó! idei akciójában. A bevételét teljes egészében a Semmelweis Egyetem kapja. Egy fejlesztőközpontot hoznak létre, amely a koraszülött gyermekek ellátását segíti majd. A 13-600-as adományvonal még az év végéig él. Siklósi Beatrix a jótékonysági akció projektvezetője, a Kossuth Rádió csatornaigazgatója lapunknak elmondta, rendkívül lélekemelő számára, hogy a mozgalmat nemzetközivé tudták szélesíteni.

Még egy hete vasárnap is egésznap érkeztek a felajánlások és a licitek. Megállás nélkül csörögtek a telefonok a Jónak lenni jó! telefonközpontjában. A hívásokat a közmédia munkatársai fogadták, de

A 13-600-as adománygyűjtő vonal hívásával 500 forinttal lehetett támogatni az akciót. Az egy hónapja tartó gyűjtés alatt és a műsorfolyamban

PestiSracok facebook image
Papp Dániel, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelõ Alap (MTVA) vezérigazgatója, Siklósi Beatrix, a program projektvezetõje, Merkely Béla rektor, Altorjai Anita, a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatója és Szabó Attila, a Semmelweis Egyetem Gyermekgyógyászati Klinikájának igazgatója (b-j) a közmédia Jónak lenni jó! jótékonysági kampányát bejelentõ sajtótájékoztatón a Semmelweis Egyetemen 2023. október 16-án. Az egyetem alapítványán keresztül a koraszülött és a veleszületett fejlõdési rendellenességgel élõ gyermekeket segítõ Semmelweis Fejlõdéstámogató Központ komplex fejlesztésére gyûjti idén az adományokat a közmédia. MTI/Kovács Attila

Emellett számtalan egyéni falajánlás gyarapította a jótékonysági akciót. Családok, idősek és olyan szülők is ajánlottak fel kisebb-nagyobb összegeket, akinek gyermeke korábban jött világra. Egy nagy magyar orvosi eszközöket gyártó cég 20 millió forintot ajánlott fel. A páratlan összefogás eredményeként több, mint 280 millió forint gyűlt össze.

- fogalmazott Siklósi Beatrix. A csatornaigazgató hangsúlyozta, hogy a sikert ő nem feltétlenül csak a forintok számában méri. Hanem abban, hogy mennyire tudják valóban úgy aktivizálni az embereket, hogy érezzék azt, hogy tényleg jobbá tudnak válni ezáltal. Hozzátette:

Siklósi Beatrix elmondta, nagy megtiszteltetés volt, hogy Novák Katalin köztársasági elnök is bekapcsolódott az akcióba. Az igazgató szerint ezáltal még nagyobb társadalmi elfogadottságot is éreznek a Jónak lenni jó! kampány mögött.

Siklósi Beatrix felidézte, hogy amikor elkezdték korábban Böjte Csaba testvér alapítványát, a Dévai Szent Ferenc Alapítványt támogatni, akkor látta meg először, hogy milyen az, amikor egy ország összefog.

- fogalmazott. A Jónak lenni jó! kampányra minden évben számíthatnak a rászorulók, még a legválságosabb időkben, a Covid alatt is gyűjtést szervezett a közmédia. Ez nem lesz másként a jövőben sem. Papp Dániel, az MTVA vezérigazgatója úgy fogalmazott:

„Nekünk ez kötelességünk… és, azt szeretnénk elérni, ami például Amerikában is előfordul, hogy például 30-40 évig is megy egy ilyen műsorfolyam, mi ezt szeretnénk a Jónak lenni jó! kampánnyal megvalósítani, ezáltal igazolni tudom, hogy lesz tizenharmadik Jónak lenni jó! is”

– fejtette ki Papp Dániel, az MTVA vezérigazgatója.

Fotó: MTI/Kovács Attila