
Tizenöt Siemens mozdonnyal bővül a magyar vasúttársaság flottája; a járművek október második felétől állnak szolgálatba a belföldi InterCity és a Bécsbe közlekedő EuroCity vonalakon. A mozdonyflotta bővítésével pontosabbá és kiszámíthatóbbá válik a vonatközlekedés – közölte a MÁV–Start honlapján, csütörtökön.
A vasúttársaság tájékoztatása szerint a folyamatosan növekvő utasforgalom jobb kiszolgálása érdekében bérelnek 15 darab kiváló műszaki állapotú, használt ES64 U2 V7 típusú kétáramrendszerű, nagyteljesítményű mozdonyt. A vasúttársaság közölte, hogy mintegy 300 villany- és 150 dízelmozdonyt, továbbá 186 villamos motorvonatot és 260 dízel motorvonatot üzemeltet. A MÁV–Start arculatára átalakított, most beszerzett mozdonyok közel azonos kivitelűek a hazai vasutakon közlekedő 470-es sorozatú Siemens Taurus mozdonyokkal, amelyből a társaság flottájában tíz, a GYSEV-nél öt darab teljesít szolgálatot.
A Siemens EuroSprinter mozdonycsalád ES64U2 V7 típusú, 6400 kilowatt teljesítményű és kétáramrendszerű vontatójárművei rendelkeznek a nagysebességű közlekedés egyik legkorszerűbb vonatbefolyásoló rendszerével, a szigorú európai sztenderdeknek megfelelő ETCS (European Train Control System) járműfedélzeti berendezéssel
– jelezték. A bérelt mozdonyok egy része kiváltja a V43-es típusú, óránként 120 kilométeres maximális sebességű vontatójárműveket, ami megtakarítást jelent az energiaköltségben is. A mozdonyok belföldön óránként 160 kilométeres sebességgel közlekedhetnek majd; közlekedési engedéllyel rendelkeznek Magyarországon kívül Németországban, Ausztriában, Romániában, Horvátországban és Szerbiában is. A magyar vasúttársaság így aktív szereplő maradhat a nemzetközi vonatok vontatása terén – hangsúlyozták.
Forrás: MTI; Fotó: mav-start.hu
triacus
2023-09-30 at 00:10
@Sanyáta: Itt több – 15 – mozdonyról van szó, amik több vonalon – Intercityken és a Bécsbe közlekedő Eurocityk élén – fognak szolgálatot teljesíteni.
triacus
2023-09-29 at 23:59
@szemet szemért
“6300 kilovatt?”
Nem. 6300 kilowatt:
https://web.archive.org/web/20070809150400/http://www.transportation.siemens.com/ts/en/pub/products/lm/services/platforms/eurosprinter.htm
Egyébként a 2000-es évek végén beszerzett Siemens Taurus mozdonyokból 10 darab van a MÁV tulajdonában (MÁV 470 sorozat) a GYSEV-nél 5, azok is akkora teljesítményűek.
“Mit bír el a felsővezetéki hálózat?”
Ez a csúcsterhelés, nem folyamatosan annyival fogja terhelni a vezetéket (sőt, fékezéskor vissza is táplál).
Sanyáta
2023-09-29 at 23:34
Na végre egy vonalon nem lesz hiány!
szemet szemért
2023-09-29 at 14:55
6300 kilovatt? Mit bír el a felsővezetéki hálózat? Tudomásom szerint az alállomások trafói 16 megawattosak.
szemet szemért
2023-09-29 at 14:54
6300 kilovatt? Mit bír el a felsővezetéki hálózat. Tudomásom szerint az alállomások trafói 16 megawattosak.
kanigunda
2023-09-29 at 11:14
csakafidesz 2023-09-29 at 10:29
A francia akiem-től. Ez egy vasútra spacializálódott lízingtársaság.
Az ár meg hétpecsétes titok, mint mindig. A vasút meg egy tradicionális
világ.
kanigunda
2023-09-29 at 11:12
“…GANZ már 1892 óta gyártott villamos mozdonyokat..”
A két nagy (SIEMENS/Krauss-Maffei ill. Alstom) mellett azért még ott vannnak a csehek (Škoda),
Svájc (Stadler) meg lengyel gyártók. Valóban nehéz követni, hogy a GANZ-nak miért kellett mennie.
Amúgy egy ilyen és ehhez hasonló játékszer újonnan úgy 3-4 misit kóstál. Euróban.
csakafidesz
2023-09-29 at 10:29
Kitől béreljük és mennyiért? Ez a legfontosabb kérdés!
Fekete brumi
2023-09-29 at 08:59
Aztán a mozdonyvezető utánpótlást is meg kell oldani, mert már magánvasúti mozdonyvezetők is besegítenek szerződésesként a sajtnál, holott valamikor onnan mentek el!
Pórász Ármin
2023-09-28 at 23:12
Magyarországon a GANZ már 1892 óta gyártott villamos mozdonyokat, az első mozdonyok tervezésében Kandó Kálmán volt a főkostruktőr és a köznyelvben ezeket csak Kandónak hívták. A rendszerváltás ezt is elvitte mint az Ikarust.
Sajnos a legalább 40 éves német mozdonyok vajon még hány évig üzemképesek?
kanigunda
2023-09-28 at 22:50
Úristn!
A V43-ból a legfiatalabb is 40 éves és 2200kW-os.
Orientál
2023-09-28 at 20:32
Királytigris Köszönöm a infót.
sorry
2023-09-28 at 20:31
Attól tartok nem 10-re, hanem 100-ra lenne szükség.
Királytigris
2023-09-28 at 20:18
Orientál2023-09-28 at 19:42!
A Siemens legyártaná, de a német kormány nem ad rá engedélyt.
triacus
2023-09-28 at 19:52
@Orientál: A mozdonyokat ámbár a Siemens gyártja, de ezek használt mozdonyok, az Akiem SAS-től fogka bérelni a MÁV Rail Tours Kft:
https://iho.hu/hirek/tizenot-siemens-eurosprinterrel-bovul-a-hazai-mozdonyflotta-230928
Orientál
2023-09-28 at 19:42
Ez az a német cég amely az atomerőműhöz nem hajlandó nekünk legyártani a szerződés szerinti berendezést?