Tavaly 1803 darab új elektromos autót értékesítettek a forgalmazók Magyarországon, ami rekord mértékű, 41 százalékos emelkedés az előző év azonos időszakához képest; a vásárlók nagy része magánszemély volt – közölte a vezess.hu honlap szerdán.
A közlemény szerint az importőröktől kapott információkból kiderült, hogy a hivatalosan cégnévre kötött szerződések mögött is gyakran egyautós vásárlások állnak. A korábbi évek gyakorlatához képest a vásárlás motivációja is megváltozott, ugyanis 2019-ben a vevőknek már nem a környezet védelme volt a legfontosabb, hanem a milliós állami és önkormányzati kedvezmények. A forgalmazók tapasztalatai szerint folyamatosan emelkedik a vásárlók között a vidéki lakosok száma, köszönhetően annak, hogy nőtt az elektromos autók hatótávolsága. Egyúttal azt is jelezték, hogy egyre többen családi autónak veszik meg a tisztán elektromos hajtású személygépkocsikat.
Forrás/fotó: MTI
Facebook hozzászólás
antilibsi
2020-02-02 at 18:41
Nem nagy dolog az a 40%.
Ha előtte csak egy (1 db.) elektromos autót értékesítettek, akkor ha holnap még egy ürge vesz e-autót, akkor az máris 100% növekedés! 🙂 ugye milyen csodálatos ez a növekedés? 🙂
oshon
2020-01-28 at 08:08
https://electrek.co/2020/01/23/total-ev-charging-network-big-oil-electric-vehicles/
TMMD
2020-01-27 at 08:54
Ezek a legkörnyezetrombolóbb autók:
1. az áramot barnaszénnel és lignittel termelték meg…
2. az áramot alacsony hatékonysággal termelték és továbbították a gépkocsihoz…
3. akkumlátorgyártás környezetszennyezéssel
csakafidesz
2020-01-26 at 08:33
Egy ismerősöm most vett egy Nissan villanyautót. Este a ház falánál tölti. Nos meg van vele elégedve. Szerinte kifejezetten jól megy, erős, gyorsul, pont olyan, mint amit szeret. Ráadásul a ami villanyár mellett olcsó a fenntartása.
Az ára? Nos az húzós, súrolja a tízmilliót.
protestálo
2020-01-23 at 19:54
Az átálláshoz sok idő kell az olajkészletek nem maradhatnak kihasználatlanul,
csakafidesz
2020-01-23 at 08:12
Nem jósolok nagy jövőt a villanyautóknak. A lithium akkuk drágák, a lithium készletek máris merülőben. A gyorstöltés erősen csökkenti az akkuk élettartamát.
Az elektromos hálózat kapacítását kb. duplájára kellene növelni és sokkal több töltőhely kellene.
Bejla
2020-01-22 at 18:03
de szép is lesz, ha a lakótelepeken nem a qtyasz@rt, hanem a 30m-es hosszabbítókat köll majd kerülgetni!!!
zolatiguszti
2020-01-24 at 14:22
Új távlatok nyílnak a kábeltolvajok előtt.
Qrcsányipiktor
2020-01-22 at 13:43
4 darabról 6 darabra? :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Qrcsányipiktor
2020-01-22 at 13:44
bocs, 1500-ról 1800-ra? Tyűha, sőt: ejha!