Tízéves termelési rekord dőlt meg tavaly az Audi győri gyárában, a 177 ezer autó kiemelkedő teljesítményt jelent – írta hivatalos közösségi oldalán Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön. Hozzátette: Magyarország neve most már végérvényesen egybeforrott az egész európai gazdaság gerincoszlopát adó modern német autóiparral.
Szijjártó Péter bejegyzése szerint az Audi fantasztikus teljesítménye mellett érdemes megnézni a Mercedes kecskeméti gyárának folyamatos bővítését és a BMW debreceni építkezését.
Mindezeknek köszönhetően Magyarország egy egészen exkluzív elitklub tagja lett: mindössze három olyan ország van a világon (Kína és Németország a másik kettő), ahol mindhárom német prémium autómárka önálló gyárral rendelkezik
– olvasható a Facebookon.
Szijjártó Péter megjegyezte: bár a nyugat-európai politikusok egy része folyamatosan a kínai és az európai gazdaság szétválasztásának ideológiáját terjeszti, az élet szerencsére teljesen másként van: a német vállalatokat kiszolgáló nagy keleti – kínai és koreai – akkumulátorgyárak után Magyarországra hozza első európai autógyárát a világ legnagyobb – immár a Teslát is megelőző – elektromos autógyártó vállalata, a kínai BYD is.
Mennyivel jobb lenne, ha a nyugat-európai liberális politikusok is két lábbal állnának a földön, s belátnák: a civilizált kelet-nyugat együttműködés a legjobb garancia a békére és a nyugodt fejlődésre
– zárta bejegyzését Szijjártó Péter.
Az Audi Hungaria 2023-ban tízéves termelési csúcsot döntött a járműgyártásban – derült ki a vállalat közleményéből. A győri Audinál összesen 177 775 gépjármű (beleértve az SKD-gyártást) gördült le a gyártósorról, szemben a 2022-es 171 134 darabbal.
Forrás: MTI, fotó: Facebook
Dodo
2024-01-18 at 11:01
Igen sikeresek, de Magyarország szerepe ebben annyi, területet, némi beszállítást és munkaerőt ad, amíg tovább nem állnak. Szóval, csak félgőzzel legyünk büszkék.
egon samu
2024-01-18 at 09:47
A nagy ünneplés mellett észre kellene venni, hogy Germanisztánban a zöld mafiának és az EU elöírásainak megfelelöen már komoly hanyatlásnak indult a német ipar maradéka is.
Még a haladó prostituált média is a 2023-ban beindult ( -2,6%) recesszió növekedését jósolja 2024-re.
Fenntartható megoldás a problémára csak Davos porig rombolása lenne.
Éppen ma.