A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromosautó-ipari forradalom határozza meg, ebben Kína egyértelműen vezető szerepre tett szert, és ezt bizonyítja az is, hogy a kínai autóipari vállalatok egyre sikeresebben értékesítik elektromos modelljeiket az európai piacokon – írta a magyar külgazdasági és külügyminiszter Facebook-oldalán, kedden.
Szijjártó Péter hangsúlyozta:
a szoros magyar–kínai gazdasági és beruházási együttműködésnek köszönhetően Magyarország is a technológiai átállás globális éllovasai közé tartozik.
A miniszter beszámolt arról, hogy Kína egyik legnagyobb autógyártó vállalatát, a Great Wall Motorst látogatta meg Baodingban.
A több ezer fejlesztőmérnök munkájának eredménye szemmel látható: a folyamatosan megújuló csúcstechnológia teszi az ázsiai és a világpiac egyik legsikeresebb szereplőjévé a vállalatot
– fogalmazott Szijjártó Péter. Hozzátette: tárgyalópartnereivel egyetértettek abban, hogy az alternatív hajtásláncok jelentik a jövőt az autóiparban, és enélkül nem teljesíthetők a környezetvédelmi célok sem.
Forrás: MTI; Fotó: Facebook
Facebook hozzászólás
Bukohill
2024-04-24 at 17:49
“Szijjártó: az elektromosautó-ipari forradalom határozza meg a világgazdaság következő éveit”
Pont ez a baj, már eddig is sokat tett a világgazdaság hanyatlásáért.
zatyi József
2024-04-23 at 23:57
Péter! Maga melyik piacot nézi? Kína ott ad el ahol a támogatésok visszavonásával összeomlott a nyugati piac.
Az egész téma egy katasztrófa. Minimális sérülések miatt a biztisítók gazdasági totálkárra vágják őket, mert a 3 nagy akkucella gyártóból kettő nem hajlandó megadni az akupakk forráskódját a javításhoz.
Emiatt égben a villanyszekér biztosítások. Drágák támogatás nélkül. A Herz autókölcsönző most vágott ki belőlük 20 000 db -ot. A másik nagy kölcsönző soha nem is vezette be őket.
Szar a vízállóásgi problémájuk. Szar a hideg problémájuk, szar fűtés és klíma problémájuk. Hatótáv lassan camogva éri utol a belső égésűt de nem az újra töltési idő és az infrastruktúra ahol nem csak a töltő pontok kellenek de kevés a hálózati áram kapacitás is.
Drágábbak a belső égésüeknél és 5-6 éven belül levesztik azértékük 70% át egy belső égésűt simán el lehet adni 10+ évesen 50% -ért.
Javítása macerás és alíg van elég képzett szaki és szervíz.
Nem környezetbarát nem újra felhasználható ne fogyasztó barát.
Jobban megviseli az infrasturktúrát mert nehezebbek. Sem a jelen utak sem arkolóhézak se szalagkorlátok nem ezekere a jármű tömegekre vennak alkotva.
Most dőlnek meg az őket kiszolgáló zöld árramforások is . Szélkerekek csődbe mennek napelem cellák árama nem kell etc…
Kinában évi 21000 tűzeset van akkumulátor tűz miatt.Könnyen jól olthatók tűzoltók szerint leginkább sehogy mert a tűz nem oxidációs alapú hanem az áram hőfelesztésén alapul ettől gyullad újta és újra.
KI az anyánk veszi ezeket Péter?
Nézzük_magát_a_dolgot
2024-04-23 at 17:20
Én el tudnék képzelni egy-egy élvonalbeli kínai gyártó autógyárát Pécs-Bicsérden, Szombathely-Söptén, Soroksáron, Miskolc-Hernádnémetiben is. Na meg persze a szegedi BYD-et kiszolgáló akkucellagyárat is valahol a Dél-Alföldön. Nem is vagyok telhetetlen LOL. Akinek nem tetszik, az harapja meg a hasát, és gondoskodjon menő nyugati termelő egységek bevonzásáról. Én emlékszem rá, Szíjjártó úr már akkor, amikor a TESLA még csak egy ígéretes feltörekvő vállalat volt kizárólag amerikai telephellyel, kilincselt az amcsiknál magyar TESLA ügyben. Nem kellettünk nekik,most pedig majd kígyót-békát fognak kiáltani ránk, ha kínai gyártó jön. Jöjjön!
Logikus
2024-04-23 at 17:17
Aki ezt időben felismeri, az győztes helyzetbe kerül a következő években…